Mediálne centrum

Nový Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ s plnoelektrickým pohonom: 100-percentné emócie, nulové emisie

Vydané 5. 9. 2021

Affalterbach. Prostredníctvom novej verzie EQS 53 4MATIC+ (kombinovaná spotreba elektriny podľa WLTP: 23,9 - 21,5 kWh/100 km; kombinované emisie CO₂ podľa WLTP: 0 g/km)[1] začína značka Mercedes-AMG plnoelektrickú budúcnosť jazdného výkonu. Prvý sériový elektrický model AMG s akumulátorovým pohonom je založený na architektúre Mercedes-EQ pre vozidlá luxusnej a vyššej triedy. Dokonale tým zapadá do elektrickej stratégie koncernu. Luxusný sedan s výkonom až 560 kW bol vo všetkých oblastiach, ktoré sú relevantné pre výkon, nanovo vyvinutý a zdokonalený v Affalterbachu. Presviedča vlastnosťami špecifickými pre túto značku, a to všade, kde to zákazník môže bezprostredne zažiť: od technológie cez dizajn exteriéru a interiéru až po emocionálny zvuk vozidla.

„Model AMG EQS 53 4MATIC+ je prvým plnoelektrickým poslom v segmente vozidiel orientovaných na výkon vytvorený v Affalterbachu. Je vyhotovený na mieru pre automobilových nadšencov, ktorí hľadajú kombináciu inovatívnej elektrickej mobility v luxusnom prostredí a športových vlastností s agilnou dynamikou jazdy. Naším prvým plnoelektrickým vozidlom AMG bez pochýb oslovíme a presvedčíme nových zákazníkov značky Mercedes-AMG. Okrem toho je EQS 53 ďalším dôkazom toho, že značka Mercedes-Benz dôsledne pokračuje v elektrifikácii aj svojich dcérskych značiek. V blízkej budúcnosti budú nasledovať ďalšie plnoelektrické modely AMG, ktoré budú založené na našej vlastnej platforme AMG.EA,“ uviedol Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

„Aj pri elektrifikácii dbáme na to, aby naše modely, ktoré sú založené na koncernovej platforme EVA2, spĺňali prísľub značky AMG. Naši zákazníci sa aj v tomto segmente môžu tešiť na dynamický a emocionálny jazdný zážitok. Tento zážitok zabezpečujeme prostredníctvom riešení, ktoré sú špecifické pre AMG, najmä v oblasti pohonu, podvozka, bŕzd a predovšetkým zvukového prejavu,“ povedal Jochen Hermann, technický riaditeľ Mercedes-AMG GmbH.

Srdcom nového modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je koncepcia pohonu s dvoma motormi, ktorá je orientovaná na výkon. Výkonné elektrické hnacie ústrojenstvo, ktoré obsahuje jeden motor na prednej náprave a jeden motor na zadnej náprave, ponúka plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+, ktorý prenáša hnaciu silu na vozovku vo všetkých jazdných podmienkach. Základná verzia dosahuje maximálny celkový výkon 484 kW (658 k), maximálny krútiaci moment elektrického stroja dosahuje 950 Nm. S balíkom AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie, sa maximálny výkon v režime PRETEKÁRSKY ŠTART s funkciou zvýšenia výkonu zvýši až na 560 kW (761 k). Maximálny krútiaci moment elektrického stroja dosiahne hodnotu až 1 020 Nm.

Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ pri stave nabitia aspoň 80 percent potom zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je vo voliteľnom balíku obmedzená na 250 km/h. V rámci sériovej výbavy zrýchli AMG EQS z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy (stav nabitia aspoň 80 %). Maximálna rýchlosť je v tomto prípade obmedzená na 220 km/h.

ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG: emocionálne zvukové spektrum pre jedinečný jazdný zážitok

Vozidlá Mercedes-AMG sú od nepamäti symbolom emocionálneho zážitku. Zvuk vozidla bol a je dôležitou súčasťou jazdného zážitku, ktorý je typický pre AMG. A tak to bude aj v budúcnosti. Verzia EQS 53 4MATIC+ prináša nový, mohutný, sonórny zvuk do jazdenia na elektrický pohon. Jej ozvučovací systém pomocou špeciálnych reproduktorov, budičov kmitov a generátora zvuku vytvára osobitný zvukový zážitok s dvomi charakteristikami: Autentický alebo Výkonnostný. Tento exkluzívny ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG sa generuje vnútri aj vonku a je tonalitou a intenzitou prispôsobený konkrétnemu jazdnému stavu, zvolenému jazdnému programu alebo želaniu vodiča.

Elektromotory špecifické pre AMG pre dokonale vyvážený jazdný výkon

Elektromotory na prednej a zadnej náprave, ktoré sú špecifické pre AMG, sú synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM). Charakteristika, ktorá je dôsledne orientovaná na výkonnosť, je zrejmá už z hodnôt výkonu a krútiaceho momentu. Okrem toho sa elektrické stroje od značky Mercedes-AMG vyznačujú optimálnou rovnováhou medzi zvýšením výkonu, účinnosťou a zvukovým komfortom. Okrem iného sa o to starajú nové vinutia, silnejšie elektrické prúdy, ako aj nové ovládanie prostredníctvom invertora s vlastným softvérom. To umožňuje vyššie otáčky motora, a teda aj vyšší výkon, ktorých hodnoty stanovujú štandardy najmä pri zrýchľovaní a v oblasti maximálnej rýchlosti.

