Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

Aktualizovaná Trieda E: inteligencia bude vzrušujúca

Vydané 3. 3. 2020

Automobilová inteligencia sa stáva vzrušujúcou a dynamickou: Trieda E sedan a kombi je prvým predstaviteľom rozsiahlej aktualizácie konštrukčného radu a oslávila svoju digitálnu svetovú premiéru na mediálnej platforme Mercedes me media. K európskym zmluvným partnerom príde sedan aj kombi v lete 2020. Krátko na to bude nasledovať dlhá verzia sedanu (pre Čínu), ako aj kupé a kabriolet.

S viac ako 14 miliónmi dodaných sedanov a kombi od roku 1946 je Trieda E najpredávanejším modelovým radom v histórii značky Mercedes-Benz. Mnohí ju považujú za „srdce značky“. V roku 2016 sa desiata generácia Triedy E vyznačovala svojím čistým a súčasne emocionálnym dizajnom, ako aj špičkovým a exkluzívnym interiérom. Charakteristický bol aj počet inovácií, napríklad v asistenčných jazdných systémoch. Táto emocionálna, ale zároveň inteligentná kombinácia je mimoriadne úspešná: do dnešného dňa sa pre kúpu sedanu alebo kombi Triedy E aktuálnej generácie rozhodlo už viac ako 1,2 milióna zákazníkov.

Najdôležitejšie fakty:

Dynamický dizajn

  • Línia výbavy Avantgarde ako nová základná výbava v exteriéri
  • Prepracovaný dizajn svetlometov (sériové svetlomety, ktoré využívajú výlučne techniku svetelných diód, svetlomety MULTIBEAM LED ako prvok mimoriadnej výbavy)
  • Prepracovaný dizajn zadných svietidiel
  • Prepracovaný dizajn masky chladiča a predného nárazníka
  • Variant All-Terrain sa vizuálne výraznejšie orientuje na modely SUV

Ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov, napr.:

  • Nová generácia volantu s kapacitným rozpoznávaním zloženia rúk z volantu
  • Aktívny asistent udržiavania odstupu DISTRONIC s prispôsobovaním rýchlosti na báze trasy
  • Aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach
  • Aktívny asistent riadenia
  • Aktívny asistent brzdenia v balíku asistenčných jazdných systémov, teraz aj s podpornou funkciou odbočovania
  • Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla – teraz aj s výstrahou pri vystupovaní
  • Parkovací balík v kombinácii s 360-stupňovou kamerou: nový, rozšírený bočný pohľad a po prvýkrát automatické parkovanie nielen do pozdĺžne alebo priečne orientovaných medzier na zaparkovanie, ale aj na označené plochy.

Ešte viac komfortu v interiéri

  • Dve sériovo dodávané digitálne obrazovky (2 x 10,25 palca, spojené), širokouhlý kokpit s dvoma 12,3-palcovými displejmi ako prvok mimoriadnej výbavy
  • Systém MBUX o.i. s ovládaním hlasom LINGUATRONIC (sériová výbava) a rozšírenou realitou
  • Interiérový asistent
  • Riadenie komfortu ENERGIZING s programami KOUČ ENERGIZING a Krátky spánok (v prípade hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete)
  • kinematika sedadla ENERGIZING

E ako efektívnosť: elektrifikácia hnacieho ústrojenstva

  • Sedem hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete ako sedan a kombi, s benzínovým a dieselovým motorom, s náhonom na zadné a na všetky kolesá
  • Po prvýkrát aj elektrifikované modely pre americký trh
  • Nový motor M 254: dvojlitrový zážihový štvorvalec s ISG (integrovaným štartovacím generátorom) a 48-voltovou napäťovou sústavou, menovitý výkon: 200 + 15 kW, inovatívnym segmentovým turbodúchadlom so spojením prúdov, elektrickým prídavným kompresorom (eZV), pracovnými povrchmi valcov s technológiou NANOSLIDE®, vŕtaním valcov CONICSHAPE® a rozvodom CAMTRONIC na riadenie nasávacích ventilov
  • Ďalšie motorizácie a terénne jazdné programy pre model All-Terrain

URBAN GUARD:

  • Nová, komplexná produktová kategória a kategória mimoriadnej výbavy
  • Inteligentné prepojenie hardvéru a digitálnych riešení na ochranu voči krádeži a poškodeniu

