Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

Nový Mercedes-Benz Vito a eVito Tourer: atraktívne vylepšenie pre úžitkový automobil s hviezdou

Vydané 30. 3. 2020

Je osvedčeným odborníkom pri výkone remesla, obchodu a služieb: úspech modelu Mercedes-Benz Vito je založený na silných stránkach, ako napríklad všestrannosti, flexibilite a vyváženému pomeru ceny a výkonu. Modernizovaná verzia, ktorá prešla rozsiahlou aktualizáciou, je teraz ešte atraktívnejšia. Medzi kľúčové vlastnosti tejto modernizácie patrí model jazdiaci lokálne bez emisií eVito Tourer (kombinovaná spotreba elektriny: 26,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO₂: 0 g/km)[1] s elektromotorom s vysokým krútiacim momentom a dojazdom 421 kilometrov[2], [3] ako aj nová, efektívna a výkonná generácia dieselových štvorvalcových motorov z rodiny motorov OM 654. Modernizáciu modelu dotvárajú novinky v oblasti infotainmentu a asistenčných systémov či dizajnových vylepšení. Nový Mercedes-Benz Vito si možno objednať začiatkom apríla 2020. Základná cena začína už od 23 711,00 eur (s DPH) za skriňovú dodávku Vito v kompaktnom variante. Model eVito Tourer príde v lete 2020.

Najzaujímavejšie prvky modernizácie modelu 2020:

  • eVito Tourer s výkonom 150 kW a dojazdom 421 kilometrov[1],[2]
  • nová generácia motorov OM 654, vrát. top motorizácie s výkonom 176 kW pri registrácii ako osobné motorové vozidlo
  • vzduchové pruženie AIRMATIC
  • viac bezpečnosti vďaka systému DISTRONIC a aktívnemu asistentovi brzdenia
  • vylepšená cúvacia kamera
  • digitálne vnútorné zrkadlo
  • nové portfólio v oblasti infotainmentu
  • zušľachtený interiér a nové poťahy sedadiel
  • nový vzhľad masky chladiča

    Od svojho uvedenia na trh je model Mercedes-Benz Vito, ktorý sa vyrába v španielskej Vitorii, stelesnením všestranného stredne veľkého vanu. Z aktuálne tretej generácie sa od uvedenia na trh počas jesene 2014 na celom svete predalo viac ako 508 000 vozidiel. Vďaka svojej všestrannosti je Vito etablovaným partnerom malých a stredných podnikov s najviac piatimi vozidlami. Viac ako 70 percent všetkých vozidiel Mercedes-Benz Vito sa používa v tomto odvetví.

Pia Herkewitz z produktového oddelenia a marketingu stredne veľkých vanov Mercedes-Benz dodáva: „Rozsiahla ponuka nových asistenčných systémov, ako aj nová generácia motorov pokračujú v úspešnom príbehu modelu Vito a robia ho ešte atraktívnejším. Vito ani teraz nerobí žiadne kompromisy týkajúce sa prevádzkových nákladov alebo túžby po nízkych emisiách. Ako obvykle, aj v tomto prípade patria aspekty, ako užitočné zaťaženie a rozmanitosť variantov, k najlepším v segmente. Nové ponuky týkajúce sa infotainmentu okrem toho spĺňajú aj náročnejšie požiadavky našich zákazníkov – podnikateľov.“

„Nový model Mercedes-Benz eVito Tourer určuje vo svojom segmente štandardy týkajúce sa praktickosti pri každodennom používaní. Vďaka funkcii rýchleho nabíjania a dojazdu na úrovni 421 kilometrov je flexibilne použiteľný a našim zákazníkom ponúka vysoký stupeň využiteľnosti. Týmto zdôrazňujeme našu predstavu viacmiestneho vozidla, ktoré jazdí lokálne bez emisií,“ vysvetľuje Benjamin Kaehler, vedúci eDrive@VANs v divízii Mercedes-Benz Vans.

Nový eVito Tourer: odborník na prepravu osôb jazdiaci lokálne bez emisií

Vplyv obratu v mobilite na mestskú dopravu narastá už dnes. S cieľom poskytovať dopravu na poslednom kilometri aj v budúcnosti je čisto elektrický pohon v segmente úžitkových vozidiel logickým dôsledkom: divízia Mercedes-Benz Vans prevzala v roku 2018 s modelom eVito a v roku 2019 s modelom eSprinter priekopnícku úlohu v prémiovom segmente týkajúcu sa komerčnej nákladnej dopravy v mestskom prostredí, ktorá lokálne neprodukuje emisie. Hodnoty jazdného výkonu a dojazd novo predstaveného modelu eVito Tourer definujú novú dimenziu a zodpovedajú všetkým požiadavkám: či už má ísť o hotelovú kyvadlovú dopravu, veľkopriestorové taxi alebo vozidlo služby zdieľanej jazdy.

Nový Mercedes-Benz eVito Tourer preberá vzhľad modelu Vito so spaľovacím motorom. Pod dynamickým predkom je umiestnené elektrické hnacie ústrojenstvo (eATS), ktoré poháňa predné kolesá s maximálnym výkonom 150 kW. Elektromotor, prevodovka s pevným prevodovým pomerom, chladiaca sústava, ako aj výkonová elektronika tvoria pritom kompaktnú jednotku. Energia sa ukladá do lítium-iónového akumulátora v podlahe vozidla. Akumulátor je uložený nízko a v strede, čo sa pozitívne prejavuje na jazdných vlastnostiach modelu eVito Tourer. Maximálna sériová rýchlosť 140 km/h, ako prvok mimoriadnej výbavy 160 km/h, zaručuje svižné napredovanie aj mimo mestského prostredia.