Mimoriadne vysoký výkon má elektrický stroj na zadnej náprave modelu EQS 53 4MATIC+. Podstatným dôvodom tak vysokého výkonu je šesťfázové vyhotovenie, ktorého základom sú dve vinutia, pričom každé má tri fázy. Statory s priťahovacím vinutím zabezpečujú mimoriadne silné magnetické pole.

To všetko dopĺňa vysokozaťažiteľná tepelná koncepcia, ktorá umožňuje opakované zrýchľovacie manévre s nemenným vysokým výkonnom. Základom prepracovanej konštrukcie je takzvaná vodná kopia v hriadeli rotora, ktorá zabezpečuje chladenie rotora. Ďalšími chladiacimi prvkami v okruhu chladenia, ktoré sú špecifické pre AMG, sú špeciálne rebrá na statore a ihlicová štruktúra kolíkových rebier na invertore, ktorý je vyrobený z vysokovýkonného keramického materiálu. K tomu sa pridáva prídavný chladič prevodového oleja, ktorý zvyšuje efektívnosť aj počas štartovania za studena, pretože podľa potreby ohrieva prevodový olej.

Inteligentná rekuperácia pre efektívne spätné získavanie energie

Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ nastavuje latku nielen svojím mimoriadne dynamickým priebehom výkonu pri zrýchľovaní, ale aj efektívnym spätným získavaním energie počas brzdenia. Rekuperačný výkon dosahuje hodnotu až 300 kW[2].

Vodič môže nastaviť intenzitu rekuperácie v troch stupňoch pomocou radiacich páčok na volante, pričom mu v závislosti od situácie môže optimálne pomáhať asistent ECO. Počas rekuperácie môže prebiehať kombinované brzdenie až do úplného zastavenia. Pomocou funkcie DRIVE PILOT (na želanie) vozidlo automaticky spomalí pred rozpoznanými vozidlami idúcimi vpredu až do úplného zastavenia, napríklad pred svetelnou križovatkou.

Nová generácia akumulátorov s kapacitou 107,8 kWh

Nový model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je vybavený výkonným 400-voltovým akumulátorom, ktorý sa vyrába podľa najnovších štandardov lítium-iónovej technológie. V oblasti chemického zloženia článkov akumulátora nastal veľký pokrok, pokiaľ ide o trvalú udržateľnosť: podiel kobaltu sa znížil na desať percent, optimalizovaný aktívny materiál pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1.

Vysokovoltový akumulátor má využiteľnú kapacitu energie 107,8 kWh. Technicky zaujímavým komponentom je použitý zväzok vedení, ktorý je špecifický pre AMG. Tento zväzok vedení je prispôsobený vysokým výkonovým charakteristikám. Aj systém manažmentu akumulátora bol vyladený špecificky pre AMG. Jazdné programy „Šport“ a „Šport+“ sú orientované na výkonnosť, jazdný program „Komfort“ je orientovaný na dojazd. V porovnaní s predchádzajúcimi stupňami vývoja sa nová generácia akumulátorov vyznačuje výrazne vyššou energetickou hustotou. Okrem toho má vyšší výkon nabíjania. Novinkou je aj možnosť inštalácie aktualizácií pre systém manažmentu akumulátora vzduchom.

Kratšie časy nabíjania vďaka inteligentnému tepelnému manažmentu

Ďalšou výhodou novej generácie akumulátorov sú výrazne kratšie časy nabíjania. Rovnako ako v sesterskom modeli od značky Mercedes-EQ, aj v tomto prípade možno akumulátor nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom do 200 kW na rýchlonabíjacích staniciach. V tomto prípade je možné „natankovať“ elektrický prúd pre ďalších 300 kilometrov (WLTP) už po 19 minútach[3]. Vďaka palubnej nabíjačke možno elektrifikované vozidlo AMG nabiť striedavým prúdom do 22 kW celkom komfortne doma alebo na verejných nabíjacích staniciach. V Japonsku bude možné aj obojsmerné nabíjanie, teda nabíjanie oboma smermi. Túto možnosť dopĺňajú inteligentné programy nabíjania, ktoré možno automaticky aktivovať podľa lokality. S funkciami ako nabíjanie, ktoré je mimoriadne šetrné k akumulátoru, je nabíjanie ešte efektívnejšie.

Podiel na skrátení časov nabíjania má aj efektívny tepelný manažment. Keď je inteligentná Navigácia s elektrickou inteligenciou aktivovaná, akumulátor sa počas jazdy podľa potreby predhreje alebo ochladí, aby na mieste nabíjania dosiahol optimálnu teplotu na rýchle nabíjanie. Želaný teplotný rozsah akumulátora sa dosahuje pomocou okruhu chladenia a v ňom integrovaného prihrievača PTC (pozitívny koeficient teploty).

Konštrukcia akumulátora je orientovaná na zabezpečenie optimálnej prevádzkovej teploty zásobníka energie vo všetkých podmienkach používania. Hliníkové pretláčané profily rámu akumulátora majú určené chladiace dutiny, cez ktoré prúdi chladiace médium. Inteligentný tepelný manažment a manažment nabíjania sa celkovo stará o to, aby boli po dlhú dobu zachované vysoké nabíjacie prúdy.

