Mediálne centrum

Koncept EQT Marco Polo, nová EQT a modul Marco Polo

Vydané 2. 12. 2022

Stuttgart. Divízia Mercedes-Benz Vans si v rámci svojej stratégie upevnila svoje ašpirácie na vedúce postavenie v oblasti elektrickej mobility a systematicky elektrifikuje všetky konštrukčné rady. To zahŕňa celý rad riešení elektrickej mobility špecifických pre dané odvetvie – aj pre odvetvie obytných automobilov. Značka s hviezdou ponúka so Konceptom EQT Marco Polo1[1] náhľad na nový plnoelektrický a plnohodnotný mikro obytný automobil založený na modeli EQT, ktorý je vybavený mnohými inováciami pre tento segment. Očakáva sa, že sériová verzia bude predstavená v druhej polovici roku 2023. Vozidlo Mercedes-Benz EQT (kombinovaná spotreba elektriny (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombinované emisie CO₂ (WLTP): 0 g/km)[3,4], ktoré je tiež produktovou inováciou a ktoré bude čoskoro možné objednať, je malý van kombinujúci variabilitu a kvalitnú úroveň výbavy Triedy T – jeho súrodenca s konvenčným pohonom – s výhodami plnoelektrického pohonu. V blízkej budúcnosti bude k dispozícii modul Marco Polo[5], prvé praktické kempingové riešenie pre plnoelektrické krátke výlety s vozidlom EQT.

„Pre nás je budúcnosť elektrická – bez ohľadu na veľkosť alebo účel vanu. Najnovším dôkazom tohto strategického smerovania je naša nová EQT s plnoelektrickým pohonom. S modulom Marco Polo budeme mať v blízkej budúcnosti v ponuke aj prvé jednoduché riešenie na plnoelektrický kempingový výlet. V druhej polovici roku 2023 plánujeme náš sortiment ďalej rozšíriť o plnohodnotný a zároveň plnoelektrický mikro obytný automobil. Koncept EQT Marco Polo ponúka náhľad na pripravované produkčné vozidlo už teraz. Ako už názvy napovedajú, rozširujeme našu rodinu Marco Polo o dva produkty, oba založené na EQT,“ hovorí Klaus Rehkugler, vedúci predaja divízie Mercedes-Benz Vans.

Inovatívne novinky: nový plnohodnotný mikro obytný automobil s plnoelektrickým pohonom z výrobného závodu
Koncept EQT Marco Polo[1] je založený na variante EQT s dlhým rázvorom[6]. Koncepčné vozidlo, ktoré je blízke sériovej podobe, poskytuje prvý náhľad na nový plnoelektrický a plnohodnotný mikro obytný automobil s hviezdou, ktorý je momentálne stále vo vývoji. Súčasťou výbavy Konceptu EQT Marco Polo[1] je výsuvná strecha so strešnou posteľou. Vďaka nožnicovému dizajnu možno výsuvnú strechu jednoducho zdvihnúť, pričom strecha vozidla bude pod miernym uhlom naklonená. To znamená, že Koncept EQT Marco Polo[1] ponúka vzadu dostatok miesta na vzpriamené státie. Výsuvná strecha môže byť otvorená kompletne dookola alebo vo forme okna pomocou zipsu na zadnej strane, čo prispieva k pocitu slobody typickému pre kemping. Rozmery plochy na spanie strešnej postele sú 1,97 metra x 0,97 metra. O vysokú úroveň komfortu spánku sa okrem iného stará bodový elastický systém tanierových pružín.

