Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

Nový Mercedes-AMG GT Black Series

Vydané 15. 7. 2020

Affalterbach. Najvýkonnejší sériovo vyrábaný motor V8 AMG všetkých čias, najexpresívnejší dizajn, najprepracovanejšia aerodynamika, najinteligentnejšia kombinácia materiálov, najvýraznejšia jazdná dynamika: vývojári z Affalterbachu využili pri novom vozidle Mercedes-AMG GT Black Series (kombinovaná spotreba paliva 12,8 l/100 km, kombinované emisie CO₂ 292 g/km) [1] všetky možnosti svojho konštruktérskeho umenia. Nové superšportové vozidlo v najčistejšej podobe stelesňuje korene značky s dlhoročnou tradíciou v motoristickom športe ako aj dlhoročné schopnosti a skúsenosti pri vývoji kompletných vozidiel, ktoré očarujú v každom ohľade. Výsledkom je výkon 537 kW (730 k) motora V8 s plochým kľukovým hriadeľom v kombinácii s aktívnou aerodynamikou a dizajnom, ktorý pochádza priamo z aktuálneho pretekárskeho vozidla AMG GT3.

Názvom Black Series značka Mercedes-AMG od roku 2006 označuje výnimočné vozidlá: nekompromisne športové, s expresívnym dizajnom a s najdôslednejším prenosom technológií z motoristického športu do sériovej výroby. Modely Black Series sú exkluzívne, raritné automobily. Nie sú vyvinuté na to, aby sa stratili v garážach zberateľov, ale na vysokodynamické použitie na pretekárskych tratiach napriek tomu, že sú schválené na cestnú premávku. V rámci tejto tradície prináša AMG GT Black Series novú kľúčovú vlastnosť: je to najvýkonnejšie vozidlo Mercedes-AMG so sériovo vyrábaným motorom V8.

Na zdôraznenie novej definície superšportového vozidla odborníci na motory v Affalterbachu ešte viac vylepšili osvedčený 4,0-litrový agregát biturbo – aj napriek už dobre známym vlastnostiam ako ovládateľnosť, priebeh výkonu alebo krútiaceho momentu. Zoznam požiadaviek je pevne daný: výrazne vyšší výkon ako v doterajšom vrcholovom modeli z rodiny AMG GT, ešte agilnejšie reakcie, hlad motora po otáčkach – sledované vlastnosti si vyžadujú radikálny zásah v podobe nového, plochého kľukového hriadeľa.

„Novým modelom GT Black Series sme rozšírili našu tradíciu, ktorá siaha do roku 2006, o automobilový vrchol. Šiesty variant svojho druhu je ďalším míľnikom pre AMG a pôsobivým dôkazom výnimočnej vývojárskej kompetencie v Affalterbachu. Som hrdý na tím, ktorý postavil na kolesá jedinečné superšportové vozidlo, ktoré predstavuje absolútny vrchol našej úspešnej rodiny vozidiel GT. Výkon, vzhľad a jazdná dynamika GT Black Series dosahujú extrémne vysokú úroveň. Tento projekt bol úžasným zakončením mojej práce pre AMG, za čo som veľmi vďačný,“ uviedol Tobias Moers, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Rôzne vyhotovenia motorov V8

Pri dimenzovaní motora V8 majú konštruktéri k dispozícii dôležitý tvorivý voľný priestor: umiestnenie zalomení na kľukovom hriadeli. To ovplyvňuje charakteristiku hnacieho agregátu. V motoroch V8 sa bežne používajú dva varianty: „krížový hriadeľ“, pri ktorom sú ojničné čapy štyroch párov valcov voči sebe uložené pod uhlom 90 stupňov („krížová rovina“), a ktorý AMG používa vo všetkých doterajších motoroch V8. Druhou možnosťou je „plochý kľukový hriadeľ“, pri ktorom sú všetky ojničné čapy uložené na spoločnej úrovni s presadením o 180 stupňov („plochá rovina“).

Pri pohľade na kľukový hriadeľ s krížovou rovinou spredu možno rozpoznať kríž, podľa ktorého je tento variant pomenovaný. K výhodám takýchto kľukových hriadeľov patria veľmi tichý chod a vysoký krútiaci moment pri nízkych otáčkach. Pre motor V8 s krížovou rovinou je typický aj charakteristický zvuk. Na optimálne využitie zdvihového objemu, a tým aj výkonového potenciálu, technickí odborníci na motory AMG v zásade presunuli výfukovú stranu 4,0-litrového motora V8 biturbo do horúceho vnútorného V medzi dvomi radmi valcov motora V8.

Súčasne kmitajúce plynové stĺpce pre ešte vyšší výkon

Ďalšou možnosťou zvýšenia výkonu je použitie plochého kľukového hriadeľa. Pri motore V8 s plochou rovinou tento hriadeľ vyzerá ako pri radovom štvorvalci – rozdiel spočíva v širších ojničných čapoch, pretože každý z nich má v prípade V8 dve ojnice. Zapaľovanie v motore V8 s plochou rovinou prechádza z jedného radu valcov na ďalší, čím sa ešte viac zlepšuje výmena plynov. Charakteristické poradie zapaľovania s uhlom presadenia kľukového hriadeľa 180 stupňov je 1-8-2-7-4-5-3-6. Vo výfukovej sústave a na vstupnej strane tým vznikajú súčasne kmitajúce plynové stĺpce, ktorých rezonanciu možno ľahko využiť na zvýšenie výkonu. Najväčšou výhodou je ešte agilnejšia odozva.

Najvýkonnejší sériový motor V8 od značky Mercedes-AMG

Nový motor GT Black Series sa zakladá na 4,0-litrovom motore AMG V8 biturbo s mazaním so suchou kľukovou skriňou, pre množstvo úprav však dostal nový interný kód M178 LS2. Dosahuje výkon 537 kW (730 k) pri 6 700 – 6 900 ot./min a poskytuje maximálny krútiaci moment 800 Nm pri 2 000 – 6 000 ot./min. Nové vačkové hriadele a nové zberné výfukové potrubie sú prispôsobené novému poradiu zapaľovania a ešte viac zlepšujú výmenu plynov.