Akumulátor sa vyznačuje aj dlhou životnosťou. Podstatnou mierou k tomu prispieva funkcia Nabíjanie ECO: inteligentné riadenie zmierňuje zaťaženie akumulátora počas nabíjania, čím spomaľuje prirodzený proces starnutia akumulátora. Výhody pre zákazníka prináša aj funkcia prerušenia nabíjania: nabíjanie je možné pozastaviť vo voľne voliteľných časoch, napríklad na neskoršie využitie výhodnejšieho nočného prúdu. Dokladom o dlhej životnosti vysokovoltových akumulátorov je certifikát akumulátora. Tento certifikát platí do desiatich rokov alebo do jazdného výkonu 250 000 kilometrov.

Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+

Sériový, plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ prenáša silu motorov napájaných prostredníctvom akumulátora na cestu. Systém plynule rozdeľuje hnacie momenty medzi prednú a zadnú nápravu podľa jazdnej situácie: v porovnaní s mechanickým náhonom na všetky kolesá špecifický elektrický systém zabezpečuje výrazne rýchlejšiu reakciu. Krútiaci moment sa kontroluje 10 000-krát za minútu a je k dispozícii podľa potreby. Rozdelenie momentov prebieha v závislosti od zvoleného jazdného programu: program „Komfort“ je orientovaný na maximálnu efektívnosť, v programe „Šport“ a „Šport+“ sa sila rozdeľuje s väčším prenosom na zadnú časť v zmysle vyššej priečnej dynamiky.

Podvozok AMG RIDE CONTROL+ s adaptívnym nastaviteľným tlmením

Podvozok nového modelu Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je podobne ako EQS od značky Mercedes-EQ vybavený viacprvkovou prednou nápravou a zadnou nápravou s priestorovým zavesením kolies. Inžinieri AMG cielene zdokonalili a vyladili komponenty tak, aby spĺňali osobitné požiadavky zákazníkov AMG. To platí pre komfort jazdy aj pre jazdnú dynamiku. Podvozok AMG RIDE CONTROL+ má vzduchové pruženie, ktoré je spojené s adaptívnym, elektronicky riadeným nastavovaním tlmenia v kombinácii so sériovým riadením zadnej nápravy.

Novinkou sú tie komponenty podvozka špecifické pre AMG, ktoré ovplyvňujú dynamiku jazdy. To sa týka napríklad nosníka zadnej nápravy, ktorý inžinieri v Affalterbachu vyvinuli úplne nanovo. Aj ložiská pomocného rámu a motora boli vyvinuté úplne nanovo a sú vyhradené exkluzívne pre modely AMG. To sa okrem iného týka aj prepracovaných priečnych stabilizátorov, ako aj strmeňov kolies a ramien náprav, ktoré sú odvodené od iných modelov AMG Performance.

V prípade sériového vzduchového pruženia modelu EQS 53 4MATIC+ sa podobne ako v prípade 4-dverového kupé AMG GT používajú dva obmedzovacie ventily tlaku. Pomocou týchto plynulo regulovateľných ventilov umiestnených mimo tlmičov možno silu tlmenia ešte presnejšie prispôsobiť rôznym jazdným podmienkam a jazdným programom: jeden ventil riadi ťažný stupeň, teda silu, ktorá vzniká pri vypružení kolesa. Druhý ventil ovláda tlačný stupeň, ktorý vzniká pri zapružení kolesa. Regulácia ťažných a tlačných stupňov prebieha nezávisle od seba. Táto technológia umožňuje na jednej strane zvýšiť úroveň komfortu a na druhej strane poskytnúť ešte športovejšiu dynamiku jazdy.

Riadiaca jednotka regulácie podvozku prispôsobuje v závislosti od situácie tlmiacu silu pre každé koleso v priebehu niekoľkých milisekúnd na základe analýzy údajov, ktoré pochádzajú okrem iného zo senzorov zrýchlenia a dráhy kolies. Vývojárom AMG sa podarilo významným spôsobom zväčšiť rozpätie medzi športovými a komfortnými vlastnosťami. Okrem iného to dosiahli rozšírením charakteristiky medzi minimálnou a maximálnou silou tlmenia, ako aj ešte vyššou flexibilitou nastavenia regulačnej charakteristiky. Použitím dvoch nastavovacích ventilov dokáže tlmič zaručiť prestavovanie sily tlmenia vo všetkých oblastiach kmitov kolesa. Vďaka špeciálnemu vyhotoveniu ventilov reaguje tlmič rýchlo a citlivo na meniace sa povrchy vozovky a jazdné situácie.

Sériovo s riadením zadnej nápravy

Model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je sériovo vybavený riadením zadnej nápravy. Uhol natočenia kolies až 9 stupňov ohromným spôsobom podporuje agilné jazdné vlastnosti veľkého sedanu. Priemer otáčania sa zmenšil na úroveň kompaktného vozidla.

Súhra riadenia prednej a zadnej nápravy je navrhnutá tak, aby sa pri jazde v meste a mimo mesta dosahovali agilné reakcie s nízkou silou vynakladanou na riadenie. Pri rýchlostiach pod 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú opačným smerom ako predné kolesá. AMG EQS vďaka tomu jazdí obratne, s ľahkosťou a agilne. To má mimoriadne pozitívny účinok pri odbočovaní, svižných zmenách smeru jazdy a manévrovaní.

Od rýchlosti presahujúcej 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú rovnakým smerom ako predné kolesá. Rázvor, ktorý sa tým virtuálne predĺži, ponúka vyššiu jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy vo vyšších rýchlostiach, rýchlejšie zmeny jazdných pruhov alebo náhle vyhýbacie manévre.

