Mediálne centrum

Nová EQB: elektrická mobilita v rodinnom balení

Vydané 19. 4. 2021

Plnoelektrické kompaktné SUV, ktoré ponúka až sedem miest na sedenie, oslavuje svoju premiéru v Číne

Stuttgart/Šanghaj. Pre veľkú malú rodinu alebo pre malú veľkú rodinu: nová EQB ako sedemmiestne vozidlo (na želanie) ponúka priestor pre rôzne rodinné kombinácie a najrozmanitejšie prepravné potreby. Vďaka tomu si získala výnimočné postavenie nielen v segmente kompaktných vozidiel, ale predovšetkým aj v segmente elektrických vozidiel. Obe miesta na sedenie v treťom rade môžu využívať osoby s telesnou výškou do 1,65 metra. Tieto miesta na sedenie umožňujú aj montáž detských sedačiek. Nová EQB oslavuje svoju premiéru na výstave automobilov Auto Šanghaj 2021 (21. až 28. apríla 2021). Po modeli EQA 250 (kombinovaná spotreba elektriny: 15,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO₂: 0 g/km)[3] je už druhým plnoelektrickým kompaktným vozidlom od značky Mercedes-EQ. S EQA ju okrem iného spája výkonný a efektívny elektrický pohon, inteligentná rekuperácia a predvídavá navigácia s Elektrickou inteligenciou. Uvedenie na trh v Číne je naplánované ešte na tento rok. Po Číne bude koncom roka nasledovať uvedenie EQB na európsky trh. Medzinárodná verzia elektromobilu sa bude vyrábať v maďarskom výrobnom závode Kecskemét. Uvedenie na trh v USA bude nasledovať v roku 2022.

Elektrická ofenzíva divízie Mercedes-Benz Cars nielenže naberá na intenzite, ale rozbieha sa rovnako rýchlo ako samotná značka Mercedes-EQ: súbežne s príchodom prvých modelov EQA 250 k európskym obchodníkom a v čase prezentácie EQS ako formálne samostatného, plnoelektrického člena novej rodiny vozidiel Triedy S, má v Šanghaji premiéru verzia novej EQB, ktorá je špecificky navrhnutá pre čínsky trh. Táto verzia sa aj bude vyrábať v Číne, konkrétne v závode Beijing Benz Automotive Co., Ltd (BBAC), ktorý je spoločným podnikom koncernu Daimler a jeho čínskeho partnera BAIC Group. Dizajn nového plnoelektrického kompaktného SUV je interpretáciou progresívneho luxusu značky Mercedes-EQ s hranatými tvarmi a osobitným charakterom.

„Čína je nielen naším najvýznamnejším odbytovým trhom pre osobné motorové vozidlá, ale aj celosvetovo vedúcim trhom s elektrickými vozidlami,“ hovorí Hubertus Troska, člen predstavenstva Daimler AG, zodpovedný za všetky aktivity v Číne. „Veľmi nás teší, že plnoelektrickú EQB môžeme prvýkrát predstaviť práve v Číne. Nová EQB so siedmimi miestami na sedenie spĺňa potreby zákazníkov s výraznou orientáciou na rodinu. Okrem správnych produktov je naša lokálna výrobná stopa jedným z rozhodujúcich faktorov trvalo udržateľného rastu v Číne. Preto nás veľmi teší, že plnoelektrickú EQB vyrábame v Pekingu.“

„V podobe novej EQB sme navrhli ikonické elektrické SUV, ktoré preberá hranaté tvary našich terénnych vozidiel a prenáša ich do budúcnosti. Jeho výraznú siluetu kombinujeme s futuristickými prvkami ako predok s čiernym panelom, čím vytvárame jedinečný vzhľad tohto vozidla,“ hovorí Gorden Wagener, výkonný riaditeľ pre dizajn koncernu Daimler.