Obe dvojprúdové turbodúchadlá sú vo vrcholovom modeli štvordverového kupé AMG GT vybavené valivými ložiskami, čo ešte viac optimalizuje ich odozvu. Vo verzii Black Series však majú turbodúchadlá väčšie koleso kompresora, vďaka čomu dokážu zabezpečiť celkový prísun 1 100 kg vzduchu za sekundu. Na porovnanie: prísun vzduchu v AMG GT R dosahuje 900 kg/h. Stále otáčky 7 000 ot./min. nie sú kritické, rozsah otáčok je obmedzený na 7 200 ot./min. Väčšie chladiče plniaceho vzduchu sú zárukou vždy optimálneho rozsahu teploty plniaceho vzduchu. Osobitnú pozíciu nového hnacieho agregátu dokazuje aj čierna plaketa na motore.

Zrýchlenie z 0 na 200 km/h za menej ako deväť sekúnd

Čo dokáže motor vo verzii AMG GT Black Series? Dodáva vozidlu celkom osobitný charakter, čo sa odráža nielen v spôsobe priebehu výkonu, ale aj v úplne osobitnom charaktere zvuku. A umožňuje absolútne pôsobivé jazdné výkony: dvojdverové vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a rýchlosť 200 km/h dosiahne za menej ako deväť sekúnd. Maximálna rýchlosť má hodnotu 325 km/h a, samozrejme, možno ju dosiahnuť len na uzavretých pretekárskych tratiach.

Upravená prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

Výkon prenáša na zadné kolesá sedemstupňová dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, ktorá sa, podobne ako vo všetkých modeloch AMG GT, nachádza pri zadnej náprave v rámci usporiadania motor vpredu – prevodovka vzadu, čo vplýva na dosiahnutie optimálneho rozloženia hmotnosti. Pre použitie vo verzii AMG GT Black Series bola upravená a prispôsobená na zvýšený krútiaci moment 800 Nm. Doterajšie hranice výkonu radenia a časy odozvy sa výrazne rozšírili, vďaka čomu sú ešte vhodnejšie na pretekárske trate.

Celkovo sa tým dosahuje výrazné odlíšenie celkových jazdných vlastností, pretože agilnejšie nastavené sú nielen reakcie na plynový pedál a odozva motora, ale aj programy radenia, vlastnosti pri rozbiehaní a priebehy radenia. Aj pretekársky štart je teraz ešte pôsobivejší vďaka vyšším otáčkam motora pri štarte, citlivejšej regulácii preklzávania kolies a športovým pneumatikám určeným na pretekársku trať. Okrem toho bolo chladenie prevodovky prispôsobené zvýšeným nárokom, menšou úpravou prešli aj prevodové pomery.

Prepojenie motora a prevodovky vytvára takzvanú torznú rúru (Torque Tube). Tá je vyrobená z uhlíkových vlákien a s hmotnosťou 13,9 kilogramu je približne o 40 percent ľahšia ako už odľahčený alternatívny konštrukčný diel z hliníka v modeli AMG GT. Ako štrukturálny konštrukčný diel sa v rámci hnacieho ústrojenstva s koncepciou motor vpredu – prevodovka vzadu vytvorí prepojenie motora a prevodovky s vysokou tuhosťou pri ohybe a torznou tuhosťou. Umožňuje veľmi priame a dynamicky optimalizované napojenie hnacieho ústrojenstva a okrem toho prispieva k rovnomernému rozloženiu hmotnosti vozidla. Aj hnací hriadeľ, ktorý sa v nej otáča, je vyrobený z ľahkých uhlíkových vlákien.

Vycibrená aerodynamika pre výnimočne vysokú jazdnú dynamiku

Vycibrená aerodynamika prispieva k vysokej jazdnej dynamike a jazdnej stabilite nielen na rýchlych okruhoch. Podobne ako v modeloch AMG GT R a AMG GT R PRO, aj v tomto prípade odborníci na aerodynamiku a dizajnéri úzko spolupracovali, pretože pri verzii Black Series heslo „forma nasleduje funkciu“ platí viac než kedykoľvek predtým.

Príbuznosť s pretekárskymi vozidlami AMG GT3 a AMG GT4 je vizuálne aj technicky bližšia ako kedykoľvek predtým. Prejavuje sa to už pri novom, výrazne väčšom prívode chladiaceho vzduchu, ktorý pochádza priamo z pretekárskeho vozidla AMG GT3. Na obložení chladiča sú umiestnené zvislé výstuhy vo vyhotovení z tmavého chrómu. Prúd vzduchu teraz možno privádzať do chladičov v podbehoch kolies priamo cez centrálny prívod vzduchu, vďaka čomu dva prídavné vonkajšie otvory na prívod vzduchu v spojleri predného nárazníka už nie sú k dispozícii. Krídelká v tvare kosáka tu optimalizujú prúdenie vzduchu, ktorý zvyšuje nielen prítlak na prednej náprave, ale zlepšuje aj chladenie bŕzd. Prieduchy cielene usmerňujú prúdenie vzduchu v oblasti kolies. V kombinácii s krídelkami pred kolesami sa tým podarilo znížiť súčiniteľ odporu vzduchu a zvýšiť prítlak. Nový dizajnový jazyk prednej časti je teda zlúčením maximálnej efektívnosti využitia chladiaceho vzduchu, nízkeho odporu vzduchu a zvýšenej úrovne prítlaku.

