Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

Daimler Trucks zakladá globálnu organizáciu pre vysoko automatizované jazdenie

Vydané 26. 7. 2019

  • Daimler Trucks spája globálnu expertízu a aktivity týkajúce sa nákladných motorových vozidiel s automatizovaným jazdením v skupine Autonomous Technology Group
  • Peter Vaughan Schmidt bude vedúci skupiny Autonomous Technology Group
  • Nová jednotka bude implementovať úsilie Daimler Trucks, ktorého cieľom je v priebehu desiatich rokov dostať na cesty vysoko automatizované nákladné motorové vozidlá (SAE úroveň 4), pričom investície majú prekročiť 500 miliónov eur (približne 570 miliónov amerických dolárov)
  • Martin Daum, člen predstavenstva spoločnosti Daimler AG, zodpovedný za nákladné motorové vozidlá a autobusy: „Sme priekopníkmi v oblasti automatizovaných nákladných motorových vozidiel. Vybudovaním našej globálnej skupiny Autonomous Technology Group, robíme krok vpred tým, že zdôrazňujeme dôležitosť vysoko automatizovaného jazdenia, a to z hľadiska nákladných motorových vozidiel Daimler Trucks, priemyslu, ako aj spoločnosti.“

Daimler Trucks zakladá skupinu Autonomous Technology Group, ako globálnu organizáciu pre automatizované jazdenie, vďaka čomu spojí svoju celosvetovú expertízu a celosvetové aktivity. Hlavné úlohy novej jednotky zahŕňajú celkovú stratégiu a implementáciu mapy ciest automatizovaného jazdenia, vrátane výskumu a vývoja či založenie infraštruktúry a siete požadovaných operácií, čo povedie k sériovej výrobe vysoko automatizovaných nákladných motorových vozidiel (SAE úroveň 4).

Novozaložená skupina Autonomous Technology Group je súčasťou globálneho úsilia Daimler Trucks, ktorej cieľom je v priebehu desiatich rokov dostať na cesty vysoko automatizované nákladné motorové vozidlá. Aby tento cieľ dosiahli, Daimler Trucks ohlásila na výstave Consumer Electronics Show (CES) 2019 v Las Vegas investíciu vo výške viac než 500 miliónov eur (viac než 570 miliónov amerických dolárov). Úroveň 4 v oblasti úžitkových vozidiel je ďalším logickým krokom po úrovni 2, ktorý zvýši bezpečnosť, efektívnosť a produktivitu.

Úsilia na maximalizovanie efektivity v oblasti automatizovaného jazdenia
Martin Daum, člen predstavenstva spoločnosti Daimler AG zodpovedný za nákladné motorové vozidlá a autobusy: „Sme priekopníkmi v oblasti automatizovaných nákladných motorových vozidiel. Vybudovaním našej globálnej skupiny Autonomous Technology Group, robíme krok vpred tým, že zdôrazňujeme dôležitosť vysoko automatizovaného jazdenia, a to z hľadiska nákladných motorových vozidiel Daimler Trucks, priemyslu, ako aj spoločnosti. Vďaka novej jednotke maximalizujeme efektívnosť našho úsilia v oblasti automatizovaného jazdenia a vplyv našich investícií do tejto kľúčovej a strategickej technológie. Budeme teda v skvelom postavení na to, aby sme na cesty dostali vysoko automatizované jazdenie, čím prispejeme k bezpečnejšej doprave či záchrane životov a prepravným spoločnostiam pomôžeme zlepšiť ich produktivitu.”

Nová špecializovaná výkonná pozícia – USA ako prvý trh pre vysoko automatizované jazdenie
Od 1. júna Peter Vaughan Schmidt, ktorý bol momentálne vedúcim stratégie Daimler Trucks, vedie túto novú globálnu organizáciu. V tejto pozícii bude naďalej priamy podriadený Martina Dauma. Schmidt má za sebou 15 ročnú prax v odvetví a vo svojej predchádzajúcej pozícii bol zodpovedný za rozvoj stratégie Daimler Trucks, týkajúcej sa automatizovaných vozidiel. Peter Vaughan Schmidt: „S novou skupinou Autonomous Technology Group spájame našich globálnych odborníkov a ich rozsiahle vedomosti v oblasti automatizovaného jazdenia nákladných motorových vozidiel. V prvej fáze sa zameriame na prípady použitia vysoko automatizovaného jazdenia v definovaných oblastiach a medzi definovanými centrami v USA. Budeme pritom úzko spolupracovať s našimi zákazníkmi, ktorých podnikanie je vhodne prispôsobené tejto aplikácii automatizovaného jazdenia. Nielenže vyvinieme príslušnú technológiu, ale založíme aj infraštruktúru a sieť požadovaných operácií.”

Roger Nielsen, výkonný riaditeľ Daimler Trucks North America LLC (DTNA), do ktorej patrí líder na trhu, značka Freightliner: „V DTNA sme nadšení, že naše úsilie v oblasti automatizovaného jazdenia podporí skupina Autonomous Technology Group. Táto nová globálna organizácia nám umožní ešte ráznejšie rozvíjať technológiu vysoko automatizovaného jazdenia a integrácie vozidiel pre ťažké nákladné motorové vozidlá v našom centre pre vývoj a výskum automatizovaných nákladných motorových vozidiel v Portlande. Sme plne odhodlaní predviesť obrovské prínosy vysoko automatizovaného jazdenia najskôr tu, v USA.”