Dynamický dizajn
Znásobenie dynamiky a zvýšenie hodnoty Triedy E sa odzrkadľuje v modelovom programe: už aj základný model disponuje športovou líniou výbavy Avantgarde pre exteriér. Po prvýkrát má základný model Triedy E centrálnu hviezdu v prednej časti. K sviežemu vzhľadu prispieva nová predná časť s vyšším podielom chrómu: v prípade línie výbavy Avantgarde bola maska chladiča novonavrhnutá a dostala dve pochrómované lamely a zvislé výstuhy vo vysokolesklej čiernej. Vysokolesklé čierne a pochrómované ozdobné prvky v prednom nárazníku podčiarkujú športový a elegantný vzhľad. Línia výbavy Exclusive, ktorá je tiež k dispozícii, nezostáva svojmu názvu nič dlžná: mimoriadna maska chladiča, hviezda Mercedes na kapote motora, ako aj veľkoplošné pochrómované prvky v prednom nárazníku zdôrazňujú postavenie tejto línie.

Ešte športovejšie pôsobí línia výbavy AMG Line s novým nárazníkom v štýle modelov AMG Performance. Modely Avantgarde, AMG Line a All-Terrain disponujú okrem toho kapotou motora s charakteristickými prelismi (Powerdomes). Sériovo sa Trieda E dodáva so svetlometmi, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód. Svetlomety MULTIBEAM LED vrátane diaľkového svetla s ultra dosvitom sa dodávajú ako prvok mimoriadnej výbavy.

S novým nárazníkom, dvojdielnymi svietidlami a novým vekom batožinového priestoru zmodernizovali dizajnéri aj zadnú časť sedanu. Vnútorný dizajn zadných svietidiel bol prepracovaný vo všetkých modeloch.

Model All-Terrain sa vizuálne výraznejšie orientuje na modely SUV. Konštrukčné diely, ktoré sú špecifické pre variant All-Terrain, ako napríklad maska chladiča alebo optická ochrana proti podbehnutiu, sú teraz vyhotovené vo vysokolesklej chrómovej farbe namiesto doterajšej tieňovej striebornej (Silver Shadow).

Strieborná high-tech, grafitová sivá metalíza a mohavská strieborná. Tak sa volajú tri nové farby laku, ktoré sú k dispozícii pre Triedu E ako súčasť modernizácie. Ponuka sa rozšírila aj v prípade diskov, okrem iného o aerodynamické disky, ktoré prispievajú k úspore paliva, a tým pádom aj k trvalej udržateľnosti.

Nové farby a materiály výbavy zhodnocujú interiér. Medzi nové farby výbavy patria farebné kombinácie magmová sivá/nevská sivá (Avantgarde), čierna/orechová hnedá (Exclusive) a magmová sivá/béžová macchiato (Exclusive). Nové materiály výbavy zastupujú strieborné ozdobné prvky z jaseňového dreva s otvorenými pórmi, ozdobné prvky z čokoládovo-hnedého dreva koreň orecha, ozdobné prvky z kefovaného hliníka a ozdobné prvky z hliníka so vzhľadom uhlíkových vlákien.

Sedadlá spájajú komfort na dlhé trate, typický pre Mercedes-Benz, a avantgardný dizajn. Obzvlášť komfortné je adaptívne prispôsobenie sedadla vodiča: po zadaní telesnej výšky do multimediálneho displeja alebo cez funkciu Mercedes me sa sedadlo automaticky nastaví do spravidla vhodnej polohy, ktorú si musí následne vodič už len doladiť.

Vzhľad predných sedadiel zdôrazňuje športový charakter interiéru. Poskytujú množstvo bočnej opory, pričom nezanedbávajú ani komfort. Obrys sedadla sa podriaďuje výrazným bočným vankúšom, stredové pole je v závislosti od výbavy prešívané športovo priečne alebo moderne pozdĺžne. Stredové polia na operadle a sedáku sú farebne zladené s celkovou štruktúrou sedadiel. K dispozícii je množstvo kombinácií materiálov, od látky, cez imitáciu kože ARTICO, štrukturovanú kožu, až po kožu napa s kosoštvorcovým prešívaním.

Ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov: lepšia podpora v dopravných zápchach a pri parkovaní
Nová Trieda E má k dispozícii najmodernejšiu generáciu asistenčných jazdných systémov z dielne Mercedes-Benz, ktoré v spolupráci so systémami slúžia na podporu vodiča. Výsledkom je mimoriadne vysoká úroveň aktívnej bezpečnosti: sedan a kombi dokážu reagovať, ak vodič nereaguje. Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu je teraz kapacitné. Zvyšuje komfort ovládania pri čiastočne automatizovanom jazdení. Aby totiž asistenčné systémy dostali signál, že vodič aj naďalej ovláda Triedu E, stačí, ak uchopí volant. Predtým bol ako spätná väzba potrebný krútiaci moment otáčania volantom – teda jemné otáčanie volantu. Vo venci nového volantu (podrobnosti pozri v ďalšej kapitole) sa nachádza podložka s príslušnými snímačmi. Tie dokážu zaregistrovať, či volant niekto drží. Ak systém rozpozná, že vodič nemá určitý čas ruky na volante, spustí sa postupnosť výstrah, ktorá pri pretrvávajúcej nečinnosti vodiča nakoniec aktivuje asistenta núdzového zastavenia.

