Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

Rozsiahle zatraktívnenie aj pre Triedu E kupé a kabriolet: Dynamické, efektívne, emocionálne, sympatické

Vydané 27. 5. 2020

Kupé a kabriolet Triedy E od značky Mercedes-Benz sú mimoriadne emocionálni zástupcovia rodiny modelov vyššej triedy. V rámci zatraktívnenia nadobudnú obe vysnívané vozidlá ešte pôsobivejší vzhľad. Dizajn získal ešte športovejší charakter: modernizáciou prešli najmä predné časti. Teleso sériových svetlometov, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód, je teraz viac ploché, vnútro zadných svietidiel s LED bolo prepracované. Dvojdverové vozidlá navyše v rámci modernizácie modelu preberajú podstatné vylepšenia z iných variantov karosérie. Patria k nim elektrifikované, a teda efektívnejšie motory v benzínovej a naftovej verzii s integrovaným štartovacím generátorom, ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov a infotainment MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Kupé a kabriolet Triedy E dorazia k európskym predajcom na jeseň 2020.

V rámci zatraktívňovania sa ešte viac posilnil emocionálny vzhľad oboch vysnívaných vozidiel. Kabriolet Triedy E s klasickou látkovou sklápacou strechou ponúka veľkorysý komfort pri cestovaní na dlhé vzdialenosti až pre štyri osoby. A to počas celého roka: na želanie môže byť kabriolet vybavený elektrickým systémom vetrolamu AIRCAP a vyhrievaním priestoru okolo hlavy AIRSCARF. K neobmedzenej použiteľnosti vozidla počas celého roka prispieva aj sériová protihluková sklápacia strecha – tá zabezpečuje dokonalý zvukový komfort v interiéri. Viacvrstvová štruktúra strechy s prepracovanou zvukovou izoláciou zabezpečuje aj teplotný komfort v každom ročnom období a znižuje hluk vetra aj jazdný hluk. To umožňuje pokojný rozhovor vo vozidle aj pri vyšších rýchlostiach. S výraznými proporciami kupé, čistým a zmyselným dizajnom a komfortom pre štyri osoby kombinuje kupé Triedy E krásu a klasické cnosti vozidla kategórie Gran Turismo s najmodernejšou technikou.

Zostrený dizajn: diamantová maska chladiča v tvare A
Prepracovaný a zostrený bol najmä dizajn predných častí kupé a kabrioletu Triedy E. K ešte dynamickejšiemu výrazu prispievajú plochšie svetlomety, ktoré sú už v základnom modeli vybavené výlučne technológiou LED. Tieto vysokovýkonné svetlomety s LED majú hodnotné vnútro. K charakteristickým dizajnovým prvkom, ktoré sú typické pre značku Mercedes-Benz, patria tvar fakle a dva neosvetlené piny. V prípade svetlometov MULTIBEAM LED, ktoré sa dodávajú na želanie, sú tieto piny osvetlené.

Pri všetkých verziách je súčasťou sériovej výbavy aj diamantová maska chladiča, ktorá vďaka svojmu vyhotoveniu v tvare A pôsobí mimoriadne dynamicky. Okrem toho má na sebe pochrómované body, lamelu a centrálnu hviezdu.

Novým atraktívnym prvkom svalnatej zadnej časti je kompletne prepracované vnútro dvojdielnych zadných svietidiel s technikou, ktorá využíva svetelné diódy. Modul hviezdy s integrovanou cúvacou kamerou je umiestnený vo veku batožinového priestoru.

Strieborná high-tech, grafitová sivá metalíza, mohavská strieborná a patagónska červená (designo): tak sa volajú štyri nové farby laku, ktoré sú odteraz k dispozícii pre kupé a kabriolet Triedy E ako súčasť modernizácie. Ponuka sa rozšírila aj v prípade diskov, okrem iného o takzvané aerodynamické disky, ktoré svojím špeciálnym dizajnom prispievajú k úspore paliva, a tým pádom aj k trvalej udržateľnosti.