Predný rozdeľovač prúdenia z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien možno manuálne nastavovať v dvoch stupňoch (Cesta a Preteky – nastavenie Preteky je určené výlučne pre pretekársku trať), a tak vyladiť na rôzne podmienky a nároky na pretekárskej trati. Po vysunutí dopredu (poloha Preteky) sa pod prednou časťou vozidla vytvorí predný difúzor, ktorý má tvar obráteného profilu krídla. V závislosti od rýchlosti jazdy tento komponent pôsobením rastúceho podtlaku ešte viac klesne, čo výrazne urýchľuje prúdenie vzduchu v spodnej časti vozidla a vytvára takzvaný Venturiho efekt, ktorý dodatočne prisaje vozidlo k vozovke a zvýši prítlak na prednej náprave. Výhody pocíti vodič pri riadení: Black Series možno pri vysokej rýchlosti v zákrutách ovládať ešte presnejšie a drží sa stabilnejšie v pruhu. Vozidlo reaguje agilne a s jasnou odozvou volantu predovšetkým pri rýchlom zatočení a vysokom priečnom zrýchlení – ľahká ovládateľnosť vozidla pritom zostáva neustále zachovaná. Keď sa predný difúzor nachádza v polohe Preteky, nová koncepcia zadného krídla dokáže ešte viac zvýšiť prítlak na zadnej náprave.

Kapota motora s dvomi veľkými otvormi na odvádzanie vzduchu zlepšuje aerodynamický výkon

Priamo z motoristického športu je odvodená aj nová kapota motora z uhlíkových vlákien s dvomi veľkými otvormi na odvádzanie vzduchu, ktoré pozostávajú z čiernych zvýraznených plôch z uhlíkových vlákien. Veľké výpusty odvádzajú vzduch z motorového priestoru, pričom vzduch prúdi z priečne zostavenej sústavy chladičov. Aj táto technológia pochádza z pretekárskeho športu a zvyšuje celkový prítlak. Súčasne sa znižuje odpor vzduchu a optimalizuje sa objemový prietok vzduchu na chladenie motora. Vzduch sa okrem toho cielenie vedie okolo stĺpika A a bočných skiel k zadnej časti vozidla, kde zvyšuje efektívnosť novej koncepcie zadného krídla. Súvisle integrované vetracie štrbiny s piatimi lamelami vo farbe karosérie a otvory na odvádzanie vzduchu za kolesami v predných blatníkoch z uhlíkových vlákien účinným odvetrávaním podbehov prispievajú k zvýšeniu prítlaku na prednej náprave. Prúdenie vzduchu okolo vozidla optimalizujú aj nové, výrazne väčšie a širšie bočné obloženia prahov z čierneho kompozitu z uhlíkových vlákien, ktoré vpredu a vzadu prechádzajú do zvislých líšt. Pre chladenie bŕzd na zadnej náprave sú v bočných obloženiach prahov dodatočne integrované vzduchové kanály.

Koncepcia zadného krídla s dvomi úrovňami

Pri pohľade zozadu sa ukazuje nový charakteristický spojler zadného nárazníka s veľkým difúzorom, dve okrúhle dvojité koncovky výfuku vľavo a vpravo vonku, bočné odvetrávacie otvory v podbehoch kolies a inovatívna koncepcia zadného krídla. Oba komponenty krídla pozostávajú z uhlíkových vlákien, dajú sa mechanicky prestaviť, a tým prispôsobiť rôznym podmienkam na trati. Druhý, nižšie uložený profil krídla, sa podarilo zhotoviť ako mimoriadne malý a úzky komponent, pretože ideálne navádza vzduch z prednej časti vozidla. Aerodynamickú efektívnosť zvyšujú aj veľmi ľahké a napriek tomu stabilné podpery krídla z uhlíkových vlákien s matným čiernym lakom, ktoré boli špeciálne vytvorené po rozsiahlych simuláciách. Skrutkovými spojmi sú spojené so zadnými výklopnými dverami. Aj tie sú vyhotovené z uhlíkových vlákien v čiernej farbe.

Zaujímavý je aj ďalší detail: pohyblivé krídelko v hornej lište krídla. Tento aktívny aerodynamický prvok je riadený elektronicky podľa jazdnej situácie a zvoleného režimu DYNAMIKA AMG – dokáže sa nakloniť o 20 stupňov, čím sa zlepšuje dynamika v pozdĺžnom aj v priečnom smere. Vo svojej vodorovnej polohe znižuje odpor vzduchu pre rýchlejšie dosiahnutie maximálnej rýchlosti. Vo vzpriamenej polohe krídelko zvýšeným prítlakom na zadnej náprave zlepšuje brzdné vlastnosti a stabilitu pri prejazde zákrutami.

Používajú sa štyri rôzne stratégie ovládania, podľa toho, či je zvolený režim DYNAMIKA AMG Basic, Advanced, Pro alebo Master. V časti týchto stratégií je dodatočne obsiahnuté rozpoznávanie jazdnej dynamiky, napríklad v režime Master: krídelko je trvale vzpriamené a vysunuté do rýchlosti 250 km/h. Od rýchlosti 250 km/h sa zasunie, čím sa odpor vzduchu zníži a maximálnu rýchlosť možno dosiahnuť rýchlejšie. Ak však vodič prudko zabrzdí alebo navedie vozidlo do zákruty, krídelko sa znova okamžite vysunie, čím zvýši prítlak a odpor vzduchu, a tým optimalizuje brzdenie a jazdenie v zákrutách. Vodič okrem toho môže krídelko vysunúť alebo zasunúť pomocou osobitného tlačidla na stredovej konzole.

Takmer kompletné zakrytie podlahy vozidla

Detailné aerodynamické prepracovanie vozidla sa týka aj takmer kompletného zakrytia podlahy vozidla, ktoré musí spĺňať nielen aerodynamické, ale aj tepelné požiadavky (odvádzanie tepla). Plochý spodok vozidla je vybavený špeciálne vytvorenými pozdĺžnymi plutvičkami. V rámci pedantnej detailnej práce boli tieto prvky vedenia vzduchu optimalizované tak, aby vzduch optimálne smeroval na zadný difúzor. Celé toto riešenie zrýchľuje prúdenie vetra a tým významne zvyšuje prítlak. Všetky opatrenia sú navzájom zosúladené a zakomponované do novej koncepcie zadného krídla. Všetky opatrenia ako celok zabezpečujú prítlak, ktorého úroveň pri rýchlosti 250 km/h značne presahuje hodnotu 400 kilogramov.

