Mediálne centrum

6:35,183 min: Mercedes-AMG ONE je číslom 1 na pretekárskej trati Nürburgring-Nordschleife

Vydané 16. 11. 2022

Maro Engel aj napriek nie ideálnym podmienkam na trati zlepšil doterajší rekord pre sériovo vyrábané vozidlá so schválením na cestnú premávku o skvelých osem sekúnd
Affalterbach/Adenau. Mercedes-AMG ONE (spotreba paliva, vážená, kombinovaná: 8,7 l/100 km; emisie CO₂, vážené, kombinované: 198 g/km; spotreba elektrickej energie, vážená, kombinovaná: 32 kWh/100 km) [1] je kráľom pretekárskej trate Nürburgring-Nordschleife: hypervozidlo s technológiou Formuly-1™, ktorý na 20,832-kilometrovom okruhu dosiahol oficiálne nameraný a notársky overený čas 6:35,183 min, stanovil nový rekord pre sériovo vyrábané vozidlá so schválením na cestnú premávku vozidlá, ako aj v kategórii superšportových vozidiel.

Rekordné jazdy 28. októbra 2022 boli z hľadiska napínavosti ťažko prekonateľné: v čase presne o 17:14:31 v rámci posledného pokusu dňa vyrazil na trať pretekár a veľvyslanec značky AMG Maro Engel a na legendárnom a technicky náročnom asfalte známej pretekárskej trate v regióne pohoria Eifel zaznamenal fantastický nový čas. Vyštartoval ani nie minútu pred limitom, lebo od 17:15 bola trať oficiálne uzavretá. Jazdec DTM Maro Engel už predtým síce dosiahol nový najlepší čas, ešte však nebol spokojný. Ku koncu vymedzeného času na okruhu došlo k postupnému zlepšovaniu podmienok. Maro Engel tak využil úplne poslednú príležitosť a čas kola vylepšil na nový oficiálny rekord 6:35,183 min. Vzhľadom na variant trate, ktorý je známy zo supertestu športových automobilov, to predstavuje čas kola 6:30,705 min.

„Bol to naozaj nezabudnuteľný zážitok,“ povedal Maro Engel po absolvovaní rekordného kola. „Nečakal som, že za takýchto podmienok na trati dokážeme zajazdiť takýto čas. Na niektorých rozhodujúcich úsekoch trať ešte úplne nevyschla, a preto bola zradná. Bola to teda mimoriadna výzva. Pri predbežných testoch sme sa snažili nájsť optimálnu stratégiu nasadenia. Elektrickú energiu hybridného pohonu som si musel rozdeliť čo najlepšie, podobne ako to robili Lewis Hamilton a George Russell počas svojich pretekárskych víkendov. To vôbec nie je jednoduché, najmä pri takejto dĺžke trate. Okrem toho bolo potrebné optimálne využívať funkciu DRS. Ale aj to je súčasťou skutočného pocitu z Formuly 1. Je veľmi výnimočné, že sa po okruhu môžeme previezť na tomto jedinečnom vozidle.“

„Som hrdý na celý tím AMG – na všetkých, ktorí sa podieľali na tomto projekte. Najrôznejšie oddelenia v Affalterbachu, ako aj naši kolegovia v HPP v Brixworthe sa nikdy nevzdávali a pokračovali v uskutočňovaní sna o tomto vozidle. Tento úspech je zaslúženou odmenou za tvrdú prácu. Aj keď platí, že AMG ONE je určite viac doma na okruhu Grand Prix ako na okruhu Nordschleife – jednoducho sme sa posunuli o krok ďalej, ako sa to pri tomto projekte často stáva. Sme vôbec prví, ktorí sa so superšportovým vozidlom postavili výzvam pretekárskej trate Nürburgring. Aj preto je tento projekt taký jedinečný a ja mám z fantastického času kola veľkú radosť,“ hovorí Philipp Schiemer, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Spočiatku to na nový rekord nevyzeralo: počasie bolo slnečné so slabým vetrom, ale trať – čo je typické pre jesenný Nürburgring – bola na niektorých úsekoch stále vlhká a sčasti znečistená. Na niektorých úsekoch, napríklad na rýchlom úseku Kotlinka (Kesselchen), ideálna línia ešte úplne nevyschla. Celkovo to nie sú ideálne podmienky – najmä pre vozidlo tejto extrémnej výkonovej triedy. Kým sa trať stala prejazdnou pre prvé rýchle kolo, zostávajúci čas sa scvrkol na menej ako hodinu. Pri teplote vzduchu a asfaltu takmer 20 stupňov Celzia to stačilo už len na štyri rýchle kolá.

Mercedes-AMG priviezol na okruh dve vozidlá modelu ONE, čo umožnilo efektívne využiť limitovaný čas. Na základe špecifikácií spoločnosti Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG bolo vykonané testovanie a zdokumentovanie obidvoch vozidiel spoločnosťou TÜV Rheinland, ktorá potvrdila ich vyrobenie v rámci sériovej výroby. Notár potvrdil bezchybný stav vozidiel a správne vykonanie rekordných jázd.

