Mediálne centrum

Všestranné vozidlo s výkonnostnými génmi: nové Mercedes-AMG EQE SUV

Vydané 3. 11. 2022

Najvšestrannejší model z Affalterbachu s čisto akumulátorovým elektrickým pohonom

  • Prvé plnoelektrické vysokovýkonné vozidlo SUV od značky Mercedes-AMG
  • Dva výkonné elektromotory s celkovým výkonom až 505 kW (687 k)
  • Sériovo s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá, vzduchovým podvozkom AMG, riadením zadnej nápravy, ako aj stabilizáciou nakláňania špecifickou pre AMG
  • Expresívny exteriér AMG a príjemný športový interiér so zvukovým formátom Dolby Atmos®

Affalterbach. Mercedes-AMG prezentuje s EQE SUV ďalší míľnik svojej stratégie elektrifikácie – prvé plnoelektrické SUV od značky zameranej na výkonnosť a športové vozidla. S jeho variabilným interiérom a koncepciou pohonu zameranou na výkonnosť je najvšestrannejším elektrickým vozidlom v rámci portfólia značky Mercedes-AMG. Nový model navyše ponúka veľkorysý priestor pre cestujúcich aj batožinu. Rovnako ako sedan AMG EQS a sedan AMG EQE stavia aj vozidlo AMG EQE SUV na elektrickej platforme od značky Mercedes-EQ. Dva výkonné elektromotory a plnovariabilný náhon na všetky kolesá sú základom dynamického jazdného zážitku typického pre AMG. Vývojári značky Mercedes-AMG nezávisle navrhli aj mnohé ďalšie parametre. K nim patria vzduchový podvozok AMG RIDE CONTROL+ s adaptívnym nastaviteľným tlmením, riadenie zadnej nápravy a AMG ACTIVE RIDE CONTROL - systém stabilizácie nakláňania špecifický pre AMG. Okrem toho treba spomenúť funkciu ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG, ako aj dizajn exteriéru a interiéru. K dispozícii sú dva varianty nového vysokovýkonného vozidla SUV: základný model Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC (predbežné údaje kombinovanej spotreby elektriny podľa WLTP: 25,1 – 22,0 kWh/100 km; predbežné údaje kombinovaných emisií CO2 podľa WLTP: 0 g/km)[1] a ešte športovejší model Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ (predbežné údaje kombinovanej spotreby elektriny podľa WLTP: 27,8 – 22,6 kWh/100 km; predbežné údaje kombinovaných emisií CO2 podľa WLTP: 0 g/km)[1].

„AMG EQE SUV je ďalším míľnikom našej budúcnosti v oblasti jazdného výkonu. Nový model je naším prvým plneoelektrickým SUV. Po dvoch sedanoch AMG EQS a AMG EQE je to už tretie výkonné vozidlo, ktoré sme skonštruovali ako derivát na elektrickej platforme Mercedes-EQ. Vďaka variabilnému interiéru a vysokovýkonnému pohonu všetkých kolies je to najvšestrannejšie elektrické vozidlo od spoločnosti Mercedes-AMG. „Skutočne všestranné vozidlo – skutočné AMG!“, tvrdí Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

„Kompaktný formát modelu EQE SUV, krátky rázvor a koncepcia pohonu orientovaná na výkon predstavujú dokonalé východisko na to, aby sme vďaka našim špecifickým riešeniam AMG priniesli agilný, veľmi emocionálny a luxusný zážitok z jazdy. Týka sa to najmä pohonu, podvozka, bŕzd a ozvučenia. Týmto spôsobom sa staráme o to, aby sa naši zákazníci tešili na jazdné výkony typické pre našu značku,“ hovorí Jochen Hermann, technický riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Dizajn exteriéru s charakteristickými prvkami AMG
Dizajnu exteriéru dominujú veľkoryso modelované plochy, minimalizované škáry a plynulé prechody. Dynamické tvary zdôrazňujú športové vlastnosti. Mnohé charakteristické prvky AMG zaručujú vysokú rozpoznateľnosť a prispievajú k posilneniu značky. Medzi ne patrí aj obloženie chladiča s čiernym panelom špecifickým pre AMG, s pochrómovanými vertikálnymi vzperami lisovanými za tepla, integrovanou hviezdou Mercedes a nápisom „AMG“. Novinkou je špecifická plaketa na kapote motora s erbom AMG namiesto hviezdy Mercedes: po prvýkrát zdobí aj čisto elektrické vozidlo Mercedes-AMG. Ďalším znakom prednej časti vozidla je predný nárazník špecifický pre AMG, lakovaný vo farbe karosérie, s výstuhou v tvare A vo vysokolesklej čiernej farbe a s pochrómovaným ozdobným prvkom. Rovnaký vzhľad charakterizuje predný rozdeľovač prúdenia vo vysokolesklej čiernej farbe s pochrómovaným ozdobným prvkom, ako aj krídelká a plutvy na otvoroch na prívod vzduchu. Difúzory vzduchu na ľavej aj na pravej strane vo vysokolesklej čiernej farbe umožňujú tzv. efekt prieduchu, ktorý prináša aerodynamicky optimalizované prúdenie vzduchu okolo predných kolies. Sériové svetlomety DIGITAL LIGHT pri odomknutí a zatvorení vozidla premietnu projekciu špecifickú pre AMG.

Zvýrazňujúcimi prvkami pri pohľade zboku sú pre AMG špecifické kryty výrezov kolies vo farbe karosérie, ako aj plynulo integrované, úplne zapustené kľučky dverí. Tie dopĺňajú aerodynamicky optimalizované disky AMG z ľahkej zliatiny s rozmermi 21 alebo 22 palcov. Dynamický vzhľad dotvára zadný nárazník vo farbe karosérie s aerodynamicky optimalizovaným difúzorom a pozdĺžnymi lištami, ako aj zadné svetlá v dizajne špirály.