Ľahké a stabilné uhlíkové vlákna všade, kam sa pozorovateľ pozrie

Prejavom inteligentnej kombinácie materiálov a odľahčenej konštrukcie je odľahčená, v strede znížená strecha z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien, ako aj zadné výklopné dvere z uhlíkových vlákien s malou hranou spojlera a s väčším zadným oknom z ľahkého a tenkého skla. A aby sme nezabudli na výhľad: aj čelné okno je vyrobené z tenkého, a tým aj ľahkého vrstveného skla. Zvinutý nosník prevodovky z uhlíkových vlákien je ďalším exkluzívnym komponentom verzie Black Series. Prídavné posuvné polia z uhlíkových vlákien v prednej časti vozidla, v spodku vozidla a v jeho zadnej časti spolu s odľahčeným integrálnym nosníkom a vystužovacím krížom tunela z uhlíkových vlákien vystužujú celú konštrukciu holej karosérie z hliníka, čím ešte viac zvyšujú stabilitu karosérie. Komponenty vytvárajú súvislý celok a zvyšujú vysokú precíznosť jazdy vo verzii Black Series ako výsledok všetkých jazdných manévrov. Posuvné pole z uhlíkových vlákien pod motorom je spojené s integrálnym nosníkom a vystužuje celú oblasť prednej časti vozidla a riadenie, čím citeľne zvyšuje precíznosť pri riadení a stabilizuje prednú nápravu. Integrálny nosník na prednej náprave je vo verzii Black Series exkluzívne vyrobený z odľahčenej hliníkovej konštrukcie.

Nižšia hmotnosť pri vysokej výkonnosti je charakteristickou vlastnosťou aj sériovej vysokovýkonnej keramickej kompozitnej brzdovej sústavy so strmeňmi bŕzd s čiernym lakom a bielymi nápismi. Špeciálne brzdové obloženia a brzdové kotúče, ako aj zdokonalené chladenie bŕzd, sú zárukou optimálneho a neúnavného spomalenia pri súčasnom zachovaní možností jemného dávkovania. K úspore hmotnosti navyše prispievajú aj sériovo dodávané kované disky z ľahkej zliatiny.

Podvozok AMG s variabilnou svetlou výškou a s adaptívne nastaviteľným tlmením

Koncepcia zavesenia s dvomi priečnymi ramenami vedie koleso s vysokou tuhosťou odklonu a tuhosťou pri udržiavaní stopy. To umožňuje rýchly prejazd zákrutou a zároveň poskytuje vodičovi aj optimálny kontakt s vozovkou dokonca aj v situáciách, keď vozidlo dosahuje hornú hranicu možností prejazdu zákrutou. Na zníženie hmotnosti neodpružených hmôt sú trojuholníkové ramená, strmene náprav a strmene kolies na prednej a zadnej náprave kompletne vyrobené z kovaného hliníka. Priamo z motoristického športu pochádzajú kĺbové ložiská na horných a spodných priečnych ramenách zadnej nápravy. Konštrukčne nemajú vôľu, čím sa nemení rozchod kolies a odklon ani pri vysokom zaťažení. To umožňuje precíznejšie riadenie vozidla AMG GT Black Series, jasnú odozvu pri riadení, a tým aj zvýšenú výkonnosť pri prejazdoch zákrut.

Podobne ako v AMG GT R, aj vo verzii Black Series sa používa podvozok AMG s variabilnou svetlou výškou a s nastaviteľným predpätím pružín, ktorého technológia bola prispôsobená špeciálnym požiadavkám pri extrémnom používaní na pretekárskych okruhoch s vysokými silami tlmenia. Technika známa z motoristického športu sa kombinuje s adaptívnym, plynule nastaviteľným tlmením AMG RIDE CONTROL. Regulácia je elektronická a tlmenie sa na každom kolese vždy automaticky prispôsobuje aktuálnej jazdnej situácii, rýchlosti a stavu vozovky. Modulácia krivky závislosti tlmičov prebieha rýchlo a precízne prostredníctvom oddelených ventilov, ktoré riadia tlmiče v smere rozťahovania a stláčania. Tieto ventily sú nové, rovnako sa zakladajú na technológii z pretekárskeho športu a na rýchlo pôsobiace vplyvy podvozka reagujú ešte agilnejšie. Zvýšenie tvrdosti pruženia prináša účinné obmedzenie nakláňania karosérie, napríklad v zákrutách alebo pri brzdení. Priebežné prispôsobenie tlmenia príslušnej rýchlosti neustále zabezpečuje optimálny kontakt s vozovkou aj pri vysokej rýchlosti a prispieva tým k zvýšeniu bezpečnosti.

Okrem toho si vodič môže prispôsobiť charakteristiku adaptívneho nastaviteľného tlmenia stlačením tlačidla na AMG DRIVE UNIT alebo pomocou jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT. K dispozícii sú tri stupne: Komfort, Šport a Šport plus. Pomocou zdokonalenej logiky sa podarilo ešte lepšie vyriešiť strety záujmov. Stupne Komfort a Šport sú správnym výberom pre verejné cestné komunikácie. V režime Šport je tlmenie tuhšie, poskytuje športovejšie nadstavbové napojenie a menší komfort – možno ho zvoliť pre pretekárske trate, napríklad keď je vozovka pre vlhkosť klzkejšia. Režim Šport plus je optimálny na použitie na pretekárskych tratiach, pričom vzniká osobitná vlastnosť: systém samočinne rozpoznáva povrchovú kvalitu vozovky. Dokáže teda rozpoznať či vozidlo jazdí napríklad na trati Veľkej ceny v Hockenheime alebo na zvlnenom úseku ako napríklad na trati Nürburgring-Nordschleife. Následne v režime Šport plus automaticky prispôsobí mieru elektronického tlmenia. Pre vývoj tejto logiky bola verzia Black Series prispôsobená rôznym typom tratí a prispôsobenie bolo zdokonalené.