V zadnej časti sa nachádza ďalšie rozkladacie príslušenstvo na spanie s rozmermi 2 x 1,15 metra. Priamo v druhom rade sedadiel za sedadlom vodiča je umiestnený prvok s integrovaným umývadlom a rovnako integrovaným 16-litrovým kompresorovým chladiacim boxom. Priamo k tomuto prvku je pripojená jedna z dvoch lavíc. Ďalšie sedadlo je umiestnené na ľavej strane vozidla v interiéri (pohľad smerom k zadnému kokpitu). Zásuvkový systém zabudovaný na tomto mieste ponúka dostatok odkladacieho priestoru na kempingové príslušenstvo. Nechýba ani indukčná varná doska a zásuvka, ktorú možno spolu s flexibilne odnímateľným plynovým kartušovým varičom vysunúť z interiéru vozidla, takže vo vozidle sú k dispozícii dve možnosti varenia. Na pravej strane vozidla v interiéri (pohľad smerom k zadnému kokpitu ) sa nachádza výklopný stolík, ktorý je tiež elektricky výškovo nastaviteľný. Okrem toho sú súčasťou interiéru aj ďalšie úložné priečinky.

Všetky nábytkové jednotky v interiéri môžu ľahko odstrániť dve osoby za menej ako 5 minút. To znamená, že plnoelektrický mikro obytný automobil možno v prípade potreby používať aj ako vozidlo na každý deň. So svojou výškou necelé dva metre sa v budúcnosti bez problémov dostane aj do všetkých bežných garáží, poschodových parkovísk či autoumyvární.

Nábytok Konceptu EQT Marco Polo[1] je nielen funkčný, ale zároveň plynulo zapadá do kvalitného interiéru novej EQT. Dizajn napríklad preberá koncepciu sedenia elektrického malého vanu: podobne ako sedadlá, aj prvky kuchyne, lavice a spálne sú vyrobené vo vyhotovení Artico Microcut. Obloženie vonkajších častí nábytku je vyhotovené kontrastne v čerešňovom dreve Avola. Náladové osvetlenie v miestach spojov sa stará o tú správnu atmosféru. Nechýba ani tmavé čalúnenie stropu a LED osvetlenie v hornej lôžkovej časti. Vozidlo celkovo ponúka 7 prípojok USB. Z toho sa jedna nachádza v oblasti lôžka vo výsuvnej streche a dva v obytnej časti mikro obytného automobilu.

Budúca verzia EQT s dlhým rázvorom, ktorá bola použitá ako základ koncepčného vozidla, je lakovaná v chromitovej šedej metalíze s kontrastnými prvkami v čiernej lesklej farbe. Medzi ne patrí čierne pochrómované obloženie vpredu a vzadu a špeciálne 19-palcové disky kolies s diamantovým brusom. Béžový farebný odtieň výsuvnej strechy sa objavuje aj v iných prvkoch vozidla – ako je napríklad slnečná plachta. Červené zvýrazňujúce akcenty na veku batožinového priestoru a ráfikoch okrem iného vytvárajú hru farieb.

Ďalší pôsobivý prvok na Koncepte EQT Marco Polo[1]: solárny panel[7] na výsuvnej streche. Tento a ďalší, odnímateľný blok článkov umožňujú kempingovej jednotke, aby bola po určitú dobu energeticky sebestačná a šetrila dojazd. Prídavný akumulátor je počas používania uložený v zásuvke v sedadle – na účely dobíjania ho však možno jednoducho vybrať a nabiť napríklad z elektrickej zásuvky v byte či dome alebo aj v kempe. Medzi ďalšie kľúčové prvky patrí slnečná markíza, ktorá je pripevnená na boku vozidla, a inovatívny systém zatemňovania zadných skiel. Možno ich zafarbiť stlačením tlačidla. Závesy alebo roletové systémy sú v prípade koncepčného vozidla vecou minulosti.

„Klasika po novom“: okamžitý pôžitok z kempovania s modulom Marco Polo
Prostredníctvom modulu Marco Polo, ktorý možno flexibilne nainštalovať a demontovať a ktorý bude k dispozícii pre novú EQT s krátkym rázvorom[5], bude Mercedes-Benz v blízkej budúcnosti ponúkať okrem iného prvé praktické riešenie pre základné požiadavky na kempovanie. S posteľou, ktorá je súčasťou sériovej výbavy, a voliteľnou kuchynskou jednotkou – oboje klasické riešenia pre segment malých vanov v oblasti kempingu – sa EQT okamžite stane príjemným spoločníkom na cesty.

