Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

Nové kupé a kabriolet Mercedes-AMG E 53 4MATIC+: výraznejšia príslušnosť k značke, viac športových vlastností, viac individuality

Vydané 27. 5. 2020

Mercedes-AMG naďalej dôsledne posilňuje totožnosť značky: aj nové modely E 53 4MATIC+ kupé a kabriolet (kombinovaná spotreba paliva: 9,1 - 8,9 l/100 km; kombinované emisie CO₂: 209 - 204 g/km) [1] teraz získali charakteristické obloženie chladiča s vertikálnymi lamelami, ktoré je špecifické pre vozidlá AMG. Ich stvárnenie v tvare A a plochšie svetlomety, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód, vytvárajú dynamický dojem, ktorý zdôrazňuje šírku vozidla. Proporcie celého vozidla pozitívne ovplyvňuje aj spojler predného nárazníka s dizajnom výstuhy v tvare A a novým tvarom. Dôkladné zušľachtenie neobišlo ani interiér, ktorý ešte viac ukazuje príslušnosť k rodine vozidiel AMG. Veľké displeje, nový volant AMG Performance a infotainment MBUX s funkciami a ukazovateľmi špecifickými pre vozidlá AMG vytvárajú typické prostredie, ktoré je kombináciou výkonu a luxusu.

Elektrifikovaný 3,0-litrový motor s dvojitým preplňovaním pomocou turbodúchadla a elektrického prídavného kompresora poskytuje výkon 320 kW (435 k) a maximálny krútiaci moment 520 Nm. Jeho štartovací generátor s funkciou EQ-Boost krátkodobo poskytuje prídavný výkon 16 kW a krútiaci moment 250 Nm. Okrem toho napája 48 voltový elektrický systém. K ďalším zaujímavým technickým prvkom nových modelov patrí 9-stupňová prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G a plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.

„Po sedane a kombi ponúkajú dokonalú syntézu výkonnosti, elegancie a komfortu aj naše modely E 53 4MATIC+ vo verzii kupé a kabriolet. Prostredníctvom špecifických opatrení zameraných na exteriér a interiér sme ešte viac zvýraznili príslušnosť k značke a postupne posúvame prepracovanie celej rodiny vozidiel Triedy E dopredu. Pre skupiny zákazníkov, ktorí sa orientujú na životný štýl a požadujú výkonnosť a efektívnosť, sú obe dvojdverové vozidlá z Affalterbachu vynikajúcou ponukou,“ uviedol Tobias Moers, predseda obchodného vedenia Mercedes-AMG GmbH.

Kompletne novonavrhnutý, výrazný predok, okrúhle dvojité koncovky výfuku a nové farby
Dizajn prednej časti je úplne nový a zosilňuje príslušnosť k rodine vozidiel AMG. Dôležitým charakteristickým znakom je obloženie chladiča špecifické pre vozidlá AMG s dvanástimi zvislými lamelami, ktoré sú teraz k dispozícii aj pre modely E 53 4MATIC+ kupé a kabriolet. Úprava prednej časti v tvare A, ktorá sa smerom nadol rozširuje, a plochšie, ostrejšie rezané svetlomety, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód, vytvárajú mimoriadne dynamický dojem. K touto dojmu prispievajú aj charakteristické prelisy na kapote motora. Spojler predného nárazníka je v strednej časti vytiahnutý do tvaru A, čím vzniká ďalší, väčší otvor na prívod vzduchu s piatimi zvislými rozperami. Cez tento otvor možno vidieť technické prvky ako chladič, čo podporuje športovo autentický dojem. Platí to aj pre veľké vonkajšie otvory na prívod vzduchu s dvomi priečnymi lamelami a novým predným rozdeľovačom prúdenia. Krídelká vo vysokolesklej čiernej farbe svojimi vysokokvalitnými materiálmi potvrdzujú nielen výkonný a luxusný charakter značky, ale v kombinácii s vnútornými prieduchmi zlepšujú aj aerodynamiku. Všetky opatrenia spolu vytvárajú mimoriadne dynamický celkový vzhľad orientovaný dopredu. Podobnosť s rodinou športových vozidiel AMG GT je nápadná.

