Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

Plnoelektrický kĺbový Mercedes-Benz eCitaro G dopĺňa ponuku elektrických autobusov

Vydané 29. 6. 2020

  • Ďalší míľnik na ceste k osobnej verejnej hromadnej preprave, ktorá jazdí lokálne bez emisií
  • Už viac ako 60 záväzných zákaziek na nový autobus Mercedes-Benz eCitaro G
  • Akumulátory s tuhým elektrolitom solid-state: inovatívna technológia akumulátorov, priekopnícky čin v oblasti automobilového priemyslu
  • Elektroofenzíva značky Mercedes-Benz: inovatívne a technologicky špičkové riešenia mobility

Plnoelektrický kĺbový autobus eCitaro G rozširuje ponuku rodiny mestských autobusov Citaro. Predstavuje ďalší dôležitý krok na ceste k ekologickejším a hodnotnejším mestám. Mercedes-Benz rozvíja s novým plnoelektrickým kĺbovým autobusom svoju priekopnícku rolu v oblasti technológie: pre nový kĺbový autobus budú k dispozícii nové technológie akumulátorov. Jednou z nich sú akumulátory s tuhým elektrolitom solid-state, ktoré budú v autobuse tejto kategórie použité vôbec po prvýkrát.

Míľnik na ceste k osobnej verejnej hromadnej preprave, ktorá jazdí lokálne bez emisií
Dopravné podniky čakali presne na tento mestský autobus: na nový autobus eCitaro G sa uzatvorilo už viac ako 60 záväzných zákaziek z približne šiestich miest – a ich počet neustále rastie. Prvé dodávky viacerým dopravným podnikom sú naplánované ešte na tento rok.
S autobusom eCitaro G Mercedes-Benz dôsledne pokračuje v elektrifikácii mestských autobusov. Pred dvoma rokmi predstavila divízia Daimler Buses plnoelektrický mestský autobus, eCitaro. Akumulátorový elektrický autobus eCitaro sa v súčasnosti vyrába sériovo na výrobných linkách závodu v Mannheime. V mnohých európskych mestách sú v neustálom nasadení už stovky autobusov eCitaro. S modelom eCitaro G teraz prichádza prvý plnoelektrický kĺbový autobus s hviezdou, ktorý v závislosti od vyhotovenia ponúkne miesto až pre 146 cestujúcich.
„Skutočne ma veľmi teší, že náš Mercedes-Benz eCitaro sa od svojho uvedenia na trh tak dobre etabloval. To dokazuje, že sme na správnej ceste a že ponúkame produkty, o ktoré má spoločnosť záujem a ktoré mimoriadne dobre slúžia našim zákazníkom. S kĺbovým variantom autobusu eCitaro dôsledne pokračujeme v elektrifikácii mestských autobusov: eCitaro G bude ako prvý autobus svojej kategórie na želanie disponovať akumulátormi s tuhým elektrolitom solid-state. Týmto udávame smer pre trvalo udržateľnú a efektívnu osobnú prepravu v aglomeráciach,“ tvrdí Till Oberwörder, vedúci divízie Daimler Buses.

Kĺbový autobus sa vďaka svojej veľkej kapacite voľných miest pre cestujúcich ideálne hodí na použitie vo vysoko zaťažených mestách a metropolách, kde významným spôsobom prispieva k zvyšovaniu životnej úrovne. Nový model eCitaro G spája výhody osvedčeného kĺbového autobusu Citaro G s vynikajúcou technikou autobusu eCitaro a revolučnými technológiami akumulátorov a elektrického pohonu.

Akumulátory s tuhým elektrolitom solid-state: inovatívna technológia akumulátorov, priekopnícky čin v oblasti automobilového priemyslu
Na začiatku bude eCitaro G k dispozícii s lítium-iónovými akumulátormi vo vyhotovení NMC, ktoré sa medzičasom osvedčili v autobuse eCitaro. Ďalší evolučný stupeň bol už definovaný. Podľa predbežných plánov Mercedes-Benz ešte tento rok pozdvihne výkon modelu eCitaro G prechodom na novú generáciu akumulátorov NMC. Kapacita tým výrazne narastie z 292 kWh na 396 kWh. Vďaka znásobeniu kapacity sa zvýši aj dojazd kĺbového autobusu.

Autobus eCitaro G zároveň otvára s inovatívnymi akumulátormi s tuhým elektrolitom solid-state, ktoré sú v úlohe zásobníka energie, novú kapitolu. Tieto akumulátory budú predstavovať druhú technologickú možnosť, ktorá bude k dispozícii na želanie. Jej veľkým pozitívom je, že tuhé akumulátory sa vyznačujú mimoriadne vysokou energetickou hustotou a dlhou životnosťou. Z chemického hľadiska ide o lítium-polymérové akumulátory. Keďže elektrolyt, ktorý je zvyčajne tekutý, sa tu vyskytuje v tuhom skupenstve, tieto akumulátory sa označujú aj ako akumulátory s tuhým elektrolitom solid-state. Okrem toho sa v prípade tohto typu akumulátora nepoužívajú žiadne prírodné zdroje, ako kobalt, nikel alebo mangán. So siedmimi sadami akumulátorov má eCitaro G pozoruhodnú celkovú kapacitu 441 kWh, vďaka ktorej dosahuje dojazd typický pre použitie mestských autobusov.

Keďže akumulátory s tuhými telesami sú len čiastočne vhodné na rýchle nabíjanie a tým pádom aj nabíjanie mimo plánovaných časov nabíjania, táto technológia akumulátorov pokrýva iné profily použitia ako technológia lítium-iónových akumulátorov (NMC). Lítium-iónové akumulátory (NMC) sú zas vhodné na rýchle nabíjanie, či už počas prestávok v jazde vo vozovniach alebo na trase. Mercedes-Benz sa preto vybral oboma cestami a eCitaro G ponúka s oboma technológiami akumulátorov. Nový model eCitaro G je teda kĺbový autobus šitý na mieru, ktorý sa dokáže flexibilne prispôsobiť rozličným stratégiám použitia dopravných podnikov.

Elektroofenzíva značky Mercedes-Benz: inovatívne a technologicky špičkové riešenia mobility
Uvedením autobusu eCitaro G na trh divízia Daimler Buses dôsledne pokračuje vo svojom ohlásenom pláne zavádzania e-mobility do mestských autobusov a zdôrazňuje svoje vedúce inovačné a technologické postavenie. Jedným z cieľov divízie Daimler Buses je teda zodpovedne formovať a rozvíjať budúcnosť (autobusovej) mobility na celom svete. Ďalší krok je už vytýčený: od roku 2022 získajú autobusy eCitaro a eCitaro G palivový článok, ktorého úlohou bude zvýšenie dojazdu. S touto technológiou budú nabíjania mimo plánovaných časov nabíjania a infraštruktúra potrebná na takéto nabíjanie takmer úplne zbytočné. Mestskej osobnej verejnej hromadnej preprave, ktorá jazdí lokálne bez emisií, už teda nestojí nič v ceste.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (5472x3648px, 8.35 MB)

Fotografia 2 (5472x3648px, 6.84 MB)

Fotografia 3 (5472x3648px, 6.45 MB)

Fotografia 4 (5472x3648px, 8.42 MB)

Fotografia 5 (5472x3648px, 7.64 MB)

Fotografia 6 (5472x3648px, 7.15 MB)

Fotografia 7 (5472x3648px, 7.12 MB)

Fotografia 8 (5472x3648px, 7.3 MB)