Mediálne centrum

Mercedes-Benz predstavuje dlhodobé ciele ako najhodnotnejšia luxusná automobilová značka na svete

Vydané 28. 6. 2022

  • Ziskový rast: nové usporiadanie portfólia zaostrené na tri kategórie produktov, Top-End Luxury, Core Luxury a Entry Luxury; viac ako 75 % investícií pre obidva vyššie segmenty
  • Top-End Luxury: podiel predaja špičkových modelov sa do roku 2026 zvýši približne o 60 %. Produktová ofenzíva v prípade značiek Maybach, AMG a Triedy G so špeciálnym zaostrením na elektrický pohon a ešte vyššiu mieru individualizácie. Séria MYTHOS ako mimoriadne exkluzívne zberateľské kúsky
  • Core Luxury: Trieda E bude od roku 2023 určovať nové štandardy v oblasti digitálneho zážitku zákazníka. Ďalšie elektrické vozidlá na platforme EVA2 špeciálne pre čínsky trh
  • Entry Luxury: zaostrenie na štyri modelové varianty s vyšším pozicionovaním ako dnes. Vstup do sveta značky bude definovaný nanovo. Budúce modely budú vybavené technológiou z koncepčného vozidla VISION EQXX a softvérom MB.OS
  • Manažment značky: ikonická komunikácia a selektívne luxusné spolupráce. Rozšírenie priameho predaja a špecifické „Centrum zážitku zo značky“ (Brand Experience Center) pre high-end modely
  • Finančná výkonnosť: nové pozicionovanie značky Mercedes-Benz má za cieľ štrukturálne vyššiu ziskovosť s nižšou volatilitou. Strategické ciele marže spoločnosti v luxusnom segmente zvýšené na približne 14 % v priaznivom trhovom prostredí od polovice dekády. Produktový mix a cenotvorba ako kľúčové faktory

Stuttgart. Mercedes-Benz (burzová skratka: MBG) nedávno oznámil ďalšie podrobnosti o svojej stratégii na podujatí The Economics of Desire organizovanom na Azúrovom pobreží. Spoločnosť sa ešte viac zameriava na luxusný segment, ďalej pozdvihne produktové portfólio, urýchli cestu k plnoelektrickej budúcnosti a bude sa snažiť o štrukturálne vyššiu ziskovosť.

Mercedes-Benz na tento účel prepracuje štruktúru svojho produktového portfólia a v budúcnosti nasmeruje viac ako 75 % svojich investícií do vývoja vozidiel v najziskovejších segmentoch trhu. Spoločnosť plánuje do roku 2026 zvýšiť podiel predaja v Top-End segmente o približne 60 % v porovnaní s rokom 2019. Smeruje tiež k výraznému nárastu ziskovosti a väčšej finančnej odolnosti. Mercedes-Benz si kladie za cieľ dosiahnuť v priaznivom trhovom prostredí do polovice dekády ziskovosť (Return on Sales) približne 14 %. Zameraním sa na vyššiu oblasť trhu spoločnosť očakáva, že bude schopná generovať významné finančné výsledky aj v trhovom prostredí plnom výziev. Strategické rozhodnutie prejsť do roku 2030 kompletne na elektrickú energiu – všade tam, kde to podmienky trhu umožnia – a cieľ dosiahnuť CO2 neutralitu do roku 2039 ešte viac posilnia spojenie medzi luxusom a trvalou udržateľnosťou.

„To, čo bolo od nepamäti v centre pozornosti našej značky, je teraz aj jadrom našej stratégie: luxusný segment. V budúcnosti s luxusným segmentom ešte dôslednejšie zosúladíme náš obchodný model a produktové portfólio, aby sme naplno využili potenciál značky Mercedes-Benz aj v náročnom prostredí. V centre pozornosti je požiadavka vyrábať najžiadanejšie vozidlá na svete,“ uviedol Ola Källenius, predseda predstavenstva Mercedes-Benz Group AG.

Vylepšený a luxusný produktový mix: budúce zaostrenie na tri kategórie produktov

Zvýšené zameranie sa na luxusnú oblasť odzrkadľuje rastúci dopyt zákazníkov v tomto segmente. Mercedes-Benz Triedy S zaznamenal v roku 2021 nárast o 40 % a nové rekordy dosiahli aj značky Mercedes-AMG a Mercedes-Maybach. Mercedes-Benz preto plánuje v budúcnosti využiť príťažlivosť svojej značky na rastúcom luxusnom trhu ešte efektívnejšie. V nasledujúcich rokoch spoločnosť očakáva ďalší nadmerný rast v Top-End segmente a túto predikciu vníma ako príležitosť zásadne prepracovať svoj produktový program.