Posteľná jednotka ponúka plochu na spanie s rozmermi 2 x 1,15 metra. Systém bodovo elastických tanierových pružín a matrac s hrúbkou desať centimetrov zaisťujú ergonomický komfort ležania až po okraje. Rám postele možno v prípade potreby vysunúť dopredu a matrac rozložiť. Počas jazdy sa rám postele so zloženým matracom nachádza v ložnom priestore. Zadné sedadlá v tom prípade možno používať bez akéhokoľvek obmedzenia. K sériovej výbave pre vysoký komfort spánku patria aj ručne pripojiteľné zatemňovacie prvky okenných tabúľ a vetracia mriežka s ochranou proti hmyzu, ktorú možno upnúť medzi sklá a rám. Štandardom sú aj dve okenné vrecká medzi stĺpikom C a stĺpikom D určené na menšie predmety.

Voliteľná kuchynská jednotka je založená na zásuvkovom systéme. Jej súčasťou je drez s 12-litrovou nádržou na vodu, 15-litrový kompresorový chladiaci box a flexibilný odnímateľný varič na plynové kartuše. Ďalšie zásuvky poskytujú priestor pre príbory, riad a potraviny. Okrem toho sú v kombinácii s voliteľnou kuchynskou jednotkou k dispozícii aj dve kempingové stoličky a stôl. Stôl sa dodáva s dvoma rôznymi nohami. To znamená, že ho možno umiestniť vonku, ale aj pripevniť na stredovú konzolu vo vnútri EQT – priekopnícke riešenie v segmente.

Ak posteľ alebo kuchynskú jednotku nepotrebujete, vďaka nízkej hmotnosti ju možno nainštalovať a demontovať v niekoľkých jednoduchých krokoch a v krátkom čase. Po nasadení sa upevňuje do upínacích ôk v batožinovom priestore.

Kompletný modul Marco Polo má štýlový a čistý dizajn a je vyhotovený v antracitovej farbe. Vďaka tomu je v dokonalom súlade s kvalitným interiérom plnoelektrického malého vanu. Hviezda a nápis Mercedes navyše odkazujú na jasnú príslušnosť k značke.

Modul Marco Polo si bude v blízkej budúcnosti možné objednať priamo u obchodníkov Mercedes-Benz.

Nová EQT od značky Mercedes-Benz: základ pre inovatívne kempingové riešenia a oveľa viac
Nová EQT nielenže tvorí základ Konceptu EQT Marco Polo[1] a modulu Marco Polo, ale zároveň ponúka rodinám a rekreačne aktívnym ľuďom či fanúšikom kempovania atraktívny vstupný bod do plnoelektrického sveta značky s hviezdou. Elektrický malý van si bude možné objednať už čoskoro. Ceny začínajú približne na úrovni 49 000 eur s DPH pre model EQT s elektrickým motorom s výkonom 90 kW a štandardnou dĺžkou.

Vďaka maske chladiča s čiernym panelom s centrálnou hviezdou a dynamicky navrhnutými odvetrávacími lamelami možno novú EQT na prvý pohľad zaradiť medzi členov rodiny Mercedes-EQ. Elektrický malý transportér kombinuje kompaktné vonkajšie rozmery s dostatkom priestoru. Zároveň, vďaka chránenej zástavbe akumulátora v podlahe vozidla šetriacej priestor, s priaznivým, nízko položeným ťažiskom, ponúka v interiéri takmer rovnakú variabilitu a funkčnosť ako konvenčne poháňaná Trieda T. EQT je 4 498 milimetrov dlhá, 1 859 milimetrov široká a 1 819 milimetrov vysoká[9]. Variant s dlhým rázvorom bude k dispozícii v roku 2023.