Trieda E sa sériovo dodáva s aktívnym asistentom brzdenia, ktorý dokáže v mnohých situáciách zabrániť kolízii alebo zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia. Systém dokáže v typických mestských rýchlostiach reagovať brzdením aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu a v závislosti od situácie dokonca aj zabrániť kolíziám. V rámci balíka asistenčných jazdných systémov je teraz táto funkcia dostupná aj pri odbočovaní cez protismerný jazdný pruh.

Niektoré funkcie inteligentného jazdenia si možno na želanie doobjednať v balíku asistenčných jazdných systémov. Medzi ne patrí aktívny asistent sledovania povolenej rýchlosti, ktorý reaguje na zmeny obmedzenia rýchlosti vďaka kartografickým údajom a vďaka asistentovi sledovania dopravných značiek. Ďalšou takouto funkciou je prispôsobovanie rýchlosti na báze trasy pred zákrutami, kruhovými objazdmi, mýtnymi stanicami, križovatkami v tvare T, ako aj pred odbočovaním/výjazdom z diaľnic/rýchlostných ciest. Keď vodič zapne aktívneho asistenta udržiavania odstupu DISTRONIC s prispôsobovaním rýchlosti na báze trasy, Trieda E dokáže teraz reagovať aj na údaje z LiveTraffic. V ideálnom prípade reaguje Trieda E na tieto údaje ešte skôr ako vodič alebo radarová a kamerová senzorika dokážu zaznamenať dané dopravné obmedzenie. Keď systém rozpoznaná dopravnú zápchu, rýchlosť sa preventívne zníži na cca 100 km/h, ak sa vodič vedome nerozhodne inak.

V samotnej dopravnej zápche na diaľnici dokáže aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach v prípade, že rozpozná vodorovné značenie jazdných pruhov, do značnej miery a s vysokou spoľahlivosťou prevziať úlohu udržiavania vozidla v jazdnom pruhu a udržiavať odstup až do rýchlosti približne 60 km/h. Vozidlo sa dokáže opätovne rozbehnúť až do jednej minúty od zastavenia. Aktívny asistent riadenia dokáže vodičovi na viacpruhových cestných komunikáciách pomôcť funkciou vytvorenia záchrannej uličky, ktorá vyvedie vozidlo mimo stredný jazdný pruh. Vozidlo sa pritom na diaľniciach pri rýchlosti nižšej ako 60 km/h ako súčasť kŕdľa orientuje podľa vozidiel v jeho okolí, ako aj rozpoznaného vodorovného značenia jazdných pruhov. Ak systém nerozpozná žiadne vodorovné značenie, Trieda E sa ako doteraz riadi vozidlom idúcim vpredu.

Aktívny asistent sledovania mŕtveho uhla s výstrahou pri vystupovaní ponúka rozšírenú ochranu pri vystupovaní. Okrem toho dokáže aktívnym zásahom bŕzd reagovať na vozidlá v mŕtvom uhle aj v kritickom priestore. Teraz je k dispozícii funkcia, ktorá keď vozidlo stojí, dokáže pred vystúpením vizuálnou výstrahou v spätnom zrkadle signalizovať aj cestujúcim, že v kritickej oblasti prechádza vozidlo či bicykel. Ak cestujúci v tomto okamihu zatiahne kľučku dverí, dodatočne zaznie výstražný tón a náladové osvetlenie vo dverách začne blikať načerveno. Systém dokáže rozpoznať prechádzajúcich účastníkov cestnej premávky, ktorý sa pohybujú rýchlosťou vyššou ako 7 km/h. Funkcia je dostupná, keď vozidlo stojí, do troch minút po vypnutí zapaľovania.