Rýchle nabíjanie – vysoký dojazd
Mercedes-Benz eVito Tourer je vybavený vodou chladenou nabíjačkou na striedavý prúd (OBL) s výkonom 11 kW. Vďaka tomu je pripravený na nabíjanie striedavým prúdom (AC) doma alebo na verejných nabíjacích staniciach. Nabíja sa prostredníctvom nabíjacej zásuvky CCS, ktorá sa nachádza vpravo, v prednom nárazníku. Prostredníctvom tejto zásuvky možno viacmiestne vozidlo nabíjať aj jednosmerným prúdom (DC). Akumulátor modelu eVito Tourer tak možno nabiť vďaka maximálnemu nabíjaciemu výkonu 110 kW na rýchlonabíjacej stanici za menej ako 45 minút z 10 – 80 %. Akumulátor s využiteľnou kapacitou 90 kWh umožňuje dojazd 421 kilometrov[1], [2].

Vďaka inteligentnej prevádzkovej stratégii na báze trasy nabíja Mercedes-Benz eVito Tourer svoj akumulátor aj počas jazdy. V deceleračnom alebo brzdnom režime sa f6nický otáčavý pohyb premieňa na elektrickú energiu a používa sa na nabíjanie vysokonapäťového akumulátora (rekuperácia). Vodič dokáže takéto nabíjanie značne ovplyvniť. Podľa potreby môže meniť intenzitu rekuperácie radiacou páčkou, ktorá sa nachádza za volantom. Efektívny a komfortný spôsob jazdenia umožňuje nová funkcia v eVito Tourer: stupeň rekuperácie DAUTO. Podľa motta „jazdiť predvídavo a šetriť energiu“ sa prepoja informácie bezpečnostných asistentov a intenzita rekuperácie sa v reálnom čase prispôsobí podľa situácie.

Tri jazdné programy okrem toho pomáhajú zákazníkom individuálne si vybrať počas jazdy medzi maximálnym komfortom a maximálnym dojazdom, to všetko iba stlačením tlačidla.

Rovnako praktický ako s konvenčným pohonom
Vďaka umiestneniu akumulátora v podlahe vozidla je interiér k dispozícii bez obmedzení. Viacmiestne vozidlo eVito Tourer tak spĺňa najvyššie požiadavky na funkčnosť a variabilitu v mnohých oblastiach prepravy osôb. Viacmiestne vozidlo jazdiace lokálne bez emisií si možno objednať v dvoch rozličných dĺžkach: buď ako variant s celkovou dĺžkou 5 140 milimetrov, alebo ako extra dlhú verziu s dĺžkou 5 370 milimetrov.

Taxislužby profitujú napríklad z rozličných konfigurácií sedadiel. S dvoma lavicami vzadu možno využívať eVito Tourer ako komfortné vozidlo kyvadlovej dopravy, ktoré agilnou a mimoriadne tichou jazdou splní všetky požiadavky kladené na modernú prepravu osôb. Vďaka flexibilnej konfigurácii sedadiel možno viacmiestne vozidlo vybaviť napr. až deviatimi miestami na sedenie alebo sedadlami osadenými v polohe “tvárou v tvár“ .

Nabíjacia infraštruktúra: poradenstvo a realizácia v praxi
Okrem analýzy a poradenstva ponúka divízia Mercedes-Benz Vans aj hardvérové riešenia pre nabíjaciu infraštruktúru: pre jednotlivých zákazníkov sa v rámci predaja dielov dodáva domáca nabíjacia skrinka Mercedes-Benz (wallbox) s kompaktným a hodnotným dizajnom. Musí ju nainštalovať odborný elektrikár, ktorého si zvolí sám zákazník, v súlade s miestnymi predpismi. Ešte rozsiahlejšia je ponuka pre zákazníkov s viac ako dvomi vozidlami na jednom mieste: prostredníctvom ponuky nabíjacej infraštruktúry pre zákazníkov s autoparkom sprevádza divízia Mercedes-Benz Vans autoparky – ponúkané vybranými partnermi – od poradenstva a prípravy prevádzky cez inštaláciu nabíjacieho hardvéru až po údržbu a podporu.

Špecifické služby Mercedes PRO connect pre autoparky s elektrickými vozidlami
Vodiči viacmiestneho vozidla eVito Tourer profitujú aj z riešení v oblasti konektivity týkajúcich sa služieb Mercedes PRO connect. Balík s pridanou hodnotou „Digitálny manažment eVan“ zahŕňa dve služby. Služba „Manažment nabíjania s ovládaním na diaľku“ umožňuje temperovanie vozidiel ešte pred začiatkom jazdy, aby bolo na začiatku jazdy k dispozícii plné nabitie akumulátora. Pomocou aplikácie Mercedes PRO connect môže vodič na diaľku naprogramovať čas odjazdu a spôsob, akým má byť vozidlo temperované. Vodič aj manažér autoparku následne v Nástroji manažovania vozidiel získa všetky relevantné informácie o nabití akumulátora a klimatizovaní. Programovanie možno vykonávať priamo prostredníctvom Mercedes PRO. Toto nemá žiaden vplyv na dojazd, pretože na predklimatizovanie sa použije nabíjací prúd.

Pre zákazníkov s autoparkom je v Nemecku dodatočne v ponuke inteligentné riešenie nabíjania, v rámci ktorého je vozidlo prepojené s kompatibilným nabíjacím stojanom. Služba Mercedes PRO Inteligentný manažment nabíjania[4] umožňuje manažérom autoparku zabrániť nabíjacím špičkám alebo ich aspoň zredukovať a optimalizovaným výkonom napájania šetriť náklady.