Pre individuálny jazdný zážitok: jazdné programy AMG DYNAMIC SELECT

Vodič môže stlačením tlačidla zmeniť jazdné vlastnosti vozidla Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+, čím ich prispôsobí konkrétnej situácii alebo svojej preferencii. Tieto prispôsobenia umožňuje päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT „Klzká vozovka“, „Komfort“, „Šport“, „Šport+“ a „Individuálny“. Programy pokrývajú široké spektrum: od vysokého komfortu až po výrazné športové vlastnosti. Dôležité parametre ako charakteristika pohonu a výkonu, nastavenie podvozka, riadenie, Dynamika AMG a ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG sú upravené podľa zvoleného jazdného programu. Maximálny hnací výkon je možné získať v jazdnom programe „Šport+“ (alebo podradením dorazovým spínačom).

Vodič si môže prostredníctvom jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT predvoliť aj základné nastavenie podvozka: stlačením tlačidla sa menia jazdné vlastnosti, napríklad od úplne dynamických v režime „Šport+“ až po pokojné plachtenie v nastavení „Komfort“. Okrem toho si možno naladenie prispôsobiť nezávisle od jazdných programov vlastným tlačidlom v troch stupňoch.

V závislosti od jazdného programu centrálna riadiaca jednotka pohonu automaticky aktivuje rôzne stratégie znižovania výkonu a rôzne stratégie chladenia: v programoch „Šport“ a „Šport+“ sa chladiaci systém aktivuje skôr a chladiaci výkon sa zvýši na to, aby bol uvoľnený výkon mohol byť udržaný po dlhšiu dobu. Vodič má možnosť prostredníctvom funkcie vypnutia ESP zvýšiť pôžitok z jazdy, napríklad na uzatvorených tratiach.

Vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG

Model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ dosahuje absolútne špičkovú úroveň nielen v disciplíne jazdnej dynamiky, ale aj v oblasti bezpečnosti jazdy. Prvým dôkazom toho je vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG so šesťpiestikovými strmeňmi bŕzd a brzdovými kotúčmi s rozmermi 415 x 33 milimetrov na prednej náprave a jednopiestikovými strmeňmi bŕzd a brzdovými kotúčmi s veľkosťou 378 x 22 milimetrov na zadnej náprave. V prípade keramickej vysokovýkonnej kompozitnej brzdovej sústavy AMG (na želanie) sa vpredu používajú ešte väčšie brzdové kotúče s rozmermi 440 x 40 milimetrov. Ďalším špičkovým technickým komponentom je prídavná funkcia i-Booster. Tá zabezpečuje, že brzdový systém maximálne efektívne kombinuje elektrickú rekuperáciu s hydraulickou brzdou. Na dosiahnutie autentického jazdného zážitku je funkcia i-Booster špeciálne nastavená na pocit z pedála, ktorý je typický pre AMG, a väčšiu brzdovú sústavu AMG.

ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG: jedinečný zvukový zážitok s väčším rozpätím

Značka, ktorá je orientovaná na výkon a športové vozidlá, prepožičiava ZVUKOVÝM ZÁŽITKOM AMG elektrickej mobilite nový hlas – je to zvuková stopa, ktorá emocionálne zosilní dynamický jazdný zážitok. Rovnako ako jazdné programy, aj zvuková kompozícia má veľké rozpätie: v sériovej charakteristike „Autentický“ môže zákazník v závislosti od jazdného stavu a zvoleného jazdného programu regulovať mohutný, sonórny zvuk aj jeho intenzitu. Jazdné zvuky, ktoré sú typické pre AMG, sa vytvárajú pomocou prídavného hardvéru. Sem patria špeciálne reproduktory, takzvaný budič kmitov a generátor zvuku.

Ďalší prvok výbavy pre ešte individuálnejšie prispôsobenie: pomocou tlačidiel AMG na volante alebo centrálneho displeja môže vodič v každom jazdnom programe zvoliť zvukové charakteristiky „Vyvážený“, „Športový“ a „Výkonný“. V prípade funkcie PRETEKÁRSKY ŠTART vozidlo vydáva jedinečný zvuk, ktorý je vhodne prispôsobený dynamickému zrýchľovaniu.

Balík AMG DYNAMIC PLUS dodatočne obsahuje ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG s charakteristikou „Výkonnostný“, ktorá vytvára ešte emocionálnejšiu zvukovú kulisu. Tá okrem jazdných zvukov obsahuje aj veľkú časť takzvaných zvukov udalostí – sú to vhodné zvuky pre všetky funkcie vozidla, ktoré vydávajú zvuky. K takýmto udalostiam patrí odomknutie a zamknutie vozidla, ako aj naštartovanie a vypnutie motora. Program dokonca simuluje klikanie smeroviek, pretože mnohí vodiči nechcú prísť o tento známy zvuk. Úplnou novinkou je vítajúci zvuk špecifický pre AMG, ktorý zaznie pri nastupovaní do vozidla. Prostredníctvom nastavení multimediálneho systému je možné zvuky udalostí kedykoľvek deaktivovať – osobitne pre exteriér a interiér.