Aktívny asistent parkovania s PARKTRONIC a 360-stupňovou kamerou umožňuje automatické zaparkovanie a vyparkovanie. Systém uľahčuje vyhľadávanie a výber parkovacieho miesta, ako aj zaparkovanie a vyparkovanie (pri automatickom zaparkovaní) z pozdĺžnych a priečnych medzier na zaparkovanie alebo garáží. Nová Trieda E dokáže po prvýkrát rozpoznať a využiť parkovacie plochy na väčších parkoviskách len na základe značenia. 360-stupňová kamera prenáša na multimediálny displej obraz ešte bližší realite spolu s rozšíreným bočným pohľadom. Pri vyparkovaní dokáže systém varovať pred premávkou križujúcou cestu za vozidlom a v prípade pochybnosti aj zabrzdiť.

Ešte viac komfortu v interiéri: systém MBUX, riadenie komfortu ENERGIZING s programom Krátky spánok
Modernizácia modelu prináša do Triedy E kompletne novonavrhnutý volant. Je dostupný v troch verziách: ako čisto kožený volant, v kombinácii dreva a kože a v superšportovom vyhotovení. Ovládacie plochy sú vyhotovené vo vysokoleklej čiernej farbe a ozdobné prvky s orámovaniami okrajov v tieňovej striebornej. Ovládanie funkcií ovládania združeného prístroja a multimediálneho prístroja prebieha potiahnutím prsta po dotykovej ploche. Fyzikálny princíp použitý v prípade tlačidiel dotykového ovládania sa mení z optického na kapacitný. Mechanika už nebola potrebná a okrem toho sú tieto dotykové plochy menej citlivé na odtlačky prstov. Rozpoznanie toho, či má vodič volant pod kontrolou, prebieha po novom prostredníctvom kapacitnej detekcie (pozri časť o asistenčných jazdných systémoch).

V novej Triede E je použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience, Používateľský zážitok Mercedes-Benz). S ním sa sériovo dodávajú dve veľké obrazovky s rozmermi 10,25 palca/26 cm, ktoré sú zoradené vedľa seba, aby poskytovali širokouhlý vzhľad. Na želanie sa dodávajú dve obrazovky s rozmermi 12,3 palca/31,2 cm. Indikácie pre združený prístroj a multimediálny displej možno na veľkých obrazovkách s vysokým rozlíšením ľahko čítať. Emotívne inscenácie brilantnou grafikou vo vysokej vizuálnej kvalite zdôrazňujú zrozumiteľnosť intuitívnej štruktúry obsluhy.

Používateľ si môže v závislosti od nálady alebo podľa príslušného interiéru vybrať jeden zo štyroch vizuálne odlišných štýlov:

  • Moderný klasický je zdokonalením klasickej indikácie v elegantne ľahkej, ušľachtilej materiálnosti.
  • Športový sa prezentuje vo vzhľade špičkových turbín so zdôrazneným športovým kontrastom farieb čierna/žltá.
  • Progresívny uvádza do scény digitálny svet v redukovanej podobe.
  • V prípade štýlu Decentný sú všetky indikácie redukované na nevyhnutné minimum.

Medzi ďalšie prednosti patria sériovo dodávané dotykové ovládanie multimediálneho displeja a zobrazenie navigácie s technológiou rozšírenej reality pri aktívnej navigácii: videozáznam okolia vozidla pritom dopĺňajú užitočné navigačné informácie. Priamo do obrazu na multimediálnom displeji sa napríklad automaticky vložia pomocné šípky alebo orientačné čísla. Systém podporuje vodiča aj na semaforoch: ak stojí Trieda E úplne vpredu, zobrazí sa aktuálne svietiaca farba na semaforoch. Takto podporuje táto nová funkcia vodiča najmä vtedy, keď nie je semafor dobre viditeľný, pretože sa nachádza v zlom uhle.

Interiérový asistent MBUX na želanie dovoľuje intuitívnu, prirodzenú obsluhu rozličných komfortných funkcií a funkcií MBUX aj rozpoznávaním pohybov. Ak sa ruka priblíži k dotykovému displeju alebo dotykovému poľu na stredovej konzole, zmení sa zobrazenie na multimediálnom displeji, napríklad sa zvýraznia jednotlivé prvky.

Ďalšou novinkou v Triede E je kinematika sedadla ENERGIZING. Drobnými pohybmi sedacej podušky a operadla pomáha priaznivo meniť polohu pri sedení počas jazdy.

Riadenie komfortu ENERGIZING prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle a využíva náladové osvetlenie a hudbu, ako aj rôzne masážne programy na najrôznejšie programy zvyšujúce pohodlie. V prípade hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete je k dispozícii program Krátky spánok, ktorý dáva zmysel napr. počas prestávky na odpočívadle alebo pri nabíjaní akumulátora mimo domova. Program má tri fázy – zaspanie, spanie, zobudenie – a dokáže zvýšiť výkonnosť vodiča a poskytnúť mu nové zásoby energie.