Interiér kupé a kabrioletu v sebe kombinuje moderný štýl a športový luxus ako doteraz. Interiér má čistú základnú formu. Horná časť prístrojovej dosky vzbudzuje dojem, že sa vznáša, a opiera sa o ozdobný veľkorozmerový diel, ktorý plynulo prechádza do dverí. Výber a jemné remeselné spracovanie mimoriadne kvalitných materiálov zdôrazňujú športový, štýlový charakter a dodávajú hodnotný vzhľad. Nové ozdobné prvky – sivé jaseňové drevo s otvorenými pórmi a svetlý hliník s výbrusom so vzhľadom uhlíkových vlákien – zvyšujú hodnotu interiéru.

Sedadlá spájajú komfort na dlhé trasy, ktorý je typický pre značku Mercedes-Benz, a avantgardistický dizajn, čím zároveň spĺňajú nároky na komfort a súčasne poskytujú dobrú oporu v dynamických jazdných situáciách. Obzvlášť inteligentné je adaptívne prispôsobenie sedadla vodiča: po zadaní telesnej výšky do multimediálneho displeja alebo cez Mercedes me sa sedadlo automaticky nastaví do spravidla vhodnej polohy, ktorú si musí následne vodič už len doladiť.

Športové sedadlá s integrálnym vzhľadom majú výrazné bočnice a integrované opierky hlavy. Obrys sedadla sa podriaďuje výrazným bočným vankúšom, stredové pole je v závislosti od výbavy prešívané športovo priečne alebo moderne pozdĺžne. Stredové polia na operadle a poduške sedadla sú farebne zladené s celkovou štruktúrou sedadiel. K dispozícii je množstvo kombinácií materiálov od látky cez imitáciu kože ARTICO, štrukturovanú kožu, kožu napa s kosoštvorcovým prešívaním až po kožu odrážajúcu slnečné žiarenie (pre kabriolet).

Ďalšia generácia asistenčných jazdných systémov: lepšia podpora v dopravných zápchach a pri parkovaní
Nová Trieda E má k dispozícii najmodernejšiu generáciu asistenčných jazdných systémov z dielne Mercedes-Benz, ktoré v spolupráci so systémami slúžia na podporu vodiča. Výsledkom je mimoriadne vysoká úroveň aktívnej bezpečnosti: kupé a kabriolet dokážu reagovať inteligentne a rýchlo, ak vodič nereaguje. Rozpoznávanie zloženia rúk z volantu je teraz kapacitné. Zvyšuje komfort ovládania pri čiastočne automatizovanom jazdení. Aby totiž asistenčné systémy dostali signál, že vodič aj naďalej ovláda Triedu E, stačí, ak uchopí volant. Predtým bol ako spätná väzba potrebný krútiaci moment otáčania volantom – teda jemné otáčanie volantu. Vo venci nového volantu (podrobnosti pozri v ďalšej kapitole) sa nachádza podložka s príslušnými snímačmi. Tie dokážu zaregistrovať, či volant niekto drží. Ak systém rozpozná, že vodič nemá určitý čas ruky na volante, spustí sa postupnosť výstrah, ktorá pri pretrvávajúcej nečinnosti vodiča nakoniec aktivuje asistenta núdzového zastavenia.

Trieda E sa sériovo dodáva s aktívnym asistentom brzdenia, ktorý dokáže v mnohých situáciách zabrániť kolízii alebo zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia. Systém dokáže v typických mestských rýchlostiach reagovať brzdením aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu a v závislosti od situácie dokonca aj zabrániť kolíziám. V rámci balíka asistenčných jazdných systémov je teraz táto funkcia dostupná aj pri odbočovaní cez protismerný jazdný pruh. Rad ďalších funkcií inteligentného jazdenia si možno na želanie doobjednať v balíku asistenčných jazdných systémov.