Dôležitým poznávacím znakom zadnej časti vozidla sú okrúhle dvojité koncovky výfuku, ktoré sa dodávajú v striebornej chrómovej alebo vysokolesklej čiernej farbe (ako súčasť voliteľného balíka AMG Night). Sú harmonicky integrované v spojleri zadného nárazníka. Vypracovanie bokov spojlera zlepšuje aerodynamiku v zadnej časti vozidla: vzduch vďaka tomu lepšie obteká podbehy kolies. Odtrhová hrana na veku batožinového priestoru je lakovaná vo farbe karosérie, na želanie sa však dodáva aj vo vyhotovení z uhlíkových vlákien.

Pri pohľade zboku sú nápadným prvkom nové 19-palcové disky z ľahkej zliatiny s aerodynamicky optimalizovaným dizajnom piatich zdvojených lúčov. Na želanie sa dodávajú 20-palcové disky z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov. Aj tieto disky sú aerodynamicky optimalizované a majú širší okraj. Na želanie sú lakované v matnej čiernej alebo vysokolesklej titánovej sivej farbe. Ako nové farby laku sú na výber grafitová sivá metalíza a matná briliantová modrá magno, ktorá bola doteraz vyhradená pre rodinu vozidiel AMG GT.

Balíkom AMG Night (na želanie) možno modelom E 53 4MATIC+ kupé a kabriolet dodať ešte športovejší vzhľad. Telesá vonkajších zrkadiel, rámy okien, ako aj ozdobné prvky v spojleri predného a zadného nárazníka sú pri tomto balíku vyhotovené vo vysokolesklej čiernej farbe. K týmto prvkom sa pridávajú koncovky výfuku v čiernom pochrómovanom vyhotovení. Balík uhlíkových vlákien II prináša individuálne zvýrazňujúce prvky s krytmi zrkadiel a odtrhovou hranou na veku batožinového priestoru z uhlíkových vlákien.

Interiér s výnimočnou výbavou a špecifickými ukazovateľmi
Interiér privíta cestujúcich výnimočnou výbavou, luxusnými materiálmi a najnovšou generáciou infotainmentu MBUX. Sedadlá v imitácii kože ARTICO/mikrovlákna DINAMICA v čiernej farbe s tvarom špecifickým pre vozidlá AMG, červenými kontrastnými ozdobnými švami a plaketou AMG sú charakteristické pre modely s označením 53 a spájajú športový vzhľad s výraznou bočnou oporou a komfortom pri cestovaní na dlhé vzdialenosti. Ďalšími znakmi interiéru sú červené bezpečnostné pásy a ozdobné prvky z uhlíkových vlákien. Na želanie sú k dispozícii ďalšie varianty čalúnenia z kože napa. Novinkou je koža napa vo farbe čierna/titánová sivá pearl s červenými kontrastnými ozdobnými švami.

Vizuálne sa obidva displeje, ktoré slúžia ako združený prístroj a na multimediálne zobrazenia, zlievajú pod spoločným krycím sklom do širokouhlého kokpitu. Na združenom prístroji má zákazník na výber z troch štýlov zobrazovania AMG: Moderná klasika, Športový a Superšportový. Výrazný je najmä režim Superšportový s centrálnym okrúhlym otáčkomerom a doplnkovými informáciami so zobrazením v perspektíve v podobe stĺpcov, ktoré sa nachádzajú vľavo a vpravo od otáčkomera a vytvárajú priestorový dojem hĺbky. Cez ponuku AMG môže vodič vyvolať rôzne špeciálne indikácie ako údaje o motore, indikáciu prevodového stupňa, Warm-up, Set-up, G-meter a Race-Timer. Aj dotykový multimediálny displej zdôrazňuje dynamický charakter individuálnymi indikátormi AMG, ako vizualizácia jazdných programov alebo telemetrické údaje.