KOUČ ENERGIZING je založený na inteligentnom algoritme, ktorý individuálne a podľa situácie odporúča niektorý z vhodných programov. Ak sú pripojene hodinky kompatibilné s Garmin® Wearable, osobné hodnoty ako úroveň stresu alebo kvalita spánku optimalizujú precíznosť odporúčania. Cieľom je cítiť sa dobre a prísť do cieľa zrelaxovaný aj v prípade náročnej alebo skôr monotónnej jazdy.

URBAN GUARD: inteligentné prepojenie hardvéru a digitálnych riešení na ochranu voči kriminalite
Pod názvom URBAN GUARD predstavuje Mercedes-Benz novú, komplexnú produktovú kategóriu a kategóriu mimoriadnej výbavy pre všetky konštrukčné rady. Spája existujúce a budúce ponuky určené na ochranu vozidla pred vandalizmom a kriminalitou. S URBAN GUARD – inteligentným prepojením hardvéru a digitálnych riešení – uspokojuje Mercedes-Benz celosvetovo rastúcu potrebu zákazníkov, ktorí vyhľadávajú bezpečnosť a ochranu svojho majetku.

V polovici roka 2020 sa majú podľa plánu objaviť dva balíky mimoriadnej výbavy, ochrana vozidla URBAN GUARD a ochrana vozidla URBAN GUARD Plus. Niektoré produkty URBAN GUARD budú dostupné aj v online obchode Mercedes me a budú sa dať dodatočne aktivovať.

Či už balík ochrana vozidla URBAN GUARD alebo balík ochrana vozidla URBAN GUARD Plus, oba umožňujú v kombinácii s Mercedes me nepretržité monitorovanie zaparkovaného vozidla. URBAN GUARD zahŕňa poplašné zariadenie, ochranu proti odtiahnutiu s vizuálnym a akustickým varovaním pri rozpoznaní zmeny polohy vozidla, poplašnú sirénu, zabezpečenie interiéru (spustí sa pri pohybe v interiéri) či predvýbavu na rozpoznávanie krádeže a kolízie pri parkovaní. Snímače vozidla pritom registrujú, či do odstaveného a zamknutého vozidla niekto narazil alebo vozidlo odtiahol – alebo sa do vozidla snažil vlámať. Ak je služba aktivovaná, vodič bude o vzniknutej situácii informovaný prostredníctvom aplikácie Mercedes me. Vďaka správe typu Push sa vodič napríklad dozvie, aký silný bol náraz a v ktorej časti vozidla sa poškodenie pri parkovaní nachádza. Akonáhle sa vozidlo opätovne naštartuje, objaví sa táto informácia jednorázovo aj na multimediálnom displeji.

Ochrana vozidla URBAN GUARD Plus dokáže okrem toho lokalizovať ukradnuté vozidlá. Vďaka tomu možno vozidlo v prípade krádeže lokalizovať aj vtedy, ak napríklad zlodej deaktivuje lokalizačnú funkciu. Deje sa tak za spolupráce s políciou.

E ako efektívnosť: elektrifikácia hnacieho ústrojenstva
Modernizácia Triedy E opäť posúva elektrifikáciu pohonu o veľký krok vpred. Sedem modelov je k dispozícii vo forme hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete (s dieselovým a benzínovým motorom, sedan a kombi, s náhonom na zadné a na všetky kolesá). Vysoko efektívne, výkonné motory s nízkymi emisiami ponúkajú v prípade benzínových motorov výkon od 115 až po 270 kW, pri dieselových motoroch začína výkonová ponuka na úrovni 118 a končí na 243 kW.

Po prvýkrát bude do portfólia motorov pridaný štvorvalcový benzínový motor (M 254) s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie s dodatočným výkonom 15 kW a dodatočným krútiacim momentom 180 Nm. Modely s týmto agregátom budú disponovať 48-voltovým elektrickým systémom. Vďaka rekuperácii a možnosti „kĺzania“ s vypnutým motorom je benzínový motor oveľa efektívnejší.

V motore M 254 spojil Mercedes-Benz po prvýkrát všetky inovácie modulárnej rodiny štvorvalcových a šesťvalcových benzínových a dieselových motorov do jedného agregátu. Medzi inovácie patrí povrchová úprava valcov NANOSLIDE®, honovanie valcov CONICSHAPE® a dodatočná úprava spalín umiestnená priamo na motore. Úplne nové je aj segmentové turbodúchadlo so spojením prúdov, ktoré predstavuje ďalší krok vo vývoji technológie dvojprúdového turbodúchadla (twin-scroll) pre ešte spontánnejšiu odozvu pri preplňovaní. Elektrický prídavný kompresor v prípade potreby – najmä pri nízkych otáčkach spaľovacieho motora – rýchlo zvyšuje plniaci tlak, čím prispieva k mimoriadne dynamickej odozve.