Ešte viac komfortu v interiéri: nová generácia volantu a rozhrania MBUX
Modernizácia modelu prináša do Triedy E kompletne novonavrhnutý inteligentný volant. Volant sa dodáva vo vyhotovení z kože a aj v superšportovom vyhotovení. Ovládacie plochy sú vyhotovené vo vysokoleklej čiernej farbe a ozdobné prvky s orámovaniami okrajov v tieňovej striebornej. Funkcie ovládania združeného prístroja a multimediálneho displeja sa ovládajú pomocou dotykových ovládačov, ktorých fyzikálny princíp bol zmenený z optického na kapacitný.

V novej Triede E je použitá najnovšia generácia multimediálneho systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). S ním sa sériovo dodávajú dve veľké obrazovky s rozmermi 10,25 palca/26 cm, ktoré sú zoradené vedľa seba, aby poskytovali suverénny širokouhlý vzhľad. Na želanie sa dodávajú dve obrazovky s rozmermi 12,3 palca/31,2 cm. Indikácie pre združený prístroj a multimediálny displej možno na obrazovkách s vysokým rozlíšením ľahko čítať. Emotívne inscenácie brilantnou grafikou vo vysokej vizuálnej kvalite zdôrazňujú zrozumiteľnosť intuitívnej štruktúry obsluhy.

Riadenie komfortu ENERGIZING prepája rôzne komfortné systémy vo vozidle a využíva náladové osvetlenie a hudbu, ako aj rôzne masážne programy pre najrôznejšie individuálne požiadavky na pohodlie. Novinkou v kupé a kabriolete Triedy E je KOUČ ENERGIZING. Táto funkcia je založená na inteligentnom algoritme, ktorý individuálne a podľa situácie odporúča niektorý z vhodných programov. Ak sú pripojene hodinky kompatibilné s Garmin® Wearable, osobné hodnoty ako úroveň stresu alebo kvalita spánku optimalizujú precíznosť odporúčania. Cieľom je cítiť sa dobre a prísť do cieľa zrelaxovaný aj v prípade náročnej alebo skôr monotónnej jazdy.

URBAN GUARD: inteligentné prepojenie hardvéru a digitálnych riešení na ochranu voči kriminalite
Či už balík ochrana vozidla URBAN GUARD alebo balík ochrana vozidla URBAN GUARD Plus, oba umožňujú v kombinácii s Mercedes me nepretržité monitorovanie zaparkovaného vozidla. URBAN GUARD zahŕňa poplašné zariadenie, ochranu proti odtiahnutiu s vizuálnym a akustickým varovaním pri rozpoznaní zmeny polohy vozidla, poplašnú sirénu, zabezpečenie interiéru (spustí sa pri pohybe v interiéri) či predvýbavu na rozpoznávanie krádeže a kolízie pri parkovaní. Snímače vozidla pritom registrujú, či do odstaveného a zamknutého vozidla niekto narazil alebo vozidlo odtiahol – alebo sa do vozidla snažil vlámať. Ak je služba aktivovaná, vodič bude o vzniknutej situácii detailne informovaný prostredníctvom aplikácie Mercedes me. Vďaka správe typu Push sa vodič napríklad dozvie, aký silný bol náraz a v ktorej časti vozidla sa poškodenie z parkovania nachádza. Akonáhle sa vozidlo opätovne naštartuje, objaví sa táto informácia jednorázovo aj na multimediálnom displeji.

Ochrana vozidla URBAN GUARD Plus okrem toho ponúka funkciu lokalizácie ukradnutých vozidiel. Vďaka tomu možno vozidlo v prípade krádeže lokalizovať aj vtedy, ak zlodej deaktivuje lokalizačnú funkciu. Deje sa tak za spolupráce s políciou.