Dizajn interiéru s osobitným športovým nádychom
Aj v interiéri dominujú štýlové prvky AMG. Nové modely tu ponúkajú športové prostredie, okrem iného vďaka sedadlám s individuálnym tvarom a špeciálnym poťahom sedadiel z imitácie kože ARTICO s mikrovláknom MICROCUT a červenými ozdobnými švami. Na želanie sa ako alternatíva dodávajú poťahy sedadiel z kože napa so stvárnením špecifickým pre AMG. Plaketa AMG na operadlách predných sedadiel, ako aj vyrazené erby AMG na predných opierkach hlavy ešte viac zdôrazňujú identitu značky. To všetko dopĺňa množstvo ďalších detailov, ktoré zvýrazňujú osobitný štýl interiéru:

  • prístrojová doska a línia bokov v imitácii kože ARTICO vo farbe vesmírna sivá so štruktúrou povrchu NEOTEX a červeným ozdobným švom
  • stredové diely obloženia dverí a prechod stredovej konzoly do prístrojovej dosky z mikrovlákna MICROCUT v čiernej farbe s červeným ozdobným švom
  • volant AMG Performance v koži nappa, v spodnej časti sploštený, v oblasti uchopenia perforovaný, so strieborne sfarbenými hliníkovým páčkami na nastavenie rôznych úrovní rekuperácie a štandardnými tlačidlami na volante na individuálne priradenie špecifických nastavení vozidla
  • športové pedále AMG, podlahové rohože a nástupné lišty AMG s nápisom AMG (osvetlené s výmenným krytom)

Volant AMG Performance s výrazným dizajnom zdvojených ramien a hladko integrovanými dotykovými plochami kombinuje optickú stabilitu s ľahkosťou. Dolu sploštený veniec volantu potiahnutý kožou napa môže byť na želanie vyhrievaný. Sériové tlačidlá AMG na volante zaujmú brilantnými displejmi. Týmto spôsobom možno dôležité jazdné funkcie a jazdné programy ovládať bez toho, aby vodič musel zložiť ruky z volantu. Množstvo parametrov možno zvoliť priamo. Ponuky na ľavom tlačidle na volante možno individuálne dopĺňať, vymieňať alebo redukovať. Na multimediálnom dotykovom displeji alebo na voliteľnej hyperobrazovke sa na tento účel nachádza zoznam s viac ako 15 informáciami a možnosťami nastavenia pre priamu voľbu tlačidiel na volante.

Hyperobrazovka (na želanie) s funkciami a zobrazeniami infotainmentu MBUX špecifickými pre AMG
Obidva nové modely môžu byť na želanie vybavené inovatívnou hyperobrazovkou MBUX. Táto veľká, klenutá obrazovka sa tiahne od jedného stĺpika A k druhému stĺpiku A. Tri obrazovky sú umiestnené pod krycím sklom a vizuálne sa zlievajú. Vďaka učenlivému softvéru sa MBUX úplne prispôsobuje svojmu používateľovi a ponúka mu personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Pri takzvanej nulovej vrstve sú najdôležitejšie aplikácie zobrazené celkom hore v zornom poli, vždy podľa situácie a vo vzťahu ku kontextu.

V Európe a Číne je dynamický obsah na displeji spolujazdca dovolený aj počas jazdy. Sledovanie filmov, textových správ alebo prezentácií a surfovanie na internete je preto možné bez obmedzenia. Umožňuje to takzvaná funkcia zaclonenia, ktorá zabraňuje tomu, aby vodič videl obsah. Aj bez dynamického obsahu je displej spolujazdca atraktívnym magnetom pre oči, pretože v takom prípade sa zobrazí nový šetrič obrazovky špecifický pre AMG.

Systém MBUX ponúka celý rad ďalších funkcií AMG, ktoré zdôrazňujú výkonnostný charakter. To platí najmä pre jedinečné ukazovatele na združenom prístroji, ako aj multimediálny displej a projekčný displej. Rýchly prístup k jazdným programom AMG DYNAMIC SELECT umožňuje príslušné tlačidlo priameho prístupu na stredovej konzole.

Zvukový formát Dolby Atmos® posúva zážitok z prehrávania zvuku v EQE SUV na novú úroveň. Jednotlivé nástroje alebo hlasy štúdiovej kompozície je možné umiestniť v priestore počúvania. To umožňuje nový druh animácie zvuku: kým bežné stereosystémy spravidla disponujú dynamikou orientovanou naľavo a napravo, Dolby Atmos® dokáže využiť celý priestor a vytvoriť 360-stupňový zážitok.

Koncepcia pohonu zameraná na výkonnosť s dvomi elektromotormi
Obidva nové modely Mercedes-AMG EQE SUV ponúkajú koncepciu pohonu orientovanú na výkon s dvoma elektromotormi. Výkonné elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS), ktoré obsahuje jeden motor na prednej náprave a jeden motor na zadnej náprave, ponúka zároveň plne variabilný náhon na všetky kolesá, ktorý prenáša hnaciu silu na vozovku vo všetkých jazdných podmienkach. Výkonové spektrum siaha od 350 kW (476 k) v modeli EQE 43 4MATIC až po 505 kW (687 k) v modeli EQE 53 4MATIC+ s voliteľným balíkom AMG DYNAMIC PLUS a funkciou zvýšenia výkonu. Maximálny krútiaci moment sa pohybuje od 858 až do 1 000 Nm.

Elektromotory na prednej a zadnej náprave, ktoré sú špecifické pre AMG, sú permanentne aktivované synchrónne motory (PSM). Charakteristika, ktorá je dôsledne orientovaná na výkonnosť, je zrejmá už z hodnôt výkonu a krútiaceho momentu. Okrem toho sa elektrické stroje vyznačujú optimálnou rovnováhou medzi zvýšením výkonu, účinnosťou a zvukovým komfortom. Elektromotory modelu EQE 43 4MATIC SUV sú nastavené a riadené špecificky pre AMG. Súčasťou modelu EQE 53 4MATIC+ SUV sú elektromotory špecifické pre AMG s prispôsobenými vinutiami, iné balíky plechov, vyššie elektrické prúdy a špecifické invertory. To umožňuje vyššie otáčky motora, a teda ešte vyšší výkon, ktorý je citeľný najmä pri zrýchľovaní a pri maximálnej rýchlosti.

Elektromotor na zadnej náprave je mimoriadne výkonný vďaka šesťfázovému vyhotoveniu, ktoré je založené na dvoch vinutiach, pričom každé z vinutí má tri fázy. Stator s priťahovacím vinutím zabezpečuje mimoriadne silné magnetické pole.