Uhlíkové vlákna znižujú aj hmotnosť podvozka

Na prednej náprave sa používa priečny torzný stabilizátor z ľahkých uhlíkových vlákien s dvomi možnosťami nastavenia. V stave pri expedícii vozidla sa dodáva krátke, a teda tuhé napojenie. Alternatíva na zadnej náprave je z ocele, má tri možnosti nastavenia a predstavuje úsporu hmotnosti vďaka svojej dutej rúrovej konštrukcii. Od stavu pri expedícii so stredným stupňom nastavenia môže byť každý stupeň nastavený tvrdšie (krátke napojenie) alebo mäkšie (dlhé napojenie). Posuvné pole z uhlíkových vlákien v zadnej časti spodku vozidla podporuje vysokú precíznosť počas jazdenia. Tento ľahký a vysokopevný prvok vystužuje štruktúru zadnej časti a prináša tým ešte viac stability karosérie. Elektronicky regulované dynamické uloženie zavesenia motora a prevodovky sa dajú s vysoko presnou reakciou a jasnou spätnou väzbou nanovo nastaviť tak, aby sa ešte viac zvýšila agilnosť.

K ďalším opatreniam podvozka patrí široký rozchod kolies vpredu a vzadu, ako aj manuálne nastaviteľný odklon na prednej a zadnej náprave. Vďaka tomu možno nastaviť mimoriadne vysoké hodnoty odklonu, ktoré slúžia na zvýšenie výkonnosti len v pretekárskom športe na uzatvorených tratiach.

V spolupráci s výrobcom MICHELIN boli vyvinuté pneumatiky Pilot Sport Cup 2 R MO, ktoré sú na mieru prispôsobené verzii Black Series. Ako je zvykom len v pretekárskom športe, tieto športové pneumatiky sa dodávajú v dvoch zmesiach exkluzívne pre značku Mercedes-AMG: sériovo sa priamo z výrobného závodu montuje MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO1A ako takzvaná mäkká zmes, ktorej bočný plášť skrášľuje siluetu vozidla AMG GT Black Series. V rámci možnosti dodatočnej výbavy sa pre prevádzku na pretekárskej trati pri vyšších teplotách navyše dodáva aj tvrdá zmes. Táto zmes sa dodáva prostredníctvom centra AMG Performance Center a okrem názvu MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO2 je označená aj s typickou nálepkou francúzskeho výrobcu pneumatík pre motoristický šport. Rozmery vpredu sú 285/35 ZR 19 na 10 J x 19 a vzadu 335/30 ZR 20 na 12 J x 20.

Priľnavosť umocnená na druhú: AMG TRACTION CONTROL

Pre použitie na uzavretých tratiach v režime s vypnutým systémom ESP ponúka AMG TRACTION CONTROL vodičovi možnosť individuálnej kontroly ohromnej hnacej sily vozidla Black Series – táto podpora prebieha bez akýchkoľvek zásahov bŕzd v rámci ESP. Úroveň podpory je možné jemne nastaviť v jednotlivých stupňoch, vďaka čomu bude mať každý vodič pri každom stave trate k dispozícii dokonale optimálnu podporu. Systém AMG TRACTION CONTROL bol dôsledne prispôsobený požiadavkám novej verzie Black Series a umožňuje predvoliť preklzávanie kolies na poháňanej zadnej náprave v deviatich stupňoch. Rovnako ako v prípade pretekárskeho vozidla GT3, aj tu sa regulácia realizuje výlučne prostredníctvom príslušných grafov charakteristiky v elektronike motora a bez akýchkoľvek zásahov v systéme ESP.

Na ovládanie slúži samostatný otočný ovládač na stredovej konzole, ktorý možno v centrálnej polohe na prístrojovej doske v prípade potreby ovládať aj v pretekárskych rukaviciach. V závislosti od nastavenia sa povoľuje viac alebo menej preklzávania na zadných kolesách – je to veľmi užitočné v rámci rôznych podmienok na ceste. Prvý stupeň je naprogramovaný na jazdy za mokra s veľkými bezpečnostnými rezervami. Deviaty stupeň povoľuje maximálne preklzávanie na zadnej náprave. Príslušné nastavenie sa zobrazí na samotnom otočnom ovládači aj na centrálnom displeji združeného prístroja.

Vývoj AMG poskytuje v porovnaní s tradičnými systémami podstatnú výhodu: pracuje predvídavo pomocou zariadenia na vyhodnocovanie hodnôt trenia, ako aj ďalších údajov, ktoré riadiaci prístroj spracuje v zlomku sekundy. V závislosti od zvoleného stupňa systému AMG TRACTION CONTROL sa vypočíta maximálne prípustné preklzávanie hnacích zadných kolies. Ak kolesá počas zrýchlenia dosiahnu túto hodnotu preklzávania, výkon motora upraví kontrola trakcie tak, že sa hodnota neprekročí a vozidlo bude naďalej zrýchľovať s touto stanovenou hodnotou preklzávania. Systémové algoritmy boli dôsledne navrhnuté ako model dvoch veličín a regulujú nielen hnací moment motora, ale aj stupeň svornosti elektronickej uzávierky diferenciálu.

Oranžová ako exkluzívny kontrastný farebný odtieň

Koncepcia interiéru zvýrazňuje vrcholové postavenie AMG GT Black Series: koža napa Exklusiv sa kombinuje so športovým mikrovláknom DINAMICA v čiernej farbe a s oranžovými kontrastnými ozdobnými švami. Prístrojová doska a novonavrhnuté panely dverí s odľahčenou konštrukciou, ktoré boli namiesto držadiel vybavené len slučkami na zatváranie dverí, sú potiahnuté čiernym mikrovláknom DINAMICA. Nápadné zvýrazňujúce prvky prinášajú aj ďalšie oranžové kontrastné ozdobné švy, ozdobné prvky z uhlíkových vlákien v matnej čiernej farbe, ako aj interiérový balík Night. Škrupinové sedadlá AMG z uhlíkových vlákien (nedodávajú sa pre USA, Kanadu ani Čínu) sú kombináciou nízkej hmotnosti a optimálneho bočného vedenia. V USA, Kanade a v Číne sú pre verziu Black Series sériovo dostupné sedadlá AMG Performance. Na želanie sa interiér dodáva aj so sivými kontrastnými ozdobnými švami.