E ako efektívnosť: pokrok v elektrifikácii hnacieho ústrojenstva
Modernizácia Triedy E opäť posúva elektrifikáciu pohonu o veľký krok vpred. V prípade nových dvojdverových vozidiel bude štvorvalcový dieselový motor (OM 654 M) vo vrcholovej verzii s výkonom 195 kW vybavený integrovaným štartovacím generátorom (ISG). Získa tým 48-voltovú čiastočnú napäťovú sústavu. Vďaka rekuperácii a možnosti kĺzania s vypnutým motorom je motor ešte efektívnejší.

V rámci vylepšovania sa použije druhá generácia integrovaného štartovacieho generátora. Ten je teraz súčasťou prevodovky (nie motora, ako doteraz). Tým sa zjednoduší kombinovanie s rôznymi motormi. Dodatočný výkon a krútiaci moment, ktorý ISG poskytuje od najnižších otáčok, teda EQ Boost, predstavuje až 15 kW a 180 Nm. Vďaka tomu je pôžitok z jazdy v oboch športových dvojdverových vozidlách ešte výraznejší.

Aj radový šesťvalcový benzínový motor (M 256), ktorý je prvýkrát dostupný v Triede E, je vybavený 48-voltovou technológiou s ISG. Tento motor doplní ponuku motorov pre dvojdverové modely, podobne ako pri sedane, kombi a vo verzii All-Terrain. Agregát, ktorý je už známy z CLS, Triedy S a GLE, s elektrickou podporou dodatočného výkonu 16 kW a krútiaceho momentu až 250 Nm zdôrazňuje športový charakter kupé a kabrioletu. Sériová kombinácia s náhonom na všetky kolesá 4MATIC dodatočne zvýrazňuje dynamiku týchto dvoch modelov. Dôsledná elektrifikácia motora podstatne prispieva k vysokej efektívnosti hnacieho ústrojenstva a preukazuje stratégiu náhonu orientovanú na budúcnosť.

Nová technika pre OM 654: na ceste za najvýkonnejším štvorvalcovým dieselovým motorom
Štvorvalcový dieselový motor OM 654, ktorý bol na trh uvedený v roku 2016, má základné technické predpoklady pre ďalší vývoj. Vrcholom opatrení zameraných na ďalšie zlepšovanie efektívnosti je nový motor OM 654 M s integrovaným štartovacím generátorom. Okrem elektrifikácie, ktorá zahŕňa aj použitie elektrického kompresora na chladivo klimatizácie, sú najdôležitejšími zmenami umožňujúcimi uplatnenie výkonu až 195 kW a dodatočného výkonu 15 kW prostredníctvom technológie EQ Boost:

  • nový kľukový hriadeľ zvyšuje zdvih na 94 mm a zdvihový objem na 1 993 cm³ (doterajšie hodnoty: 92,3 a 1 950)
  • nárast vstrekovacieho tlaku na 2 700 bar (doteraz 2 500)
  • mimoriadne rýchle odozvy a rovnomerný nárast hnacej sily vďaka dvom vodou chladeným turbodúchadlám, ktoré teraz majú variabilnú geometriu turbíny
  • sodíkom naplnený chladiaci kanál v oceľových piestoch – to zabezpečuje ešte lepšie odvádzanie tepla so špičkovými hodnotami v priehlbine piestu
  • Elektrický kompresor chladiva

Najvýkonnejší štvorvalcový dieselový motor ide o krok ďalej aj pokiaľ ide o dodatočnú úpravu spalín. Medzi jeho komponenty patrí

  • akumulačný katalyzátor NOx umiestnený v blízkosti motora na redukciu oxidov dusíka
  • DPF (filter pevných častíc dieselových motorov so špeciálnou vrstvou na zníženie množstva oxidov dusíka)
  • katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction; s dávkovaným množstvom vstrekovaného AdBlue), ako aj
  • prídavný katalyzátor SCR v spodnej časti vozidla so separátne dávkovaným množstvom vstrekovaného AdBlue