V Číne prichádza nová EQB na trh ako plne vybavený vrcholový model s líniou výbavy AMG Line a s výkonom 215 kW. V Európe budú mať zákazníci hneď od začiatku možnosť výberu medzi viacerými modelmi s náhonom na predné kolesá a s náhonom na všetky kolesá, ako aj s rôznymi výkonovými stupňami, z ktorých niektoré budú dosahovať výkon viac ako 200 kW. Užitočná kapacita akumulátorov v Európe dosahuje 66,5 kWh. Tieto akumulátory sa vyrábajú vo výrobných závodoch Daimler v mestách Kamenz (Nemecko) a Jawor (Poľsko). Naplánovaná je aj verzia s mimoriadne veľkým dojazdom. Hodnoty spotreby modelu EQB 350 4MATIC v Európe podľa NEDC[3]: kombinovaná spotreba elektriny: 16,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, dojazd 478 km, podľa WLTP[4]: kombinovaná spotreba elektriny: 19,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, dojazd 419 km.

V tomto roku divízia Mercedes-Benz Cars plynulo napreduje s elektrifikáciou. V podobe vozidiel EQA, EQB, elektrického sedanu pre podnikateľov EQE a EQS budú predstavené celkom štyri nové modely značky Mercedes-EQ. Rodina hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete od značky Mercedes-Benz, ktorá sa momentálne skladá z viac ako 20 modelových variantov, bude obnovená elektrifikovanými derivátmi Triedy C a Triedy S. Divízia Mercedes-Benz Cars predpokladá nárast podielu modelov xEV, teda hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete a plnoelektrických vozidiel, v roku 2021 na približne 13 percent. Vozidlá s pomocným hybridným pohonom so štartovacím generátorom a 48-voltovou sústavou si okrem toho podmania paletu ponuky najmä luxusných vozidiel koncernu.

Veľkorysá ponuka priestoru a variabilný, rovný batožinový priestor
Nová EQB (dĺžka/šírka/výška: 4 684 / 1 834[1] / 1 667[2] milimetrov) obohacuje úspešnú rodinu kompaktných vozidiel značky Mercedes-Benz a má úzky príbuzenský vzťah najmä s dvomi modelmi: EQA, s ktorým zdieľa pokrokovú technológii pohonu, a kompaktným SUV GLB. Z tohto modelu pochádza dlhý rázvor (2 829 milimetrov), priestranný a variabilný interiér a tretí rad sedadiel s dvomi dodatočnými samostatnými sedadlami.

Ponuka priestoru je veľkorysá: priestor nad hlavou v prvom rade sedadiel predstavuje 1 035 milimetrov, v druhom rade sedadiel v prípade pätmiestneho vozidla dosahuje hodnotu 979 milimetrov. S 87 milimetrami dosahuje priestor na kolená v oblasti zadných sedadiel päťmiestneho modelu obzvlášť komfortnú veľkosť. Batožinový priestor je rovný a priestranný: ložný objem 495 až 1 710, príp. 465 až 1 620 litrov (údaje pre pätmiestne, príp. sedemmiestne vozidlo) dosahuje kvalitu kompaktného kombi. Sklon operadiel sedadiel druhého radu je možné sériovo nastaviť vo viacerých stupňoch, na želanie možno tento rad posunúť v pozdĺžnom smere o 140 milimetrov. Vďaka tomu možno batožinový priestor zväčšiť až o 190 litrov v rôznych krokoch a všestranne ho používať.

Na želanie (v Číne sériovo) je EQB vybavená tretím radom sedadiel s dvomi dodatočnými samostatnými sedadlami. Sedadlá ponúkajú pohodlný priestor pre osoby s telesnou výškou do 1,65 metra. Súčasťou rozsiahlej sériovej výbavy sú vysúvateľné opierky hlavy, bezpečnostné pásy s napínačmi a obmedzovačmi sily pásu na všetkých postranných miestach na sedenie a bočný okenný airbag, ktorý zakrýva aj cestujúcich v treťom rade sedadiel. V druhom a treťom rade sedadiel je možné upevniť celkom štyri detské sedačky, ďalšiu detskú sedačku je možné upevniť aj na mieste spolujazdca. Na zväčšenie batožinového priestoru možno spustiť sedadlá v treťom rade do jednej roviny s podlahou ložného priestoru.