Štartovacím generátorom ISG disponuje aj radový šesťvalcový benzínový motor (M 256), ktorý je dostupný po prvýkrát aj v Triede E. Ponuku motorov dopĺňa šesťvalcový dieselový motor (OM 656). V prípade tohto motora a jeho štvorvalcovej verzie OM 654 bola rozšírená dodatočná úprava spalín.

Medzi jeho komponenty patrí
• akumulačný katalyzátor NOx umiestnený v blízkosti motora na redukciu oxidov dusíka
• DPF (filter pevných častíc dieselových motorov so špeciálnou vrstvou aj na zníženie množstva oxidov dusíka)
• katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction; s dávkovaným množstvom vstrekovaného AdBlue), ako aj
• prídavný katalyzátor SCR v spodnej časti vozidla so separátne dávkovaným množstvom vstrekovaného AdBlue

Aj prevodovka 9G-TRONIC bola zdokonalená na účely adaptácie štartovacieho generátora ISG druhej generácie a najprv bude použitá pri štvorvalcovom agregáte. Elektromotor, výkonová elektronika a chladič prevodovky sa teraz presunuli do prevodovky, resp. na prevodovku. Vedenia, ktoré boli doteraz nevyhnutné, už nie sú potrebné, čo ponúka výhody v oblasti priestoru a hmotnosti. Vďaka tomu možno prevodovku jednoducho skombinovať s rôznymi spaľovacími motormi. Okrem toho sa zvýšila aj účinnosť prevodovky. Vďaka optimalizovanej súhre s elektrickým prídavným čerpadlom oleja sa zároveň podarilo zredukovať prepravovaný objem mechanického čerpadla o 30 percent. K tomu sa pridáva nová generácia plne integrovaného riadenia prevodovky s viacjadrovým procesorom a nová technológia štruktúry a spájania. Okrem vyššieho výpočtového výkonu sa podarilo výrazne znížiť aj počet elektrických rozhraní, čím klesla hmotnosť riadenia prevodovky o 30 percent.

Srdce značky: história úspechov Triedy E
Už od začiatku 20. storočia možno pozorovať, že vozidlá, ktoré spadajú medzi luxusnú, resp. vyššiu triedu a triedu malých vozidiel, sú neoddeliteľnou súčasťou modelového portfólia značky Mercedes-Benz a pôvodných značiek. Už pri prvých typoch značky Mercedes, ktoré prišli na trh v roku 1901 a ktoré so svojimi početnými inováciami stanovili koncept moderného automobilu, boli v ponuke viaceré modely, ktoré sa zameriavali na rôznych zákazníkov – aj na takých, ktorí by si dnes vybrali vozidlo vyššej strednej triedy.

S viac ako 14 miliónmi dodaných vozidiel od roku 1946 je Trieda E najpredávanejším modelovým radom v histórii značky Mercedes-Benz. Mnohí ju považujú za „srdce značky“. Zákazníci Triedy E patria k najvernejším fanúšikom hviezdy: 8 z 10 zákazníkov Triedy E sedan zostane verných značke Mercedes-Benz aj pri kúpe ďalšieho vozidla.

S novým začiatkom po druhej svetovej vojne sa typ 170 V, pôvodne predstavený v roku 1936, začína vyrábať najprv ako vozidlo pre záchrannú službu, políciu, obchod a remeslo. Už v roku 1947 nasleduje sedan ako prvé povojnové osobné vozidlo z dielne Mercedes-Benz.

V roku 1953 predstavuje typ 180 (W 120) so svojou samonosnou karosériou a pontónovým tvarom technický aj formálny pokrok. V roku 1961 nasledujú štvorvalcové verzie konštrukčného radu „Fintail“ (W 110) – prvý model s bezpečnostnou karosériou a deformačnými zónami. O sedem rokov neskôr zaznamenáva konštrukčný rad „Stroke 8“ (W 115/114) ďalší veľký krok. S karosériou kupé, ktorá je k dispozícii po prvýkrát, zároveň rozširuje ponuku karosárskych variantov. Jeho úspech prekoná od roku 1976 nástupca konštrukčného radu 123 ešte raz. Ten je k dispozícii aj ako kombi – teda variant, s ktorým značka Mercedes-Benz stanovuje kritériá pre vozidlá typu kombi, ktoré prezentuje ako rodinné vozidlá zamerané na životný štýl a voľný čas. Konštrukčný rad 124 ktorý sa vyrába od roku 1984 do roku 1995, a ktorý je k dispozícii aj ako štvormiestny kabriolet, dostáva v strede roka 1993 po prvýkrát názov Trieda E.