Technické údaje vozidla Mercedes-Benz eVito Tourer

Emisie CO₂0 g/km
Spotreba elektrického prúdu (kombinovaná)[1]26,2 kWh/100 km
Dojazd (kombinovaný)[2],[3]421 km
Čas nabíjania z nabíjacej skrinky alebo z verejnej nabíjacej stanice (nabíjanie striedavým prúdom, až 11 kW)< 10 h (0 - 100 %)
Čas nabíjania z rýchlonabíjacej stanice
Nabíjanie jednosmerným prúdom, 50 kW sériovocca 80 min (10 - 80 %)
Nabíjanie jednosmerným prúdom, 110 kW (voliteľne)< 45 min (10 - 80 %)
Náhonna predné kolesá
Výkon (maximálny)150 kW (204 k)
Výkon (trvalý)70 kW (95 k)
Max. krútiaci moment362 Nm
Akumulátorlítium‑iónový
Kapacita akumulátora (využiteľná)90 kWh
Kapacita akumulátora (nainštalovaná)100 kWh
Dĺžky5 140 mm, 5 370 mm
Max. objem batožinového priestoruDlhá verzia: 999 l, extra dlhá verzia: 1 390 l
Maximálna rýchlosť140 km/h (sériovo), 160 km/h (voliteľne)
Najväčšia prípustná celková hmotnosť3 500 kilogramov

Široký výber pohonov – s novými motormi ešte silnejší a efektívnejší

S modernizáciou modelu je k dispozícii pre všetky varianty úžitkového vozidla Mercedes-Benz Vito s náhonom na zadné kolesá 2,0-litrový štvorvalcový dieselový motor OM 654, ktorý bol optimalizovaný z hľadiska efektivity a emisií a ktorý je známy z portfólia agregátov divízie Mercedes-Benz Cars. Doteraz bola nová generácia motorov dostupná len pre Vito Tourer. Zákazníci úžitkových vozidiel si môžu vybrať z týchto štyroch výkonnostných stupňov, ktoré sú tu znázornené na príklade skriňovej dodávky Vito:

  • Vito 110 CDI s výkonom 75 kW (102 k) a krútiacim momentom 270 Nm (kombinovaná spotreba paliva 6,5 – 6,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 172 – 169 g/km)[5]
  • Vito 114 CDI s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 330 Nm (kombinovaná spotreba paliva 6,6 – 5,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 173 – 154 g/km)[5]
  • Vito 116 CDI s výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 380 Nm (kombinovaná spotreba paliva 6,4 – 5,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 169 – 156 g/km)[5]
  • Vito 119 CDI s výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 440 Nm (kombinovaná spotreba paliva 6,4 – 5,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 169 – 154 g/km)[5]

Navyše – ako nový špičkový agregát vo svojej triede – pre Vito Tourer a Vito Mixto s registráciou ako osobné motorové vozidlo model Vito 124 CDI s výkonom 176 kW (239 k) a krútiacim momentom 500 Nm (kombinovaná spotreba paliva 6,4 – 6,3 l/100 km, kombinované emisie CO2 168 – 166 g/km)[5] . V akceleračnej fáze má model Vito 124 CDI iba s registráciou ako osobné motorové vozidlo – ku krútiacemu momentu 500 Nm – krátkodobo k dispozícii ďalších 30 Nm (zvýšený krútiaci moment). Model Vito 124 CDI zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť dosahuje 210 km/h.

Generácia motorov OM 654 je ešte efektívnejšia a čistejšia ako generácia OM 651 a ponúka vylepšený komfort z hľadiska hluku a vibrácii. Vo vozidle vládne príjemné ticho, rušivé vibrácie sú nižšie. Kombinácia hliníkového bloku, oceľových piestov, procesu spaľovania v stupňovitej priehlbine, ako aj povrchovej úpravy klzných plôch NANOSLIDE®, ktorá znižuje trenie vnútri motora, umožňuje spolu s dynamickým viaccestným spätným vedením spalín a dodatočnou úpravou spalín v blízkosti motora nižšiu spotrebu spolu s nižšími emisiami. Vďaka izolovanému usporiadaniu v blízkosti motora funguje dodatočná úprava spalín s nízkymi tepelnými stratami a za výhodných prevádzkových podmienok. Medzi opatrenia patria:

  • vysokotlakové a nízkotlakové spätné vedenie spalín vrátane chladenia
  • oxidačný katalyzátor spalín nafty (DOC) na znižovanie emisií oxidu uhoľnatého (CO) a nespálených uhľovodíkov (HC)
  • filter pevných častíc s funkciou katalyzátora SCR (sDPF)
  • katalyzátor SCR (selektívna katalytická redukcia) na zníženie emisií oxidov dusíka; na tento účel sa pred sDPF do spalín primieša amoniak v podobe média AdBlue®
  • prídavný katalyzátor pracujúci na báze katalytickej selektívnej redukcie (SCR) s katalyzátorom oxidácie amoniaku (ASC) vo výfukovej sústave

Efektívnosť týchto opatrení sa v prípade nového modelu Vito 119 CDI v porovnaní s predchádzajúcim modelom prejavuje napríklad v úspore paliva na úrovni približne 13 percent[6]. Objem nádrže SCR predstavuje po novom vo všetkých modeloch 24 litrov.