Mercedes-Benz sa v budúcnosti zameria na tri kategórie produktov: Top-End Luxury, Core Luxury a Entry Luxury.

Portfólio v segmente Top-End Luxury zahŕňa:

  • všetky vozidlá značiek Mercedes-AMG a Mercedes-Maybach,
  • Top-End modely Mercedes-EQ, EQS sedan a EQS SUV,
  • modely Mercedes-Benz Triedy S a Triedy G, ako aj GLS,
  • limitované modelové edície a exkluzívne vozidlá vyvinuté na základe spoluprác.

S modelom Vision AMG spoločnosť poskytla pohľad na plnoelektrickú budúcnosť značky Mercedes-AMG. Základ štúdie tvorí vlastná architektúra pre plnoelektrické modely AMG (AMG.EA). Všetky komponenty hnacieho ústrojenstva boli vyvinuté od základu: netýka sa to iba samotnej platformy AMG.EA, ale aj špeciálneho vysokovýkonného vysokovoltového akumulátora a revolučného hnacieho ústrojenstva. Výkonným srdcom Vision AMG je inovatívny axiálny tokový elektromotor, ktorý vyvinula dcérska spoločnosť Mercedes-Benz, YASA. Vďaka svojej kompaktnej a ľahkej konštrukcii poskytuje výrazne vyšší výkon ako bežné elektromotory.

Mercedes-Maybach rozširuje svoju ponuku produktov v Top-End segmente, napríklad o Mercedes-Maybach EQS SUV, ktorého uvedenie na trh je plánované na budúci rok. Náhľad na Mercedes-Maybach SL naznačuje budúci potenciál najexkluzívnejšej značky spoločnosti.

Konzekventná elektrifikácia sa prejavuje aj v legendárnej rodine „G“. V plnoelektrickej Triede G bude Mercedes-Benz ponúkať na želanie najmodernejšie chemické zloženie akumulátorových článkov od spoločnosti Sila Nanotechnologies. Okrem toho spoločnosť naznačila aj možné rozšírenie rodiny „G“.

Mercedes-Benz okrem toho rozšíri svoju ponuku limitovaných edícií a exkluzívnych vozidiel vyvinutých na základe spoluprác. Na vrchole produktového portfólia stojí mimoriadna edícia Mercedes-Maybach Triedy S: limitovaná edícia Maybach by Virgil Abloh. Edícia Maybach by Virgil Abloh, limitovaná na 150 kusov, je inšpirovaná projektom koncepčného vozidla MAYBACH, ktoré tiež vzniklo v rámci spolupráce so zosnulým umelcom a módnym návrhárom. Mercedes-Benz plánuje ďalšie exkluzívne zberateľské edície tak pre značku Maybach, ako aj v rámci novej „série MYTHOS“. Vozidlá z tohto ultra exkluzívneho programu sú v ponuke v obmedzenom počte kusov len tým najvernejším nadšencom a zberateľom značky Mercedes-Benz. Každý model zo série MYTHOS má ambíciu zaujať svoje miesto v dlhom rade ikon Mercedes-Benz.

„Väčšina luxusných spoločností stavia svoje portfólio na základe jednej alebo dvoch skutočných ikon. Mercedes-Benz má šťastie, že na vrchole portfólia má niekoľko ikonických produktov a značiek – ako sú Trieda S, SL, Trieda G či značky AMG a Maybach. Vidíme tu veľký potenciál a pre našich zákazníkov rozširujeme naše Top-End portfólio o ešte fascinujúcejšie produkty,“ vysvetľuje Ola Källenius novú stratégiu portfólia.

Core Luxury predstavuje jadro značky, ktoré už tradične zahŕňa mimoriadne predajné konštrukčné rady Mercedes-Benz Triedy C a Triedy E a ich deriváty. V segmente Core Luxury chce Mercedes-Benz ešte viac urýchliť elektrifikáciu, pričom stavia na platforme EVA2 (EQE, EQE SUV) a neskôr na architektúre MB.EA. Nová Trieda E bude uvedená na trh budúci rok a načrtne budúcu cestu tohto segmentu. Segment sa má tiež rozšíriť o ďalší model založený na platforme EVA2, ktorý má byť špeciálne prispôsobený čínskemu trhu.

Nový vstupný bod do portfólia Mercedes-Benz bude nanovo definovaný ďalšou generáciou vozidiel. V oblasti Entry Luxury spoločnosť zredukuje počet karosárskych variantov zo siedmich na štyri a zároveň výrazne pozdvihne technologickú základ produktov. Napríklad nový operačný systém MB.OS (Mercedes-Benz Operating System) bude v tejto súvislosti uvedený v roku 2024 v rámci ďalšej kompaktnej platformy MMA. Prvý produkt na novej platforme ukáže smerovanie. Mercedes-Benz týmito zmenami nanovo definuje svoju pozíciu v segmente a ešte precíznejšie reaguje na želania náročných zákazníkov.