Dizajn exteriéru s charakteristickými prvkami AMG

Model AMG EQS 53 4MATIC+ sa svojím vedením línií jedným oblúkom a dizajnom s predsunutou kabínou so splývajúcou zadnou časťou na prvý pohľad výrazne odlišuje od vozidiel so spaľovacím motorom. Filozofia dizajnu sa odzrkadľuje vo veľkoryso modelovaných plochách, menšom množstve škár a plynulých prechodoch. Dizajn exteriéru okrem toho siaha po charakteristických prvkoch AMG a prenáša ich do plne elektrickej doby. Výsledok: nezameniteľný prejav typický pre značku AMG, ktorý sa spája s maximálnou aerodynamickou efektívnosťou. Prednej časti so sériovými svetlometmi DIGITAL LIGHT dominuje maska chladiča s čiernym panelom, ktorá je špecifická pre AMG, s tepelne zvýraznenými vertikálnymi pochrómovanými mostíkmi, integrovanou hviezdou Mercedes a nápisom AMG. Jedinečná reč tvarov pokračuje aj na prednom nárazníku, ktorý je nalakovaný vo farbe karosérie. Pod ním sa nachádza spojler predného nárazníka s dizajnom výstuhy v tvare A typickým pre AMG. Je nalakovaný vo vysokolesklej čiernej farbe a má pochrómovaný ozdobný prvok.

Maximálna aerodynamická efektívnosť s hodnotou cW od 0,23

Rovnako ako EQS od značky Mercedes-EQ, aj model EQS 53 4MATIC+ od značky Mercedes-AMG dosahuje súčiniteľ odporu vzduchu od 0,23. Aerodynamické vyladenie vozidla zároveň zabezpečuje maximálnu efektívnosť pri pomalej aj dynamickej jazde s vysokou rýchlosťou. Na dosiahnutie tohto výsledku vykonali špecialisti AMG na aerodynamiku množstvo skúšok v aerodynamickom tuneli a skúšok prúdenia vzduchu a optimalizovali základný tvar, ako aj niektoré charakteristické dizajnové prvky. Medzi ne patria:

  • predný rozdeľovač prúdenia vo vysokolesklej čiernej farbe s pochrómovaným ozdobným prvkom, ako aj krídelkami a plutvami na otvoroch na prívod vzduchu, so vzduchovými záclonami vľavo a vpravo vo vysokolesklej čiernej farbe s pochrómovaným ozdobným prvkom
  • bočné obloženie prahov AMG vo vysokolesklej čiernej farbe
  • spojler zadného nárazníka vo farbe karosérie s aerodynamicky optimalizovaným difúzorom so šiestimi pozdĺžnymi plutvami
  • väčší zadný spojler (v porovnaní s líniou výbavy AMG Line) na zlepšenie vlastností ovplyvňujúcich dynamiku jazdy: znižuje sa vztlak pôsobiaci na zadnú nápravu bez zvýšenia odporu vzduchu
  • disky AMG z ľahkej zliatiny s aerodynamickým alebo tradičným dizajnom s priemerom 21 alebo 22 palcov; všetky kolesá boli aerodynamicky optimalizované

Bočné otvory na prívod vzduchu prispievajú k efektívnosti vozidla: prostredníctvom efektu vzduchovej záclony sa prúdenie vzduchu akumuluje a s vysokou rýchlosťou prúdi von pred prednými kolesami. Týmto spôsobom sú predné kolesá aerodynamicky clonené, čím sa znižuje odpor vzduchu, čo má pozitívny účinok na dojazd.

Dizajn interiéru s osobitným športovým nádychom

Aj v interiéri dominujú štýlové prvky AMG. Model EQS 53 4MATIC+ tu ponúka športové prostredie vďaka sedadlám AMG s individuálnym grafickým stvárnením a špeciálnym poťahom sedadiel z imitácie kože ARTICO s mikrovláknom MICROCUT a červenými kontrastnými ozdobnými švami. Na želanie sa ako alternatíva dodávajú poťahy sedadiel z kože napa s grafickým stvárnením sedadla, ktoré je špecifické pre AMG.
To všetko dopĺňa množstvo ďalších detailov, ktoré zvýrazňujú osobitný štýl interiéru:

  • prístrojová doska a línia bokov v imitácii kože ARTICO vo vesmírnej sivej farbe so štruktúrou NEOTEX a červeným ozdobným švom
  • stredové diely obloženia dverí a prechod stredovej konzoly do prístrojovej dosky z mikrovlákna MICROCUT v čiernej farbe s červeným ozdobným švom
  • volant AMG Performance v koži napa, dole sploštený, perforovaný v oblasti uchopenia so strieborne sfarbenými hliníkovými páčkami na nastavovanie rôznych stupňov rekuperácie, dodatočne k sériovým tlačidlám AMG na volante
  • športové pedále AMG
  • podlahové rohože a nástupné lišty AMG s nápisom AMG (osvetlené s výmenným krytom)

Hyperobrazovka s funkciami a zobrazeniami infotainmentu MBUX špecifickými pre AMG

Model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ je sériovo vybavený inovatívnou hyperobrazovkou MBUX. Táto veľká, klenutá obrazovka sa tiahne od jedného stĺpika A k druhému stĺpiku A. Tri obrazovky sú umiestnené pod krycím sklom a vizuálne sa zlievajú. Vďaka učenlivému softvéru sa MBUX úplne prispôsobuje svojmu používateľovi a ponúka mu personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Pri takzvanej nulovej vrstve sú najdôležitejšie aplikácie zobrazené celkom hore v zornom poli, vždy podľa situácie a vo vzťahu ku kontextu. V Európe a Číne je dynamický obsah na displeji spolujazdca dovolený aj počas jazdy. Sledovanie filmov, textových správ alebo prezentácií a surfovanie na internete je preto možné bez obmedzenia. Umožňuje to takzvaná funkcia zaclonenia, ktorá zabraňuje tomu, aby vodič videl obsah.