Maximálny komfort s príkladnou efektívnosťou: automatická prevodovka 9G-TRONIC
Prvýkrát je teraz bez obmedzení pre všetky varianty modelu Vito s náhonom na zadné kolesá k dispozícii automatická prevodovka 9G-TRONIC. Mimoriadne komfortná a efektívna automatická prevodovka s meničom nahrádza prevodovku 7G-TRONIC a doteraz bola vyhradená iba pre model Vito Tourer. Prepínačom DYNAMIC SELECT môže vodič navoliť jazdné programy Komfort a Šport a individuálne tak prispôsobiť vlastnosti radenia svojim jazdným potrebám. Okrem toho môže v režime s ručným radením sám preraďovať radiacimi páčkami DIRECT SELECT na volante.

Jedinečná rôznorodosť náhonov
V kombinácii s novou rodinou motorov OM 654 je Mercedes-Benz Vito sériovo vybavený náhonom na zadné kolesá – na želanie aj stálym náhonom na všetky kolesá 4x4. Vďaka nemu sa dokáže pohybovať s ľahkosťou po najrôznejších terénoch. Dokonca ani s náhonom na všetky kolesá nepresahuje výška vozidla hranicu dvoch metrov. Vito preto nestráca svoju praktickosť pri každodennom používaní a do všetkých súčasných garáží, parkovacích domov, podzemných garáží a umývacích zariadení vojde bez problémov.

Okrem toho je úžitkové vozidlo Vito, ako variant s náhonom na predné kolesá, dostupné so základným motorom z rodiny motorov OM 622: kompaktné štvorvalcové motory so zdvihovým objemom 1,7 l a výkonom 75 kW (Vito 110 CDI, kombinovaná spotreba paliva 6,5 – 6,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 172 – 169 g/km)[5] či 100 kW (Vito 114 CDI, kombinovaná spotreba paliva 6,5 – 6,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 172 – 168 g/km)[5] sú zabudované naprieč a kombinované so šesťstupňovou prevodovkou s ručným radením.

Prehľad portfólia motorov novej skriňovej dodávky Vito:

Vito 110 CDIVito 114 CDI Vito 114 CDIVito 114 CDIVito 116 CDIVito 116 CDIVito 116 CDI Vito 119 CDIVito 119 CDI
NáhonNPKNPKNZK4x4NZKNZK4x4NZK4x4
Počet/usporiadanie valcov4/R4/R4/R4/R4/R4/R4/R4/R4/R
Zdvihový objem (cm³)174917491951195119511951195119511951
Menovitý výkon (kW/k)75/102100/136100/136100/136120/163120/163120/163140/190140/190
Menovitý krútiaci moment (Nm)270330330330380380380440440
Prevodovka6-stupňová s ručným radením6-stupňová s ručným radením9G-TRONIC9G-TRONIC6-stupňová s ručným radením9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC9G-TRONIC
Kombinovaná spotreba (l/100 km) NEDC[5]6,5 – 6,46,5 – 6,46,1 – 5,86,6 – 6,56,2 – 5,96,1 – 5,86,4 – 6,36,0 – 5,86,4 – 6,3
Kombinované emisie CO₂ (g/km) NEDC[5]172 – 169 172 – 168160 – 154173 – 170162 – 156 160 – 154169 – 166157 – 154169 – 166
Emisná triedaEuro 6d-TEMPEuro 6d-TEMPEuro 6d-TEMPEuro 6d-TEMPEuro 6d-TEMPEuro 6d-TEMPEuro 6d-TEMPEuro 6d-TEMPEuro 6d-TEMP

S univerzálnosťou k úspechu
Svoju všestrannosť demonštruje Vito aj v iných oblastiach. Ako jediný model vo svojej triede sa ponúka v troch dĺžkach, s dvoma rázvormi a troma systémami pohonu. S prípustným zaťažením na úrovni 1 369 kg je tiež obrom v oblasti užitočného zaťaženia v rámci svojej triedy. Vďaka širokej škále variantov dokáže byť partnerom pre celý rad živností: ako skriňová dodávka spoľahlivo spĺňa všetky požiadavky v oblasti prepravy tovaru. Takmer rovnako často sa používa ako mobilný sklad dielov a servisné vozidlo. Mercedes-Benz Vito Tourer na druhej strane prepravuje hlavne osoby a tovar – často aj v závodnej doprave. Vito Mixto predstavuje prechod medzi skriňovou dodávkou a variantom Tourer: je mimoriadne vhodný pre mobilné tímy remeselníkov. V neposlednom rade si môžu zákazníci vybrať z radu balíkov výbavy. Vito Tourer je teda k dispozícii s líniami BASE, PRO alebo SELECT.

So zreteľom na použitie vozidla ako úžitkového motorového vozidla sú prvky mimoriadnej výbavy vozidla Vito mimoriadne rôznorodé. K dispozícii sú rôzne varianty dverí a okien alebo pozdĺžne držiaky so strešnými nosičmi. Ložný priestor možno vybaviť drevenou podlahou, systémom koľajničiek na ukotvenie nákladu, upevňovacími koľajnicami na bočnej stene a vnútornými obloženiami, čo mu dodáva maximálnu funkčnosť. V skriňovej dodávke predstavuje nová zaťažiteľná odľahčená podlaha z plastu, ktorá sa dodáva na želanie, svoje výhody voči sériovému ložnému dnu z ocele a oproti drevenej podlahe navyšuje aj prípustné zaťaženie o 12 až 15 kilogramov. Strešné nadstavby a nosné systémy, ako aj vane do batožinového priestoru sú k dispozícii priamo z výrobného závodu alebo ako príslušenstvo. Vyšší komfort a zjednodušenú manipuláciu vo vozidle Vito Tourer sľubuje systém koľajničiek, vďaka ktorému možno zadné lavice posúvať s mimoriadnou ľahkosťou.