To všetko dopĺňa vysokozaťažiteľná koncepcia regulácie teploty, ktorá umožňuje opakované zrýchľovacie manévre s nemenným vysokým výkonnom. Základom prepracovanej konštrukcie je takzvaná vodná kopia v hriadeli rotora, ktorá zabezpečuje chladenie rotora. Ďalšími chladiacimi prvkami v okruhu chladenia, ktoré sú špecifické pre AMG, sú špeciálne rebrá na statore a ihlicová štruktúra kolíkových rebier na invertore, ktorý je vyrobený z vysokovýkonného keramického materiálu. K tomu sa pridáva výmenník tepla prevodového oleja: okrem chladenia oleja dochádza pri studenom štarte aj k jeho predhrievaniu, čo vedie k zvýšeniu hospodárnosti. 

Plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC a 4MATIC+
Sériový, plne variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC (EQE 43) alebo 4MATIC+ (EQE 53) prenáša silu motorov na cestu. Na rozdiel od minulosti znamená „+“ v 4MATIC+ nielen plne variabilný náhon na všetky kolesá, ktorým disponujú EQE 43 a EQE 53, ale aj celkové plus v oblasti výkonu a dynamiky, ktoré EQE 53 ponúka. V obidvoch modeloch systém v závislosti od jazdnej situácie plynule rozdeľuje hnacie momenty medzi prednú a zadnú nápravu: v porovnaní s mechanickým náhonom na všetky kolesá platí, že špecifický elektrický systém zabezpečuje výrazne rýchlejšiu reakciu. Krútiaci moment sa kontroluje 160-krát za sekundu a je k dispozícii podľa potreby. Momenty sa rozdeľujú v závislosti od zvoleného jazdného programu: program Komfort je orientovaný na maximálnu efektívnosť, v programe Šport a Šport+ sa sila rozdeľuje s ťažiskom za stredom rázvoru v zmysle vyššej priečnej dynamiky.

Podvozok AMG RIDE CONTROL+ s adaptívnym nastaviteľným tlmením
Podvozok AMG RIDE CONTROL+ so vzduchovým pružením a adaptívnym nastaviteľným tlmením stavia na prednej náprave so štyrmi ramenami a zadnej náprave s priestorovým zavesením kolies. Na každej náprave sú optimalizované strmene kolies špecifické pre AMG, ramená podvozka a priečne stabilizátory s vyššou tuhosťou. V základných črtách zodpovedá podvozku modelu AMG EQS a štvordverového kupé AMG GT, no naladenie bolo prispôsobené modelu AMG EQE SUV. Nosník zadnej nápravy je spojený s holou karosériou ložiskami tuhšími o 50 percent, pričom vôla v ložiskách bola zredukovaná s cieľom vytvoriť ešte bezprostrednejší kontakt s vozovkou. Inžinieri AMG cielene vyladili všetky komponenty tak, aby spĺňali osobitné požiadavky zákazníkov značky Mercedes-AMG. To platí pre komfort jazdy, ako aj pre jazdnú dynamiku.

Pri adaptívne nastaviteľnom tlmení sú použité dva takzvané obmedzovacie ventily tlaku. Pomocou týchto plynulo regulovateľných ventilov umiestnených mimo tlmičov možno silu tlmenia ešte presnejšie prispôsobiť rôznym jazdným podmienkam a jazdným programom: jeden ventil riadi ťažný stupeň, teda silu, ktorá vzniká pri vypružení kolesa. Druhý ventil ovláda tlačný stupeň, ktorý vzniká pri zapružení kolesa. Regulácia ťažného a tlačného stupňa sa uskutočňuje nezávislé od seba. Táto technológia umožňuje na jednej strane zvýšiť úroveň komfortu a na druhej strane poskytnúť ešte športovejšiu dynamiku jazdy.

Riadiaca jednotka regulácie podvozka využíva analýzu údajov pochádzajúcich okrem iného aj od snímačov zrýchlenia a dráhy kolies a v závislosti od situácie dokáže v priebehu niekoľkých milisekúnd prispôsobiť tlmiacu silu pre každé koleso. Vývojárom AMG sa podarilo významným spôsobom zväčšiť rozpätie medzi športovými a komfortnými vlastnosťami. Okrem iného to dosiahli rozšírením charakteristiky medzi minimálnou a maximálnou silou tlmenia, ako aj ešte vyššou flexibilitou grafu charakteristiky. Použitím dvoch nastavovacích ventilov dokáže tlmič zaručiť prestavovanie sily tlmenia vo všetkých oblastiach kmitov kolesa. Vďaka špeciálnemu vyhotoveniu ventilov reaguje tlmič rýchlo a citlivo na meniace sa povrchy vozovky a jazdné situácie.

Súčasťou inteligentnej regulácie jazdnej výšky je aj efektívnosť, výsledkom čoho je lepšia aerodynamika a nižšia spotreba elektriny. V jazdných programoch S a S+ jazdia modely Mercedes-AMG EQE SUV v zníženej výške (-15 mm) už od rýchlosti 0 km/h. V jazdnom programe C závisí regulácia od rýchlosti, pričom k zníženiu jazdnej výšky dochádza pri rýchlosti 120 km/h a k opätovnému zvýšeniu pri 80 km/h.

K potenciálu vysokej jazdnej dynamiky prispievajú aj špeciálne pneumatiky, ktoré sú špeciálne prispôsobené požiadavkám plnoelektrických vozidiel AMG Performance. Popri iných dodávateľoch odporúčame pneumatiku MICHELIN Pilot Sport EV MO1, ktorá bola špeciálne navrhnutá pre športové vozidlá s elektrickým pohonom. K dispozícii sú rozmery 21 alebo 22 palcov a pneumatiky sa vyznačujú nízkym valivým odporom v kombinácii s veľmi vysokou úrovňou priľnavosti na mokrej aj na suchej vozovke.

Sériovo s aktívnym riadením zadnej nápravy
Oba modely Mercedes-AMG EQE SUV sú sériovo vybavené aktívnym riadením zadnej nápravy. Uhol natočenia kolies do 9,0 stupňov podporuje agilné riadenie a umožňuje dosiahnuť priemer otáčania 10,9 metra. Súhra riadenia prednej a zadnej nápravy je navrhnutá tak, aby sa pri jazde v meste a mimo mesta dosahovali agilné reakcie s menej výraznými pohybmi volantom. Pri rýchlostiach pod 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú opačným smerom ako predné kolesá. Mercedes-AMG EQE SUV vďaka tomu jazdí obratne, s ľahkosťou a agilne. To má mimoriadne pozitívny účinok pri odbočovaní, svižných zmenách smeru jazdy a manévrovaní. Od rýchlosti presahujúcej 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú rovnakým smerom ako predné kolesá. Rázvor, ktorý sa tým virtuálne predĺži, ponúka vyššiu jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy vo vyšších rýchlostiach, rýchlejšie zmeny jazdných pruhov alebo náhle vyhýbacie manévre.