V porovnaní so sesterskými modelmi od značky Mercedes-EQ ponúka systém MBUX v modeli EQS 53 4MATIC+ celý rad prídavných funkcií, ktoré zvýrazňujú výkonnostný charakter športového vrcholového modelu. To platí najmä pre jedinečné ukazovatele na združenom prístroji, ako aj multimediálny displej a projekčný displej. Rýchly prístup k jazdným programom AMG DYNAMIC SELECT umožňuje príslušné tlačidlo priameho prístupu na stredovej konzole.

Balík AMG DYNAMIC PLUS s doplnkami ovplyvňujúcimi dynamiku jazdy

Balík AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie, kombinuje výbavu ovplyvňujúcu dynamiku jazdy, ktorej patrí silné zvýšenie výkonu pre PRETEKÁRSKY ŠTART a zvýšenie maximálnej rýchlosti na 250 km/h, s emocionálnym Zvukovým zážitkom AMG „Výkonnostný“. Táto funkcia sa na troch voliteľných stupňoch Vyvážený, Športový a Výkonný postará o nezameniteľný zvukový zážitok. Intenzita zvukového nastavenia sa riadi aktuálnym stavom vozidla a zvoleným jazdným programom. Zvuky, ktoré boli skomponované špeciálne pre zvukový svet Výkonnostný, napríklad pre nabíjanie alebo funkcie infotainmentu, završujú zážitok AMG.

Dynamika jazdy dodržiava to, čo sľubuje zvuk: pri vhodnej teplote a stave nabitia je možné nakrátko zvýšiť maximálny výkon a krútiaci moment pre PRETEKÁRSKY ŠTART. Na zrýchlenie z 0 na 100 km/h potom model Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ potrebuje len 3,4 sekundy. Budiče kmitov a reproduktory vo vozidle už počas státia jasne ukazujú silu elektromotorov a poskytujú emocionálne nabitú zvukovú stopu pre intenzívne zrýchlenie. Grafické vyhotovenia ukazovateľov, ktoré sú špecifické pre AMG, v displejoch zdôrazňujú jazdný výkon aj vizuálne. Prostredníctvom nastavení multimediálneho systému je možné Zvukový zážitok AMG kedykoľvek deaktivovať – osobitne pre exteriér a interiér.

Ďalšie prvky pre ešte vyššiu dynamiku

Množstvo prvkov AMG na želanie posilní dynamický dojem. K týmto prvkom patria dizajnové prvky ako balík AMG Night s tmavými pochrómovanými prvkami, červené strmene bŕzd, ozdobné prvky z uhlíkového vlákna AMG a poťahy sedadiel AMG v koži napa so špecifickým grafickým stvárnením sedadiel. Jazdnú dynamiku vysokovýkonného elektrického sedanu je možné vylepšiť aj technicky, napríklad príslušným hardvérom, ako je keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG. Okrem toho si zákazník môže vybrať aerodynamicky optimalizované disky AMG z ľahkej zliatiny s rozmermi 21 a 22 palcov.

Na želanie sa dodáva aj AMG TRACK PACE, teda virtuálny pretekársky inžinier: softvér je súčasťou systému infotainmentu MBUX a napríklad počas jazdy na pretekárskej trati ustavične zaznamenáva viac ako 80 špecifických údajov o vozidle (napr. rýchlosť, zrýchlenie). To všetko dopĺňa zobrazenie časov na kolá a úseky, ako aj rozdiel v porovnaní s referenčným časom. Niektoré zobrazovacie prvky sa pritom rozsvietia nazeleno alebo načerveno: vodič tak kútikom oka dokáže určiť, či je jeho aktuálna jazda v porovnaní s najlepším časom rýchlejšia alebo pomalšia, a nemusí pritom priamo odčítať číselné údaje.

Údaje sa zobrazujú na multimediálnom displeji, združenom prístroji a projekčnom displeji (na želanie).

Trvalo udržateľné zaobchádzanie s elektrickou energiou vďaka Mercedes me Charge

So službou Mercedes me Charge zákazníci od roku 2021 na každej verejnej nabíjacej stanici v celej Európe nabíjajú svoje vozidlá vždy ekologickým spôsobom. Vysokohodnotné potvrdenia o pôvode sú zárukou toho, že sa do siete dostane toľko zelenej energie z obnoviteľných zdrojov, koľko sa odoberie prostredníctvom služby Mercedes me Charge. V priebehu prvých troch rokov od kúpy EQS 53 4MATIC+ pri službe Mercedes me Charge, a teda aj pri zelenom nabíjaní nevznikajú pre zákazníka žiadne ďalšie náklady. Ďalšou výhodou je služba IONITY: Bez obmedzenia: všetci zákazníci EQS v Európe môžu so službou Mercedes me Charge používať sieť rýchlonabíjacích staníc IONITY jeden rok bezplatne. Pomocou novej funkcie Pripojiť a nabíjať je možné nabíjať EQS mimoriadne pohodlne.