Športová tuhosť alebo komfort: s podvozkom AIRMATIC sú možné oboje
S novým podvozkom AIRMATIC Vito opäť rozširuje rozsah svojho použitia. Pretože nezáleží na tom, či ide o hrboľatú cestu nižšej triedy alebo hladkú diaľnicu: systém vzduchového pruženia AIRMATIC, ktorý bude po prvýkrát k dispozícii vo vozidlách Vito, eVito Tourer, Trieda V a EQV (kombinovaná spotreba elektriny: 26,4 – 26,3 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1] od októbra 2020, prispôsobí podvozok daným okolnostiam. Vďaka zvýšenej svetlej výške zostáva komfort jazdy zachovaný aj na nerovnom teréne. Na každom kolese sa tlmenie individuálne a samostatne prispôsobuje aktuálnej jazdnej situácii a stavu vozovky. Prispôsobenie prebieha rýchlo a precízne prostredníctvom dvoch oddelených ventilov, ktoré riadia ťahový a tlakový stupeň tlmičov. Podvozok AIRMATIC vďaka tomu poskytuje maximálny jazdný komfort v každej situácii.

Zo základného pruženia orientovaného na komfort sa so zvyšujúcou rýchlosťou stáva pruženie s bezpečnou jazdnou stabilitou. Samostatné nastavenie ťahového a tlakového stupňa prostredníctvom jednotlivých ventilov vedie k pokojným jazdným vlastnostiam. Pokrokovou kombináciou bezpečnosti a komfortu preberá divízia Mercedes-Benz Vans priekopnícku úlohu v segmente stredne veľkých vanov.

Vďaka intuitívnemu ovládaniu prostredníctvom prepínača DYNAMIC SELECT v stredovej konzole si môže vodič jednoducho a rýchlo vybrať z troch rôznych jazdných programov. V prípade úžitkových vozidiel Vito s konvenčným pohonom zvýši program automobil až o 35 milimetrov, a to do rýchlosti 30 km/h. Pri rýchlejšej jazde klesne vozidlo automaticky do normálnej výšky. V jazdnom programe Komfort zostane vozidlo vo svojej štandardnej výške. Keď dosiahne Vito rýchlosť 110 km/h klesne automaticky o 10 milimetrov, aby sa optimalizovala spotreba. V programe Šport je vozidlo znížené o 10 milimetrov, a to bez ohľadu na rýchlosť. Nezávisle od zvoleného jazdného programu je pneumatická regulácia výšky plnoautomatická a aktívna nezávisle od nákladu. Tým sa zabezpečuje výrazne viac stability aj pri prevádzke s prívesom.

Pre nový model Vito je podvozok AIRMATIC k dispozícii pre všetky varianty osobného motorového vozidla s motorom OM 654.

Zlepšenia v bezpečnostných a asistenčných systémoch

Aktívny asistent brzdenia, DISTRONIC a digitálne vnútorné zrkadlo rozširujú ponuku bezpečnostných a asistenčných systémov nového úžitkového vozidla Vito z doterajších 10 na 13 systémov. Vito tak pokračuje v tradícii a opäť definuje vo svojom segmente bezpečnostné štandardy. Už skriňové vozidlo Vito bolo ako prvé úžitkové vozidlo sériovo vybavené airbagmi a výstrahou pri nezapnutí pásu vodiča aj spolujazdca. Navyše so sériovým asistentom jazdy pri bočnom vetre a asistentom sledovania pozornosti ATTENTION ASSIST definovalo úžitkové vozidlo Vito bezpečnostné štandardy vo svojom segmente už pred piatimi rokmi.

Aktívny asistent brzdenia a DISTRONIC
Nový aktívny asistent brzdenia dokáže rozpoznať situáciu, v ktorej hrozí nebezpečenstvo kolízie s vozidlom idúcim vpredu, a najprv vydá vizuálny a zvukový výstražný signál. Ak vodič nereaguje, vyvinie asistent tlak v brzdovej sústave, ktorý je primeraný danej situácii. Ak vodič naďalej nereaguje, systém ho podporí aktívnym samočinným brzdným manéverom. V mestskej doprave dokáže aktívny asistent brzdenia zareagovať aj na stojace prekážky alebo križujúcich chodcov.

Po prvýkrát je pre Vito k dispozícii aj DISTRONIC. Aktívny asistent udržiavania odstupu dokáže za vozidlom idúcim vpredu udržiavať odstup nastavený vodičom a odbremeniť ho tak napríklad pri jazde na diaľnici či v premávke s častým zastavovaním a rozjazdom. Systém samočinne zrýchľuje a pribrzďuje maximálne s polovičným brzdným výkonom, aby udržal bezpečnostný odstup. Keď systém rozpozná potrebu intenzívnejšieho brzdenia, varuje vodiča vizuálne aj zvukovo, aby mohol – v prípade potreby – zabrzdiť vozidlo. Ak je Vito vybavené balíkom so systémom DISTRONIC, automaticky získava aj funkciu HOLD.

Do viacmiestneho vozidla Vito Tourer sa sériovo dodáva monitorovanie tlaku v pneumatikách. Okrem toho možno Vito individuálne vybaviť aj množstvom iných asistenčných systémov, napríklad aktívnym asistentom parkovania, asistentom sledovania mŕtveho uhla a asistentom udržiavania v jazdnom pruhu. Na želanie sa dodáva aj systém PRE-SAFE, ktorý chráni cestujúcich pri hroziacom náraze zozadu.