AMG ACTIVE RIDE CONTROL: elektromechanická aktívna stabilizácia nakláňania (len AMG EQE 53 4MATIC+ SUV)
Na rozdiel od bežných priečnych stabilizátorov vyrovnáva aktívna stabilizácia nakláňania v modeli AMG EQE 53 4MATIC+ SUV pohyby karosérie elektromechanicky. Priečne stabilizátory na prednej aj na zadnej náprave sú s týmto cieľom rozdelené na dve časti. V strede sa nachádza elektromechanický aktuátor, do ktorého je integrovaná trojstupňová planétová prevodovka. Pri jazde na vozovke s nerovným povrchom aktuátor aktívne oddeľuje polovice stabilizátora, čo zvyšuje komfort jazdy. Pri dynamickej jazde sa polovice navzájom spájajú a skrútia sa proti sebe. Tým sa výrazne obmedzí priečne nakláňanie vozidla. Na splnenie vysokých výkonnostných požiadaviek spoločnosti Mercedes-AMG je systém založený na prídavnom 48-voltovom elektrickom systéme. Na uchytenie systému aktívnej stabilizácie nakláňania vývojári AMG prepracovali zadnú časť vozidla.

Výhody elektromechanickej stabilizácie priečneho nakláňania:

  • väčšie rozpätie medzi komfortom a športovým charakterom ako pri mechanickom riešení
  • precízna kompenzácia pohybov karosérie. Ovládanie zostáva presne kontrolovateľné a priame aj v športových limitných oblastiach
  • obmedzenia nakláňania pri prejazde zákrut, ako aj možnosť presnejšieho nastavenia vlastností riadenia a správania pri zmene zaťaženia
  • vyššia miera komfortu jazdy pri jazde v priamom smere vďaka vyrovnávaniu rázov spôsobených jednostrannými nerovnosťami vozovky
  • výrazne rýchlejšia reakcia ako pri hydraulických systémoch
  • nižšia hmotnosť konštrukčných dielov v porovnaní s hydraulickými riešeniami
  • Pre individuálny jazdný zážitok: jazdné programy AMG DYNAMIC SELECT
    Vodič môže stlačením tlačidla zmeniť jazdné vlastnosti, čím ich prispôsobí konkrétnej situácii alebo svojej preferencii. Tieto prispôsobenia umožňuje päť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+ a Individuálny. Programy pokrývajú široké spektrum: od vysokého komfortu až po výrazné športové vlastnosti. Dôležité parametre ako charakteristika pohonu a výkonu, nastavenie podvozka, Dynamika AMG okrem iného s krivkou závislosti krútiaceho momentu od riadenia a ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG sú v závislosti od zvoleného jazdného programu príslušne upravené. Maximálny hnací výkon možno získať v jazdnom programe Šport+ alebo vo všetkých jazdných programoch podradením dorazovým spínačom. V jazdných programoch (okrem programu Šport+) je maximálny výkon upravený tak, aby sa zvýšila efektívnosť a znížila spotreba.

EQE 43 4MATIC SUVEQE 53 4MATIC+ SUV
Klzká vozovka50 % výkon (= 175 kW)50 % výkon (= 230 kW)
Komfort85 % výkon (= 300 kW)80 % výkon (= 368 kW)
Šport90 % výkon (= 325 kW)90 % výkon (= 414 kW)
Šport+100 % výkon (= 350 kW)100 % výkon (= 460 kW)
PRETEKÁRSKY ŠTART bez funkcie zvýšenia výkonu100 % výkon (= 350 kW)100 % výkon (= 460 kW)
Funkcia PRETEKÁRSKY ŠTART s funkciou zvýšenia výkonu (obsiahnutá v balíku AMG DYNAMIC PLUS)nedodáva sa110 % výkon (= 505 kW)

Vodič si môže predvoliť aj základné nastavenie podvozka prostredníctvom jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT: stlačením tlačidla sa menia jazdné vlastnosti, napríklad od úplne dynamických v režime Šport+ až po pokojné plachtenie v nastavení Komfort. Okrem toho si možno naladenie prispôsobiť nezávisle od jazdných programov vlastným tlačidlom v troch stupňoch.

V závislosti od jazdného programu centrálna riadiaca jednotka pohonu automaticky aktivuje rôzne stratégie zníženia výkonu a chladenia: v programoch Šport a Šport+ sa chladiaci systém aktivuje skôr a chladiaci výkon sa zvýši na to, aby bol uvoľnený výkon k dispozícii dlhšiu dobu. Vodič môže dodatočne prostredníctvom funkcie ESP OFF zvýšiť pôžitok z jazdy, napríklad na uzatvorených tratiach.

Vysokovýkonná brzdová sústava AMG
Prvotriedne hodnoty spomalenia s vysokou odolnosťou a trvalou zaťažiteľnosťou poskytuje vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG so šesťpiestikovými strmeňmi bŕzd a brzdovými kotúčmi s rozmermi 415 x 33 milimetrov na prednej náprave a jednopiestikovými strmeňmi bŕzd a brzdovými kotúčmi s veľkosťou 378 x 22 milimetrov na zadnej náprave. V prípade keramickej vysokovýkonnej kompozitnej brzdovej sústavy AMG (na želanie) sa vpredu používajú ešte väčšie brzdové kotúče s rozmermi 440 x 40 milimetrov. Ďalšou špičkovou funkciou je inteligentný elektromechanický posilňovač bŕzd iBooster. Ten zabezpečuje, že brzdový systém maximálne efektívne kombinuje elektrickú rekuperáciu s hydraulickou brzdou. Na dosiahnutie autentického jazdného zážitku je funkcia iBooster špeciálne nastavená na pocit z pedála, ktorý je typický pre AMG, a brzdovú sústavu AMG.

ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG: jedinečný zvukový zážitok s väčším rozpätím
Značka, ktorá je orientovaná na výkonnosť a športové vozidlá, dodáva prostredníctvom ZVUKOVÉHO ZÁŽITKU AMG nový hlas elektrickej mobilite – zvukovú stopu určenú pre exteriér a interiér, ktorá emocionálne zosilní dynamický jazdný zážitok. Rovnako ako jazdné programy, aj zvuková kompozícia má veľké rozpätie: v sériovej charakteristike Autentický môže zákazník v závislosti od jazdného stavu a zvoleného jazdného programu regulovať zvuk aj jeho intenzitu. Jazdné zvuky, ktoré sú typické pre AMG, sa vytvárajú pomocou prídavného hardvéru. Sem patria špeciálne reproduktory, basový aktuátor a generátor zvuku. Ďalší prvok výbavy pre ešte individuálnejšie prispôsobenie: pomocou tlačidiel AMG na volante alebo centrálneho displeja môže vodič v každom jazdnom programe zvoliť zvukové charakteristiky Vyvážený, Športový a Výkonný. V prípade funkcie PRETEKÁRSKY ŠTART vozidlo vydáva jedinečný zvuk, ktorý je vhodne prispôsobený dynamickému zrýchľovaniu.

Balík AMG DYNAMIC PLUS dodatočne obsahuje ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG s charakteristikou Výkonnostný, ktorá vytvára ešte emocionálnejšiu zvukovú kulisu. Na želanie sú k dispozícii charakteristiky Vyvážený, Športový a Výkonný. Tá okrem jazdných zvukov obsahuje aj veľkú časť takzvaných zvukov udalostí – sú to vhodné zvuky pre všetky funkcie vozidla, ktoré zvuky vydávajú. K takýmto udalostiam patrí zamknutie vozidla, ako aj naštartovanie a vypnutie motora. Program dokonca simuluje klikanie smeroviek, pretože mnohí vodiči nechcú prísť o tento známy zvuk. Úplnou novinkou je zvuk udalosti špecifický pre AMG, ktorý zaznie pri zamknutí vozidla. Prostredníctvom nastavení multimediálneho systému je možné zvuky udalostí kedykoľvek deaktivovať – osobitne pre exteriér a interiér.

Balík AMG DYNAMIC PLUS s doplnkami ovplyvňujúcimi dynamiku jazdy
Balík AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa pre EQE 53 4MATIC+ SUV dodáva na želanie, kombinuje doplnky ovplyvňujúce dynamiku jazdy, ku ktorým patrí zvýšenie výkonu pre PRETEKÁRSKY ŠTART, zvýšenie maximálnej rýchlosti na 240 km/h, ako aj emocionálny ZVUKOVÝ ZÁŽITOK AMG Výkonnostný. Zvuky, ktoré boli skomponované špeciálne pre tento zvukový svet, napríklad pre nabíjanie alebo funkcie infotainmentu, završujú zážitok AMG.

Dynamika jazdy dodržiava to, čo sľubuje zvuk: pri vhodnej teplote a stave nabitia je možné nakrátko zvýšiť maximálny výkon a krútiaci moment pre PRETEKÁRSKY ŠTART. Na zrýchlenie z 0 na 100 km/h potom model Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV potrebuje len 3,5 sekundy. Basové aktuátory a reproduktory vo vozidle už počas státia jasne ukazujú silu elektromotorov a poskytujú emocionálne nabitú zvukovú stopu pre intenzívne zrýchlenie. Grafické vyhotovenia ukazovateľov špecifické pre AMG v displejoch zdôrazňujú jazdný výkon aj vizuálne. Prostredníctvom nastavení multimediálneho systému je možné Zvukový zážitok AMG kedykoľvek deaktivovať – osobitne pre exteriér a interiér.

Ďalšie prvky pre ešte vyššiu dynamiku
Množstvo prvkov AMG na želanie posilní dynamický dojem. K týmto prvkom patria dizajnové prvky ako balík AMG Night s prvkami v čiernej farbe a čiernom chróme, červené strmene bŕzd alebo ozdobné prvky z uhlíkového vlákna AMG. Jazdnú dynamiku vysokovýkonných modelov AMG EQE SUV možno vylepšiť aj technicky, napríklad príslušným hardvérom, ako je keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG. Okrem toho si zákazník môže vybrať aerodynamicky optimalizované disky AMG z ľahkej zliatiny s rozmermi 20 a 21 palcov.

Na želanie sa dodáva aj AMG TRACK PACE, teda virtuálny pretekársky inžinier: softvér je súčasťou systému infotainmentu MBUX a napríklad počas jazdy na pretekárskej trati ustavične zaznamenáva viac ako 80 špecifických údajov o vozidle (napr. rýchlosť, zrýchlenie). To všetko dopĺňa zobrazenie časov na kolá a úseky, ako aj rozdiel v porovnaní s referenčným časom. Niektoré zobrazovacie prvky sa pritom rozsvietia nazeleno alebo načerveno: vodič tak kútikom oka dokáže určiť, či je jeho aktuálna jazda v porovnaní s najlepším časom rýchlejšia alebo pomalšia, a nemusí pritom priamo odčítať číselné údaje. Údaje sa zobrazujú na multimediálnom displeji, združenom prístroji a projekčnom displeji (na želanie).

Vysokovýkonný trakčný akumulátor s kapacitou 90,6 kWh
Nové modely Mercedes-AMG EQE SUV sú vybavené 328-voltovým vysokovýkonným trakčným akumulátorom, ktorý sa vyrába podľa najnovších štandardov lítium-iónovej technológie. Jeho využiteľná kapacita energie je 90,6 kWh a pozostáva z desiatich modulov s celkovo 360 článkami typu pouch. Aj systém manažmentu akumulátora je v prípade modelu EQE 53 SUV nastavený špecificky pre AMG. Jazdné programy Šport a Šport+ sú orientované na výkonnosť, jazdný program Komfort je orientovaný na dojazd. Generácia akumulátora sa vyznačuje vysokou energetickou hustotou a vysokým nabíjacím výkonom. Novinkou je aj možnosť inštalácie aktualizácií pre systém manažmentu akumulátora vzduchom pre priebežné zlepšovanie počas životného cyklu. Model EQE 53 4MATIC+ SUV okrem toho disponuje zväzkom vedení špecifických pre AMG, ktorý je prispôsobený vyššiemu výkonu. V oblasti chemického zloženia článkov akumulátora nastal veľký pokrok, pokiaľ ide o trvalú udržateľnosť: podiel kobaltu sa znížil na desať percent, optimalizovaný aktívny materiál pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8 : 1 : 1.