Aj prevodovka 9G-TRONIC bola zdokonalená na účely adaptácie integrovaného štartovacieho generátora ISG druhej generácie a najprv bude použitá v štvorvalcovom agregáte s ISG. Elektromotor, výkonová elektronika a chladič prevodovky sa teraz presunuli do prevodovky, resp. na prevodovku. Vedenia, ktoré boli doteraz nevyhnutné, už nebudú potrebné, čo ponúka výhody v oblasti priestoru a hmotnosti. Vďaka tomu možno prevodovku jednoducho skombinovať s rôznymi spaľovacími motormi. Okrem toho sa zvýšila aj účinnosť prevodovky. Vďaka optimalizovanej súhre s elektrickým prídavným čerpadlom oleja sa zároveň podarilo zredukovať prepravovaný objem mechanického čerpadla o 30 percent. Tiež prichádza nová generácia plne integrovaného riadenia prevodovky s viacjadrovým procesorom a nová konštrukčná a spájacia technológia. Okrem vyššieho výpočtového výkonu sa podarilo výrazne znížiť aj počet elektrických rozhraní, čím klesla hmotnosť riadenia prevodovky o 30 percent.

Ponuku dieselových motorov dopĺňa radový šesťvalcový motor (OM 656), ktorý sa aj pre dvojdverové modely ponúka v kombinácii s náhonom na všetky kolesá 4MATIC.

Prehľad modelov kupé v čase uvedenia na trh:

E 220 dE 220 d 4MATICE 400 d 4MATICE 200E 200 4MATICE 300E 450 4MATIC
Prevodovkaautomatická9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC
MotorR4R4R6R4R4R4R6
Zdvihový objemcm ³1 9501 9502 9251 9911 9911 9912 999
VýkonkW/k143/194143/194250/340145/197145/197190/258270/367
pri 1/min3 8003 8003 600 – 4 4005 500 – 6 1005 500 – 6 1005 500 – 6 1005 500 – 6 100
Príd. výkon cez EQ BoostkW/kOct-14Oct-14Oct-1416/22
Max. krútiaci momentNm400400700320320370500
pri 1/min1 600 – 2 8001 600 – 2 8001 200 – 3 2001 650 – 4 0001 650 – 4 0001 650 – 4 0001 600 – 4000
Príd. krútiaci moment cez EQ Boost150150150250
Kombinovaná spotreba paliva [1]l/100 km5,0 – 4,75,6 – 5,26,5 – 6,27,0 – 7,67,4 – 7,07,2 – 6,78,5 – 8,0
Kombinované emisie CO ₂ [1]g/km131 – 123147 – 137172 – 165161 – 153169 – 159164 – 153195 – 184
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hs7.47.67.67.76.45
Maximálna rýchlosťkm/h242239250237231250250


Prehľad kabrioletov Triedy E v čase uvedenia na trh:

E 220 dE 220 d 4MATICE 400 d 4MATICE 200E 200 4MATICE 300E 450 4MATIC
Prevodovkaautomatická9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC
MotorR4R4R6R4R4R4R6
Zdvihový objemcm³1 9501 9502 9251 9911 9911 9912 999
VýkonkW/k143/194143/194250/340145/197145/197190/258270/367
pri 1/min3 8003 8003 600 – 4 4005 500 – 6 1005 500 – 6 1005 500 – 6 1005 500 – 6 100
Príd. výkon cez EQ BoostkW/kOct-14Oct-14Oct-1416/22
Max. krútiaci momentNm400400700320320370500
pri 1/min1 600 – 2 8001 600 – 2 8001 200 – 3 2001 650 – 4 0001 650 – 4 0001 650 – 4 0001 600 – 4 500
Príd. krútiaci moment cez EQ Boost150150150250
Kombinovaná spotreba paliva [1]l/100 km5,2 – 4,95,7 – 5,36,7 – 6,37,3 – 6,97,7 – 7,37,4 – 7,08,7 – 8,2
Kombinované emisie CO ₂ [1]g/km137 – 129150 – 140176 – 166167 – 157179 – 166169 – 160199 – 187
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s7.77.97.986.65.2
Maximálna rýchlosťkm/h237234250234230250250

