Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

Trieda V určuje vďaka systému vzduchového pruženia AIRMATIC nové štandardy v segmente

Vydané 6. 11. 2020

Minulý rok oslávilo veľkopriestorové vozidlo Mercedes-Benz Triedy V modernizáciu modelu – s novým dizajnom prednej časti, rozšírenou ponukou bezpečnostných a asistenčných systémov, ako aj dynamickým a efektívnym štvorvalcovým dieselovým motorom OM 654 s automatickou prevodovkou 9G-TRONIC. Súčasťou sériovej výbavy aj intuitívny multimediálny systém MBUX, ktorý sa dokáže učiť. Trieda V teraz prichádza s ďalšou technickou kľúčovou vlastnosťou: so systémom vzduchového pruženia AIRMATIC – teda znakom výhradného postavenia v segmente.

Prehľad výhod systému AIRMATIC

  • Zvýšený komfort jazdy na každom teréne
  • Optimalizovaný zvukový komfort v celom vozidle
  • Nižšia spotreba vo vysokých rýchlostiach
  • Možnosť individuálneho prispôsobenia prostredníctvom rôznych jazdných programov

AIRMATIC – takto to funguje
Systém vzduchového pruženia AIRMATIC prispôsobuje podvozok Triedy V najrôznejším podmienkam na vozovke a stará sa tak o mimoriadne vysoký komfort jazdy; vďaka konštantnej svetlej výške vo všetkých stavoch naloženia a dokonca aj na nerovnom teréne. Prispieva k tomu aj dvojité, frekvenčne selektívne riadenie tlmičov. Tlmenie sa reguluje na každom kolese Triedy V samostatne, podľa aktuálneho stavu cesty. Prispôsobenie prebieha rýchlo a precízne prostredníctvom dvoch dodatočných, oddelených ventilov závislých od frekvencie v tlmičoch pre smer rozťahovania a stláčania a vďaka menším pohybom karosérie prináša významné zvýšenie jazdnej stability či komfortu odvaľovania.

Prepínačom DYNAMIC SELECT na stredovej konzole si vodič môže individuálne vybrať z rôznych jazdných programov. V programoch Komfort a Ručné radenie zostáva Trieda V až do rýchlosti 110 km/h vo svojej štandardnej výške. Po prekročení rýchlosti 110 km/h sa podvozok Triedy V automaticky zníži o 10 milimetrov, čo umožňuje ešte dynamickejší spôsob jazdenia na diaľniciach pri súčasnom znížení odporu vzduchu, a tým pádom aj spotreby. Túto výhodu si môžete vychutnávať aj v programe Šport, ktorý taktiež umožňuje zníženie podvozku o 10 milimetrov, aj v nižších rýchlostiach na okresných cestách. V programe „Zvýšená výška“ sa zase vozidlo zdvihne až o 35 milimetrov, a to až do rýchlosti 30 km/h – ideálne na jazdy mimo vyasfaltovaných ciest, napríklad počas rodinných výletov v horách alebo na ceste k ďalšiemu surfovaciemu hotspotu.

Nezávisle od zvoleného jazdného programu je pneumatická regulácia výšky plnoautomatická a aktívna nezávisle od nákladu. Tým sa zabezpečuje ešte viac stability aj pri prevádzke s prívesom a pokojný pocit z jazdy, a teda ešte viac komfortu.

Okrem Triedy V je systém vzduchového pruženia AIRMATIC k dispozícii aj pre modely EQV (kombinovaná spotreba elektriny: 26,4 – 26,3 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1], Vito Tourer a eVito Tourer (kombinovaná spotreba elektriny: 26,2 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1], ako aj pre celú rodinu obytných a voľnočasových vozidiel Marco Polo značky Mercedes-Benz.

[1] Spotreba elektrického prúdu bola zistená na základe nariadenia 692/2008/ES. Spotreba elektriny závisí od konfigurácie vozidla.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (7252x4835px, 8.86 MB)

Fotografia 2 (7252x4835px, 9.57 MB)

Fotografia 3 (7252x4835px, 8.65 MB)

Fotografia 4 (7252x4835px, 8.86 MB)

Fotografia 5 (4809x7213px, 6.52 MB)

Fotografia 6 (4809x7213px, 6.59 MB)

Fotografia 7 (4809x7213px, 6.09 MB)

Fotografia 8 (4809x7213px, 6.19 MB)

Fotografia 9 (4928x3280px, 4.42 MB)

Fotografia 10 (4680x2985px, 3.39 MB)

Fotografia 11 (5000x2813px, 3.42 MB)

Fotografia 12 (4928x2493px, 6.06 MB)