Mediálne centrum

Miľník asistenčných systémov pre autobusy ABA 4

Vydané 19. 7. 2017

  • Aktívny asistent brzdenia 4 bude v autokaroch značky Mercedes-Benz a Setra k dispozícii na jar 2018
  • Aktívny asistent brzdenia 4 varuje vodiča a iniciuje brzdný manéver
  • Radarové systémy s viacerými režimami a s dosahom až 250 metrov
  • Aktívny asistent brzdenia: s každou generáciou výkonnejší

Divízia Daimler Buses a jej značky Mercedes-Benz a Setra sú tradične priekopníkmi v oblasti bezpečnostných a asistenčných systémov. Novým aktívnym asistentom brzdenia 4 (ABA 4) s rozpoznávaním chodcov začína divízia Daimler Buses písať ďalšiu kapitolu: je to celosvetovo prvý asistent núdzového brzdenia v autobuse, ktorý vozidlo automaticky zabrzdí pred chodcami. Systém tým dosahuje ešte vyššiu výkonnostnú úroveň. Gustav Tuschen, vedúci vývoja divízie Daimler Buses: „Aktívny asistent brzdenia 4 s rozpoznávaním chodcov je míľnik vo vývoji asistenčných systémov pre autobusy.“

Aktívny asistent brzdenia 4 varuje vodiča a iniciuje brzdný manéver.

Ústrednými bodmi vo vývoji bezpečnostných systémov divízie Daimler Buses je predchádzanie nehodám a ochrana slabších účastníkov cestnej premávky. Nový aktívny asistent brzdenia 4 s rozpoznávaním chodcov je určený presne na tento účel: vizuálne aj zvukovo upozorňuje vodiča na zrážku s chodcami a zároveň automaticky spúšťa čiastočné brzdenie.
Vodič tak má k dispozícii všetky možnosti na to, aby zabránil zrážke s chodcom: môže ho varovať výstražným klaksónom, môže aktivovať brzdenie naplno alebo sa môže chodcovi vyhnúť pomocou riadiaceho manévru.

Radarové systémy s viacerými režimami a s dosahom až 250 metrov

Aktívny asistent brzdenia 4 s rozpoznávaním chodcov sa technicky zakladá na novej generácii radarovej technológie, ktorá sa používa aj v súčasných osobných a nákladných motorových vozidlách značky Mercedes-Benz. Používa sa pritom radarová technika s viacerými režimami a elektronickým snímaním, ktorá sa skladá z radaru s ďalekým dosahom a radaru s krátkym dosahom. Radar s ďalekým dosahom zaznamenáva v priamom smere pred autokarom viacstopové vozidlá a nehybné prekážky vo vzdialenosti maximálne 250 metrov, ďalej jednostopové vozidlá ako bicykle do 160 metrov, ako aj chodcov do 80 metrov. Radar s krátkym dosahom má dosah maximálne 70 metrov a zaznamenáva dokonca aj chodcov a vozidlá nachádzajúce sa vpredu vedľa autokaru.
Aktívny asistent brzdenia: s každou generáciou výkonnejší

Nový aktívny asistent brzdenia 4 s rozpoznávaním chodcov je dôkladným vylepšením aktuálneho

aktívneho asistenta brzdenia 3, ktorý sa už viackrát osvedčil, a už dnes dokáže aktivovať brzdenie naplno pred vozidlami idúcimi vpredu, ako aj stojacimi prekážkami. Je to najmä značka Mercedes-Benz, ktorá doterajšími systémami núdzového brzdenia vyvolala senzáciu – od prvého asistenta brzdenia z roku 2008 až po aktívneho asistenta brzdenia 3, ktorý je k dispozícii od roku 2014.
Bezpečnostní odborníci to vedia: aktívny asistent brzdenia dokáže zachrániť život. Preto zákonodarné orgány reagovali na vývoj realizovaný divíziou Daimler Buses: systémy núdzového brzdenia sú od novembra 2015 povinnou súčasťou výbavy novoregistrovaných ťažkých autokarov a nákladných motorových vozidiel. Už sériové vyhotovenie systému AEBS od divízie Daimler dokáže viac, ako vyžadujú zákonodarné orgány. Nový aktívny asistent brzdenia 4 s rozpoznávaním chodcov s ešte vyšším výkonom dokonca stanovuje nové štandardy.

Uvedenie na trh na jar 2018

Aktívny asistent brzdenia 4 bude na jar 2018 k dispozícii aj pre nedávno predstavený nový autokar Mercedes-Benz Tourismo. Značka Mercedes-Benz tým opäť stanovuje nové štandardy v oblasti bezpečnosti. Systém ABA 4 bude aj na palube autokarov Setra ComfortClass 500 a TopClass 500. Aktívny asistent brzdenia 4 sa dodáva bezplatne za predpokladu, že si zákazník vyberie obľúbený tempomat s reguláciou odstupu (ART) s radarovou technikou, ktorá je základom pre aktívny asistent brzdenia ABA 4.