História úspechu dvojdverových vozidiel Triedy E
Sedany v segmente dnešnej Triedy E majú dlhú tradíciu, ktorá siaha až k počiatkom značky Mercedes (a Benz). V podobe kupé Stroke 8 (konštrukčný rad 114) prišiel v roku 1968 druhý variant karosérie. Nasledovali ďalšie kupé v tejto kategórii vozidiel – istý čas aj pod označením CLK. Každá generácia kombinovala elegantný dizajn s agilnými športovými vlastnosťami a moderným luxusom na vysokej úrovni zodpovedajúcim dnešnej dobe.

Na medzinárodnej výstave automobilov (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom v septembri 1991 oslávil svoju premiéru elegantný kabriolet: štvormiestne vozidlo s látkovou sklápacou strechou patrí do konštrukčného radu 124, ktorý od roku 1993 nesie názov Trieda E, a od jari 1992 bol najprv k dispozícii ako 300 CE-24. Tento kabriolet nadväzuje na dlhú tradíciu štvormiestnych otvorených vozidiel v histórii značky Mercedes-Benz po dvadsaťročnej prestávke: naposledy sa s týmto tvarom karosérie vyrábali až do roku 1971 predchodcovia Triedy S - 280 SE kabriolet a 280 SE 3.5 kabriolet (W 111). Medzitým udržiava Mercedes-Benz kultúru otvorenej jazdy dvojmiestnymi športovými automobilmi SL. Na úspech modelu A 124, ktorého sa do roku 1997 vyrobilo celkovo 33 952 exemplárov, plynule nadväzujú kabriolety CLK konštrukčných radov A 208 (1998 až 2003) a A 209 (2003 až 2010), ako aj kabriolety Triedy E konštrukčných radov A 207 (2010 až 2017) a A 238 (od roku 2017).


[1] Udané hodnoty sú zistené „hodnoty NEDC-CO2“ v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Ako vymeriavací základ pre daň z motorových vozidiel môže byť určujúca vyššia hodnota.Ďalšie informácie o ponuke vozidiel vrátane hodnôt WLTP nájdete v závislosti od konkrétnej krajiny na stránke www.mercedes-benz.com


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (6981x4248px, 3.98 MB)

Fotografia 2 (8688x5792px, 7.38 MB)

Fotografia 3 (8688x5792px, 7.32 MB)

Fotografia 4 (8677x5785px, 7.15 MB)

Fotografia 5 (8688x5792px, 8.74 MB)

Fotografia 6 (6889x4593px, 5.51 MB)

Fotografia 7 (7070x4715px, 5.95 MB)

Fotografia 8 (8688x5792px, 9.14 MB)

Fotografia 9 (8688x5792px, 10 MB)

Fotografia 10 (8256x5504px, 8.44 MB)

Fotografia 11 (8256x5504px, 6.18 MB)

Fotografia 12 (8256x5504px, 6.94 MB)

Fotografia 13 (8256x5504px, 7.29 MB)

Fotografia 14 (9141x6389px, 9.34 MB)

Fotografia 15 (8256x5504px, 11.72 MB)

Fotografia 16 (8190x5460px, 8.67 MB)

Fotografia 17 (8256x5504px, 6.45 MB)

Fotografia 18 (8256x5504px, 6.74 MB)

Fotografia 19 (8256x5504px, 6.88 MB)

Fotografia 20 (8256x5504px, 7.61 MB)

Fotografia 21 (8256x5504px, 7.64 MB)

Fotografia 22 (5504x8256px, 12.2 MB)

Fotografia 23 (5504x8256px, 6.35 MB)

Fotografia 24 (8256x5504px, 7.76 MB)

Fotografia 25 (8256x5504px, 7.41 MB)

Fotografia 26 (8256x5504px, 7.51 MB)

Fotografia 27 (8256x5504px, 7.82 MB)