Mediálne centrum

Britský kráľovský automobilový klub vyznamenal hnacie ústrojenstvo vozidla Mercedes-AMG ONE

Vydané 7. 11. 2022

Prestížne ocenenie Dewar Trophy pre vysokovýkonné hybridné vozidlo s technológiou Formuly 1™, ktoré má registráciu na prevádzku v cestnej premávke

Londýn/Affalterbach. Veľká česť pre Mercedes-AMG ONE (spotreba paliva, vážená, kombinovaná: 8,7 l/100 km; emisie CO2, vážené, kombinované: 198 g/km; spotreba elektrickej energie, vážená, kombinovaná: 32 kWh/100 km[1]): britský kráľovský automobilový klub udelil ocenenie Dewar Trophy 2022 spoločnosti Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) za hnacie ústrojenstvo E PERFORMANCE dvojmiestneho vozidla Mercedes-AMG ONE. Pohonná jednotka pochádza z Formuly 1™ a s 1,6-litrovým turbomotorom V6, akumulátorom s priamym chladením, štyrmi elektromotormi a výkonovou elektronikou dosahuje celkový výkon 782 kW (1 063 k). Kráľovský automobilový klub týmto ocenením vyzdvihol úspešný vývoj a implementáciu pohonnej jednotky Formuly 1™ do hyperšportového automobilu s registráciou na cestnú premávku. Špičková odborná porota udeľuje ocenenie Dewar Trophy od roku 1957 ako uznanie za výnimočný technický počin v automobilovej branži.

„Mercedes-AMG ONE je najambicióznejší projekt, aký sme kedy realizovali: hyperšportový automobil prvýkrát prenáša súčasnú hybridnú technológiu Formuly 1™ z pretekárskej trate na cestné komunikácie, a to takmer v pomere jedna k jednej. Z ocenenia Dewar Trophy sa spoločne tešia tímy spoločnosti Mercedes-AMG v Affalterbachu a spoločnosti Mercedes-AMG High Performance Powertrains v Brixworthe, pretože odviedli naozaj vynikajúcu prácu. Komisia expertov ocenila aj úzku tímovú spoluprácu, ktorá umožnila vznik vozidla AMG ONE. To platí v rovnakej miere pre vývoj aj pre výrobu. Na dosiahnutý výsledok môžu byť všetci zúčastnení právom veľmi hrdí“, hovorí Jochen Hermann, technický riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH a člen dozornej rady spoločnosti Mercedes-AMG High Performance Powertrains.

„Získanie ocenenia Dewar Trophy od Kráľovského automobilového klubu je veľkou poctou pre všetkých, ktorí sa podieľali na vývoji a výrobe vozidla Mercedes-AMG ONE. Zachovanie DNA pohonnej jednotky Formuly 1™ a dosiahnutie jej spôsobilosti na využívanie v cestnej premávke bolo pre nás veľkou výzvou. Túto výzvu sme však v plnej miere prijali a vďaka skvelej tímovej práci a neochvejnej podpore spoločností Mercedes-AMG a Mercedes-Benz sme ju aj zvládli. Sme veľmi nadšení a hrdí na to, že sa nám podarilo vytvoriť túto pohonnú jednotku“, hovorí Adam Allsopp, riaditeľ pre pokročilé technológie v rámci spoločnosti Mercedes-AMG High Performance Powertrains.

Spoločnosť Mercedes-Benz získala ocenenie Dewar Trophy už trikrát. Najprv ho získala v roku 2009 za svoj systém rekuperácie kinetickej energie vo Formule 1™, v roku 2014 to bolo za hybridnú pohonnú jednotku PU106A, ktorá zvíťazila na majstrovstvách sveta.

Kompletné hybridné hnacie ústrojenstvo pre vozidlá Mercedes-AMG ONE sa vyrába v závode spoločnosti Mercedes-AMG HPP v Brixworthe. Pozostáva z 1,6-litrového turbomotora V6, vysokovoltového akumulátora, štyroch elektromotorov, ako aj výkonovej elektroniky. Pred samotnou dodávkou prvkov pohonu do závodu v Coventry, kde majú byť namontované do vozidla, sa tieto prvky podrobia obsiahlemu testovaniu v skúšobniach v Brixworthe, aby sa zabezpečilo, že presne spĺňajú výkonnostné špecifikácie. Príslušné testy sa vykonávajú presne podľa rovnakých postupov, aké sa využívajú pri pohonných jednotkách Formuly 1™.

Jedinečný hyperšportový automobil fascinuje nielen svojím hybridným pohonom E PERFORMANCE Formula 1™, ale aj ďalšími technológiami z motoristického športu. Od karbónovej škrupinovej konštrukcie a karbónovej karosérie cez samonosnú jednotku motora/prevodovky a aktívnu aerodynamiku až po podvozok s tlačnými teleskopickými vzperami. V niektorých ohľadoch platí, že vďaka svojej komplexnej technológii ponúka dvojmiestny Mercedes-AMG ONE dokonca viac ako pretekárske vozidlo Formuly 1. Je vybavený plnovariabilným pohonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s hybridne poháňanou zadnou nápravou a elektricky poháňanou prednou nápravou s vektorovaním krútiaceho momentu. Okrem toho dokáže jazdiť aj na čisto elektrický pohon.

[1] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektriny bola zistená na základe nariadenia 692/2008/ES.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (4961x3721px, 10.37 MB)

Fotografia 2 (4961x3309px, 9.77 MB)

Fotografia 3 (4961x3309px, 10.67 MB)

Fotografia 4 (4961x3309px, 12.42 MB)