Hlavné aktivity novej jednotky: vývoj softvéru, redundancia šasi, integrácia súpravy snímačov a operácie v oblasti infraštruktúry
Vývoj softvéru pre vysoko automatizované jazdenie bude jednou z kľúčových aktivít skupiny Autonomous Technology Group. Ďalšou aktivitou bude takzvaný projekt vozidlo: Projekt vozidlo bude na jednej strane zodpovedný za redundanciu v šasi, čím umožní systémom vozidla, aby na ceste prevzali úlohu profesionálneho vodiča a zabezpečili najvyššiu úroveň bezpečnosti. Na druhej strane sa postará o integráciu súpravy snímačov potrebných na účely automatizovaného jazdenia (kamera, lidar, radar), ktorá bude – spolu s veľmi presnou mapou – zodpovedná za zabezpečenie toho, že vysoko automatizované nákladné motorové vozidlo si na ceste nájde svoju trasu. Infraštruktúru a sieť operácií zostaví skupina Autonomous Technology Group – ďalšia kľúčová aktivita – a bude pozostávať z jedného hlavného riadiaceho centra vozidla, ako aj prídavných staníc v logistických centrách.

Nová jednotka s globálnym dosahom, ktorej súčasťou bude spoločnosť Torc Robotics
Skupina Autonomous Technology Group má globálny dosah vďaka odborníkom pracujúcim v rôznych lokalitách v rámci celosvetového vývoja siete spoločnosti, napr. v Portlande a Blacksburgu (USA) a Stuttgarte (Nemecko). Po vybudovaní a rozmiestnení testovacej flotily budú nasledovať ďalšie lokality. Spoločnosť Torc Robotics so sídlom v meste Blacksburg bude súčasťou novo založenej skupiny Autonomous Technology Group. Zatiaľ sa čaká na úradné schválenie akvizície, ktorú Daimler Trucks nedávno ohlásila. Obe spoločnosti sa skvelo dopĺňajú. Na jednej strane je to expertíza spoločnosti Torc zameraná na agilný vývoj softvéru a na druhej strane skúsenosti Daimler Trucks v dodávaní spoľahlivého a bezpečného hardvéru nákladných motorových vozidiel. Spoločnosť Torc Robotics bude aj naďalej samostatným subjektom s rovnakým názvom, tímom, existujúcimi zákazníkmi a objektmi v meste Blacksburg. Zakladatelia spoločnosti Torc Robotics budú okrem toho aj naďalej súčasťou tímu manažmentu.

Synergie v rámci spoločnosti Daimler vrátane osobných motorových vozidiel
Daimler Trucks bude aj naďalej veľmi úzko spolupracovať na technológii automatizovaných vozidiel v rámci spoločnosti Daimler, vrátane spoločných aktivít s osobnými motorovými vozidlami, aby mala vplyv na synergie. Špecifikácie nákladných motorových vozidiel si zároveň vyžadujú vlastné vývojové aktivity, z dôvodu úplne iného charakteru systému (sólo vozidlo vs. jazdná súprava) a zamerania sa na diaľničnú prepravu tovaru vs. mestskú prepravu cestujúcich.

Daimler Trucks, priekopník automatizovaných nákladných motorových vozidiel
Daimler Trucks je priekopníkom v automatizovaní nákladných motorových vozidiel. V roku 2014 predstavil popredný výrobca nákladných motorových vozidiel na svete vozidlo Mercedes-Benz Future Truck 2025, prvé automatizované nákladné motorové vozidlo na svete a ako prvý predviedol technologické príležitosti a skvelý potenciál, ktorý automatizované nákladné motorové vozidlá predstavujú pre hospodárstvo a spoločnosť. V roku 2015 získalo nákladné motorové vozidlo spoločnosti Daimler, inšpirované vozidlom značky Freightliner, prvé schválenie na prevádzku v cestnej premávke pre čiastočne automatizované úžitkové vozidlo a v ten istý rok sa na verejných komunikáciách uskutočnila svetová premiéra vozidla Mercedes-Benz Actros s funkciou Highway Pilot.

Automatizované jazdenie úrovne 2 je už v Daimler Trucks realitou
So systémom Active Drive Assist (Mercedes-Benz Actros, FUSO Super Great) a Detroit Assurance 5.0 s aktívnym asistentom udržiavania v jazdnom pruhu (Freightliner Cascadia), je Daimler Trucks prvým výrobcom, ktorý v sériovej výrobe používa prvky čiastočne automatizovaného jazdenia (SAE úroveň 2). Nový systém dokáže nezávisle brzdiť, akcelerovať a zatáčať. Na rozdiel od systémov, ktoré fungujú len po prekročení určitej rýchlosti, systémy Active Drive Assist / Detroit Assurance 5.0 umožňujú vodičovi využiť čiastočne automatizované jazdenie pri akejkoľvek rýchlosti, ďalšie prvenstvo v sériovej výrobe nákladných motorových vozidiel. Tento revolučný aktívny asistenčný balík na ovládajúci vozidlo v pozdĺžnom a priečnom smere je vybavený najmodernejším systémom spájajúcim radar a kameru.

Na fotografiách:
1/ Martin Daum, člen predstavenstva Daimler AG zodpovedný za oblasť nákladných vozidiel a autobusov
5 a 6/ Dr. Peter Vaughan Schmidt, vedúci Autonomous Technology Group


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (6648x4749px, 3.82 MB)

Fotografia 2 (4851x3280px, 4.42 MB)

Fotografia 3 (7360x4912px, 6.81 MB)

Fotografia 4 (5472x3648px, 7.88 MB)

Fotografia 5 (1849x2466px, 3.3 MB)

Fotografia 6 (3315x2486px, 4.65 MB)