Nový volant AMG Performance s plynulo integrovanými dotykovými plochami
Vďaka sviežemu dizajnu a plynulo zakomponovaným dotykovým plochám vytvára nový volant AMG Performance ešte užšie spojenie medzi človekom a strojom. Tri zaoblené zdvojené ramená sú kombináciou stability a ľahkosti, dole sploštený veniec volantu je typickým prvkom pochádzajúcim z motoristického športu. Čalúnenie je na želanie vyhotovené z kože, mikrovlákna DINAMICA alebo kombinácie kože a mikrovlákna – a na želanie sa dodáva aj vyhrievanie volantu. Okrem toho sa vo venci volantu nachádzajú senzory, ktoré zisťujú, či má vodič ruky na volante. Keď vodič na určitý čas pustí volant, spustí sa séria výstražných signálov, ktorá pri ďalšej nečinnosti vodiča aktivuje asistenta núdzového zastavenia.

Vizuálne veľmi elegantnými prvkami sú nové prepínače, ktoré sú integrované do horizontálnych zdvojených ramien volantu. Taktilné pomôcky v oblasti symbolov uľahčujú ovládanie. Pomocou ľavej snímacej plôšky na horných ramenách volantu sa ovláda združený prístroj, snímacia plôška vpravo slúži na ovládanie multimediálneho displeja. Spodné ramená volantu obsahujú prvky na ovládanie tempomatu/systému DISTRONIC (vľavo) a telefónu/zariadenia na hlasitý hovor/prispôsobovania hlasitosti (vpravo). Tlačidlá AMG na volante (na želanie) na ovládanie jazdných programov a ďalších individuálne nastaviteľných funkcií majú ešte brilantnejší vzhľad s novými ikonami a obe sú teraz okrúhle.

Pomocou galvanizovaných radiacich páčok vľavo a vpravo za vencom volantu možno ručne ovládať prevodovku AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Pre ešte precíznejšie radenie sú radiace páčky o čosi väčšie a sú umiestnené nižšie.

Radový šesťvalcový motor so štartovacím generátorom s funkciou EQ-Boost a elektrickým prídavným kompresorom
3,0-litrový radový šesťvalcový motor sa vyznačuje špičkovým výkonom a inteligentnými elektrickými komponentmi. V štartovacom generátore s funkciou EQ Boost sa štartér a alternátor spájajú do výkonného elektromotora. Štartovací generátor je pritom uložený medzi motorom a prevodovkou. Je hlavnou súčasťou 48-voltového elektrického systému a využíva sa nielen ako elektrický generátor, ale preberá aj hybridné funkcie. K týmto funkciám patrí zvýšenie výkonu o 16 kW a krútiaceho momentu o 250 newtonmetrov, rekuperácia, posunutie ťažiska, plachtenie a takmer nepozorovateľné opakované rozbehnutie motora pri funkcii štart – stop.

Táto inovácia a inteligentné preplňovanie pomocou prídavného elektrického kompresora a turbodúchadla majú rovnakú úlohu: zvyšovať výkon a dynamiku jazdy typické pre značku AMG a zároveň znižovať spotrebu a emisie. Štartovací generátor s funkciou EQ-Boost pomáha prídavnému elektrickému kompresoru, ktorý pri rozbiehaní bez oneskorenia vytvára vysoký plniaci tlak, čím krútiaci moment potrebný na zrýchlenie vozidla rastie rýchlejšie, až kým sa nezapojí veľké turbodúchadlo. Hnací agregát s objemom 3,0 litra vďaka tomu reaguje extrémne spontánne a poskytuje reakcie s vysokou dynamikou bez takzvanej turbodiery.

Elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h je možné zvýšiť na 270 km/h prostredníctvom balíka AMG Driverʼs Package. Brzdová sústava AMG je optimálne dimenzovaná na silu a výkonnosť modelov E 53: na prednej náprave sú perforované brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 370 x 36 mm so štvorpiestovými pevnými strmeňmi a s nápisom AMG, na zadnej náprave sú brzdové kotúče s vnútorným vetraním a s rozmermi 360 x 26 mm s jednopiestovými plávajúcimi strmeňmi.

