Mediálne centrum

Exkluzívny pohľad do interiéru nového modelu Mercedes-AMG SL

Vydané 16. 7. 2021

Športový luxus s 2+2 sedadlami a „hyperanalógovým“ kokpitom

Affalterbach. Dizajn interiéru pripravovanej SL transformuje ikonickú tradíciu prvého modelu 300 SL Roadster do modernej doby. Vďaka svojim génom s charakterom výkonnosti od značky Mercedes-AMG sa nová verzia zameriava na športovú cieľovú skupinu, ako aj zákazníkov, ktorí hľadajú maximálny komfort. Ušľachtilé materiály, precízne spracovanie a zmysel pre detail taktiež podčiarkujú vysokú úroveň luxusu v interiéri. Dizajn kokpitu až po nastaviteľný centrálny displej v stredovej konzole je zameraný na vodiča a zaujme harmonickým celkovým dojmom. Kompletne prepracovaná koncepcia rozmerov s 2+2 sedadlami ponúka viac využiteľnosti, ako aj priestoru v interiéri. V infotainmente MBUX je k dispozícii viac špecifických štýlov zobrazovania a rôzne režimy.

Prvý model 300 SL Roadster je jednou z najslávnejších automobilových ikon. Jeho minimalistický a kvalitný interiér inšpiroval dizajnérov pri navrhovaní interiéru nového modelu Mercedes-AMG SL. V prípade novej verzie ikony vytvorili kombináciu analógovej geometrie a digitálneho sveta – tzv. „hyperanalógový“ kokpit. Dobrým príkladom tohto kokpitu je plne digitálny združený prístroj, ktorý je integrovaný v trojrozmernom „priezore“.

„Interiér nového modelu Mercedes-AMG SL rozmaznáva vodiča a cestujúcich sofistikovaným luxusom. Nový model SL kombinuje vo svojom interiéri maximálny komfort a kvalitu spolu s primeranou porciou športových vlastností. Kvalitná kombinácia analógového sveta a najmodernejších prvkov digitálnej výbavy dáva jasne najavo: nový model SL je znovuzrodením ikony pre moderný vek,“ hovorí Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

„SL je ikonou našej značky: tento roadster predstavuje už desaťročia automobilovú fascináciu a túžbu. Je to veľká príležitosť a výzva pre dizajn, pretože každý dizajnér chce vytvárať ikony,“ hovorí Gorden Wagener, šéfdizajnér koncernu Daimler. Výsledkom je revolučný interiérový zážitok v atmosfére, v ktorej sa prejavuje napätie medzi digitálnym a analógovým luxusom. Vytvorili sme najikonickejšiu SL odnepamäti, luxusnú ikonu 20. rokov.“

Nová a prepracovaná koncepcia rozmerov umožňuje po prvýkrát od roku 1989 (Mercedes SL konštrukčného radu R 129) konfiguráciu sedadiel 2+2. Vďaka tomu je nová SL ešte všestrannejšia. Zadné miesta zlepšujú praktickosť pri každodennom používaní a ponúkajú priestor pre osoby s telesnou výškou do 1,50 metra. V prípade, že sa zadné sedadlá nepoužívajú, môže vetrolam chrániť zátylky cestujúcich na predných sedadlách pred prievanom. Druhý rad sedadiel možno tiež použiť ako prídavný úložný priestor a pojme napríklad golfový bag.

Veľký výber rôznych poťahov športových sedadiel alebo sedadiel Performance (na želanie pre všetky varianty) odráža aj škálu výbavy od komfortného až po športový charakter. Jedno a dvojfarebná koža napa patrí tiež medzi možnosti výberu, ako aj mimoriadne ušľachtilá koža napa STYLE s kosoštvorcovým prešívaním alebo športová kombinácia z kože napa s mikrovláknom DINAMICA RACE a kontrastnými ozdobnými švami v žltej alebo červenej.

Prístrojová doska inšpirovaná letectvom

Symetrická prístrojová doska je navrhnutá ako skulpturálne a mocné krídlo, ktoré je štrukturované na hornú a dolnú časť. Medzi kľúčové vlastnosti patria štyri novovyvinuté a galvanizované turbínové dýzy. Tvar ich povrchov prechádza z mohutných charakteristických prelisov do prístrojovej dosky. Spodná časť prístrojovej dosky sa plynulo vyvíja zo stredovej konzoly a plynulo spája oba prvky.

Aj napriek symetrii je dizajn kokpitu evidentne zameraný na vodiča: 12,3-palcová LCD obrazovka združeného prístroja s vysokým rozlíšením nie je voľne stojaca, ale integrovaná do high-tech „priezoru“. Ten bráni odrazom slnečného žiarenia.