Elektrická estetika dizajnu s rohmi a hranami
EQB je interpretáciou progresívneho luxusu Mercedes-EQ a disponuje hranatými tvarmi a osobitným charakterom. EQB má čierny panel na mieste prednej masky s centrálnou hviezdou, ktorý je typický pre značku Mercedes-EQ. Ďalším pozoruhodným charakteristickým dizajnovým prvkom plnoelektrického sveta vozidiel značky Mercedes-EQ je svetelný pás vpredu i vzadu. Horizontálny svetlovodný prvok spája obe svietidlá denného osvetlenia svetlometov, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód, a stará sa o rozpoznateľnosť či už počas dňa alebo noci. Vnútro svetlometov je vyhotovené hodnotne, detailne a precízne. Modré farebné akcenty vo vnútri svetlometov zdôrazňujú vzhľad typický pre značku Mercedes-EQ.

Funkčne orientovaná kabína so vzpriameným čelným sklom umožňuje komfortnú ponuku priestoru v interiéri. Ochranné lemovania, ktoré prechádzajú po celom obvode, rozdeľujú celkové proporcie. Svalnaté a zmyselne modelované plece vozidla dominuje pohľadu zboku, čo ešte viac posilňuje aj zvýšenie línie boku. Kolesá, ktoré sú umiestnené v jednej rovine s vonkajším okrajom blatníka, prepožičiavajú EQB dynamický charakter a sebavedomý postoj na ceste. Exkluzívne sú k dispozícii až 20-palcové disky z ľahkej zliatiny v dvoj alebo trojfarebnom vyhotovení s dekoračnými prvkami v čiastočne ružovozlatej alebo modrej farbe.

Zadné svietidlá s LED plynulo prechádzajú do zúženého svetelného pásu s LED. Pri pohľade zozadu to podčiarkuje dojem z horizontálnej šírky modelu EQB. Okrem toho je evidenčné číslo vozidla presunuté do nárazníka, čo umožňuje pekne tvarované zadné výklopné dvere. Delený pozdĺžny držiak na strešný nosič podčiarkuje vysokú úžitkovú hodnotu novej EQB.

Veľké teleso prístrojovej dosky má výrez v oblasti určenej pre vodiča a spolujazdca. Pred vodičom sa nachádza širokouhlý kokpit, ktorého ovládanie a zobrazenie prebieha prostredníctvom MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz). Robustný charakter interiéru podčiarkujú rúrkové prvky so vzhľadom hliníka. Ako madlá sú umiestnené na dverách, stredovej konzole a na prístrojovej doske na strane spolujazdca.

V závislosti od línie výbavy na elektrický charakter v interiéri modelu EQB odkazujú veľkolepo podsvietený ozdobný prvok a ružovozlaté dekoračné prvky na ventilačných dýzach, sedadlách a kľúčoch od vozidla. Združený prístroj s ukazovateľmi špecifickými pre elektrické vozidlá si taktiež osvojil farebnú koncepciu s ružovozlatými a modrými prvkami.

S hodnotou cw od 0,28 dosahuje EQB veľmi dobré výsledky. Čelná plocha A predstavuje 2,53 m2. Medzi najdôležitejšie aerodynamické opatrenia patrí kompletne uzatvorená regulácia chladiaceho vzduchu v hornej časti, aerodynamicky optimalizovaný predný i zadný nárazník, mimoriadne hladký, takmer kompletne uzatvorený spodok vozidla, špeciálne optimalizované aerodynamické kolesá a k nim prispôsobený spojler kolesa vpredu a vzadu.

Efektívny pôžitok z jazdy a navigácia s Elektrickou inteligenciou
Asistent ECO ponúka rekuperáciu optimalizovanú podľa situácie. Tento asistent do svojej efektívnej stratégie začleňuje navigačné údaje, rozpoznávanie dopravných značiek a informácie zo snímačov vozidla. Pretože ten, kto jazdí predvídavo, šetrí elektrický prúd a predlžuje dojazd.