Nový model Mercedes-Benz Vito poskytuje na výber ako alternatívu k halogénovým svetlometom aj systém inteligentného osvetlenia ILS. Súčasťou kompletného balíka sú smerové svietidlá s LED, denné osvetlenie s LED a stretávacie, diaľkové a odbočovacie svetlo s LED. Svetlomety sa v závislosti od rýchlosti variabilným rozptylom svetla prispôsobujú aktuálnym dopravným požiadavkám na diaľnici a ceste nižšej triedy. Inteligentný systém osvetlenia možno okrem toho rozšíriť o asistenta diaľkového svetla PLUS (na želanie). Ten reaguje adaptívnym spôsobom na svetelné pomery a prispôsobuje rozptyl svetla (stretávacie svetlo, neoslepujúce diaľkové svetlo, diaľkové svetlo) a dosvit konkrétnej dopravnej situácii.

Digitálne vnútorné zrkadlo: nerušený výhľad dozadu za akýchkoľvek podmienok
Zaujímavým prvkom, ktorý má momentálne výhradné postavenie v segmente, je digitálne vnútorné zrkadlo. Obraz z HDR kamery v zadnom skle sa prenáša na displej zrkadla, ktoré možno zároveň používať rovnako ako bežné optické vnútorné zrkadlo – aj keď je batožinový, resp. ložný priestor zaplnený až po strechu. Výhoda: výhľad na dianie za vozidlom neobmedzujú opierky hlavy, spolujazdci či iné prekážky. Kamera namontovaná na vnútornej strane zadného skla prenáša na displej dvakrát také široké zorné pole ako bežné vnútorné zrkadlo, ktoré je obmedzené plochou okna. Digitálne vnútorné zrkadlo predstavuje jednoznačný prínos k bezpečnosti.

Digitálne vnútorné zrkadlo boduje aj za nepriaznivej viditeľnosti: kamera nájde svoje využitie aj v podzemných garážach či v daždi a na TFT-LCD obrazovku s vysokým rozlíšením 1 600 x 320 pixelov prenáša ostrý obraz. Spracovanie obrazu digitálneho vnútorného zrkadla sa stará o to, aby boli tmavé a svetlé časti obrazovky zobrazované vyvážene. Na obraz na displeji sa negatívne nepodpíše ani prípad, keď je slnko nízko na obzore.

Prostredníctvom bežnej páčky na stmavenie zrkadla možno digitálne vnútorné zrkadlo prepnúť na analógový pohľad. Ako optické zrkadlo poskytuje výhľad na interiér vozidla.

Integrované obmedzenie rýchlosti
Integrovaný obmedzovač rýchlosti je mimoriadne zaujímavý pre zákazníkov s autoparkom. V závislosti od variantu môže byť maximálna rýchlosť v prípade modelu Vito s registráciou ako úžitkové vozidlo obmedzená na 120 km/h alebo 160 km/h. Môžete tak minimalizovať nielen náklady na palivo, ale vďaka menšiemu opotrebeniu aj celkové náklady spojené s vlastníctvom, ktoré sú už aj tak nízke.

Dokonalé zosieťovanie a s novým vzhľadom

Modernizáciou modelu sa rozšírila aj ponuka v oblasti infotainmentov. Nový model Vito pri všetkých možnostiach rádia vsádza na príjem digitálneho rádia (DAB+). Už samotná predvýbava pre rádio s dvoma prednými reproduktormi je navrhnutá na DAB – rovnako ako základné rádio Audio 10, ktoré dokáže prijímať digitálne rozhlasové stanice. Tým sa zabezpečuje krištáľovo čistý a ničím nerušený rozhlasový príjem, ktorý zostáva v dobrej kvalite aj počas dlhších vzdialeností. Rádio Audio 10 okrem toho disponuje aj rozhraním Bluetooth® s funkciou hlasitého hovoru, ktoré možno použiť aj streamovanie hudby. Chytrý telefón možno nabíjať prostredníctvom rozhrania USB.

Nové infotainmenty Audio 30 a Audio 40 spĺňajú množstvo želaní zákazníkov. Disponujú 7-palcovým dotykovým displejom s integráciou chytrého telefónu prostredníctvom Apple CarPlay™ a Android Auto™. V prípade systému Audio 40 možno ovládať aj integrovaný navigačný systém prostredníctvom obrazovky. V kombinácii s Mercedes PRO connect je po prvýkrát k dispozícii v úžitkovom vozidlo Vito navigácia s aktuálnymi informáciami o premávke. Pokyny a zobrazenia navigácie s trojrozmernými náhľadmi na mesto a orientačné body sú pritom intuitívne a zrozumiteľné. Obrazovka má aj ďalšiu funkciu: v prípade systémov Audio 30 a Audio 40 slúži aj ako monitor pri zvolení 180-stupňovej cúvacej kamery, ktorá zaznamenáva oblasť premávky za vozidlom Vito. Keďže obrazové signály cúvacej kamery sa teraz prenášajú digitálne, obraz je ostrejší ako kedykoľvek predtým.

Ponuku dopĺňa rozhranie Bluetooth® so streamovaním audia a funkciou hlasitého hovoru čo umožňuje telefonovanie počas jazdy s čo najmenším odvádzaním pozornosti, ako aj rozhraním USB na nabíjanie mobilných koncových zariadení.

Digitálne služby pod značkou Mercedes PRO
Z digitálnych služieb konektivity, ktoré zastrešuje Mercedes PRO, profituje nielen eVito. Efektívnosť, hospodárnosť a monitorovanie autoparku sú čoraz dôležitejšie aj pre malé a stredné podniky, ktoré majú vo svojom autoparku konvenčné vozidlá. Úlohou produktov zameraných na riešenie konektivity a správy autoparku Mercedes PRO connect je pritom zvýšiť efektívnosť, znížiť prevádzkové náklady, zlepšiť dostupnosť vozidiel a komunikáciu v rámci autoparku či odbremeniť vodiča. Mercedes PRO pritom vo webovej platforme komplexne spája všetky relevantné služby. Táto platforma na internetovej stránke www.mercedes.pro umožňuje priamy prístup k prepojeným ponukám, ktoré vo veľkej miere presahujú klasické úžitkové vozidlá.