Mercedes me Charge je v súčasnosti najväčšou nabíjacou sieťou na svete: aktuálne má k dispozícii viac ako 500 000 nabíjacích miest s možnosťou nabíjania striedavým a jednosmerným prúdom v 31 krajinách, z čoho sa 200 000 nabíjacích miest nachádza v Európe. Súčasťou je 336 rýchlonabíjacích staníc siete IONITY s možnosťou rýchleho nabíjania, ktorú spoločne založila značka Mercedes-Benz. Okrem toho je funkcia Mercedes me Charge v systéme MBUX rozšírená o funkcie ako filtrovanie a prognóza dostupnosti nabíjacích staníc.

Aplikácia Mercedes me: jednoduché ovládanie v chytrom telefóne a na tablete

Aplikácia Mercedes me od posledného prepracovania ponúka množstvo vylepšených a nových funkcií. Patrí sem možnosť filtrovania, ktorá umožňuje triedenie nabíjacích miest podľa kritérií ako dostupnosť alebo výkon nabíjania. Predpokladanú vyťaženosť nabíjacej stanice v priebehu dňa odteraz aplikácia zobrazuje aj na základe výpočtu pravdepodobnosti.

Predvídateľné plánovanie trasy a efektívne jazdenie s Elektrickou inteligenciou

Slovné spojenie Navigácia s elektrickou inteligenciou hovorí za všetko. Táto navigácia totiž na základe množstva faktorov naplánuje najrýchlejšiu a najkomfortnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie a dynamicky reaguje napríklad na dopravné zápchy alebo zmenu spôsobu jazdenia. Elektrická inteligencia predvídavo naplánuje rýchlu a komfortnú trasu vrátane zastávok na nabíjanie na základe množstva faktorov, napríklad podľa vypočítanej spotreby energie. Systém pritom vo výpočte zohľadňuje všetky relevantné údaje od topografie a priebehu trasy cez rýchlosť jazdy až po potrebu kúrenia a chladenia.

EQS 53 pomocou Elektrickej inteligencie navyše dynamicky reaguje na dopravné situácie na naplánovanej trase. Vozidlo AMG zaznamenáva dopravné zápchy a uzávery, ako aj meniacu sa spotrebu energie. Systém na výpočet používa informácie z cloudu, ktoré kombinuje s údajmi vo vozidle.

Plánovanú trasu je možné individuálne upraviť. Zákazník môže napríklad nastaviť dodatočnú rezervu (SOC, stav nabitia) pre príchod do cieľa a k nabíjacej stanici – štandardným nastavením je 10-percentný stav nabitia. Keď je zvolená funkcia Nabíjanie v cieli cesty, nie je nutné dodržať nastavenú rezervu do cieľa cesty. Systém MBUX zobrazí informáciu o tom, či je dostupná kapacita akumulátora dostatočná pre návrat do východiskového bodu bez nabíjania.

Ďalšie možnosti individuálneho plánovania trasy:

  • výpočet trasy uprednostňuje manuálne pridané nabíjacie stanice na trase
  • vodič môže vylúčiť navrhnuté nabíjacie stanice
  • výpočet predpokladaných nákladov na nabíjanie pri každej zastávke na nabíjanie

V prípade rizika, že vozidlo nedorazí do cieľa alebo k nabíjaciemu stojanu s určenými nastaveniami, systém MBUX vďaka Aktívnemu monitorovaniu dojazdu včas zobrazí upozornenie s výzvou na aktiváciu jazdných funkcií ECO.

Komplexná koncepcia ochrany: akumulátor je uložený v podlahe vozidla, kde je chránený pred nárazom

Akumulátor je uložený v podlahe vozidla, teda v oblasti chránenej pred nárazmi, je zakomponovaný do štruktúry holej karosérie vrátane bočného hliníkového lisovaného profilu. Počas lisovania sa zohriaty kovový blok pretláča cez dýzy a premieňa sa nekonečný profil, ktorý sa následne vhodne odreže. Vďaka tomu je možné získať vysokokomplexné profily, ktoré sú presne prispôsobené požiadavkám. Teleso so štruktúrami zachytávajúcimi energiu vpredu a na strane, ako aj tuhou dvojstennou podlahovou platňou dodatočne chráni moduly.

Rozsiahle nárazové skúšky a skúšky komponentov sú u značky Mercedes-Benz už dlhé desaťročia štandardným postupom a ich úroveň je nesporne vysoká – interné požiadavky sú častokrát výrazne prísnejšie ako predpisy zákonodarcu. Spoločnosť kladie veľký dôraz na čo najlepšiu ochranu aj v prípade akumulátorov. Ku skúšobným kritériám patria okrem iného aj správanie akumulátora pri nárazovom zaťažení či pri vniknutí cudzích predmetov. Okrem toho sú dôležitou súčasťou skúšok aj prehriatie a prebíjanie.

To všetko dopĺňa vlastný, viacstupňový bezpečnostný systém pre každodennú prevádzku. Tento neustále monitorujúci bezpečnostný systém zahŕňa napríklad monitorovanie teploty, napätia alebo izolácie. Pri výskyte chyby sa akumulátor odpojí. Aj monitorovanie nárazu počas státia (počas nabíjania jednosmerným prúdom) je súčasťou sériovej výbavy.