K jednoduchému každodennému používaniu vozidla EQB takisto prispieva navigácia s Elektrickou inteligenciou, ktorá je súčasťou sériovej výbavy. Okrem najrýchlejšej cesty do cieľa vypočítava aj prípadné potrebné zastávky na nabíjanie. Na základe neustálych simulácií dojazdu sa pri výpočte berú do úvahy potrebné zastávky na nabíjanie a mnohé ďalšie faktory, ako napríklad topografia či počasie. Systém dokáže dynamicky zareagovať napríklad aj na zmeny dopravnej situácie a spôsob jazdenia vodiča. Okrem toho sa navigácia s Elektrickou inteligenciou postará o to, aby vysokonapäťový akumulátor pred plánovanou zastávkou na nabíjanie v prípade potreby dosiahol teplotu, ktorá je optimalizovaná na nabíjanie.

Vyspelá technika nabíjania, veľká sieť a zelená elektrická energia
Doma alebo prostredníctvom verejných nabíjacích staníc je možné EQB komfortne nabíjať striedavým prúdom do 11 kW pomocou palubnej nabíjačky. Konkrétny čas nabíjania do úplného nabitia závisí od dostupnej infraštruktúry a výbavy vozidla, ktorá je špecifická pre danú krajinu. Podstatne rýchlejšie ako z domovej zásuvky prebieha nabíjanie z nabíjacej skrinky Mercedes-Benz.

A ešte rýchlejšie nabíjanie ponúkajú rýchlonabíjacie stanice s jednosmerným prúdom. V závislosti od stavu nabitia SoC (State of Charge), ako aj teploty vysokonapäťového akumulátora sa EQB nabíja na príslušnom stojane s maximálnym výkonom až 100 kW. Čas nabíjania z 10 na 80 percent SoC vtedy predstavuje o čosi viac ako 30 minút. Na nabíjanie striedavým a jednosmerným prúdom je EQB v Európe a USA sériovo vybavená kombinovanou zástrčkou CCS (systém kombinovaného nabíjania) na pravej bočnej strane vozidla. V Číne sa používa riešenie nabíjania so zásuvkami na pravej a ľavej strane vozidla podľa podmienok v danej krajine. V porovnaní s európskym vyhotovením sa môžu líšiť aj časy nabíjania.

Prostredníctvom služby Mercedes me Charge môžu vodiči EQB využívať momentálne najväčšiu sieť nabíjacích staníc na svete: v súčasnosti disponuje 500 000 nabíjacími miestami s možnosťami nabíjania striedavým a jednosmerným prúdom v 31 krajinách. Služba Mercedes me Charge poskytuje zákazníkom značky Mercedes-EQ pohodlný prístup k nabíjacím stojanom od rozličných poskytovateľov, pričom títo zákazníci môžu využívať výhody integrovanej platobnej funkcie s jednoduchým vyúčtovaním.

Výrobca vozidiel Mercedes-Benz garantuje prostredníctvom vysokohodnotných potvrdení o pôvode, že množstvo energie, ktoré pretečie prostredníctvom služby Mercedes me Charge natečie do siete z obnoviteľných zdrojov energie. Prostredníctvom služby Mercedes me Charge môžu zákazníci nabíjať naprieč celou Európou na viac ako 200 000 verejných nabíjacích miestach, Mercedes-Benz sa tam stará o dodatočnú kompenzáciu zelenou elektrinou.