Displeje s ukazovateľmi špecifickými pre vozidlá AMG

Vozidlo AMG GT Black Series má pred vodičom plne digitálny združený displej z rodiny AMG GT s uhlopriečkou s veľkosťou 12,3 palca a multimediálny monitor s uhlopriečkou s veľkosťou 10,25 palca na stredovej konzole. Združený prístroj ponúka rozličné dizajnové spracovania s tromi štýlmi zobrazovania špecifickými pre AMG: Klasický, Športový alebo Superšportový. V zobrazení Superšport s centrálnym otáčkomerom existuje množstvo ďalších informácií, napríklad výzva na preradenie na vyšší stupeň v režime manuálneho radenia, takzvaná Shiftlight. Vizualizácie na multimediálnom displeji umožňujú zážitok z ďalších funkcií vozidla. Okrem iného k tomu prispievajú aj animované zobrazenia asistenčných jazdných systémov, systémov vozidla a komunikačných systémov.

Stačí dotyk prsta: tlačidlá s displejom na stredovej konzole

Inovatívne farebné tlačidlá s displejom na stredovej konzole v tvare V integrujú ukazovatele a ovládanie logiky prevodovky, podvozka, ESP, výfukovej sústavy, krídelka na zadnom krídle a funkcie štart – stop. Tlačidlá s displejom vyhotovené v technológii TFT ukazujú svoju funkciu prostredníctvom intuitívne zrozumiteľných symbolov a možno ich primerane jednoducho obsluhovať krátkym klepnutím prsta. Obsahujú aj mechanický bod stlačenia, vďaka čomu ich možno aktivovať aj v pretekárskych rukaviciach. Tlačidlá s displejom dopĺňajú dva kolískové ovládače jazdných programov a regulácie hlasitosti audiosystému.

Riadenie obratom ruky: volant AMG Performance

Aj volant AMG Performance bol prevzatý z rodiny AMG GT. Vyznačuje sa športovým dizajnom, dolu splošteným tvarom s výrazne tvarovaným vencom a intuitívnym ovládaním. Veniec volantu je kompletne potiahnutý mikrovláknom DINAMICA a na plakete na volante je okrem loga AMG exkluzívne umiestnený aj nápis Black Series. Hliníkové radiace páčky na volante umožňujú ešte športovejšiu jazdu ručným radením prevodových stupňov. Integrovanými tlačidlami dotykového ovládania možno intuitívne ovládať zobrazenia združeného prístroja a multimediálneho displeja horizontálnymi a vertikálnymi stieracími pohybmi prsta.

Sériovo sú k dispozícii aj tlačidlá AMG na volante s okrúhlym otočným ovládačom a integrovaným displejom, ako aj dve vertikálne usporiadané farebné tlačidlá s displejom so spínačmi. Pravým otočným ovládačom možno zvoliť jazdné programy AMG. Zvolené nastavenie sa zobrazuje na farebnom displeji LCD, ktorý je priamo integrovaný do otočného ovládača.

Tlačidlami s displejom s voľne naprogramovateľnou funkciou a s prídavnými spínačmi na ľavej strane možno priamo na volante ovládať ďalšie funkcie AMG. Vodič sa tak môže bez obmedzenia venovať dynamickej jazde bez toho, aby musel zložiť ruky z volantu. Prostredníctvom symbolu na displeji sa zobrazuje príslušná požadovaná funkcia, spínačom nastavuje vodič príslušnú funkciu. Takto možno definovať obe individuálne preferované funkcie AMG a presne meniť nastavenia jediným ťuknutím prsta.
Navyše sa sériovo dodáva aj interiérový balík AMG Night. V rámci neho sú radiace páčky, ramená volantu a spony sedadiel v prípade voliteľného sedadla AMG Performance vyhotovené vo vysokolesklej čiernej farbe, nástupné lišty sú vyhotovené z kefovanej ušľachtilej ocele v čiernej farbe, čo ešte viac zvýrazňuje športové vlastnosti.

Voliteľný traťový balík AMG ešte viac približuje pretekársky šport

Na mnohých trhoch sa na želanie dodáva okruhový balík AMG (AMG Track Package, len v kombinácii so škrupinovými sedadlami AMG z uhlíkových vlákien, nedodáva sa pre USA, Kanadu ani Čínu). Zahŕňa systém ochrany pri prevrátení, priložené štvorbodové bezpečnostné pásy pre vodiča a spolujazdca a hasiaci prístroj s hmotnosťou 2 kg (oba rozsahy sú navrhnuté výlučne na použitie na pretekárskej trati). Naskrutkovaná ľahká klietka systému ochrany pri prevrátení z titánových rúr sa skladá z hlavného strmeňa, výstuhy upevnenia pásov, dvoch zadných výstuh, ako aj z diagonálneho zadného kríža. Systém už teraz ešte viac zvyšuje excelentnú tuhosť vozidla, čím pozitívne ovplyvňuje dynamiku jazdy vozidla. Okrem toho zvyšuje aj pasívnu bezpečnosť.

