Mediálne centrum

Mercedes-Benz eActros: nové nákladné vozidlo pre novú éru

Vydané 30. 6. 2021

  • Dojazd až do 400 kilometrov[1], kapacita akumulátora približne 420 kWh [2]
  • Elektrická náprava s dvomi výkonnými elektromotormi poskytujúcimi najvyšší výstupný výkon 400 kW
  • Pôsobivá jazdná dynamika a vysoký jazdný komfort vďaka dvojstupňovej prevodovke so skutočne citlivou odozvou
  • Riešenia pre nabíjanie na kľúč, šité na mieru vďaka komplexnému poradenstvu a ponuke služieb.
  • Inteligentné digitálne riešenia a aplikácie pre ešte vyššiu účinnosť a prínos pre zákazníka
  • Sériovo vybavený s osvedčenými, kľúčovými inováciami akými sú MirrorCam a kokpit Multimedia Interactive
  • Bezpečnosť s vysokou pridanou hodnotou vďaka prvkom štandardnej výbavy, akými sú akustický výstražný systém vozidla, odbočovaí asistent a aktívny brzdový asistent piatej generácie

Stuttgart – 30. júna 2021 bude Mercedes-Benz Trucks oslavovať svetovú premiéru svojho akumulátorového elektrického vozidla eActros určeného pre ťažkú distribučnú dopravu. S týmto prvým sériovo vyrábaným elektrickým nákladným vozidlom, ktoré ponesie hviezdu Mercedes, ohlasuje Mercedes-Benz Trucks príchod novej epochy a súčasne vyzdvihuje svoju jasnú túžbu dosiahnuť uhlíkovú neutralitu cestnej nákladnej dopravy. Štandardný model vozidla eActros by mal začať opúšťať výrobné linky v meste Wörth am Rhein (Nemecko) od jesene 2021. Zistenia z takzvaného Inovatívneho autoparku eActros (eActros innovation fleet), ktorý bol spustený v roku 2018, ako aj intenzívna výmena informácii so zákazníkmi priamo ovplyvnili vývoj modelu pre sériovú výrobu. Okrem toho boli do štandardnej špecifikácie prevzaté osvedčené prvky výbavy, ako systém MirrorCam a kokpitu Multimedia Interactive. eActros je pripravený pomáhať zákazníkom Mercedes-Benz Trucks na ceste k dosiahnutiu uhlíkovej neutrality pri poskytovaní prepravných služieb.

Veľký dojazd

Akumulátor sériového modelu eActros je vybavený tromy alebo štyrmi akumulátormi, každý s elektrickou kapacitou približne 105 kWh [3]. Maximálna kapacita akumulátora 420 kWh[2] umožňuje dosahovať dojazd až do 400 kilometrov[1]. Technologickým ťažiskom elektrického nákladného vozidla je pohonná jednotka – pevná elektrická náprava s dvoma integrovanými elektromotormi a dvojstupňovou prevodovkou. Oba kvapalinou chladené motory poskytujú nepretržitý výstupný výkon 330 kW pri najvyššom výkone 400 kW. Navyše, pri predvídavom riadení vozidla mu rekuperácia umožňuje získavať späť elektrickú energiu. Energia získaná týmto spôsobom pri brzdení sa privádza späť do akumulátorov vozidla eActros a opätovne je sprístupnená na použitie hnaciemu systému.

Pôsobivý výkon

Dva integrované elektromotory ponúkajú veľkú účinnosť a konštantnú dodávku energie s vysokým počiatočným krútiacim momentom. Okamžitý krútiaci moment, aký poskytujú elektromotory prepojené s dvojstupňovou prevodovkou, zabezpečuje výrazné zrýchlenie, pôsobivý komfort a jazdnú dynamiku , ktoré umožňujú omnoho uvoľnenejšie jazdenie s menším stresom, než pri konvenčných naftou poháňaných nákladných motorových vozidlách. Navyše, nízke ťažisko je taktiež výhodou v zákrutách. V prevádzke pri plnom zaťažení si vodiči vo vnútri kabíny vychutnávajú nízku úroveň hluku, ktorá bola znížená o 10 dB, čo zhruba zodpovedá zníženiu citeľnej úrovni hluku na polovicu. Vďaka nízkej hlučnosti sú možné aj dodávky v noci. V porovnaní s naftovým nákladným vozidlom cítiť aj menej vibrácií. eActros možno nabíjať výkonom až 160 kW: pri zapojení do bežnej 400-ampérovej nabíjacej stanice s jednosmerným prúdom potrebujú tri akumulátory niečo vyše hodiny, aby sa nabili z 20 na 80 percent[4].

Integrálny komponent podnikového ekosystému

S cieľom pomôcť dopravným spoločnostiam na ich ceste k e-mobilite začlenila spoločnosť Mercedes-Benz Trucks eActros do ekosystému, ktorý poskytuje poradenstvo a služby, ako aj množstvo digitálnych riešení na zvyšovanie využiteľnosti kapacity vozidla a optimalizovanie celkových nákladov na jeho vlastníctvo. Napríklad na základe existujúcich plánov trás zákazníka je možné vytvoriť vysoko realistický a zmysluplný profil používania elektrických nákladných motorových vozidiel. Tento takzvaný eConsulting nezahŕňa iba elektrifikáciu vozového parku, ale ak si to zákazník želá – pokrýva aj otázky týkajúce sa plánovania, a implementácie všetkého potrebného do nabíjacej infraštruktúry a pripojenia k elektrickej sieti.