Kooperatívna podpora vodiča a vysoká bezpečnosť pri náraze
EQB je vybavená inteligentnými asistenčnými jazdnými systémami s kooperatívnou podporou vodiča. Sériovo sa dodáva aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu, ako aj aktívny asistent brzdenia. Posledný menovaný asistent dokáže zabrániť kolízii v mnohých kritických situáciách alebo zmierniť jej závažnosť prostredníctvom samočinného brzdenia. Systém dokáže pri mestských rýchlostiach reagovať dokonca aj na stojace vozidlá a chodcov prechádzajúcich cez cestu. K rozšíreným funkciám balíka asistenčných jazdných systémov patrí napríklad funkcia odbočovania, funkcia vytvorenia záchrannej uličky, funkcia výstrahy pred približujúcimi sa cyklistami alebo vozidlami pri vystupovaní, ako aj výstraha pred rozpoznanými osobami v priestore priechodu pre chodcov.

EQB je skutočným Mercedesom aj pokiaľ ide o pasívnu bezpečnosť. Karoséria EQB je založená na spoľahlivej štruktúre holej karosérie GLB a bola prispôsobená špeciálnym požiadavkám elektrického vozidla. Akumulátor je umiestnený v ráme z profilov lisovaných pretláčaním. Ten preberá úlohu štruktúry, ktorú mal dovtedy na starosti priečny nosník v podlahe. V prednej oblasti akumulátora dokáže takzvaný ochranný štít akumulátora chrániť akumulátor energie pred vniknutím cudzích predmetov.

Model EQB musel samozrejme absolvovať obvyklý komplexný program nárazových skúšok značky. Pre akumulátor a všetky konštrukčné diely, ktoré vedú elektrický prúd platia prísne bezpečnostné predpisy.

EQB v globálnej výrobnej sieti
Výroba EQB sa v roku 2021 ešte spustí v dvoch prevádzkach celosvetovej výrobnej siete divízie Mercedes-Benz Cars: v maďarskom závode Mercedes-Benz v Kecskeméte pre celosvetový trh a v nemecko-čínskom spoločnom podniku BBAC v Pekingu pre lokálny trh. Prípravy v závodoch, ako aj kvalifikovanie zamestnancov a práce pri prestavbe sú už v plnom prúde. Kompaktné SUV EQB bude prvým sériovým vozidlom z Maďarska na čisto elektrický pohon a doplní portfólio hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete, ktoré predstavujú CLA a CLA Shooting Brake. Aj Trieda A s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete sa bude v budúcnosti vyrábať v Kecskeméte – dodatočne k nemeckému závodu Mercedes-Benz v Rastatte, kde vzniká EQA.

Maďarský výrobný závod Mercedes-Benz neustále posilňuje svoj význam v globálnej celosvetovej sieti divízie Mercedes-Benz Cars od spustenia výroby v roku 2012. K silným stránkam výrobného reťazca kompaktných vozidiel okrem digitálneho prepojenia patrí predovšetkým aj priama výmena s vedúcim výrobným závodom pre kompaktné vozidlá v bádensko-württembergskom Rastatte.

Systém akumulátorov pre kompaktné modely Mercedes-EQ vyrábané v Európe poskytujú
dcérska spoločnosť Accumotive v meste Kamenz a závod na výrobu akumulátorov v poľskom meste Jawor. Oba závody boli od začiatku navrhnuté ako prevádzky s neutrálnymi emisiami CO2.


V skratke

Priestor pre siedmich cestujúcich
Nová EQB ako sedemmiestne vozidlo (na želanie) ponúka priestor pre rôzne rodinné konštelácie a najrozmanitejšie prepravné potreby. Vďaka tomu si získala výnimočné postavenie medzi elektrickými vozidlami. Obe miesta na sedenie v treťom rade môžu využívať osoby s telesnou výškou do 1,65 metra. Tieto miesta na sedenie umožňujú aj montáž detských sedačiek.

Navonok kompaktná, zvnútra veľkorysá
Nová EQB (dĺžka/šírka/výška: 4 684 / 1 834[1] / 1 667[2] milimetrov) má vďaka dlhému rázvoru modelu GLB (2 829 milimetra) veľkorysú ponuku priestoru a maximálny objem batožinového priestoru 1 710 litrov[2]. Sklon operadiel sedadiel druhého radu je možné sériovo nastaviť vo viacerých stupňoch, na želanie možno tento rad posunúť v pozdĺžnom smere o 140 milimetrov.

