Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

„Electric first“: Mercedes-Benz pokračuje vo svojej stratégii transformácie na mobilitu s neutrálnymi emisiami CO2: Mercedes-Benz oznamuje strategické partnerstvo s kapitálovou účasťou s výrobcom článkov akumulátorov Farasis

Vydané 15. 7. 2020

Stuttgart. Mercedes-Benz robí ďalší dôležitý krok v transformácii na mobilitu s neutrálnymi emisiami CO₂. Prémiový výrobca zo Stuttgartu uzatvoril rozsiahle a strategické partnerstvo s kapitálovou účasťou s čínskym výrobcom článkov akumulátorov Farasis Energy (Ganzhou) Co., Ltd. Tento krok je ďalším dôležitým míľnikom na ceste k neutralite CO₂ výrobcu vozidiel Mercedes-Benz v rámci stratégie Ambition2039. Kľúčovými prvkami zmluvy sú vývoj a industrializácia vyspelých technológií článkov ako aj ambiciózne ciele týkajúce sa nákladových pozícií. Zmluva zabezpečuje pre Mercedes-Benz dodávky článkov akumulátorov potrebných na elektroofenzívu, zatiaľ čo pre spoločnosť Farasis bude zo zmluvy vyplývať istota pri plánovaní rozšírenia kapacity. Aby sa podarilo v budúcnosti obslúžiť dopyt nemeckých výrobných závodov Mercedes-Benz, spoločnosť Farasis stavia v meste Bitterfeld-Wolfen závod na výrobu článkov akumulátorov, pričom vytvorí až 2 000 nových pracovných miest. Východonemecký závod bude od začiatku navrhnutý ako CO₂ neutrálny.

„Máme radosť, že môžeme ďalej rozvíjať naše partnerstvo so spoločnosťou Farasis a že robíme rozhodujúci krok v presadzovaní našej elektroofenzívy Electric first. Strategickým rozširovaním našich obchodných vzťahov posúvame vpred elektrifikáciu nášho modelového portfólia. Vďaka zmluve prispievame našimi odbornými znalosťami z oblasti vývoja článkov akumulátorov. Zároveň podporujeme nový výrobný závod spoločnosti Farasis a urýchľujeme trvalo udržateľný vývoj kľúčovej technológie a jej udomácnenie sa v Nemecku. S naším partnerom zdieľame spoločnú víziu trvalo udržateľnejšieho sveta vďaka mobilite s neutrálnymi emisiami CO₂,“ tvrdí Markus Schäfer, člen predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG, zodpovedný za koncernový výskum spoločnosti Daimler a prevádzkový riaditeľ Mercedes-Benz Cars.

Hubertus Troska, člen predstavenstva Daimler AG zodpovedný za Greater China, hovorí: „Čína je najväčším trhom s elektrickými vozidlami na svete a má obrovský potenciál na ďalší rast. V Číne už spolupracujeme so silnými a dôveryhodnými partnermi, a to nielen z dôvodu lokálneho posilnenia našej značky, ale aj z dôvodu zlepšenia našej celosvetovej konkurencieschopnosti. S prvou investíciou do čínskeho výrobcu článkov akumulátorov chceme začať využívať potenciál inovatívnych technologických partnerov na čínskom trhu a tým zároveň aj dôsledne presadzovať našu celosvetovú stratégiu v elektrifikovaní. V budúcnosti budeme pokračovať v rozširovaní našich výskumných, vývojových, výrobných a nákupných aktivít v Číne.“

So strategickým partnerstvom rozšíri Mercedes-Benz svoje aktivity v oblasti trvalej udržateľnosti a ešte viac posilní svoje existujúce obchodné vzťahy s dodávateľmi článkov akumulátorov vďaka kapitálovej účasti na úrovni približne tri percentá. Daimler Greater China pre tento účel investuje pri uvedení akcií spoločnosti Farasis na burzu milióny eur. Kapitálová účasť podlieha prípadným potrebným regulačným povoleniam. Spoločnosť Daimler tým získa možnosť menovať zástupcu na miesto v dozornej rade výrobcu článkov akumulátorov. Markus Schäfer, člen predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG, zodpovedný za koncernový výskum spoločnosti Daimler a prevádzkový riaditeľ Mercedes-Benz Cars, má v úmysle prevziať túto pozíciu po uplynutí dvanástich mesiacov a to pod podmienkou úradného schválenia a hlasovania.