Rovnako ako Trieda T, aj nová EQT ponúka množstvo výhod, vďaka ktorým je každodenný život pre rodiny a rekreačne aktívnych ľudí jednoduchý a pohodlný. Medzi ne patrí nízka nakladacia hrana na úrovni iba 561 milimetrov, ktorá uľahčuje nakladanie ťažkých predmetov. Posuvné dvere na oboch stranách vozidla ponúkajú otvor so šírkou 614 milimetrov a výškou 1 059 milimetrov. To umožňuje pohodlný prístup do zadnej časti vozidla a flexibilné nakladanie z troch strán vrátane zadných výklopných dverí. Na zadnej lavici je miesto až pre tri detské sedačky.
Moderný elektromotor

Pri uvedení na trh bude k dispozícii elektromotor s maximálnym výkonom 90 kW (122 k) a maximálnym krútiacim momentom 245 newtonmetrov. Lítium-iónový akumulátor je umiestnený na mieste chránenom pred nárazom v podlahe vozidla pred zadnou nápravou a jeho využiteľná kapacita je 45 kWh. EQT možno pomocou palubnej nabíjačky pohodlne nabíjať v práci, doma alebo na verejných nabíjacích staniciach výkonom 22 kW striedavým prúdom. Na rýchlonabíjacích staniciach je nabíjanie vďaka jednosmernému prúdu ešte rýchlejšie, pričom závisí od stavu nabitia a teploty vysokovoltového akumulátora. EQT je vybavená nabíjačkou s jednosmerným prúdom s výkonom 80 kW, čas nabíjania zo stavu nabitia z 10 na 80 percent potom bude 38 minút[10]. EQT sa nabíja vpredu pod hviezdou Mercedes, čo je praktické a pohodlné najmä pri nabíjaní v meste v úzkych parkovacích situáciách. Zástrčka vozidla CCS, ako aj nabíjací kábel CCS je v prípade EQT taktiež súčasťou sériovej výbavy pre nabíjanie striedavým a jednosmerným prúdom.

Trvalo udržateľná obchodná stratégia pokrývajúca celý životný cyklus
Divízia Mercedes-Benz Vans si v rámci svojej stratégie upevnila svoje ašpirácie na vedúce postavenie v oblasti elektrickej mobility a systematicky elektrifikuje všetky konštrukčné rady. Zákazníci, prevádzkovatelia autoparkov a výrobcovia nadstavieb si už dnes môžu vybrať zo štyroch modelov elektrickým pohonom s akumulátorom: skriňové vozidlo eVito, eSprinter, eVito Tourer a EQV. S EQT sa elektrické portfólio v blízkej budúcnosti rozšíri aj do segmentu malých transportérov. Pokiaľ ide o elektrické obytné vozidlá, divízia Mercedes-Benz Vans doteraz spolupracovala najmä s partnermi v rámci klasického obchodu s dvoma faktúrami. V súčasnosti to platí predovšetkým pre stredne veľké vany EQV a eVito. V blízkej budúcnosti sa bude Mercedes-Benz vo zvýšenej miere zaoberať trendom elektrických obytných vozidiel už priamo z výrobného závodu.

Okrem toho v rámci svojej trvalo udržateľnej obchodnej stratégie Ambícia 2039 sa divízia Mercedes-Benz Vans snaží dosiahnuť cieľ, aby bol autopark nových súkromných a komerčných vozidiel CO2 neutrálny z hľadiska bilancie naprieč celým hodnotovým reťazcom do roku 2039 – od vývoja až po dodávateľskú sieť, vlastnú výrobu, elektrifikáciu produktov, obnoviteľné energie pre fázu používania elektrických vozidiel a recykláciu. Na dosiahnutie tohto ambiciózneho cieľa investuje Mercedes-Benz do roku 2030 ďalších 40 miliárd eur do vývoja akumulátorových elektrických vozidiel. Od polovice dekády budú všetky novo uvedené vozidlá Mercedes-Benz výhradne elektrické. Divízia Mercedes-Benz Vans na tento účel vyvíja zásadne novú, modulárnu a plnoelektrickú architektúru pre vany. Jej názov je VAN.EA. Spoločnosť plánuje primerane investovať do vývoja tejto platformy pre plnoelektrické stredné veľké a veľké vany, ako aj do výrobných závodov.