Nové smerovanie a pozicionovanie spoločnosti s cieľom štrukturálne vyššej ziskovosti

V októbri 2020 predstavila značka Mercedes-Benz nové finančné ciele ako súčasť novej firemnej stratégie. Medzi ne patrili absolútne zníženie fixných nákladov a výrazné zlepšenie cenovej disciplíny s cieľom dosiahnuť vyššiu ziskovosť za všetkých trhových podmienok. Odvtedy spoločnosť plynulo implementovala stratégiu a dosiahla finančné výsledky prevyšujúce očakávania. Tieto výsledky podporené priaznivými podmienkami na trhu dokazujú efektívnosť prijatej stratégie a silu značky Mercedes-Benz dosiahnuť výnos. To vytvára základ pre podporu ďalšieho pozitívneho vývoja priemernej predajnej ceny vo všetkých segmentoch.

S ďalším vývojom a vylepšením luxusnej stratégie má Mercedes-Benz teraz v úmysle ďalej zvyšovať štrukturálnu ziskovosť a do polovice dekády sa za priaznivých trhových podmienok pokúsi dosiahnuť ziskovosť (RoS) na úrovni približne 14 %. Spoločnosť sa zameriava na maržu okolo 8 % za veľmi nepriaznivých trhových podmienok, okolo 10 % za nepriaznivých trhových podmienok a okolo 12 % za normálnych trhových podmienok. Do týchto cieľov nemožno zahrnúť nepredvídateľné geopolitické alebo makroekonomické zmeny či premisy týkajúce sa surovín. Mercedes-Benz sa však snaží zabezpečiť vysokú ziskovosť aj v náročnom prostredí. V centre pozornosti zostáva výrazné generovanie peňažných prostriedkov a značné výnosy pre akcionárov.

Zážitok zákazníka: plynulý na všetkých kanáloch a vnímateľný všetkými zmyslami

V centre pozornosti je zákazník – toto základné pravidlo platilo v Mercedes-Benz vždy a v budúcnosti sa naň zameriame ešte viac. Zážitok z nákupu a zážitok zákazníka zohrávajú ústrednú úlohu, najmä v luxusnom segmente. V súlade s tým spoločnosť vytvorila nové predajné kanály – online a offline – a naplánovala ďalšie opatrenia, ktoré ponúkajú plynulý zážitok zákazníka a kombinujú maximálny používateľský komfort s výnimočnou zážitkovou hodnotou v každom bode kontaktu – počnúc digitálnou komunikáciou. Spoločnosť očakáva, že do roku 2025 bude možné viac ako 80 % predajov v Európe realizovať formou priameho predaja.

Spájenie balíkov výbavy zjednodušuje konfiguráciu a znižuje náklady

Pri konfigurácii vozidla si zákazník bude môcť v budúcnosti vybrať medzi rôznymi balíkmi výbavy v závislosti od svojich preferencií a regionálnych požiadaviek. To zjednodušuje a urýchľuje online konfiguráciu a vedie aj k lepšej a rýchlejšej dostupnosti pre zákazníka a výraznému zníženiu komplexnosti pre spoločnosť. Spájanie balíkov výbavy bude mať pozitívny vplyv aj na zostatkovú hodnotu vozidla, keďže pre základné varianty bude k dispozícii aj vyššia úroveň výbavy.

Mercedes-Benz zároveň optimalizuje rámcové podmienky na fyzických predajných miestach. Príkladom sú AMG Store v Dubaji, ktorý bol otvorený v decembri 2021, a Maybach Atelier Shanghai, ktorého otvorenie je naplánované o niekoľko mesiacov. Osobný kontakt zostáva základom pôsobenia značky a predaja. Pre zákazníkov Mercedes-Benz je rozhodujúci skutočný zážitok vidieť a zažiť nové vozidlo všetkými zmyslami.

Strategické piliere poskytujú jasnú orientáciu

Cieľom značky Mercedes-Benz je vyrábať najžiadanejšie vozidlá na svete. Novým nastavením stratégie, ktorá pozostáva zo šiestich pilierov, spoločnosť stanovila koncom roka 2020 kurz pre ziskový rast v luxusnom segmente. Trvalá udržateľnosť, integrita a rozmanitosť predstavujú strategický základ.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (7782x5097px, 2.71 MB)

Fotografia 2 (1982x1057px, 6.84 MB)

Fotografia 3 (10500x4500px, 1.63 MB)

Fotografia 4 (5000x2500px, 2.87 MB)

Fotografia 5 (4096x2048px, 985.23 kB)