Rekordné vozidlo v úplne sériovom stave
Po technickej stránke bolo rekordné vozidlo vybavené všetkým, čo Mercedes-AMG ONE ponúka v sériovej výbave: hypervozidlo prvýkrát na svete prenáša technológiu hybridného pohonu Formuly 1™ z pretekárskej trate na cesty. Hybridný model E PERFORMANCE s jedným spaľovacím motorom a štyrmi elektromotormi dosahuje celkový výkon 782 kW (1 063 k) a maximálnu rýchlosť 352 km/h. Ďalšie technológie motoristického športu siahajú od karbónového monopostu a karbónovej karosérie cez súčinnú jednotku motora a prevodovky a aktívnu aerodynamiku až po podvozok s tlačnými vzperami. Vďaka svojej komplexnej technológii ponúka dvojmiestny Mercedes-AMG ONE v niektorých prípadoch dokonca viac ako pretekárske vozidlo formuly 1™. Je vybavený plnovariabilným pohonom všetkých kolies AMG Performance 4MATIC+ s hybridne poháňanou zadnou nápravou a elektricky poháňanou prednou nápravou s vektorovaním krútiaceho momentu.

Pri rekordnej jazde boli zvolené maximálne hodnoty odklonu v rámci tolerancie stanovenej pre vozidlo v stave dodania z výrobného závodu. Maro Engel zvolil jazdný program „Race Plus“. To znamená aktívnu, maximálnu možnú aerodynamiku, tuhé nastavenie podvozka, zníženie vozidla o 37 mm na prednej náprave a o 30 mm na zadnej náprave, ako aj plný výkon všetkých motorov. Systém znižovania redukcie odporu vzduchu (DRS) aktivuje vodič stlačením tlačidla na volante. V takom prípade sa predné žalúzie na blatníkoch zasúvajú rovnako ako horný aerodynamický prvok dvojstupňového zadného krídla. Ak systém rozpozná spomalenie alebo určitú mieru priečneho zrýchlenia, aerodynamické prvky sa v okamihu vysunú.

Inteligentný štýl jazdenia s cieľom dosiahnuť optimálny manažment energie
Rekordné kolo v hybridnom superšportovom vozidle s technológiou Formuly 1™ si vyžadovalo nielen vodičské zručnosti, ale aj inteligentný štýl jazdy: Maro Engel počas jazdy na 20,8 km dlhom okruhu Nordschleife využíval špeciálny manažment energie. To znamená, že na všetkých úsekoch trate nemohol zrýchliť až na maximálnu možnú rýchlosť, ale musel hospodáriť s energiou. Na tento účel využil štvorstupňové ovládanie toku energie (EFC) modelu AMG ONE a v niektorých prípadoch aplikoval aj trocha skoršie odtiahnutie nohy z akceleračného pedála. V odbornom žargóne sa to označuje ako „lift and coast“. Jazdec okrem toho využíval aj rekuperáciu energie vo fázach brzdenia, takže vysokovýkonný akumulátor mohol ešte aj na dlhej rovinke Döttinger Höhe ponúknuť dostatok výkonu na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 338 km/h.

Všetky tieto variácie môže využívať aj každý zákazník s vozidlom AMG ONE. Platí to aj pre úplne sériové pneumatiky MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO, ktoré boli spolu so spoločnosťou Michelin ako partnerom vo vývoji vyvinuté špeciálne pre model ONE. Sériovo dodávaná keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG sa postará o maximálne možné spomalenie a stabilitu.

Prvý výrobca vozidiel s hypervozidlom na pretekárskom okruhu
Mercedes-AMG je prvým výrobcom automobilov, ktorý sa s takýmto hypervozidlom vydal na pretekársku trať Nürburgring-Nordschleife, kde nastúpil na preteky v oficiálnych rekordných jazdách. Mercedes-AMG ONE je tak nielen absolútne najrýchlejším cestným vozidlom na okruhu Nordschleife, ale aj číslom 1 v kategórii "superšportových vozidiel" na trati Nürburgring.

Rýchle časy kôl presne zmerali neutrálni experti spoločnosti „wige SOLUTIONS“. Bezchybný stav vozidla a vykonané merania potvrdil aj nezávislý notár formou jedenásťstranového úradného osvedčenia. Strhujúcu jazdu si môžete pozrieť vo videu.

[1] Údaje o spotrebe a emisiách CO2 sú predbežné a boli stanovené interne v súlade s certifikačnou metódou WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty od technickej služby ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (4961x3307px, 8.77 MB)

Fotografia 2 (4961x3307px, 8.03 MB)

Fotografia 3 (4961x3307px, 8.8 MB)

Fotografia 4 (4961x3307px, 9.18 MB)

Fotografia 5 (4961x3307px, 9.75 MB)

Fotografia 6 (4961x3307px, 9.59 MB)

Fotografia 7 (4961x3307px, 9.85 MB)

Fotografia 8 (4961x3307px, 7.15 MB)

Fotografia 9 (4961x3307px, 9.27 MB)

Fotografia 10 (4961x3307px, 7.21 MB)

Fotografia 11 (4961x3307px, 11.01 MB)

Fotografia 12 (3307x4961px, 8.44 MB)

Fotografia 13 (4961x3306px, 10.36 MB)