Krátke časy preradenia, vysoká efektívnosť: prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
3,0-litrový radový motor je spojený s prevodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, ktorá presviedča extrémne krátkymi časmi preradenia, rýchlymi reakciami na pokyny prostredníctvom radiacich páčok, funkciou medziplynu a viacnásobným preradením na nižší prevodový stupeň. Radenie na vyšší či nižší prevodový stupeň sa realizuje bezprostredne. Predovšetkým v jazdnom programe Šport+ a v režime s ručným radením pracuje prevodovka veľmi spontánne. Vďaka tomu možno dosiahnuť dynamické zrýchľovacie manévre a najkratšie časy preradenia, ako aj úsporný spôsob jazdenia podľa zvoleného jazdného programu.

Charakteristika dotykom prsta: AMG DYNAMIC SELECT
Päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny umožňuje dotykom prsta ovplyvniť charakteristiku nových modelov série 53. Diferenciácia nastavenia siaha od úsporného a komfortného až po veľmi športové. Pritom sa prispôsobujú dôležité parametre, ako odozva motora, prevodovky, podvozka a riadenia. Nezávisle od jazdných programov DYNAMIC SELECT môže vodič tlačidlom M prepnúť priamo do jazdného programu s ručným radením, v ktorom radí výlučne radiacimi páčkami na volante. Rovnako možno v prípade potreby osobitne nastaviť aj stupne podvozka.

V rámci jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT je integrovaná regulácia dynamiky jazdy DYNAMIKA AMG. V rámci stupňov Základné, Rozšírené a Profesionálne ovplyvňuje napríklad stratégie regulácie ESP® (elektronický systém stabilizácie) alebo náhonu na všetky kolesá. Na základe úkonov vodiča a údajov zo snímačov predvída inteligentné predradené riadenie želané jazdné vlastnosti vozidla. Ich rozpätie pritom siaha od extrémnej stability až po vysokú dynamiku pre komfortnejší alebo mimoriadne športový jazdný zážitok. Tlačidlami AMG na volante možno funkcie DYNAMIKA AMG navoliť aj priamo. Upraviteľná charakteristika vozidla aj rozsiahle možnosti výbavy umožňujú široký rozsah prispôsobenia medzi športovým a elegantným charakterom a charakterom orientovaným na životný štýl, čím kupé a kabriolet splnia každé individuálne želanie zákazníka.

Samostatný podvozok AMG RIDE CONTROL+ pre väčšiu jazdnú dynamiku
Pre vyššiu agilnosť, neutrálne jazdné vlastnosti v zákrutách a vyššiu trakciu sa používa podvozok so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ vyvinutý v Affalterbachu. Viackomorové vzduchové pruženie s mimoriadne športovým nastavením pruženia a tlmenia a s priebežne nastaviteľným tlmením ADS+ (systém adaptívneho tlmenia) je kombináciou vynikajúcej dynamiky jazdy a vysokého komfortu odvaľovania. Zvýšenie tvrdosti pruženia prináša účinné obmedzenie nakláňania karosérie, napríklad v zákrutách alebo pri brzdení.

Na každom kolese sa tlmenie individuálne prispôsobuje aktuálnej jazdnej situácii a stavu vozovky. Okrem toho možno predvoliť tri úrovne charakteristiky tlmenia Komfort, Šport a Šport+, čo umožňuje citeľné rozlíšenie medzi vysokým komfortom na dlhých trasách a športovou dynamikou jazdy.

Plne variablný sériovo vybavený náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+
Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ je spojením optimálnej trakcie pre dynamický pôžitok z jazdy a vysokej bezpečnosti jazdy za všetkých podmienok: na suchej vozovke rovnako ako na mokrej alebo na klzkom povrchu. Prepínanie z náhonu na zadné kolesá na náhon na všetky kolesá a naopak sa uskutočňuje plynule, pretože inteligentné riadenie je začlenené do celkovej architektúry systému vozidla.

