Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

EQ Power: hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete prinášajú elektrickú mobilitu do každodenného života

Vydané 13. 8. 2020

Mercedes-Benz pokračuje v produktovej ofenzíve s hybridnými vozidlami dobíjateľnými zo siete a rozširuje portfólio na viac ako 20 modelových variantov

Stuttgart. Mercedes-Benz má v programe čoraz viac modelov s technológiou hybridného pohonu dobíjateľného zo siete, čím oslovuje širokú skupinu zákazníkov. Tento trend predstavuje významný príspevok na ceste k mobilite s neutrálnymi emisiami CO2, ktorú Mercedes-Benz dôsledne napĺňa svojou stratégiou dekarbonizácie. Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete ponúkajú možnosť jazdiť čisto elektricky, a teda lokálne bez emisií, predovšetkým v mestskom prostredí. Modely s pohonom EQ Power sú paralelné hybridné vozidlá, ktoré možno nabíjať aj prostredníctvom externej elektrickej siete (dobíjateľné zo siete). Elektrický pohon a spaľovací motor tvoria v tandeme hnacie ústrojenstvo – a vozidlo dokážu poháňať samostatne aj spoločne. Hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete tým ponúka rýchly a jednoduchý vstup do elektrickej mobility – bez potreby spoliehania sa na kompletnú nabíjaciu infraštruktúru. Mercedes-Benz preto ďalej rozširuje svoje portfólio hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete a do konca roka bude ponúkať 20 modelových variantov – od Triedy A po Triedu S, od GLA po GLE.

„Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete spájajú výhody dvoch svetov: v meste jazdia čisto elektricky, zatiaľ čo pri dlhých trasách využívajú dojazd spaľovacieho motora,“ vysvetľuje Dr. Torsten Eder, vedúci vývoja hnacích ústrojenstiev Mercedes-Benz. „Vďaka nim je vozidlo efektívnejšie, pretože na jednej strane pri brzdení rekuperujú energiu a na strane druhej nechávajú spaľovací motor pracovať v oblasti zaťaženia a pri otáčkach motora, ktoré sú optimálne z hľadiska spotreby paliva. Rôzne charakteristiky pohonov sa totiž dokonale dopĺňajú: elektromotor pracuje najefektívnejšie pri nízkych rýchlostiach a nízkom zaťažení, zatiaľ čo spaľovací motor jazdí najefektívnejšie vo vyšších rýchlostiach a pri väčšom zaťažení.“

Šesť rôznych modelov nižšej strednej triedy s elektrickým dojazdom prekračujúcim 70 kilometrov

V kompaktnej triede ponúka Mercedes-Benz už dnes vo všetkých konštrukčných radoch – v Triede A, Triede A sedan, Triede B, CLA, CLA Shooting Brake a GLA – variant s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete. Kombinácia 1,33-litrového štvorvalcového benzínového motora s výkonom 118 kW (160 k) a elektromotora s výkonom 75 kW dosahuje systémový výkon 160 kW a spoločný maximálny krútiaci moment na úrovni 450 newtonmetrov. Vďaka typickej črte elektromotora, maximálnemu krútiacemu momentu od nulových otáčok, reagujú kompaktné hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete na plynový pedál mimoriadne spontánne. Hodnoty jazdného výkonu sú vďaka tomu mimoriadne dynamické: klasické zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne napríklad model A 250 e (kombinovaná spotreba paliva 1,6 – 1,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 36 – 32 g/km, kombinovaná spotreba elektriny 15,3 – 14,8 kWh/100 km)[1] iba za 6,6 sekundy. Tieto konštrukčné rady dokonca dosiahnu pri čisto elektrickej jazde maximálnu rýchlosť 140 km/h – to je viac než dosť aj na jazdu po diaľnici vo väčšine krajín v rámci maximálnej povolenej rýchlosti aj bez spaľovacieho motora.

