
Značka Mercedes-Benz dosiahla prvenstvo v piatich kategóriách v hodnotení Motor Klassik Award 2021
Vydané 21. 5. 2021
- Úspech v hodnotení Motor Klassik Award 2021 s aktuálnymi vozidlami a veteránmi
- Model 300 SL kupé už ôsmykrát získal titul klasického športového vozidla
- Dve ocenenia „Veterán budúcnosti“ pre Triedu S a EQV (EQV 300: kombinovaná spotreba elektriny: 26,4 - 26,3 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)
Stuttgart. V hodnotení Motor Klassik Award 2021 hlasovalo spolu 14 778 čitateľov, ktorí značke Mercedes-Benz dopriali neuveriteľný výsledok. Táto značka vyhrala v piatich kategóriách, čím obsadila väčšinu prvenstiev v tohtoročnom hlasovaní čitateľov odborného časopisu Motor Klassik. Hlasovalo sa nielen o historických vozidlách, ale aj o budúcich veteránoch. Výsledok: dve z troch trofejí odovzdaných značke Mercedes-Benz boli udelené „veteránom budúcnosti“, teda Triede S a EQV. Toto ocenenie pôsobivým spôsobom zdôrazňuje úspešný prístup značky k inovácii a tradícii. Pre výrobcu automobilov je rozhodujúce, aby pokračoval v neustálom znovuobjavovaní. Každé nové vozidlo značky Mercedes-Benz je toho dôkazom. Najmladším príkladom toho je Mercedes-Benz EQS – plnoelektrický luxusný sedan, ktorý je verejným prejavom absolútnej inovácie v najvyšších sférach osobnej mobility.
Výsledky hodnotenia Motor Klassik Awards 2021:
- Mercedes-Benz 300 SL Coupé (W 198): vozidlo s krídlovými dverami získalo v kategórii „Klasické športové vozidlo“ slušných 31,2 percenta hlasov čitateľov. Od roku 2012 sa v hlasovaní Motor Klassik Award nachádzalo na najvyššom mieste už osemkrát.
- Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W 109): sedan s jazdnými vlastnosťami športového vozidla – taká je verzia 6.3 s výkonným motorom V8. S 32,9 percenta hlasov zvíťazil v kategórii „Klasické sedany“.
- Mercedes-Benz EQV: spája veľkorysý priestor plný pohodlia veľkopriestorového sedanu značky s ďalekosiahlou koncepciou elektrickej mobility. To presvedčilo čitateľov časopisu Motor Klassik. Čitatelia udelili EQV pôsobivých 46 percent hlasov v hodnotení „Veteráni budúcnosti“ v kategórii „Vany“, a teda prvé miesto – zároveň tým jasne ukázali, že budúcnosť veteránov značky Mercedes-Benz je aj elektrická.
- Mercedes-Benz Triedy S: predstavená bola len v uplynulom roku a už sa stala suverénnym víťazom: aktuálnej Triede S udelili čitatelia časopisu Motor Klassik 33,7 percenta hlasov v hodnotení „Veteráni budúcnosti“ v kategórii „Vyššia/luxusná trieda“.
- Aj originálne náhradné diely Mercedes-Benz sú niekoľkonásobným víťazom v hlasovaní Motor Klassik Award. Tentokrát získali 50,1 percenta hlasov. Niet sa čomu čudovať: príkladné zásobovanie dielmi je základom pre zachovanie výnimočných vozidiel.