Inteligentné digitálne riešenia

Vďaka kokpitu Multimedia Interactive, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy eActros, je vodič neustále informovaný o stave nabitia akumulátorov a zostávajúcom dojazde, ako aj aktuálnej a priemernej spotrebe. Navyše môžu manažéri autoparkov využívať digitálne riešenia portálu Fleetboard na efektívnu kontrolu svojich vozových parkov. Toto zahŕňa možnosti ako individuálne vyvinutý systém manažmentu nabíjania s cieľom vytvárania profilov nabíjania a denník obsahujúci detailné informácie o časoch jázd, časoch státia a prestávkach v nabíjaní. K dispozícii je tiež mapovací nástroj, ktorý zobrazuje aktuálnu polohu vozidla v reálnom čase a tiež to, či sa vozidlo pohybuje, je zaparkované alebo sa nabíja, nehovoriac o stave nabitia akumulátora. eActros je navyše k dispozícii aj so službou Mercedes-Benz Complete – so servisnou zmluvou, ktorá zahŕňa balík pre kompletnú starostnosť. Takisto k tomu vždy patrí aj intenzívna zákaznícka podpora prostredníctvom služby Mercedes-Benz Uptime. V rámci toho plnoautomatizovaná diagnostika na diaľku nepretržite sleduje stav niekoľkých systémov nákladného vozidla v reálnom čase. Spojením požiadaviek na opravy a údržbu tak možno znížiť aj počet neplánovaných návštev dielne.

Vysoká úroveň bezpečnosti pre vodiča a ostatných účastníkov cestnej premávky

Množstvo funkcií a systémov vo vozidle eActros poskytuje vysokú úroveň bezpečnosti na cestách pre všetkých. Napríklad špeciálne nárazové prvky s hliníkovým profilom chránia akumulátory v prípade bočného nárazu, zatiaľ čo v nich integrované snímače dokážu rozpoznať náraz. V takomto prípade sa vvysokonapäťový akumulátor automaticky izoluje od zvyšku vozidla. Vodič má okrem toho možnosť kedykoľvek vypnúť vysokonapäťovú sústavu priamo z kabíny. Aby sa zabezpečilo, že vozidlo bude pre účastníkov cestnej premávky, akými sú chodci a cyklisti, ľahšie počuteľné je eActros štandardne dodávaný s vonkajším akustickým výstražným systémom (AVAS). Dodatočnú bezpečnosť pri odbočovaní do prava poskytuje asistent odbočovania, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy vozidla eActros. Ďalší systém, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy, je aktívny brzdový asistent s rozpoznávaním chodcov. Ten môže znížiť nebezpečenstvo kolízie v pozdĺžnom smere na uliciach miest, ciest mimo obce alebo na diaľniciach.

Cieľom Mercedes-Benz Trucks je za pomoci všetkých asistenčných systémov poskytnúť čo najväčšiu podporu vodičovi s ohľadom na limity jednotlivých systémov. Avšak, ako predpisuje zákon, vodič zostáva vždy plne zodpovedný za bezpečnosť jazdy s vozidlom.

Viac informácii nájdete v press kite.

[1] Dojazd bol stanovený interne, v optimálnych podmienkach, vrátane zväzkov štyroch akumulátorov po predkondicionovaní v distribučnej prevádzke s čiastočným naložením bez návesu pri vonkajšej teplote 20°C.
[2] To zhruba zodpovedá kapacite energie nainštalovaných nových zväzkov akumulátorov vrátane bezpečnosti a hraníc výkonu, potrebných na udržanie funkčnosti systému.
[3] To zhruba zodpovedá kapacite energie nového zväzku akumulátorov vrátane bezpečnostných obmedzení a hranice výkonu na udržanie prevádzky systému.
[4] To vychádza z interne stanovených empirických hodnôt za optimálnych podmienok vrátane teploty okolia 20°C.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (5016x3344px, 6.76 MB)

Fotografia 2 (5376x3584px, 7.88 MB)

Fotografia 3 (5293x3529px, 7.58 MB)

Fotografia 4 (3256x4890px, 6.61 MB)

Fotografia 5 (3523x5284px, 8.39 MB)

Fotografia 6 (3487x5231px, 12.42 MB)

Fotografia 7 (6048x4024px, 5.27 MB)

Fotografia 8 (6048x4024px, 8.56 MB)

Fotografia 9 (5311x3534px, 5.22 MB)

Fotografia 10 (8256x5504px, 11.47 MB)

Fotografia 11 (8256x5504px, 15.27 MB)

Fotografia 12 (8256x5504px, 17.63 MB)

Fotografia 13 (5504x8256px, 18.98 MB)

Fotografia 14 (6698x4465px, 15.41 MB)

Fotografia 15 (7215x4810px, 10.91 MB)

Fotografia 16 (8256x5504px, 10.61 MB)

Fotografia 17 (8256x5504px, 10.73 MB)

Fotografia 18 (6048x4024px, 7.93 MB)

Fotografia 19 (6048x4024px, 10.18 MB)

Fotografia 20 (5027x3555px, 7.02 MB)