Zaujímavé čísla, údaje a fakty

Koncept EQT Marco Polo[1]

Koncept EQT Marco Polo[1] ponúka priestor na spanie, varenie a sedenie. Inovatívne kempingové vybavenie zahŕňa: výsuvná strecha so strešnou posteľou, sklopná lavica vzadu, dve lavicové sedadlá vzadu, stolík, ako aj varná, umývacia a chladiaca jednotka.

Sklopná zadná posteľ ponúka plochu na spanie s rozmermi 2 metre x 1,15 metra. Lôžko v strešnej posteli je ďalším priestorom na spanie s rozlohou 1,97 metra x 0,97 metra.

Kompresor chladiaceho boxu s objemom 16 litrov ponúka dostatok priestoru na jedlo a nápoje.

Flexibilne odnímateľný plynový kartušový varič má 1 platňu. Okrem toho sa vo vozidle nachádza indukčná varná doska.

Objem čerstvej vody je 12 litrov a 12-litrový je aj objem nádrže na odpadovú vodu.

Odnímateľný blok článkov možno nabíjať v domácej zásuvke, aby mohol autonómne napájať kempingové prvky energiou v kombinácii so solárnym panelom.

Koncept EQT Marco Polo[1] ponúka 7 prípojok USB na nabíjanie mobilných zariadení.

Možnosť pripevnenia slnečnej markízy na 2 body potrubnej lišty na streche vozidla v niekoľkých jednoduchých krokoch dotvára kempingový zážitok s Konceptom EQT Marco Polo[1]. Rovnako ako aj zadné sklá, ktoré možno zatemniť stlačením tlačidla.

Nábytkové jednotky v interiéri Konceptu EQT Marco Polo[1] môžu z vozidla ľahko odstrániť 2 osoby za menej ako 5 minút. Po ich odstránení zostáva vo vozidle výsuvná strecha so strešnou posteľou.

Nová EQT s modulom Marco Polo

Novinka v segmente: 2 kempingové stoličky a stolík sú k dispozícii na želanie – stolík ponúka 2 nohy, a tým pádom ho možno postaviť v exteriéri, ako aj upevniť v interiéri EQT (kombinovaná spotreba elektriny (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 (WLTP): 0 g/km)[3,4] za stredovou konzolou.

Kompletný modul Marco Polo s posteľou a kuchynskou jednotkou možno odstrániť za pár minút v niekoľkých jednoduchých krokoch.

Štandardná posteľná jednotka modulu Marco Polo pre zadnú časť ponúka plochu na spanie s rozmermi 2 metre x 1,15 metra. Systém bodovo elastických tanierových pružín a matrac s hrúbkou 10 centimetrov zaisťujú ergonomický komfort ležania.

Integrovaný kompresor chladiaceho boxu má objem 15 litrov.

Flexibilne odnímateľný plynový sporák1 platničku.

Objem čerstvej vody je 12 litrov. Umývadlo možno prakticky vybrať a odpadovú vodu vyliať.

3 zásuvky a priehradky ponúkajú dostatočný odkladací priestor. To isté platí pre okenné vrecká, ktoré sú v rámci sériovej výbavy umiestnené na oboch stranách medzi stĺpikom C a stĺpikom D. Tým sa zároveň zabezpečuje aj súkromie.

Nová EQT

Do 5-dverového variantu novej EQT možno umiestniť až 4 detské sedačky (kombinovaná spotreba elektriny (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombinované emisie CO2 (WLTP): 0 g/km)[3,4]. Do druhého radu sedadiel možno umiestniť 3 detské sedačky vedľa seba.