Elektrický dojazd prekračuje 70 kilometrov (NEDC). Lítium-iónový akumulátor s celkovou kapacitou 15,6 kWh možno nabíjať externe prostredníctvom striedavého alebo jednosmerného prúdu. Pri použití nabíjacej skrinky s výkonom 7,4 kW (so striedavým prúdom) trvá nabíjanie z 10 na 100 percent stavu nabitia približne hodinu a 45 minút. Pri rýchlom nabíjaní jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 24 kW sa akumulátor nabije z 10 na 80 percent stavu nabitia za asi 25 minút. Aby v porovnaní so sesterskými modelmi s motorizáciami bez hybridného pohonu došlo len k nepatrným obmedzeniam objemu batožinového priestoru, končí výfuk v strede, pod podlahou vozidla a koncový tlmič výfuku je integrovaný v stredovom tuneli. Vďaka tomu, že palivová nádrž je zabudovaná v oblasti zadnej nápravy, pod zadnými sedadlami je dodatočné miesto pre vysokonapäťový akumulátor.

Rozmanitosť EQ Power od strednej triedy až po luxusný segment s elektrickým dojazdom až 100 kilometrov

V prípade modelov EQ Power od Triedy C až po Triedu S a od GLC po GLE ide už o tretiu generáciu hybridného pohonu dobíjateľného zo siete. Špičkový výkon 90 kW a krútiaci moment pri rozjazde 440 newtonmetrov sa postarajú o suverénny pocit z jazdy aj pri jazde na čisto elektrický pohon a umožňujú pritom dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/h. Model GLE 350 de 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 1,3 – 1,1 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 34 – 29 g/km; vážená spotreba elektriny 28,7 – 25,4 kWh/100 km)[1] pritom dosahuje výkon až 100 kW a maximálnu rýchlosť 160 km/h. V prípade novej rodiny Triedy E ponúka Mercedes-Benz sedem rôznych hybridných modelov dobíjateľných zo siete vo vyhotovení sedan a kombi, s benzínovým alebo dieselovým motorom, ako aj s náhonom na zadné alebo všetky kolesá. Elektrický dojazd Triedy C, E a S je približne 50 kilometrov (NEDC). GLE prejde celkovo viac ako 100 kilometrov (NEDC). Rozhodujúcim faktorom na zvýšenie elektrického dojazdu je menovitá kapacita zvýšená na 13,5 kWh. Akumulátor modelu GLE dokáže uložiť až 31,2 kWh.

Z nabíjacej skrinky so striedavým prúdom možno napríklad vybitý akumulátor úplne nabiť doma približne za 1,5 hodiny (GLE: 3 hodiny a 15 minút). Na nabitie akumulátora z bežnej domovej zásuvky je potrebných približne päť hodín. GLE disponuje nabíjacou zásuvkou COMBO na nabíjanie striedavým, ako aj jednosmerným prúdom. Na príslušných nabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom sa akumulátor dokáže nabiť za cca 20 minút (stav nabitia z 10 na 80 percent), príp. za cca 30 minút (stav nabitia z 10 na 100 percent).

Inteligentná prevádzková stratégia podporuje vodiča

Aby boli rozostupy medzi jednotlivými nabíjaniami čo najväčšie a časy nabíjania čo najkratšie, elektronika modelov s pohonom EQ Power podporuje vodiča v efektívnom jazdení prostredníctvom inteligentnej a prevádzkovej stratégie na báze trasy. Táto stratégia odporúča elektrický jazdný program vždy na úsekoch trasy, kde je takéto použitie najrozumnejšie, pričom okrem iného berie do úvahy aj kartografické dáta, topografiu, predpisy upravujúce rýchlosť jazdy a dopravnú situáciu na celej naplánovanej trase. Takzvaný asistent ECO podporuje vodiča ako tréner a pomáha mu so šetrením elektrického prúdu a paliva. Vodiči, ktorí budú dôsledne postupovať podľa jeho rád, dokážu v porovnaní s normálnym jazdným profilom znížiť spotrebu až o päť percent.