Tvár so štyrmi svetlometmi a inovatívna technika sú charakteristickými znakmi konštrukčného radu 210, ktorý sa objavuje v roku 1995. Začiatkom roka 2002 prichádza na trh Trieda E konštrukčného radu 211. V roku 2009 nasledujú konštrukčné rady 212 (sedan a kombi), ako aj 207 (kabriolet a kupé), od roku 2010 je k dispozícii po prvýkrát aj dlhá verzia Triedy E sedan V 212, ktorá sa vyrába v Číne a je pre Čínu aj určená. V roku 2016 prináša Mercedes-Benz na trh Triedu E konštrukčného radu 213, od roku 2017 je po prvý krát k dispozícii kombi aj vo verzii All-Terrain.

2019: Trieda E zaznamenáva nový rekordný odbyt v regióne Ázia a Tichomorie
V priebehu celého tretieho predajného roka novej generácie Triedy E sedan a kombi bolo zákazníkom dodaných viac ako 351 000 vozidiel. Význam Číny ako najdôležitejšieho trhu pre sedany od značky Mercedes-Benz sa výrazne prejavuje pri Triede E: dlhá verzia Triedy E sedan tu zaznamenala rekord a dvojciferný nárast odbytu. Celosvetovo každý druhý sedan Triedy E, ktorý bol v roku 2019 predaný, bol vyexpedovaný v Číne ako dlhá verzia. V Južnej Kórei dosiahla Trieda E sedan doteraz najvyšší odbyt v priebehu jedného roka.

Moderná digitálna výroba novej Triedy E
Trieda E sedan a kombi sa vyrábajú vo výrobnom závode Mercedes-Benz v Sindelfingene a schádzajú flexibilne z rovnakej linky, ako modely Mercedes-Benz CLS a Mercedes-AMG GT 4-dverové kupé. Vo výrobe sa používajú moderné digitálne technológie – od chytrých telefónov po lokalizáciu vozidiel na linke, prostredníctvom doplnkových výrobných procesov, ktoré siahajú od výroby prevádzkových prostriedkov až po digitálny shop floor management, v rámci ktorého sa do systému zavádzajú rôzne parametre. Využíva sa aj systém Ubisense. Tu sa nachádzajú skrutkovacie nástroje, ktoré potrebujú zamestnanci pri montáži, a nevyhnutné informácie o konkrétnom vozidle. Vďaka tomu sa aktivujú iba tie nástroje, ktoré sú skutočne potrebné pre prácu na danom vozidle. Zamestnanec je teda v procese montáže optimálne podporovaný.

Výrobný závod v Sindelfingene je kompetenčným centrom pre osobné motorové vozidlá vyššej strednej a luxusnej triedy, ako aj vedúcim závodom pre Triedu S a Triedu E. V tejto prevádzke pracuje spolu viac ako 35 000 zamestnancov. Mercedes-Benz tam vyrába okrem spomínaných modelov aj Triedu S sedan, kupé a kabriolet, Mercedes-Maybach Triedy S či rodinu modelov Mercedes-AMG GT. V prevádzke sa v budúcnosti budú vyrábať aj elektrické vozidlá novej produktovej a technologickej značky EQ. Výrobný závod Mercedes-Benz v Sindelfingene bude od roku 2022 úplne CO2 neutrálny. V prevádzke okrem toho momentálne prebieha výstavba Factory 56, jedného z najmodernejších produkčných závodov na výrobu automobilov na svete.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (8688x5792px, 8.38 MB)

Fotografia 2 (8688x5792px, 6.92 MB)

Fotografia 3 (8688x5792px, 8.24 MB)

Fotografia 4 (8688x5792px, 7.43 MB)

Fotografia 5 (8688x5792px, 9.55 MB)

Fotografia 6 (8688x5792px, 9.6 MB)

Fotografia 7 (8688x5792px, 7.65 MB)

Fotografia 8 (5504x8256px, 10.01 MB)

Fotografia 9 (8256x5504px, 4.5 MB)

Fotografia 10 (8256x5504px, 12.58 MB)

Fotografia 11 (8256x5504px, 6.44 MB)