Existujúce zmluvy so spoločnosťou Farasis boli doplnené a okrem technických a komerčných častí zmluvy obsahujú aj rozšírené právne požiadavky a požiadavky na trvalú udržateľnosť. Za určitých technologických a obchodných podmienok smie dodávateľ vstúpiť do projektov týkajúcich sa ďalších generácií produktov Mercedes-Benz EQ v ich ranných štádiách. Spoločnosť Farasis ako strategický partner tvorí základný pilier existujúcej zostavy dodávateľov článkov akumulátorov značky Mercedes-Benz. Vyvážená zostava dodávateľov je kľúčom k najlepším možným technológiám a predpokladom konkurencieschopnosti.

Mercedes-Benz pokračuje v investovaní do pokrokového know-how v oblasti akumulátorov

Inteligencia akumulátora sa skrýva v mimoriadne komplexnom celkovom systéme. Akumulátor definuje charakteristické črty elektrického vozidla z hľadiska výkonu, dojazdu a času nabíjania. Mercedes-Benz sa pritom spolieha na komplexný prístup k celkovej technológií akumulátorov – od počiatočného výskumu a vývoja až po sériovú výrobu. Článok je srdcom akumulátora, a preto je rozhodujúce poznanie jeho chémie. Jasným cieľom vo vývoji je znásobiť dojazd budúcich akumulátorov prostredníctvom pokroku v oblasti energetickej hustoty, posúvať vpred technológie budúcich sériových akumulátorov a v neposlednom rade výrazne znížiť aj čas nabíjania. Vyššia efektívnosť budúcich akumulátorov ďalej zlepší trvalú udržateľnosť elektrických vozidiel. Pokiaľ ide o trvalú udržateľnosť, dôležité je zredukovať množstvo kritických materiálov, vyrábať články CO2 neutrálne, dosiahnuť efektívnosť v prevádzke, recyklovať a vytvoriť uzatvorený kruh obehu surovín. Mercedes-Benz okrem toho so svojimi partnermi presadzuje čo najrýchlejšiu industrializáciu nových technológií.

Lokálna výroba akumulátorov je dôležitým faktorom úspechu elektroofenzívy spoločnosti a kľúčovým prvkom v schopnosti flexibilne a efektívne obslúžiť celosvetový dopyt po elektrických vozidlách. Mercedes-Benz sa v rámci svojej celosvetovej výrobnej siete zameriava na výrobu vysoko efektívnych systémov akumulátorov a na vybudovanie globálneho združenia výroby akumulátorov. To bude v budúcnosti pozostávať z deviatich fabrík v siedmich lokalitách na troch kontinentoch.

Mercedes-Benz odoberá články akumulátorov od rôznych partnerov na svetovom trhu, čím si zabezpečuje prístup k najnovším technológiám ako aj zásobovanie celosvetovej výrobnej siete. Vďaka fundovanému know-how vo vývoji a výrobe vysoko komplexných pohonných systémov a odborným znalostiam vo výskume a vývoji v oblasti výroby článkov dokáže spoločnosť Mercedes-Benz podľa príslušných pravidiel spolupracovať s dodávateľmi.

Trvalá udržateľnosť ako integrálna súčasť partnerstva

Už v lete roku 2019 nadviazali Mercedes-Benz a spoločnosť Farasis partnerstvo v oblasti trvalej udržateľnosti. Prvým výsledkom tohto partnerstva bola výroba článkov akumulátorov pomocou elektrickej energie pochádzajúcej z obnoviteľných zdrojov, napríklad z vodných a veterných elektrární či zo solárnej energie. Vďaka tomu bude ďalšia generácia vozidiel EQ, vrátane luxusného sedanu EQS, čiastočne vybavená CO2 neutrálnymi článkami akumulátorov. Investícia spoločnosti Daimler Greater China do výrobcu článkov akumulátorov aktívne ženie vpred vývoj kľúčových technológií potrebných na elektromobilitu a ich industrializáciu. Dodávateľovi článkov akumulátorov sa v Číne so závodom v meste Šen-jang podarilo vytvoriť lokalitu, ktorá je CO2 neutrálna. V súčasnosti sa plánuje závod vo východonemeckom meste Bitterfeld-Wolfen, ktorý bude od začiatku koncipovaný ako CO2 neutrálny. V USA sa taktiež ráta s ďalším výrobným závodom. Partner sa pritom riadi stratégiou spoločnosti Mercedes-Benz, ktorá znie: „Nakupovať tam, kde sa vyrába".