Mercedes me Charge uľahčuje nabíjanie

Vodiči modelu Mercedes-Benz EQC alebo hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete s infotainmentom MBUX (Mercedes-Benz User Experience) získajú na želanie prostredníctvom služby Mercedes me Charge prístup k jednej z najväčších nabíjacích sietí na svete s 300 rôznymi operátormi verejných nabíjacích staníc v Európe (v mestách, nákupných strediskách, na parkoviskách, diaľniciach atď.). Pohodlný prístup k nabíjacím stojanom sa uskutočňuje cez nabíjaciu kartu Mercedes me Charge, aplikáciu Mercedes me alebo prostredníctvom zobrazenia na multimediálnom displeji vozidla. Na toto nie sú potrebné žiadne iné zmluvy: okrem jednoduchej autentifikácie profitujú zákazníci aj z integrovanej funkcie platby s jednoduchým zúčtovaním po jednorazovom zadaní spôsobu platby. Každé nabíjanie sa automaticky odráta. Jednotlivé nabíjania budú každý mesiac zostavené v prehľadnej faktúre. Prirodzené rozpoznanie hlasu systému MBUX okrem toho umožňuje spustenie vyhľadávania nabíjacích stojanov v blízkosti alebo pozdĺž zvolenej trasy. Vyhľadávanie, nabíjanie a platenie bude vďaka tomu také komfortné ako nikdy predtým.

Aplikácia EQ Ready zisťuje individuálne použitie modelov s pohonom EQ Power

Bezplatná aplikácia EQ Ready analyzuje individuálne jazdné údaje používateľa a porovnáva ich s množstvom parametrov elektrických a hybridných vozidiel. Tým sa zisťuje, či by bol pre daného používateľa zmysluplný prechod na elektrické alebo hybridné vozidlo. Výsledky sú založené na individuálnom profile používania a analyzuje sa nielen jedna konkrétna jazda, ale každodenný jazdný profil, čím sa získava komplexný pohľad. Platí zásada sebaurčenia: personalizované údaje sa získavajú len vtedy, keď s tým zákazník vopred explicitne súhlasí.

Nová verzia aplikácie je ihneď k dispozícii v obchode s aplikáciami (https://eqready-app.mercedes-benz.com/appstore) a môže sa využívať bez ohľadu na značku. Aplikácia EQ Ready nielen overuje, či by ciele používateľa bolo možné dosiahnuť aj s elektrickým pohonom, ale každý deň informuje používateľa o potrebe elektrického prúdu, ako aj dostupnej nabíjacej infraštruktúre na jeho trase. Používateľ si pritom môže porovnať svoje aktuálne vozidlo s alternatívne poháňaným modelom od značky Mercedes-Benz.

Apple App Store: https://apps.apple.com/gb/app/eq-ready/id1256443583
Google Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.daimler.eqstar.android&gl=SK


[1] Udané hodnoty sú zistené „hodnoty NEDC-CO2 v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Dojazd a spotreba elektrického prúdu boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES. Ako vymeriavací základ podľa zákona o elektromobilite (EmoG) je smerodajná iná hodnota. Ako vymeriavací základ pre daň z motorových vozidiel môže byť určujúca vyššia hodnota.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (5472x3648px, 5.99 MB)

Fotografia 2 (5472x3648px, 5.96 MB)

Fotografia 3 (5169x3446px, 5.71 MB)

Fotografia 4 (5405x3044px, 5.77 MB)

Fotografia 5 (5472x3374px, 5.79 MB)

Fotografia 6 (5472x3648px, 5.74 MB)

Fotografia 7 (5472x2747px, 4.95 MB)

Fotografia 8 (4441x3268px, 4.89 MB)

Fotografia 9 (5472x3648px, 5.43 MB)

Fotografia 10 (5472x3078px, 5.54 MB)

Fotografia 11 (5472x3648px, 6.26 MB)

Fotografia 12 (5346x3007px, 7.56 MB)