Technické predpoklady pre zaznamenávanie a výmenu údajov vytvára komunikačný modul (LTE) s pevne zabudovanou kartou SIM. Samotné služby možno používať prostredníctvom PC a mobilných koncových zariadení. Pre Vito sú teraz dostupné aj tieto balíky:

  • aktuálne informácie o premávke[7]
  • optimalizovaná podpora
  • zjednodušená komunikácia v rámci autoparku
  • digitalizované záznamy
  • efektívny systém riadenia autoparku
  • efektívna analýza štýlu jazdy
  • mobilné ovládanie vozidla
  • dátové rozhranie Mercedes-Benz Vans

Okrem týchto ôsmich balíkov pre konvenčne poháňané varianty modelu Vito má variant Mercedes-Benz eVito k dispozícii aj balík “Digitálny manažment eVan“.

Rýchla pomoc pri nehodách alebo poruchách
Vito je dokonale pripravené aj na najhoršie prípady – o to sa stará systém núdzového volania Mercedes-Benz a poruchový manažment, ktorý je aktivovaný od odovzdania vozidla. Systém núdzového volania je na palube sériovo. Prostredníctvom snímačov nárazu možno okamžite zaregistrovať nehody a zalarmovať záchranárov v prípade, že cestujúci nereagujú na okamžite nadviazané hlasové spojenie. V rámci alternatívneho riešenia možno núdzové volanie spustiť manuálne tlačidlom SOS na stropnej ovládacej jednotke. Systém vytvorí hlasové spojenie s centrálou núdzového volania Mercedes-Benz a odošle presnú polohu, ako aj ďalšie informácie, ktoré sú potrebné na záchranu a vyslobodenie.

V prípade poruchy môže vodič prostredníctvom nehodového a poruchového manažmentu požiadať o technickú podporu stlačením tlačidla volania pri poruche na stropnej ovládacej jednotke. Vytvorí sa kontakt s centrom starostlivosti o zákazníkov (CAC), pričom sa automaticky odošle aktuálna poloha a všetky relevantné údaje o vozidle. Centrum starostlivosti o zákazníkov upovedomí najbližší servis Mercedes-Benz, ktorý poskytne pomoc priamo na mieste alebo odtiahne vozidlo do najbližšej partnerskej dielne Mercedes-Benz. Týmto spôsobom možno skrátiť prestoje a rýchlejšie zabezpečiť ďalšiu prevádzku vozidla.

Nová maska chladiča a vylepšenia interiéru
Výrazný a dynamický dizajn modelu Mercedes-Benz Vito dizajnéri upravili. Nový model Vito tak možno rozoznať novonavrhnutou maskou chladiča, ktorá je prepojená s prvkami mimoriadnej výbavy, ako DISTRONIC, aktívny asistent brzdenia alebo lakovaný nárazník. Hviezda Mercedes je umiestnená v strede masky chladiča a obklopujú ju tri čierne lamely s reliéfom. Na želanie je pre všetky varianty modelu Vito k dispozícii aj maska chladiča v pochrómovanom vyhotovení, ktorej lamely sú vyhotovené taktiež v pochrómovanom vzhľade.

Dizajnéri aktualizovali aj interiér modelu Vito. Odolná a elegantná látka „Caluma“ nahrádza doterajšiu látku „Tunja“. Na ľavom a pravom okraji prístrojovej dosky sa po modernizácii modelu nachádzajú nové ventilačné dýzy so športovým vzhľadom turbín. Centrálna prístrojová doska je po novom – v kombinácii s voliteľným balíkom pochrómovaných doplnkov – orámovaná prvkom so vzhľadom kvalitného klavírového laku. Tento balík prináša aj pochrómované rámy nových ventilačných dýz.

Rozšírená paleta farieb, nové voliteľné disky kolies s priemerom 17, 18 a 19 palcov
Už od minulého roka majú zákazníci nové možnosti výberu pri všetkých variantoch modelu Vito, a to aj v prípade úpravy vonkajšieho vzhľadu. Paleta farieb metalických lakov bola doplnená grafitovou sivou a selenitovou sivou. Okrem toho sa do zoznamu možností výberu pre všetky modely dostala hyacintová červená metalíza, ktorá je obľúbená pri osobných motorových vozidlách Mercedes-Benz. Na želanie sa dodáva aj oceľová modrá farba laku.

O výrazný a dynamický vzhľad sa od začiatku roku 2019 starajú nové disky z ľahkej zliatiny: 19-palcový disk z ľahkej zliatiny s čiernym lakom a s 10-lúčovým dizajnom v leštenom vyhotovení, ako aj dva disky z ľahkej zliatiny s priemerom 18 palcov s dizajnom piatich zdvojených lúčov v tremolitovej sivej farbe alebo s 5-lúčovým dizajnom v čiernej farbe v leštenom vyhotovení. Okrem toho sa odteraz dodávajú aj disky z ľahkej zliatiny s priemerom 17 palcov s čiernym lakom. Variant s priemerom 17 palcov je navrhnutý pre lepšiu aerodynamiku vozidla.