Krátke časy nabíjania vďaka inteligentnému teplotnému manažmentu
Ďalšou výhodou novej generácie akumulátorov sú krátke časy nabíjania. Akumulátor energie možno nabíjať jednosmerným prúdom do 170 kW na rýchlonabíjacích staniciach. V tomto prípade možno nabiť energiu až na 170 kilometrov (WLTP) za 15 minút[2]. Vďaka palubnej nabíjačke možno elektrické vozidlo AMG nabiť výkonom 11 kW alebo voliteľne striedavým prúdom do 22 kW celkom komfortne doma alebo na verejných nabíjacích staniciach. V Japonsku bude možné aj obojsmerné nabíjanie, teda nabíjanie oboma smermi. Túto možnosť dopĺňajú inteligentné programy nabíjania, ktoré možno automaticky aktivovať podľa lokality. S funkciami ako nabíjanie, ktoré je mimoriadne šetrné k akumulátoru, sú procesy ešte efektívnejšie.
Podiel na skrátení časov nabíjania má aj efektívny teplotný manažment. Keď je inteligentná Navigácia s Elektrickou inteligenciou aktivovaná, akumulátor sa počas jazdy predhreje alebo ochladí, aby na mieste nabíjania dosiahol optimálnu teplotu na rýchle nabíjanie. Želaný teplotný rozsah akumulátora sa dosahuje pomocou okruhu chladenia a v ňom integrovaného prihrievača PTC (Positive Temperature Coefficient).

Konštrukcia akumulátora je orientovaná na zabezpečenie optimálnej prevádzkovej teploty zásobníka energie vo všetkých podmienkach používania. Hliníkové zväzkové profily rámu akumulátora majú určené chladiace dutiny, cez ktoré prúdi chladiace médium. Inteligentný teplotný manažment a manažment nabíjania sa celkovo stará o to, aby boli po dlhú dobu zachované vysoké nabíjacie prúdy. Sériové tepelné čerpadlo využíva odpadové teplo elektrického pohonu (invertor a elektromotor), rovnako ako vysokovoltového akumulátora na vyhrievanie interiéru. Znižuje sa tak spotreba prúdu z akumulátora na vyhrievanie a zvyšuje sa dojazd. Ďalšou funkciou je predklimatizovanie.

Akumulátor sa vyznačuje aj dlhou životnosťou. Podstatnou mierou k tomu prispieva funkcia ECO Charging: inteligentné riadenie zmierňuje zaťaženie akumulátora počas nabíjania, čím spomaľuje prirodzený proces starnutia akumulátora. Výhody pre zákazníka prináša aj funkcia prerušenia nabíjania: nabíjanie je možné pozastaviť vo voľne voliteľných časoch, napríklad na neskoršie využitie výhodnejšieho nočného prúdu. Dokladom o dlhej životnosti vysokovoltových akumulátorov je certifikát akumulátora. Tento certifikát platí do desiatich rokov alebo do jazdného výkonu 250 000 kilometrov.

Inteligentná rekuperácia pre efektívne spätné získavanie energie
Akumulátor možno nabíjať aj efektívnym spätným získavaním energie pomocou rekuperácie. Rekuperačný výkon pritom dosahuje hodnotu až 260 kW[3]. Vodič môže nastaviť intenzitu rekuperácie v troch stupňoch pomocou radiacich páčok na volante, pričom mu v závislosti od situácie môže optimálne pomáhať asistent ECO. Pri stupňoch rekuperácie D a D- je možné jazdenie s použitím jedného pedála a kombinované brzdenie až do úplného zastavenia. V programe DAuto sa dosahuje spomalenie 5 m/s2, z toho 3 m/s2 rekuperáciou (2 m/s2 pomocou vysokovýkonnej brzdovej sústavy AMG). Pomocou funkcie DRIVE PILOT (na želanie) vozidlo automaticky spomalí pred rozpoznanými vozidlami idúcimi vpredu až do úplného zastavenia, napríklad pred svetelnou križovatkou.

Trvalo udržateľné zaobchádzanie s elektrickým prúdom vďaka Mercedes me Charge
So službou Mercedes me Charge zákazníci od roku 2021 na každej verejnej nabíjacej stanici v celej Európe nabíjajú svoje vozidlá vždy ekologickým spôsobom. Vysokokvalitné potvrdenia o pôvode sú zárukou toho, že sa do siete dostane toľko zelenej energie z obnoviteľných zdrojov, koľko sa odoberie prostredníctvom služby Mercedes me Charge. V priebehu prvých troch rokov od kúpy pri službe Mercedes me Charge, a teda aj pri zelenom nabíjaní nevznikajú pre zákazníka žiadne základné poplatky. Ďalšou výhodou je služba IONITY: Bez obmedzenia (IONITY: Unlimited): všetci zákazníci EQE SUV v Európe môžu so službou Mercedes me Charge používať sieť rýchlonabíjacích staníc IONITY jeden rok bezplatne. Pomocou novej funkcie Pripojiť a nabíjať (Plug & Charge) možno nabíjať AMG EQE SUV mimoriadne pohodlne.

Mercedes me Charge je v súčasnosti najväčšou nabíjacou sieťou na svete: aktuálne má k dispozícii viac ako 850 000 nabíjacích miest s možnosťou nabíjania striedavým a jednosmerným prúdom, z toho viac ako 350 000 nabíjacích miest sa nachádza v Európe. Súčasťou sú aj rýchlonabíjacie stanice siete IONITY, ktorej spoluzakladateľom je aj značka Mercedes-Benz. Okrem toho je funkcia Mercedes me Charge v systéme MBUX rozšírená o funkcie ako filtrovanie a prognóza dostupnosti nabíjacích staníc.

Aplikácia Mercedes me: jednoduché ovládanie v chytrom telefóne a na tablete
Aplikácia Mercedes me od posledného prepracovania ponúka množstvo vylepšených a nových funkcií. Patrí sem možnosť filtrovania, ktorá umožňuje triedenie nabíjacích miest podľa kritérií ako dostupnosť alebo výkon nabíjania. Predpokladanú vyťaženosť nabíjacej stanice v priebehu dňa odteraz aplikácia zobrazuje aj na základe výpočtu pravdepodobnosti.