Zrýchlená elektrifikácia naprieč celým modelovým portfóliom

Mercedes-Benz implementuje v rámci stratégie Electric first elektrifikáciu všetkých modelových variantov a typov vozidiel. Do dvadsiatich rokov má byť vozový park divízie Mercedes-Benz Cars CO2 neutrálny. Už v roku 2030 chce spoločnosť dosiahnuť, aby v predajoch osobných motorových vozidiel predstavovali viac ako 50 % hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete alebo plno elektrické vozidlá. Už dnes sú v sériovej výrobe plno elektrické nákladné motorové vozidlá, transportéry a autobusy značky Mercedes-Benz. Do konca tohto roka má byť na trhu päť plno elektrických modelov osobných motorových vozidiel a 20 variantov s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete. Portfólio hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete siaha od modelových variantov Triedy A až po Triedu S, od GLA až po GLE s elektrickým dojazdom až 100 km.

Modelová ofenzíva pokračuje aj v prípade elektrických pohonov s akumulátormi. K dispozícii sú už plno elektrické modely Mercedes-Benz EQC (EQC 400 4MATIC kombinovaná spotreba elektriny:
20,8 – 19,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1], modely smart EQ fortwo a smart EQ forfour ako aj EQV 300 (kombinovaná spotreba elektriny: 26,4 – 26,3 kWh/100 km; CO2 kombinované emisie: 0 g/km) [2]. Na štarte však už stoja aj čisto elektrické varianty v segmente kompaktných vozidiel ako aj čisto elektrický model EQS pre trvalo udržateľný luxus v prémiovom segmente.

O spoločnosti Daimler Greater China Ltd.

Spoločnosť Daimler Greater China Ltd. bola založená v roku 2001 v Pekingu a je zodpovedná za aktivity divízií Mercedes-Benz Cars and Vans, Daimler Trucks and Buses, spoločností Mercedes-Benz Financial Services, Mobility Services ako aj obchodu s náhradnými dielcami či výskumných a vývojových stredísk. Pre Mercedes-Benz, najznámejšiu značku spoločnosti Daimler AG, predstavuje Čína najdôležitejší hnací motor rastu svetových predajov v prípade osobných motorových vozidiel, ako aj najväčší samostatný trh od roku 2015. Spoločnosť Daimler Greater China Ltd. je synonymom pre vysokokvalitné produkty, služby orientované na zákazníka, ako aj pre budúce investície a dlhodobé lokálne partnerstvá, ktorých cieľom je aj naďalej inšpirovať zákazníkov v Číne.

O spoločnosti Farasis Energy (Ganzhou) Co., Ltd.

Spoločnosť Farasis Energy (Ganzhou) Co., Ltd. je čínskym vývojárom a poskytovateľom technológií lítium-iónových akumulátorov pre celý rad trhov vrátane automobilového trhu, trhu s prepravou či trhu s úžitkovými a priemyselnými vozidlami.
Spoločnosť Farasis v súčasnosti zamestnáva viac ako 3 500 zamestnancov na celom svete a prevádzkuje výskumné a vývojové strediská v Číne, v Nemecku a v USA. Momentálne disponuje dvoma výrobnými strediskami, jedným v meste Ganzhou a jedným v meste Šen-jang (Čína). V súčasnosti sa pripravujú lokálne miesta výroby v Európe a USA.

Na fotografiách:
2/ Zľava: Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Daimler AG a Mercedes-Benz AG; zodpovedný za výskum koncernu Daimler a prevázdkový riaditeľ Mercedes-Benz Cars, Dr. Yu Wang, zakladateľ a generálny riaditeľ Farasis Energy (Ganzhou) Co., Ltd.
3/ Zľava doprava: Hubertus Troska, člen predstavenstva Daimler AG zodpovedný za Greater China, Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Daimler AG a Mercedes-Benz AG; zodpovedný za výskum koncernu Daimler a prevázdkový riaditeľ Mercedes-Benz Cars (r.),


[1] Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES. Spotreba elektriny a dojazd sú závislé od konfigurácie vozidla.
[2] Spotreba elektrického prúdu bola zistená na základe nariadenia 692/2008/ES. Spotreba elektriny závisí od konfigurácie vozidla.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (3508x2480px, 1.73 MB)

Fotografia 2 (5322x3548px, 4.87 MB)

Fotografia 3 (2000x1125px, 1.03 MB)