Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

Menej emisií, vyššia hospodárnosť: 130 vozidiel Citaro hybrid pre Bukurešť

Vydané 12. 9. 2019

Bukurešť sa znovu spolieha na Citaro: od mája 2020 dodá Mercedes Benz spolu 130 nízkopodlažných mestských autobusov typu Citaro hybrid do hlavného mesta Rumunska. Technika autobusu roka 2019 v sebe spája ekonómiu a ekológiu: hybridný modul v závislosti od použitia znižuje spotrebu paliva, a tým aj emisie až o 8,5 percenta.

Bukurešť sa znovu spolieha na Citaro: od mája 2020 dodá Mercedes Benz spolu 130 nízkopodlažných mestských autobusov typu Citaro hybrid do hlavného mesta Rumunska. Technika autobusu roka 2019 v sebe spája ekonómiu a ekológiu: hybridný modul v závislosti od použitia znižuje spotrebu paliva, a tým aj emisie až o 8,5 percenta.

Bukurešť je jedným z hlavných miest autobusu Citaro v Európe

Rumunská metropola Bukurešť sa už v minulosti rozhodla nasadiť Mercedes-Benz Citaro: mesto si v poslednom desaťročí objednalo spolu už 1 000 autobusov Citaro. „Bukurešť je hlavné mesto autobusu Citaro. Preto sa veľmi tešíme, že táto spolupráca pokračuje,“ konštatuje Ulrich Bastert, riaditeľ marketingu, predaja a služieb zákazníkom divízie Daimler Buses.

Citaro hybrid sa bude do Bukurešti dodávať v jednoduchom vyhotovení. Mestské autobusy majú bezpečnú a zároveň komfortnú výbavu vrátane kompletnej klimatizácie, čalúnených sedadiel cestujúcich, infotainmentu s informáciami v reálnom čase, zásuviek USB pre vlastné koncové zariadenia cestujúcich a elektronického systému stabilizácie ESP.

Citaro hybrid: hybridný modul šetrí palivo a znižuje emisie

Hybridný modul je pre Citaro k dispozícii ako prvok mimoriadnej výbavy a je dostupný aj pre variant s dieselovým motorom a motorom na zemný plyn. Elektromotor hybridného modulu pomáha hnaciemu ústrojenstvu v prvom rade pri vysokej požiadavke na výkon, a to až 14 kW a krútiacim momentom 220 Nm. Takáto situácia nastane napríklad pri rozjazde. Pokrytím tejto maximálnej požiadavky sa už aj tak nízka spotreba paliva zníži až o 8,5 percenta. V súlade s tým klesajú aj emisie. Elektrický prúd pre elektromotor sa získava rekuperáciou vo fázach brzdenia a v deceleračnom režime. Prúd sa ukladá v dvojvrstvových kondenzátoroch, ktoré sú všeobecne známe ako superkondenzátory.

Táto technika, ako aj vynikajúce vlastnosti autobusu Citaro presviedčajú odborníkov: medzinárodná porota zvolila Citaro hybrid za autobus roka 2019.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (5184x3456px, 8.17 MB)

Fotografia 2 (5184x3456px, 7.87 MB)

Fotografia 3 (5184x3456px, 6.11 MB)