Prehľad údajov

Mercedes-AMG GT Black Series
Motor4,0-litrový motor V8 biturbo
Zdvihový objem3 982 cm³
Výkon537 kW (730 k) pri 6 700 - 6 900 ot./min
Max. krútiaci moment800 Nm pri 2 000 - 6 000 ot./min
NáhonNáhon na zadné kolesá
PrevodovkaAMG SPEEDSHIFT DCT 7G
Kombinovaná spotreba paliva12,8 l/100 km [1]
Kombinované emisie CO₂292 g/km
Trieda efektívnostiG
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 3,2 s
Maximálna rýchlosť325 km/h


Zoznam najdôležitejších údajov o vozidle Mercedes-AMG GT Black Series

Pohon a hodnoty jazdného výkonu

  • 4,0-litrový motor V8 biturbo s mazaním so suchou kľukovou skriňou, označenie M178 LS2
  • Max. výkon 537 kW/730 k pri 6 700 – 6 900 ot./min
  • Max. krútiaci moment 800 Nm pri 2 000 – 6 000 ot./min
  • Vmax 325 km/h
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,2 s
  • Zrýchlenie z 0 na 200 km/h za 9,0 s
  • Motor má nový plochý a ľahší kľukový hriadeľ s ojničnými čapmi na jednej úrovni – poznávací znak nekompromisne športového motora
  • Nové poradie zapaľovania s uhlom presadenia kľukového hriadeľa 180 stupňov: 1-8-2-7-4-5-3-6
  • Výhoda: rovnomernejšie spaľovanie vo všetkých valcoch, ešte agilnejšie reakcie
  • Nový vačkový hriadeľ a nové zberné výfukové potrubie
  • Zosilnená dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 7G pre vyšší krútiaci moment
  • Nová, dvojvetvová výfuková sústava z tenkostennej ušľachtilej ocele

Exteriér

  • Nové, výrazne väčšie obloženie chladiča (inšpirované pretekárskym vozidlom GT3) so zvislými lamelami vo vyhotovení z tmavého chrómu
  • Nový, väčší spojler predného nárazníka s manuálne nastaviteľným predným rozdeľovačom prúdenia pre jazdu na pretekárskej trati s predným difúzorom z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien
  • Nová kapota motora z uhlíkových vlákien s dvomi veľkými otvormi na prívod vzduchu a viditeľnými plochami z uhlíkových vlákien
  • Nové predné blatníky z uhlíkových vlákien so súvisle integrovanými štrbinami vo farbe karosérie
  • V strede znížená strecha z odľahčenej konštrukcie z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien
  • Nové, výrazne väčšie bočné obloženia prahov s prvkami z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien, ktoré vpredu a vzadu prechádzajú do väčších líšt
  • Zadné výklopné dvere z uhlíkových vlákien s čiernym lakom s menšou hranou spojlera a zväčšeným so zadným oknom z ľahkého tenkého skla
  • Čelné okno z tenkého skla
  • Nový spojler zadného nárazníka s prvkami z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien, dvojitý difúzor, dve okrúhle koncovky výfuku vľavo a vpravo vonku a bočné odvetrávacie otvory v podbehoch kolies
  • Nové dvojúrovňové zadné krídlo z pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien so špeciálne tvarovanými nosníkmi z uhlíkových vlákien s matným čiernym lakom, zoskrutkované so zadnými výklopnými dverami z uhlíkových vlákien. Dodatočné krídelko nastaviteľné elektricky automaticky alebo manuálne tlačidlom
  • Sériové kované disky AMG s 10-lúčovým dizajnom v matnej čiernej farbe s ráfikmi opracovanými do leskla
  • Nové, exkluzívne mimoriadne laky AMG magmabeam

Interiér

  • Špecifická koncepcia interiéru s kožou napa Exklusiv/mikrovláknom DINAMICA v čiernej farbe s oranžovými kontrastnými ozdobnými švami a s ozdobnými prvkami z uhlíkových vlákien v matnej čiernej farbe ako aj interiérový balík AMG Night
  • Sériovo dodávané ľahké škrupinové sedadlá AMG z uhlíkových vlákien s oranžovými kontrastnými ozdobnými švami alebo sedadlá AMG Performance (sériovo v USA, Kanade a v Číne. Na všetkých ostatných trhoch sa sedadlá Performance dodávajú na želanie).
  • Volant AMG Performance potiahnutý mikrovláknom DINAMICA vrátane tlačidiel AMG na volante a plakety s nápisom Black Series
  • Panely dverí z odľahčenej konštrukcie s mikrovláknom DINAMICA s oranžovými kontrastnými ozdobnými švami a slučkami na zatváranie dverí
  • Prístrojová doska potiahnutá mikrovláknom DINAMICA s oranžovými kontrastnými ozdobnými švami
  • Na želanie okruhový balík AMG s ochranou pri prevrátení z odľahčenej titánovej konštrukcie a s priloženými štvorbodovými bezpečnostnými pásmi a s 2-kilogramovým hasiacim prístrojom

Podvozok

  • Podvozok AMG s variabilnou svetlou výškou s adaptívne nastaviteľným tlmením AMG RIDE CONTROL
  • Na prednej a zadnej náprave manuálne nastaviteľný odklon
  • Na prednej a zadnej náprave manuálne nastaviteľné priečne stabilizátory
  • Keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG s čiernymi strmeňmi bŕzd a s bielym nápisom, brzdové obloženia a brzdové kotúče z motoršportu, optimalizované na stálosť a tepelnú odolnosť

Tuhosť holej karosérie

  • Posuvné polia z uhlíkových vlákien v prednej časti vozidla v spojení s integrálnym nosníkom s odľahčenou konštrukciou a s vystužovacím krížom tunela z uhlíkových vlákien
  • Posuvné polia z uhlíkových vlákien v spodku vozidla v jeho zadnej časti
  • Tieto ľahké a vysokopevné prvky zosilňujú celú štruktúru holej karosérie, čím ešte viac zvyšujú stabilitu karosérie. Vytvárajú súvisiaci celok na zvýšenie tuhosti a zvyšujú vysokú precíznosť jazdy vozidla ako výsledok všetkých jazdných manévrov