Predvídateľné plánovanie trasy a efektívne jazdenie s Elektrickou inteligenciou
V prípade služby Navigácia s Elektrickou inteligenciou hovorí jej názov za všetko. Pretože na základe množstva faktorov plánuje najrýchlejšiu a najpohodlnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie a dynamicky reaguje napríklad na dopravné zápchy alebo zmeny spôsobu jazdenia. Elektrická inteligencia predvídavo naplánuje rýchlu a komfortnú trasu vrátane zastávok na nabíjanie na základe množstva faktorov, napríklad na základe vypočítanej spotreby energie. Systém pritom vo výpočte zohľadňuje všetky relevantné údaje od topografie a priebehu trasy cez rýchlosť jazdy až po potrebu kúrenia a chladenia.

Vďaka Elektrickej inteligencii navyše reagujú nové modely AMG EQE SUV dynamicky na dopravné situácie na naplánovanej trase. Vozidlo zaznamenáva dopravné zápchy a uzávery, ako aj meniacu sa spotrebu energie. Systém na výpočet používa informácie z cloudu, ktoré kombinuje s údajmi vo vozidle. Plánovanú trasu je možné individuálne upraviť. Zákazník môže napríklad naplánovať dodatočnú rezervu v cieli cesty a na nabíjacej stanici (SOC, stav nabitia) – štandardným nastavením je 10-percentný stav nabitia. Keď je zvolená funkcia Nabíjanie v cieli cesty, nie je nutné dodržať nastavenú rezervu do cieľa cesty. Systém MBUX zobrazí informáciu o tom, či je dostupná kapacita akumulátora dostatočná pre návrat do východiskového bodu bez nabíjania.

Ďalšie možnosti individuálneho plánovania trasy:

  • výpočet trasy uprednostňuje manuálne pridané nabíjacie stanice na trase
  • vodič môže vylúčiť navrhnuté nabíjacie stanice
  • výpočet predpokladaných nákladov na nabíjanie pri každej zastávke na nabíjanie
  • V prípade rizika, že vozidlo nedorazí do cieľa alebo k nabíjaciemu stojanu s určenými nastaveniami, systém MBUX vďaka Aktívnemu monitorovaniu dojazdu včas zobrazí upozornenie s výzvou na aktiváciu jazdných funkcií ECO.

Komplexná koncepcia ochrany: akumulátor je uložený v podlahe vozidla, kde je chránený pred nárazom
Akumulátor je uložený v podlahe vozidla, teda v oblasti chránenej pred nárazmi, je zakomponovaný do štruktúry holej karosérie vrátane bočného hliníkového lisovaného profilu. Počas lisovania sa zohriaty kovový blok pretláča cez dýzy a premieňa sa nekonečný profil, ktorý sa následne vhodne odreže. Vďaka tomu možno získať vysokokomplexné profily, ktoré sú presne prispôsobené požiadavkám. Teleso so štruktúrami zachytávajúcimi energiu vpredu a na strane, ako aj tuhou dvojstennou podlahovou platňou dodatočne chráni moduly. To všetko dopĺňa vlastný, viacstupňový bezpečnostný systém pre každodennú prevádzku. Jeho súčasťou je napr. monitorovanie teploty, napätia alebo izolácie. Pri výskyte chyby sa akumulátor odpojí. Aj monitorovanie nárazu počas státia je súčasťou sériovej výbavy. 

Technické údaje

Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC SUV
Pohon a akumulátor
ElektromotoryTypDva permanentne aktivované synchrónne motory
Menovitý výkonkW (k)350 (476)
Menovitý krútiaci momentNm858
NáhonPlnovariabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC
Typ akumulátoraLítium‑iónový
Menovité napätieV328
Kapacita energie akumulátora, využiteľnákWh90.6
Max. rekuperačný výkonkW260
Maximálny výkon nabíjania striedavým prúdom (sériovo/na želanie)kWNov-22
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdomkW170
Podvozok
Predná nápravaAMG RIDE CONTROL+ s prednou nápravou so štyrmi ramenami, pneumatickou teleskopickou vzperou, adaptívnym nastaviteľným tlmením
Zadná nápravaAMG RIDE CONTROL+ s nápravou s priestorovým zavesením kolies s piatimi ramenami, vzduchovým pružením, adaptívným nastaviteľným tlmením
Brzdová sústavaHydraulická dvojkruhová brzdová sústava; vpredu brzdové kotúče s rozmermi 415 x 33 mm s vnútorným vetraním a dierované, 6-piestikové hliníkové pevné strmene; vzadu brzdové kotúče s rozmermi 378 x 22 mm s vnútorným vetraním a dierované, 1-piestikový hliníkový plávajúci strmeň; elektrická parkovacia brzda, ABS, asistent brzdenia, 3-stupňový systém ESP®
RiadenieElektromechanické parametrické servoriadenie s ozubenou tyčou, variabilným prevodom (12,8 : 1 pri nulovej polohe) a variabilným posilňovačom riadenia, sériovo riadenie zadnej nápravy (9,0°)
Diskyvpredu 9,5 J x 21 ET42; vzadu 9,5 J x 21 ET 42
Pneumatikyvpredu Michelin Pilot Sport EV MO1 275/40 R21; vzadu Michelin Pilot Sport EV MO1 275/40 R21
Rozmery a hmotnosti
Počet dverí/miest na sedenie4-May
Dĺžka/šírka[4]/výškamm4 879/1 931/1 672
Rázvormm3 030
Rozchod kolies vpredu/vzadumm1 654/1 659
Priemer otáčaniam10.9
Objem batožinového priestoru podľa VDAl520 - 1 675
Prevádzková hmotnosť EU/najväčšia príp. celk. hmotnosť/max. zaťaženiekg2 600/3 195/595
Prípustná hmotnosť prívesu (brzdený/nebrzdený)kg1 800/750
Jazdné výkony, spotreba a dojazd
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hs4.3
Maximálna rýchlosťkm/h210
Kombinovaná spotreba elektriny (WLTP)[5]kWh/100 km25,1 – 22,0
Kombinované emisie CO2 (WLTP)g/km0
Dojazd (WLTP)[5]km431 – 488
Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV
Pohon a akumulátor
ElektromotoryTypDva permanentne aktivované synchrónne motory
Menovitý výkonkW (k)460 (626)/505 (687) s balíkom AMG DYNAMIC PLUS
Menovitý krútiaci momentNm950/1 000 s balíkom AMG DYNAMIC PLUS
NáhonPlnovariabilný náhon na všetky kolesá
AMG Performance 4MATIC+
Typ akumulátoraLítium‑iónový
Menovité napätieV328
Kapacita energie akumulátora, využiteľnákWh90.6
Max. rekuperačný výkonkW260
Maximálny výkon nabíjania striedavým prúdom (sériovo/na želanie)kWNov-22
Max. výkon nabíjania jednosmerným prúdomkW170
Podvozok
Predná nápravaAMG RIDE CONTROL+ s prednou nápravou so štyrmi ramenami, pneumatickou teleskopickou vzperou, adaptívnym nastaviteľným tlmením a aktívnou stabilizáciou nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL
Zadná nápravaAMG RIDE CONTROL+ s nápravou s priestorovým zavesením kolies s piatimi ramenami, vzduchovým pružením, adaptívným nastaviteľným tlmením a aktívnou stabilizáciou nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL
Brzdová sústavaHydraulická dvojkruhová brzdová sústava; vpredu brzdové kotúče s rozmermi 415 x 33 mm s vnútorným vetraním a dierované, 6-piestikové hliníkové pevné strmene; vzadu brzdové kotúče s rozmermi 378 x 22 mm s vnútorným vetraním a dierované, 1-piestikový hliníkový plávajúci strmeň; elektrická parkovacia brzda, ABS, asistent brzdenia, 3-stupňový systém ESP®
RiadenieElektromechanické parametrické servoriadenie s ozubenou tyčou, variabilným prevodom (12,8 : 1 pri nulovej polohe) a variabilným posilňovačom riadenia, sériovo riadenie zadnej nápravy (9,0°)
Diskyvpredu 9,5 J x 21 ET42; vzadu 9,5 J x 21 ET 42
Pneumatikyvpredu Michelin Pilot Sport EV MO1 275/40 R21; vzadu Michelin Pilot Sport EV MO1 275/40 R21
Rozmery a hmotnosti
Počet dverí/miest na sedenie4-May
Dĺžka/šírka[4]/výškamm4 879/1 931/1 672
Rázvormm3 030
Rozchod kolies vpredu/vzadumm1 654/1 659
Priemer otáčaniam10.9
Objem batožinového priestoru podľa VDAl520 - 1 675
Prevádzková hmotnosť EU/najväčšia príp. celk. hmotnosť/max. zaťaženiekg2 690/3 195/505
Prípustná hmotnosť prívesu (brzdený/nebrzdený)kg1 800/750
Jazdné výkony, spotreba a dojazd
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hsod 3,5 (s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)
Maximálna rýchlosťkm/h220/240 (s balíkom AMG DYNAMIC PLUS)
Kombinovaná spotreba elektriny (WLTP)[4]kWh/100 km27,8 – 22,6
Kombinované emisie CO2 (WLTP)g/km0
Dojazd (WLTP)[5]km375 – 470