S dojazdom až 282 kilometrov podľa WLTP[3,4] je EQT optimálne vybavená na každodenný aktívny život a ďalšie voľnočasové dobrodružstvá.

Na príslušnej nabíjacej stanici s maximálnym výkonom nabíjačky s jednosmerným prúdom až 80 kW predstavuje čas nabitia novej EQT 38 minút pri nabíjaní z 10 na 80 percent stavu nabitia[10].

Nakladacia hrana s výškou 56 centimetrov je veľmi nízka a umožňuje pohodlné nakladanie a vykladanie.

Za dvoma posuvnými dverami sa skrýva otvor so šírkou 614 milimetrov. Výška je 1 059 milimetrov (obidve čísla sa týkajú svetlej výšky).

Na palube je sériovo namontovaných 7 airbagov: predné airbagy pre vodiča a spolujazdca, okenné airbagy a hrudníkové bočné airbagy plus centrálny airbag medzi vodičom a spolujazdcom.

EQT ponúka až 4 prípojky USB a na želanie aj povrch s indukčným nabíjaním pre mobilné zariadenia.

S hmotnosťou brzdeného prívesu až 1 500 kilogramov je EQT kvalifikovaná ako ťažné vozidlo pre obytné prívesy a prívesy na člny.  

Technické údaje
Mercedes-Benz EQT

Pohonný systém
Kombinované emisie CO₂0 g/km
Kombinovaná spotreba elektriny (WLTP)[3,4]18,99 kWh/100 km
Dojazd (WLTP)[3,4]282 km
Nabíjací štandardCCS
Čas nabíjania na nabíjacej skrinke alebo na verejnej nabíjacej stanici (nabíjanie striedavým prúdom, až do 22 kW)2,5 h (0 – 100 %)
Čas nabíjania na rýchlonabíjacej stanici38 min (10 – 80 % stavu nabitia)
(nabíjane jednosmerným prúdom, až do 80 kW)[10]
Nabíjacie napätie400 V
Pohonný systémNáhon na predné kolesá
Výkon (špičkový)90 kW (122 k)
Výkon (trvalý)51 kW (69 k)
Maximálny krútiaci moment245 Nm
Maximálna rýchlosť[11]134 km/h
Vysokovoltový akumulátorLítium-iónový
Kapacita akumulátora (využiteľná)45 kWh
Kapacita akumulátora (inštalovaná)46 kWh
Podvozok
Predná nápravaNáprava McPherson so spodnými priečnymi ramenami a stabilizátorom
Zadná nápravaTuhá náprava s panhardskou tyčou
Brzdový systémKotúčové brzdy s vnútorným vetraním vpredu, kotúčové brzdy s vnútorným vetraním vzadu, ABS, ESP®
RiadenieHrebeňový posilňovač riadenia s elektrickou asistenciou
Rozmery a hmotnosti
Rázvor2 716 mm
Rozchod kolies, vpredu/vzadu1 585/1 606 mm
Dĺžka/výška[9]/šírka4 498/1 819/1 859
Priemer otáčania11,20 metrov
Max. dĺžka ložného priestoru 1 804 mm
Max. objem ložného priestoru551[11] až 1 979 litrov
Prevádzková hmotnosť podľa do ES1 874 - 2 015 kg
Užitočné zaťaženie375 - 516 kg
Povolená celková hmotnosť vozidla2 390 kg
Max. zaťaženie strechy80 kilogramov so strešným nosičom batožiny
Hmotnosť prívesu, brzdeného/nebrzdeného1 500/do 750 kg