Stredová konzola s nastaviteľnou dotykovou obrazovkou

Stredová konzola dominuje priestoru medzi vodičom a spolujazdcom. Maximálne široká a smerom dopredu výrazne stúpajúca sa plynulo napája na spodnú časť prístrojovej dosky. Funkčným a vizuálnym centrom stredovej konzoly je kovový diel, ktorý pretína kožené povrchy vpredu i vzadu. S rukopisom prívodu vzduchu NACA ďalej šíri gény modelov AMG GT a GT 4-dverové kupé. Tento dizajnový prvok sa tak stáva štýlovým prvkom interiérov modelov AMG. Prívod vzduchu NACA sa takmer nebadane napája na 11,9-palcovú multimediálnu dotykovú obrazovku orientovanú na výšku. Aby sa predišlo odrazom od slnečného žiarenia pri jazde s otvorenou strechou, možno túto obrazovku elektricky uviesť do zvislejšej polohy. Jej orientácia na výšku poskytuje významné výhody najmä pokiaľ ide o navigáciu, pričom z ergonomického hľadiska prináša viac voľnosti. Dotyková obrazovka sa vznáša medzi dvoma centrálnymi turbínovými dýzami a tvorí digitálny kontrast k emocionálnym dizajnovým prvkom.

Obloženie dverí je integrované do rovnováhy interiéru

Podobne ako v prípade stredovej konzoly, aj povrchy dverí plynulo vychádzajú z prístrojovej dosky. Výsledkom je priebeh s akcentom s ozdobnými švami, ktorý obklopuje celý interiér a prechádza okolo bočných turbínových dýz. Stredový diel obloženia dverí je vyhotovený v zmyselnej topografii vrstiev. Držadlo na zatváranie dverí predstavuje ďalší pútač pohľadov. Materiály a modelovanie plôch sa opakuje aj vo dverách, výsledkom čoho je vyváženosť v interiéri. Hodnotné reproduktory Burmester z pravého kovu, ktorých perforácia vynikne aj opticky, sú integrované vo dverách.

Skulpturálny dizajn sedadla s integrovanými opierkami hlavy

Avantgardný dizajn sedadiel nového modelu Mercedes-AMG SL posúva skulpturálny dizajn sedadiel typický pre Mercedes na športovú úroveň. Šikovne sa hrá s vrstvami a obklopujúcimi povrchmi. Sedadlá tak pôsobia ľahšie a menej objemne. Opierky hlavy sú integrované do operadla chrbta, čím prispievajú k športovým proporciám sedadiel. Dokonalá ergonómia a rôzne progresívne vzory švov a prešívania dotvárajú symbiózu špičkovej techniky, výkonu a luxusu.

Intuitívne ovládanie a schopnosť učiť sa: najnovšia generácia systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz)

Určité funkčné obsahy a štruktúra ovládania systému MBUX druhej generácie zodpovedajú Triede S. Boli rozsiahlo doplnené alebo nahradené obsahom a zobrazeniami špecifickými pre AMG. Vďaka tomu je nová SL výrazne nezávislá pokiaľ ide o komunikáciu a informácie. Prvky ponúk, ako „Performance“ alebo „Track Pace“ zvýrazňujú športový charakter. Interiér je ešte digitálnejší a inteligentnejší, pretože hardvér a softvér boli komplexne zdokonalené. Na LCD obrazovkách uľahčujú brilantné zobrazenia ovládanie funkcií vozidla, ako aj komfortných funkcií.

Displej vodiča a centrálny displej ponúkajú estetický a ucelený zážitok. Vzhľad združeného prístroja možno personalizovať rôznymi štýlmi zobrazovania a individuálne voliteľnými hlavnými zobrazeniami.

Voliteľný projekčný displej prispieva k uvoľnenému jazdeniu, pretože vodič nemusí spúšťať zrak z cesty. Zobrazuje relevantné informácie a akcie trojrozmerne v skutočnej jazdnej situácii a prostredí. Aj tu si možno vyberať z rôznych variantov štýlov – každý z nich je zladený s ukazovateľmi v združenom prístroji. V závislosti od výbavy alebo osobného vkusu obklopuje náladové osvetlenie exkluzívny interiér v 64 rôznych farbách.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (2791x4961px, 3.13 MB)

Fotografia 2 (4961x3101px, 6.26 MB)

Fotografia 3 (4961x2741px, 5.82 MB)

Fotografia 4 (4961x3101px, 6.18 MB)

Fotografia 5 (2790x4961px, 5.11 MB)

Fotografia 6 (2790x4961px, 5.11 MB)

Fotografia 7 (2790x4961px, 4.74 MB)

Fotografia 8 (2790x4961px, 5.64 MB)

Fotografia 9 (2791x4961px, 4.92 MB)

Fotografia 10 (2791x4961px, 4.77 MB)

Fotografia 11 (2790x4961px, 5.39 MB)

Fotografia 12 (3307x4961px, 4.41 MB)

Fotografia 13 (3307x4961px, 6.5 MB)

Fotografia 14 (3307x4961px, 7.05 MB)

Fotografia 15 (3307x4961px, 5.96 MB)

Fotografia 16 (3307x4961px, 5.35 MB)

Fotografia 17 (4961x3101px, 4.21 MB)

Fotografia 18 (4961x2741px, 4.23 MB)

Fotografia 19 (4961x3101px, 4.4 MB)

Fotografia 20 (2791x4961px, 4.57 MB)

Fotografia 21 (2791x4961px, 4.14 MB)

Fotografia 22 (6459x4308px, 8.06 MB)

Fotografia 23 (4961x3309px, 7.41 MB)

Fotografia 24 (4646x3343px, 4.5 MB)