Tretie novopredstavené plnoelektrické vozidlo v roku 2021
Súbežne s príchodom prvých modelov EQA 250 (kombinovaná spotreba elektriny: 15,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km) [3] k európskym obchodníkom a v čase prezentácie EQS ako formálne samostatného, plnoelektrického člena novej rodiny vozidiel Triedy S má v Šanghaji premiéru verzia novej EQB, ktorá je špecificky navrhnutá pre čínsky trh. Táto verzia sa bude vyrábať v Pekingu a na čínsky trh sa dostane ešte v tomto roku. Ešte v roku 2021 príde na trh aj európsky variant, na trh v USA sa EQB dostane v roku 2022. Hodnoty spotreby modelu EQB 350 4MATIC v Európe podľa NEDC [3]: kombinovaná spotreba elektriny: 16,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, dojazd 478 km, podľa WLTP [4]: kombinovaná spotreba elektriny: 19,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km, dojazd 419 km.

Elektrifikácia kompaktných vozidiel napreduje
EQB bude prvé, čisto elektricky poháňané sériové vozidlo pochádzajúce z maďarského výrobného závodu Kecskemét. Doteraz opustili výrobné linky tohto závodu hybridné modely dobíjateľné zo siete CLA a CLA Shooting Brake. Aj Trieda A s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete sa bude v budúcnosti vyrábať v Kecskeméte – dodatočne k nemeckému závodu Mercedes-Benz v Rastatte, kde vzniká EQA.

Zákazníci majú možnosť výberu
Paleta EQB bude zahŕňať viacero modelov s náhonom na predné kolesá a s náhonom na všetky kolesá, rôzne výkonové stupne, z ktorých niektoré budú dosahovať výkon viac ako 200 kW, ako aj s akumulátormi s užitočnou kapacitou od 66,5 kWh. Naplánovaná je aj verzia s mimoriadne veľkým dojazdom.

Elektrická estetika dizajnu
EQB je interpretáciou progresívneho luxusu Mercedes-EQ a disponuje hranatými tvarmi a osobitným charakterom. EQB má čierny panel na mieste prednej masky s centrálnou hviezdou, ktorý je typický pre značku Mercedes-EQ. Ďalším pozoruhodným charakteristickým dizajnovým prvkom plnoelektrického sveta vozidiel značky Mercedes-EQ je svetelný pás vpredu i vzadu.

Navigácia s Elektrickou inteligenciou
K jednoduchému každodennému používaniu vozidla EQB prispieva navigácia s Elektrickou inteligenciou ktorá je súčasťou sériovej výbavy. Vypočítava najrýchlejšiu cestu do cieľa, pričom zohľadní maximálny výkon nabíjania a trvanie možných zastávok na nabíjanie. Okrem toho sa navigácia s Elektrickou inteligenciou postará o to, aby vysokonapäťový akumulátor pred plánovanou zastávkou na nabíjanie v prípade potreby dosiahol teplotu, ktorá je optimálna pre nabíjanie.

Zelená elektrická energia sériovo
Výrobca vozidiel Mercedes-Benz garantuje prostredníctvom vysokohodnotných potvrdení o pôvode, že množstvo energie, ktoré pretečie prostredníctvom služby Mercedes me Charge natečie do siete z obnoviteľných zdrojov energie. So službou Mercedes me Charge môžu zákazníci v celej Európe nabíjať svoje vozidlá na viac ako 200 000 verejných nabíjacích miestach.  