[1] Spotreba elektrického prúdu bola zistená na základe nariadenia 692/2008/ES. Spotreba elektriny závisí od konfigurácie vozidla.
[2] Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES. Spotreba elektriny a dojazd sú závislé od konfigurácie vozidla.
[3] Skutočný dojazd závisí od individuálneho spôsobu jazdenia, dopravnej situácie, vonkajšej teploty, používania klimatizácie/kúrenia atď. a môže sa prípadne líšiť.
[4] Aktuálne dostupné len v Nemecku
[5] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o hodnoty CO2 podľa nového európskeho jazdného cyklu v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.
[6] Údaj sa vzťahuje na verziu Vito 119 CDI (140 kW) s náhonom na zadné kolesá, automatickou prevodovou a ľavostranným riadením.
[7] Iba pre Audio 40, trojročná podpora, resp. licenčné náklady uhradené výrobcom, následne je potrebné predĺženie prostredníctvom Mercedes PRO.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (8688x5792px, 12.61 MB)

Fotografia 2 (8688x5792px, 8.86 MB)

Fotografia 3 (8688x5792px, 8.62 MB)

Fotografia 4 (8256x5504px, 9.95 MB)

Fotografia 5 (8688x5792px, 11.68 MB)

Fotografia 6 (8688x5792px, 14.3 MB)

Fotografia 7 (8688x5792px, 19.89 MB)

Fotografia 8 (8688x5792px, 16.14 MB)

Fotografia 9 (8256x5504px, 16.4 MB)

Fotografia 10 (8688x5792px, 12.8 MB)

Fotografia 11 (8688x5792px, 12.49 MB)

Fotografia 12 (8688x5792px, 13.27 MB)

Fotografia 13 (8256x5504px, 9.73 MB)

Fotografia 14 (5504x8256px, 10.33 MB)

Fotografia 15 (8688x5792px, 12.63 MB)

Fotografia 16 (8688x5792px, 12.5 MB)

Fotografia 17 (8688x5792px, 10.4 MB)

Fotografia 18 (8256x5504px, 16.88 MB)

Fotografia 19 (8256x5504px, 13.51 MB)

Fotografia 20 (8256x5504px, 12.33 MB)

Fotografia 21 (8256x5504px, 14.46 MB)

Fotografia 22 (5504x8256px, 5.66 MB)

Fotografia 23 (5504x8256px, 8.06 MB)

Fotografia 24 (8256x5504px, 13.94 MB)

Fotografia 25 (8256x5504px, 11.24 MB)

Fotografia 26 (8688x5792px, 19.34 MB)

Fotografia 27 (8688x5792px, 20.15 MB)

Fotografia 28 (8688x5792px, 16.22 MB)

Fotografia 29 (8688x5792px, 19.03 MB)

Fotografia 30 (8688x5792px, 10.24 MB)

Fotografia 31 (8688x5792px, 10.48 MB)

Fotografia 32 (8256x5504px, 10.81 MB)

Fotografia 33 (8256x5504px, 11.49 MB)

Fotografia 34 (8256x5504px, 11.93 MB)

Fotografia 35 (8256x5504px, 13.99 MB)

Fotografia 36 (8256x5504px, 11.8 MB)

Fotografia 37 (7868x5246px, 12.1 MB)

Fotografia 38 (8256x5504px, 13.79 MB)

Fotografia 39 (8256x5504px, 20.21 MB)

Fotografia 40 (8256x5504px, 20.26 MB)

Fotografia 41 (8688x5792px, 19.91 MB)

Fotografia 42 (8688x5792px, 17.43 MB)

Fotografia 43 (8688x5792px, 17.99 MB)

Fotografia 44 (8688x5792px, 21.42 MB)

Fotografia 45 (8688x5792px, 9.53 MB)

Fotografia 46 (8688x5792px, 17.62 MB)

Fotografia 47 (8688x5792px, 19.25 MB)

Fotografia 48 (8256x5504px, 9.52 MB)

Fotografia 49 (8256x5504px, 12.98 MB)

Fotografia 50 (8256x5504px, 13.13 MB)

Fotografia 51 (5504x8256px, 14.96 MB)

Fotografia 52 (8256x5504px, 13.2 MB)

Fotografia 53 (8256x5504px, 11.35 MB)

Fotografia 54 (8256x5504px, 15.75 MB)

Fotografia 55 (8256x5504px, 14.46 MB)

Fotografia 56 (8256x5504px, 15.29 MB)

Fotografia 57 (8688x5792px, 10.82 MB)

Fotografia 58 (8256x5504px, 5.78 MB)

Fotografia 59 (8256x5504px, 9.91 MB)

Fotografia 60 (8688x5792px, 13.37 MB)

Fotografia 61 (8688x5792px, 12.57 MB)

Fotografia 62 (8688x5792px, 14.43 MB)

Fotografia 63 (8256x5504px, 11.17 MB)

Fotografia 64 (8688x5792px, 13.83 MB)

Fotografia 65 (8688x5792px, 7.82 MB)

Fotografia 66 (5000x3413px, 5.48 MB)

Fotografia 67 (5000x3413px, 5.75 MB)

Fotografia 68 (5000x3413px, 4.32 MB)

Fotografia 69 (5000x3413px, 4.32 MB)

Fotografia 70 (5000x3413px, 4.47 MB)

Fotografia 71 (5000x3413px, 3.7 MB)

Fotografia 72 (5000x3413px, 4.53 MB)

Fotografia 73 (5000x3413px, 4.49 MB)

Fotografia 74 (5000x3413px, 3.76 MB)

Fotografia 75 (5000x3413px, 3.81 MB)

Fotografia 76 (5000x3413px, 4.19 MB)

Fotografia 77 (5000x3413px, 4 MB)