Trvalá udržateľnosť vo výrobe a pri spracovaní materiálov

Strecha závodu Factory 56, teda výrobného strediska AMG EQS, je pokrytá 12 000 fotovoltickými panelmi. Tieto panely dosahujú maximálny výkon približne 5 000 kWp, a preto dokážu v priemere pokryť približne 30 percent energetického dopytu závodu ročne. Celkovo sa potrebná spotreba energie v porovnaní s inými montážnymi halami znížila o 25 percent. Výrobná hala Factory 56 je napokon fabrika s nulovou uhlíkovou stopou – je kompletne neutrálna z pohľadu emisií CO2. Štyridsať percent strešnej plochy závodu Factory 56 je pokrytých zeleňou, v hlavnej budove bol prvýkrát použitý recyklovaný betón. Výroba mimoriadne komplexných lítium-iónových akumulátorov v závode v Hedelfingene, ktorý je súčasťou prevádzky Stuttgart-Untertürkheim, bude od roku 2022 prebiehať s neutrálnymi emisiami CO2. V rámci strategického partnerstva výrobca automobilov Mercedes-Benz navyše dohodol odber článkov akumulátorov, ktoré sú vyrobené s neutrálnymi emisiami CO2.

Konštrukčné diely sú vyrobené z materiálov, ktoré šetria zdroje (recyklované materiály a obnoviteľné suroviny) a vážia viac ako 80 kilogramov. Podlahové krytiny plnoelektrického modelu AMG sú zošité z novej priadze z obnoveného nylonu. Jedna tona tejto priadze ušetrí viac ako 6,5 tony CO2 v porovnaní s novým materiálom. Oceľ pre karosériu sa do 80 percent skladá zo sekundárnej ocele, ktorá sa získava najmä z recyklovaného oceľového šrotu.

Po využití vo vozidle možno akumulátorom dodať druhý život: napríklad v akumulátore energie siete Mercedes-Benz Energy GmbH. Táto spoločnosť spolu so svojimi partnermi už do nemeckej elektrickej siete zaviedla tri veľkokapacitné akumulátory s celkovou kapacitou približne 50 MWh z automobilových akumulátorových systémov. Prvý obnovený akumulátorový zásobník bol zapojený do siete už v októbri 2016 vo vestfálskom meste Lünen.

Najdôležitejšie technické údaje[4]

Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+
Elektrické strojeDva synchrónne motory s permanentnými magnetmi (PSM)
Max. hnací výkon (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS) 484 kW/560 kW
Max. hnací moment na výstupe prevodovky (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)950 Nm/1 020 Nm
NáhonPlne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+
Zrýchlenie 0 – 100 km/h (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)3,8 s/3,4 s
Maximálna rýchlosť[5] (bez balíka/s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)220 km/h/250 km/h
Kapacita energie akumulátora, použiteľná (WLTP)107,8 kWh
menovité napätie396
Max. rekuperačný výkon[6]300 kW
Palubná nabíjačka (sériovo/na želanie)11/22 kW
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdom200 kW
Kombinovaná spotreba elektriny (WLTP)23,9 - 21,5 kWh/100 km
Emisie CO₂ (WLTP)0 g/km
Trieda efektívnostiA+
Dojazd (WLTP)526 - 580 km
Pohotovostná hmotnosť [7]2 655 kg
Hodnota cw od[8]0.23

[1] Podľa skúšobného postupu WLTP. Technické údaje o spotrebe, dojazde, výkone, krútiacom momente, rekuperácii a jazdných výkonoch v tejto publikácii sú predbežné a boli zistené interne podľa aplikovateľnej certifikačnej metódy. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty od spoločnosti TÜV ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[2] Táto hodnota sa vzťahuje na elektrický výkon, ktorý sa na základe rekuperácie ukladá do elektrického akumulátora. Možno ju dosiahnuť za optimálnych podmienok okolia, okrem iného aj v závislosti od stavu nabitia a teploty. Odchýlky sú možné.
[3] Údaje o rýchlosti nabíjania na rýchlonabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom 500 ampérov a časoch nabíjania sú predbežné a boli zistené interne v súlade s certifikačnou metódou skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty od spoločnosti TÜV ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[4] Technické údaje o spotrebe, dojazde, výkone, krútiacom momente, rekuperácii a jazdných výkonoch v tejto tabuľke sú predbežné a boli zistené interne podľa aplikovateľnej certifikačnej metódy. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty od spoločnosti TÜV ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[5] Elektronické obmedzenie
[6] Táto hodnota sa vzťahuje na elektrický výkon, ktorý sa na základe rekuperácie ukladá do elektrického akumulátora. Možno ju dosiahnuť za optimálnych podmienok okolia, okrem iného aj v závislosti od stavu nabitia a teploty. Odchýlky sú možné.
[7] Podľa ES
[8] S kombináciou 21-palcových diskov a pneumatík AMG v jazdnom programe ŠPORT alebo ŠPORT+


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (4961x3308px, 7.15 MB)

Fotografia 2 (4961x3307px, 8.08 MB)

Fotografia 3 (4961x3311px, 7.34 MB)

Fotografia 4 (4961x3309px, 8.53 MB)

Fotografia 5 (4961x3307px, 8.19 MB)

Fotografia 6 (4961x2950px, 8.39 MB)

Fotografia 7 (4961x3307px, 8.87 MB)

Fotografia 8 (4961x3307px, 7.79 MB)

Fotografia 9 (4961x3307px, 6.59 MB)

Fotografia 10 (4961x3307px, 6.8 MB)

Fotografia 11 (4961x3307px, 7.74 MB)

Fotografia 12 (4961x3307px, 10.24 MB)