[1] Koncept EQT Marco Polo je koncepčné vozidlo a zatiaľ sa nedá kúpiť.
[2] Koncept EQT Marco Polo a modul Marco Polo vyrába spoločnosť Brabus Automotive GmbH v Bottrope pre spoločnosť Mercedes-Benz AG.
[3] Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 podľa skúšobného postupu WLTP v súlade s čl. 2, bod 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Na tomto základe boli vypočítané hodnoty spotreby paliva. Spotreba elektriny a dojazd boli zistené na základe nariadenia 2017/1151/EÚ. Špecifikácia dojazdu platí pre päťmiestny variant.
[4] Bez špecifikácie obytného automobilu
[5] Modul Marco Polo si bude možné čoskoro objednať okrem iného aj pre Triedu T s krátkym rázvorom.
[6] Variant s dlhým rázvorom bude k dispozícii v roku 2023.
[7] Solárny panel je určený výhradne na dodávanie energie do akumulátora obytného automobilu.
[9] Bez pozdĺžnych držiakov na strešný nosič
[10] Minimálne časy nabíjania zo stavu nabitia z 10 na 80 % za optimálnych podmienok na nabíjačkách s jednosmerným prúdom s elektrickým napätím na úrovni 400 voltov, prúdom 300 A; čas nabíjania sa môže líšiť v závislosti od rôznych parametrov, ako napr. prostredia, teploty akumulátora a pri použití sekundárnych zdrojov spotreby, napr. kúrenia.
[11] S druhým radom sedadiel v najzadnejšej polohe


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (11608x8708px, 4.42 MB)

Fotografia 2 (11608x8708px, 17.5 MB)

Fotografia 3 (11608x8708px, 17.57 MB)

Fotografia 4 (10699x8026px, 19.05 MB)

Fotografia 5 (11608x8708px, 20.2 MB)

Fotografia 6 (11608x8708px, 20.67 MB)

Fotografia 7 (11608x8708px, 23.28 MB)

Fotografia 8 (11608x8708px, 37.69 MB)

Fotografia 9 (11608x8708px, 45.24 MB)

Fotografia 10 (3014x1680px, 3.11 MB)

Fotografia 11 (6000x4000px, 9.93 MB)

Fotografia 12 (6000x4000px, 9.76 MB)

Fotografia 13 (6000x4324px, 9.57 MB)

Fotografia 14 (6000x4094px, 9.11 MB)

Fotografia 15 (6000x4000px, 9.6 MB)

Fotografia 16 (6000x4000px, 9.05 MB)

Fotografia 17 (6000x4000px, 8.96 MB)

Fotografia 18 (6000x4000px, 9.85 MB)

Fotografia 19 (6000x4000px, 9.61 MB)

Fotografia 20 (6000x4000px, 9.68 MB)

Fotografia 21 (6000x4000px, 9.3 MB)

Fotografia 22 (6000x4000px, 8.51 MB)

Fotografia 23 (6000x4000px, 9.25 MB)

Fotografia 24 (6000x4000px, 7.3 MB)

Fotografia 25 (6000x4000px, 9.92 MB)

Fotografia 26 (6000x4000px, 9.57 MB)

Fotografia 27 (6000x4000px, 9.88 MB)

Fotografia 28 (6000x4000px, 9.53 MB)

Fotografia 29 (6000x4000px, 9.64 MB)

Fotografia 30 (6000x4000px, 9.82 MB)

Fotografia 31 (6000x4000px, 9.71 MB)

Fotografia 32 (6000x4000px, 9.5 MB)

Fotografia 33 (6000x4000px, 9.81 MB)

Fotografia 34 (6000x4000px, 9.81 MB)

Fotografia 35 (6000x4000px, 9.6 MB)

Fotografia 36 (6000x4000px, 9.96 MB)

Fotografia 37 (6000x4000px, 8.26 MB)

Fotografia 38 (6000x4000px, 9.63 MB)

Fotografia 39 (6000x4000px, 9.31 MB)

Fotografia 40 (6000x4000px, 7.99 MB)

Fotografia 41 (6000x4000px, 8.86 MB)

Fotografia 42 (6000x4000px, 10.28 MB)

Fotografia 43 (6000x4000px, 9.35 MB)