[1] Údaje o spotrebe elektriny a dojazde sú predbežné a boli interne zistené v súlade s certifikačnou metódou Skúšobný postup WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty od spoločnosti TÜV ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[2] Údaje o rýchlosti nabíjania na rýchlonabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom 500 ampérov a časoch nabíjania sú predbežné a boli zistené interne v súlade s certifikačnou metódou skúšobného postupu WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty od spoločnosti TÜV ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.
[3] Táto hodnota sa vzťahuje na elektrický výkon, ktorý sa na základe rekuperácie ukladá do elektrického akumulátora. Možno ju dosiahnuť za optimálnych podmienok okolia, okrem iného aj v závislosti od stavu nabitia a teploty. Odchýlky sú možné.
[4] Bez vonkajších zrkadiel
[5] Údaje o spotrebe elektriny a dojazde sú predbežné a boli interne zistené v súlade s certifikačnou metódou Skúšobný postup WLTP. Zatiaľ nie sú k dispozícii hodnoty od spoločnosti TÜV ani typové schválenie ES alebo potvrdenie o zhode s úradnými hodnotami. Medzi uvedenými údajmi a úradnými hodnotami sa môžu vyskytnúť odchýlky.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (4961x3309px, 8.11 MB)

Fotografia 2 (4961x3309px, 7.86 MB)

Fotografia 3 (4961x3307px, 8.87 MB)

Fotografia 4 (4961x3307px, 8.08 MB)

Fotografia 5 (4961x3310px, 7.39 MB)

Fotografia 6 (4961x3310px, 7.12 MB)

Fotografia 7 (3318x4961px, 8.5 MB)

Fotografia 8 (3323x4961px, 7.9 MB)

Fotografia 9 (3308x4961px, 8.37 MB)

Fotografia 10 (3308x4961px, 8.54 MB)

Fotografia 11 (3307x4961px, 6.85 MB)

Fotografia 12 (4961x3309px, 7.07 MB)

Fotografia 13 (4961x3309px, 7.74 MB)

Fotografia 14 (4961x3307px, 9.36 MB)

Fotografia 15 (4961x3309px, 8.68 MB)

Fotografia 16 (4961x3309px, 10.64 MB)

Fotografia 17 (4961x3309px, 9.9 MB)

Fotografia 18 (4961x3309px, 9.2 MB)

Fotografia 19 (4961x3309px, 9.45 MB)

Fotografia 20 (4961x3307px, 7.58 MB)

Fotografia 21 (4961x3307px, 8.12 MB)

Fotografia 22 (4961x3307px, 7.52 MB)

Fotografia 23 (4961x3307px, 7.67 MB)

Fotografia 24 (4961x3309px, 5.9 MB)

Fotografia 25 (4961x3307px, 7.97 MB)

Fotografia 26 (4961x2791px, 5.75 MB)

Fotografia 27 (4961x3307px, 6.8 MB)

Fotografia 28 (4961x3307px, 8.53 MB)

Fotografia 29 (4961x3307px, 6.3 MB)

Fotografia 30 (4961x3307px, 7.07 MB)

Fotografia 31 (4961x3307px, 5.11 MB)

Fotografia 32 (4961x3307px, 4.85 MB)

Fotografia 33 (4961x3307px, 4.78 MB)

Fotografia 34 (4961x3307px, 10.7 MB)

Fotografia 35 (4961x3307px, 10.97 MB)

Fotografia 36 (3307x4961px, 8.56 MB)

Fotografia 37 (4961x3307px, 5.94 MB)

Fotografia 38 (4961x3455px, 9.88 MB)

Fotografia 39 (4961x3307px, 7.29 MB)

Fotografia 40 (4961x3307px, 7.21 MB)

Fotografia 41 (4961x3307px, 6.97 MB)