[1] Bez vonkajších zrkadiel
[2] Údaj pre päťmiestny model
[3] Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES.
[4] Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/EÚ.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (4961x3307px, 6.05 MB)

Fotografia 2 (4961x3307px, 5.93 MB)

Fotografia 3 (4961x3307px, 11.19 MB)

Fotografia 4 (4961x3307px, 10.81 MB)

Fotografia 5 (4961x3307px, 9.7 MB)

Fotografia 6 (3307x4961px, 11.04 MB)

Fotografia 7 (4961x3307px, 9.61 MB)

Fotografia 8 (4961x3307px, 12.18 MB)

Fotografia 9 (3308x4961px, 10.11 MB)

Fotografia 10 (4961x7442px, 22.92 MB)

Fotografia 11 (4961x3307px, 6.97 MB)

Fotografia 12 (4961x3307px, 9.77 MB)

Fotografia 13 (4961x3307px, 8.05 MB)

Fotografia 14 (4961x3307px, 9.16 MB)

Fotografia 15 (4961x3307px, 9.74 MB)

Fotografia 16 (4961x3307px, 6.33 MB)

Fotografia 17 (4961x3307px, 6.78 MB)

Fotografia 18 (3307x4961px, 6.01 MB)

Fotografia 19 (3308x4961px, 6.93 MB)

Fotografia 20 (3308x4961px, 4.74 MB)

Fotografia 21 (4961x3307px, 5.83 MB)

Fotografia 22 (4961x3307px, 5.08 MB)

Fotografia 23 (3307x4961px, 11.02 MB)

Fotografia 24 (3307x4961px, 10.88 MB)

Fotografia 25 (3307x4961px, 7.27 MB)

Fotografia 26 (4961x3307px, 8.46 MB)

Fotografia 27 (4961x3307px, 8.16 MB)

Fotografia 28 (4961x3307px, 10.05 MB)

Fotografia 29 (4961x3307px, 9.47 MB)

Fotografia 30 (3307x4961px, 10.72 MB)

Fotografia 31 (4961x3307px, 11.66 MB)

Fotografia 32 (4961x3307px, 9.99 MB)

Fotografia 33 (4961x3307px, 8.41 MB)

Fotografia 34 (4961x3307px, 9.47 MB)

Fotografia 35 (4512x3384px, 4.02 MB)

Fotografia 36 (4512x3384px, 4.01 MB)

Fotografia 37 (4512x3384px, 4.01 MB)

Fotografia 38 (4512x3384px, 4.01 MB)

Fotografia 39 (4512x3384px, 3.98 MB)

Fotografia 40 (4512x3384px, 3.98 MB)

Fotografia 41 (4512x3384px, 3.95 MB)

Fotografia 42 (4512x3384px, 4.09 MB)

Fotografia 43 (4512x3384px, 4.09 MB)

Fotografia 44 (4961x2791px, 4.98 MB)

Fotografia 45 (4961x2791px, 4.8 MB)

Fotografia 46 (4961x2791px, 5.07 MB)

Fotografia 47 (2790x4961px, 5.42 MB)

Fotografia 48 (4961x2791px, 5.23 MB)

Fotografia 49 (4961x2791px, 6.91 MB)

Fotografia 50 (4961x2791px, 7 MB)

Fotografia 51 (4961x2791px, 5.02 MB)

Fotografia 52 (4961x2791px, 4.4 MB)

Fotografia 53 (2790x4961px, 4.82 MB)

Fotografia 54 (4961x2790px, 4.96 MB)

Fotografia 55 (4961x2791px, 6.22 MB)

Fotografia 56 (4961x2791px, 1.33 MB)

Fotografia 57 (4961x2791px, 1.2 MB)

Fotografia 58 (4961x2313px, 6 MB)

Fotografia 59 (4961x2791px, 8.46 MB)

Fotografia 60 (4961x2791px, 6.47 MB)

Fotografia 61 (4961x2790px, 7.68 MB)

Fotografia 62 (4961x2791px, 6.8 MB)

Fotografia 63 (2922x1600px, 3.19 MB)

Fotografia 64 (2922x1600px, 3.03 MB)

Fotografia 65 (6300x3150px, 4.9 MB)

Fotografia 66 (3150x3150px, 3.33 MB)

Fotografia 67 (6278x3543px, 5.16 MB)

Fotografia 68 (3150x3150px, 3.23 MB)