Dostupný aj pre modely so šesťvalcovým motorom: balík AMG DYNAMIC PLUS
Na dosiahnutie ešte emocionálnejšieho jazdného zážitku sa v balíku AMG DYNAMIC PLUS (na želanie) spájajú technické a optické prvky výbavy, ktoré boli doteraz vyhradené pre osemvalcové modely. Medzi najzaujímavejšie prvky patrí jazdný program PRETEKY s driftovým módom. Volant AMG Performance je potiahnutý mikrovláknom DINAMICA a je vybavený tlačidlami, ktoré umožňujú rýchle ovládanie jazdných programov a ďalšie nastavenia ovplyvňujúce dynamiku jazdy. Strmene bŕzd s červeným lakom a nápisom AMG na prednej a zadnej náprave vizuálne zvýrazňujú športový charakter.

Prehľad údajov

Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ kupéMercedes-AMG E 53 4MATIC+
kabriolet
Motor3,0-litrový motor R6 s turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom3,0-litrový motor R6 s turbodúchadlom a elektrickým prídavným kompresorom
Zdvihový objem2 999 cm³2 999 cm³
Výkon320 kW (435 k) pri 6 100 ot./min 320 kW (435 k) pri 6 100 ot./min
Príd. výkon cez EQ Boost16 kW (22 k)16 kW (22 k)
Max. krútiaci moment520 Nm pri 1 800 - 5 800 ot./min520 Nm pri 1 800 - 5 800 ot./min
Príd. krútiaci moment cez EQ Boost250 Nm250 Nm
NáhonNáhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu
PrevodovkaAMG SPEEDSHIFT TCT 9G AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
Kombinovaná spotreba paliva8,9 - 8,6 l/100 km [1]9,1 - 8,8 l/100 km [1]
Emisie CO₂ kombinované204 - 198 g/km209 - 202 g/km
Trieda efektívnostiDD
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 4,4 s4,6 s
Maximálna rýchlosť250 km/h [2]250 km/h [2]

[1] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o hodnoty CO2 podľa NEDC v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt
[2] Elektronické obmedzenie, s balíkom AMG Driver‘s Package 270 km/h


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (8688x5792px, 5.92 MB)

Fotografia 2 (6264x4175px, 3.73 MB)

Fotografia 3 (8688x5792px, 5.14 MB)

Fotografia 4 (8688x4960px, 7.19 MB)

Fotografia 5 (7078x4282px, 5.13 MB)

Fotografia 6 (8256x5504px, 8.17 MB)

Fotografia 7 (8256x5504px, 5.81 MB)

Fotografia 8 (8256x5504px, 6.68 MB)

Fotografia 9 (8256x5504px, 6.44 MB)

Fotografia 10 (8256x5504px, 6.8 MB)

Fotografia 11 (8256x5504px, 5.1 MB)

Fotografia 12 (8256x5504px, 7.17 MB)

Fotografia 13 (5504x8256px, 8.02 MB)

Fotografia 14 (8256x5504px, 7.77 MB)

Fotografia 15 (8256x5504px, 12.71 MB)

Fotografia 16 (8256x5504px, 12.34 MB)

Fotografia 17 (8256x5504px, 9.73 MB)

Fotografia 18 (8256x5504px, 8.8 MB)

Fotografia 19 (8256x5504px, 6.84 MB)

Fotografia 20 (8256x5504px, 9.64 MB)

Fotografia 21 (8256x5504px, 7.47 MB)

Fotografia 22 (8256x5504px, 7.88 MB)

Fotografia 23 (8256x5504px, 7.07 MB)

Fotografia 24 (8256x5504px, 7.33 MB)

Fotografia 25 (8256x5504px, 6.45 MB)

Fotografia 26 (8256x5504px, 8.36 MB)

Fotografia 27 (8256x5504px, 11.38 MB)

Fotografia 28 (8256x5504px, 8.01 MB)

Fotografia 29 (5504x8256px, 7.93 MB)

Fotografia 30 (8256x5504px, 19.2 MB)

Fotografia 31 (8688x5792px, 11.98 MB)

Fotografia 32 (8688x5792px, 12.74 MB)

Fotografia 33 (8688x5792px, 11.98 MB)

Fotografia 34 (8256x5504px, 6.24 MB)

Fotografia 35 (8256x5504px, 7.93 MB)

Fotografia 36 (8256x5504px, 8.85 MB)

Fotografia 37 (8256x5504px, 9.78 MB)