Fotografia 12 (8256x5504px, 6.13 MB)

Fotografia 13 (8256x5504px, 7.1 MB)

Fotografia 14 (5504x8256px, 6 MB)

Fotografia 15 (8256x5504px, 13.89 MB)

Fotografia 16 (8256x5504px, 5.82 MB)

Fotografia 17 (8256x5504px, 10.75 MB)

Fotografia 18 (8256x5504px, 10.34 MB)

Fotografia 19 (8256x5504px, 6.67 MB)

Fotografia 20 (8256x5504px, 6.6 MB)

Fotografia 21 (8256x5504px, 7.11 MB)

Fotografia 22 (8256x5504px, 6.65 MB)

Fotografia 23 (8256x5504px, 7.31 MB)

Fotografia 24 (8256x5504px, 4.95 MB)

Fotografia 25 (8256x5504px, 14.37 MB)

Fotografia 26 (5504x8256px, 10.76 MB)

Fotografia 27 (8256x5504px, 12.16 MB)

Fotografia 28 (8256x5504px, 13.08 MB)

Fotografia 29 (8256x5504px, 12.25 MB)

Fotografia 30 (5504x8256px, 12.96 MB)

Fotografia 31 (8256x5504px, 9.03 MB)

Fotografia 32 (8256x5504px, 9.17 MB)

Fotografia 33 (8256x5504px, 8.95 MB)

Fotografia 34 (8256x5504px, 9.24 MB)

Fotografia 35 (8256x5504px, 4.81 MB)

Fotografia 36 (8688x5792px, 12.94 MB)

Fotografia 37 (8688x5792px, 12.38 MB)

Fotografia 38 (8688x5792px, 8.69 MB)

Fotografia 39 (7817x5212px, 9.41 MB)

Fotografia 40 (8688x5792px, 10.01 MB)

Fotografia 41 (8688x5792px, 7.84 MB)

Fotografia 42 (8688x5792px, 7.52 MB)

Fotografia 43 (8256x5504px, 7.78 MB)

Fotografia 44 (8256x5504px, 5.3 MB)

Fotografia 45 (8256x5504px, 6.11 MB)

Fotografia 46 (8256x5504px, 5.6 MB)

Fotografia 47 (8256x5504px, 4.95 MB)

Fotografia 48 (8256x5504px, 5.82 MB)

Fotografia 49 (8256x5504px, 7.4 MB)

Fotografia 50 (8256x5504px, 7.27 MB)

Fotografia 51 (8256x5504px, 12.41 MB)

Fotografia 52 (8256x5504px, 6.89 MB)

Fotografia 53 (8256x5504px, 9 MB)

Fotografia 54 (8256x5504px, 8.74 MB)

Fotografia 55 (8256x5504px, 8.53 MB)

Fotografia 56 (8256x5504px, 7.42 MB)

Fotografia 57 (8256x5504px, 8.25 MB)

Fotografia 58 (8256x5504px, 7.54 MB)

Fotografia 59 (8256x5504px, 7.78 MB)

Fotografia 60 (8256x5504px, 7.3 MB)

Fotografia 61 (8256x5504px, 7.68 MB)

Fotografia 62 (8256x5504px, 4.14 MB)

Fotografia 63 (8256x5504px, 7.45 MB)

Fotografia 64 (8256x5504px, 8.26 MB)

Fotografia 65 (8256x5504px, 6.87 MB)

Fotografia 66 (8256x5504px, 7.02 MB)

Fotografia 67 (8688x5792px, 11.22 MB)

Fotografia 68 (8688x5792px, 10.93 MB)

Fotografia 69 (11603x8708px, 16.49 MB)

Fotografia 70 (11608x8708px, 16.4 MB)

Fotografia 71 (11608x8708px, 18.32 MB)

Fotografia 72 (11608x8708px, 15.46 MB)

Fotografia 73 (11608x8708px, 14.21 MB)

Fotografia 74 (11608x8724px, 15.88 MB)

Fotografia 75 (11608x8708px, 14.75 MB)

Fotografia 76 (11608x8708px, 14.26 MB)

Fotografia 77 (11608x8708px, 19.64 MB)

Fotografia 78 (11608x8708px, 22.44 MB)

Fotografia 79 (11608x6799px, 18.49 MB)

Fotografia 80 (11608x7290px, 22.08 MB)

Fotografia 81 (11608x7636px, 21.91 MB)

Fotografia 82 (11181x6749px, 19.43 MB)

Fotografia 83 (11608x8708px, 27.38 MB)

Fotografia 84 (11608x8708px, 27.56 MB)