Christian Boucke, vedúci Mercedes-Benz Classic, uviedol:
„Dvaja fascinujúci veteráni značky a súčasne aj naše originálne náhradné diely sa dostali na prvé miesta: pre značku Mercedes-Benz je to úžasný výsledok v tohtoročnom hlasovaní čitateľov odborného časopisu Motor Klassik. Srdečne ďakujeme za toto ohromné hlasovanie.“
Prof. Dr. Uwe Ernstberger, vedúci produktovej skupiny Trieda S/Trieda C, uviedol:
„Dlhoročná tradícia Triedy S siaha k začiatkom značky. Už desaťročia je tento konštrukčný rad meradlom v luxusnej triede a celkovo v konštrukcii automobilov. Nová Trieda S je v mnohých oblastiach znovu plná inovácií. Trieda S tým znova udáva charakter vývoja automobilov svojej epochy a má všetky predpoklady na to, aby sa stala veteránom ako jej predchodcovia. V mene nášho vývojárskeho tímu srdečne ďakujem za toto ocenenie.“
Markus Reis, produktový manažment eVans, uviedol:
„Skutočne ma teší, že čitatelia časopisu Motor Klassik zvolili našu EQV za „veterána budúcnosti“. Je to skvelé ocenenie pre van, ktorý je na trhu ešte len niekoľko mesiacov – a je to hlavne úžasné ocenenie pre 100-percentne elektrické vozidlo. Toto ocenenie je pre nás uznaním a zároveň motiváciou a ako zástupca celého tímu EQV ho veľmi rád prevezmem.“
Na fotografiách:
1/ Mercedes-Benz 300 SL kupé (W 198), obdobie výroby 1954 až 1957. Fotografia v štúdiu, pohľad spredu sprava. (označenie fotografie archívu Mercedes-Benz Classic: D147645)
2/ Mercedes-Benz 300 SL kupé (W 198), obdobie výroby 1954 až 1957. Fotografia v štúdiu, pohľad spredu. (označenie fotografie archívu Mercedes-Benz Classic: D147647)
3/ Mercedes-Benz 300 SL kupé (W 198), obdobie výroby 1954 až 1957. Fotografia v štúdiu, pohľad sprava. (označenie fotografie archívu Mercedes-Benz Classic: D147649)
4/ Model Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W 109) vyrábaný od roku 1968 do roku 1972. Fotografia z publikácie Mercedes-Benz Classic „The Tradition of the S-Class“, október 2017, vo Friedrichsruhe. (označenie fotografie archívu Mercedes-Benz Classic: D500370)
5/ Model Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W 109) vyrábaný od roku 1968 do roku 1972. Exteriér, nápis 6.3 na pravej strane veka batožinového priestoru. (označenie fotografie archívu Mercedes-Benz Classic: D500371)
6/ Model Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W 109) vyrábaný od roku 1968 do roku 1972. Interiér. (označenie fotografie archívu Mercedes-Benz Classic: D500373)
7/ Mercedes-Benz Trieda S (konštrukčný rad 223), 2020, štúdiová fotografia, exteriér: strieborná high tech. (originálne označenie fotografie: 20C0417_003)
8/ Mercedes-Benz Trieda S (konštrukčný rad 223), 2020, štúdiová fotografia, exteriér: strieborná high tech. (originálne označenie fotografie: 20C0417_006)
9/ Mercedes-Benz Trieda S (konštrukčný rad 223), 2020, štúdiová fotografia, exteriér: strieborná high tech; interiér: koža napa, sienová hnedá. (originálne označenie fotografie: 20C0417_009)
10/ Mercedes-Benz EQV (EQV 300: kombinovaná spotreba elektriny: 28,2 – 28,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1]. Exteriér, línia AVANTGARDE, exteriérový dizajnový balík EQV, horská krištáľová biela metalíza. (originálne označenie fotografie: 20C0436_002)
11/ Mercedes-Benz EQV (EQV 300: kombinovaná spotreba elektriny: 28,2 – 28,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1]. Exteriér, línia AVANTGARDE, exteriérový dizajnový balík EQV, selenitová sivá metalíza. (originálne označenie fotografie: 20C0433_010)
12/ Mercedes-Benz EQV (EQV 300: kombinovaná spotreba elektriny: 28,2 – 28,0 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1], nabíjacia prípojka. Exteriér, línia AVANTGARDE, exteriérový dizajnový balík EQV, selenitová sivá metalíza. (originálne označenie fotografie: 20C0433_124)
13/ Základňa vnútorného zrkadla Mercedes-Benz 300 SL (W 198, kupé a roadster). Znovu je k dispozícii ako originálny náhradný diel a možno ju získať u každého zmluvného partnera Mercedes-Benz z centra Classic Center. Noha zrkadla sa vyrába 3D tlačou zo zliatiny hliníka. (označenie fotografie archívu Classic Mercedes-Benz: 18C1011_03)
14/ Držiak zapaľovacej sviečky z dielenskej súpravy Mercedes-Benz 300 SL (W 198, kupé a roadster), ktorý je vhodný aj pre iné konštrukčné rady. Znovu je k dispozícii ako originálny náhradný diel a možno ho získať u každého zmluvného partnera Mercedes-Benz z centra Classic Center. Držiak zapaľovacej sviečky sa vyrába 3D tlačou z vysokokvalitného plastu. (označenie fotografie archívu Classic Mercedes-Benz: 18C1011_01)
[1] Spotreba elektrického prúdu bola zistená na základe nariadenia 2017/1153/ES. Spotreba elektrického prúdu a dojazd závisia od konfigurácie vozidla, najmä od výberu obmedzenia maximálnej rýchlosti, ako aj od štýlu jazdy, poveternostných podmienok, úrovne využívania klimatizácie alebo vyhrievania vozidla a pod.