Kombinácia materiálov

  • Hliníkový integrálny nosník s odľahčenou konštrukciou na prednej náprave
  • Kĺbový hriadeľ z uhlíkových vlákien
  • Hliníková prístrojová doska
  • Zadné výklopné dvere z uhlíkových vlákien a zvinutý nosník prevodovky z uhlíkových vlákien
  • Kapota motora z uhlíkových vlákien
  • Priečny stabilizátor z uhlíkových vlákien na prednej náprave
  • Tenké čelné sklo a zadné sklo

Aerodynamika

  • Vysoký prítlak a dokonalé aerodynamické vyváženie na zlepšenie vlastností ovplyvňujúcich dynamiku jazdy
  • Aerodynamické opatrenia integrované v karosérii pre menší odpor vzduchu a vyšší prítlak
  • Vynechanie samostatných vpustov pre chladiče v podbehoch kolies (vzduch sa do chladičov privádza cez zväčšený hlavný prívod vzduchu)
  • Predný difúzor možno manuálne nastaviť v rámci dvoch stupňov Cesta a Preteky (nastavenie Preteky je určené výlučne pre použitie na pretekárskej trati)
  • Žiadne prieduchy vpredu, namiesto nich prídavné krídelká na úpravu hnacích síl potrebných v motore pre ešte lepšiu priľnavosť
  • Odvetrávanie v podbehoch kolies prostredníctvom integrovaných louvrov vo farbe karosérie a bočných otvorov v blatníkoch za kolesami na zvýšenie prítlaku
  • Integrované kanály na vedenie chladiaceho vzduchu v bočných obloženiach prahov pre chladenie bŕzd na zadnej náprave
  • Komplexne uzavreté obloženia podlahy vozidla a prispôsobenie geometrie s pozdĺžnymi plutvičkami a zadným difúzorom zvyšujú podtlakovú plochu na spodku vozidla a tým aj prítlak. Opatrenia sú v súčinnosti s novou koncepciou zadného krídla
  • Veľké, dvojvetvové otvory na odvádzanie vzduchu v kapote motora neodvádzajú len teplý vzduch, ale precízne vedú vzduch popri stĺpikoch A – týmto spôsobom možno optimálne privádzať vzduch na zadné krídlo
  • Dvojité zadné krídlo s veľkým horným listom a menším spodným listom
  • Oba listy zadného krídla možno nastaviť mechanicky
  • Krídelko na hornom liste zadného krídla, nastaviteľné v závislosti od zvoleného jazdného programu alebo nastavenia systému DYNAMIKA AMG automaticky alebo manuálne tlačidlom, zlepšuje dynamiku v pozdĺžnom aj priečnom smere, ako aj rovnováhu bŕzd

[1] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o hodnoty CO2 podľa skúšobného postupu NEDC v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (8688x5792px, 12.73 MB)

Fotografia 2 (8688x5792px, 10.68 MB)

Fotografia 3 (8688x5792px, 11.9 MB)

Fotografia 4 (5504x8256px, 10.11 MB)

Fotografia 5 (8688x5792px, 15.59 MB)

Fotografia 6 (8688x5792px, 14.78 MB)

Fotografia 7 (8688x5792px, 15.73 MB)

Fotografia 8 (8688x5792px, 9.79 MB)

Fotografia 9 (8688x5792px, 8.78 MB)

Fotografia 10 (8256x5504px, 8.17 MB)

Fotografia 11 (8256x5504px, 5.85 MB)

Fotografia 12 (8256x5504px, 9.36 MB)

Fotografia 13 (8256x5504px, 9.67 MB)

Fotografia 14 (5504x8256px, 9.64 MB)

Fotografia 15 (5504x8256px, 11.27 MB)

Fotografia 16 (8688x5792px, 7.64 MB)

Fotografia 17 (8688x5792px, 7.91 MB)

Fotografia 18 (8688x5792px, 10.09 MB)

Fotografia 19 (8688x5792px, 8.95 MB)

Fotografia 20 (8688x5792px, 9.34 MB)

Fotografia 21 (8688x5792px, 8.16 MB)

Fotografia 22 (8688x5792px, 7.95 MB)

Fotografia 23 (5800x8689px, 7.43 MB)

Fotografia 24 (8688x5792px, 8.8 MB)

Fotografia 25 (5798x8696px, 6.73 MB)

Fotografia 26 (8688x5792px, 7.26 MB)

Fotografia 27 (8688x5792px, 7.39 MB)

Fotografia 28 (8688x5792px, 8.67 MB)

Fotografia 29 (8256x5504px, 8.18 MB)

Fotografia 30 (8256x5504px, 7.46 MB)

Fotografia 31 (8110x5407px, 7.44 MB)

Fotografia 32 (8256x5504px, 5.21 MB)

Fotografia 33 (8256x5504px, 7.73 MB)

Fotografia 34 (8021x5347px, 6.45 MB)

Fotografia 35 (8256x5504px, 14.55 MB)

Fotografia 36 (8256x5504px, 14 MB)

Fotografia 37 (5504x8256px, 15.39 MB)

Fotografia 38 (8256x5504px, 8.13 MB)

Fotografia 39 (8256x5504px, 5.68 MB)

Fotografia 40 (8256x5504px, 8.68 MB)

Fotografia 41 (8256x5504px, 6.29 MB)

Fotografia 42 (8256x5504px, 7.76 MB)

Fotografia 43 (8256x5504px, 7.16 MB)

Fotografia 44 (8256x5504px, 5.32 MB)

Fotografia 45 (8256x5504px, 10.54 MB)

Fotografia 46 (5504x8256px, 6.03 MB)

Fotografia 47 (8256x5504px, 17.53 MB)

Fotografia 48 (5792x8688px, 6.49 MB)

Fotografia 49 (5554x3703px, 3.81 MB)

Fotografia 50 (8256x5504px, 12.12 MB)

Fotografia 51 (8256x5504px, 12.43 MB)

Fotografia 52 (8256x5504px, 12.89 MB)

Fotografia 53 (8256x5504px, 12.2 MB)

Fotografia 54 (8256x5504px, 11.88 MB)