Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

FUSO eCanter získali prví európski zákazníci

Vydané 23. 1. 2018

  • Prví zákazníci pre vozidlá FUSO eCanter v Európe: logistické firmy s celosvetovou pôsobnosťou DHL, DB Schenker, Rhenus a Dachser sú prvými zákazníkmi s vozidlami FUSO eCanter v Európe
  • Rozmanité oblasti využívania v rámci doručovateľských a špedičných služieb
  • FUSO eCanter ako trvalo udržateľná alternatíva vo vozovom parku na poslednej míle a v mestskom prostredí
  • Úplná elektrifikácia celej ponuky nákladných vozidiel a autobusov FUSO pod značkou E-FUSO
  • Marc Llistosella, vedúci divízie Daimler Trucks Asia: „Expedícia vozidiel FUSO eCanter dnes predstavuje dodávku prvých sériovo vyrábaných plnoelektrických nákladných vozidiel našim zákazníkom v Európe. Viac ako 90 000 najazdených kilometrov v rámci každodenných testov je zárukou, že zákazníkovi dávame spoľahlivé a hospodárne vozidlo. Využívanie vozidiel FUSO eCanter našimi zákazníkmi v centrách miest prináša nielen zníženie hlučnosti a eliminovanie lokálnych emisií CO2, ale aj úsporu prevádzkových nákladov. To je budúcnosť mestskej distribučnej prepravy.“

Divízia Daimler Trucks koncom minuleho roka odovzdala európskym zákazníkom prvé plnoelektrické nákladné vozidlá FUSO eCanter. Renomované a logistické firmy s celosvetovou pôsobnosťou DHL, DB Schenker, Rhenus a Dachser budú v budúcnosti vo svojich vozových parkoch využívať sériovo vyrábané plnoelektrické ľahké nákladné vozidlá. V doručovateľskej preprave v mestskom prostredí a pri rozmanitých špedičných úlohách budú vozidlá FUSO eCanter v budúcnosti predstavovať dôležitý prínos firiem k udržateľnejšiemu systému riadenia vozových parkov. Prezentáciou produktovej značky E-FUSO v októbri minulého roka potvrdil výrobca vozidiel FUSO svoju vieru v alternatívne druhy pohonov. V budúcich rokoch všetky modely nákladných vozidiel aj autobusov získajú ďalší, elektrický variant.

Marc Llistosella, vedúci divízie Daimler Trucks Asia, uviedol: „Expedícia vozidiel FUSO eCanter dnes predstavuje dodávku prvých sériovo vyrábaných plnoelektrických nákladných vozidiel našim zákazníkom v Európe. Viac ako 90 000 najazdených kilometrov v rámci každodenných testov je zárukou, že zákazníkovi dávame spoľahlivé a hospodárne vozidlo. Využívanie vozidiel FUSO eCanter našimi zákazníkmi v centrách miest prináša nielen zníženie hlučnosti a eliminovanie lokálnych emisií CO2, ale aj úsporu prevádzkových nákladov. To je budúcnosť mestskej distribučnej prepravy.“

Rôznorodé možnosti využívania na strane zákazníkov
Aj keď všetci zákazníci pochádzajú z odvetvia logistiky, využívanie vozidiel je veľmi rôznorodé. U všetkých zákazníkov sa vozidlá používajú pri úlohách, ktoré sa ináč plnia s využitím konvenčných druhov pohonu. Pri rozhodovaní v prospech vozidiel FUSO eCanter zohrávajú rolu rôzne faktory, napríklad zníženie hlučnosti a emisií, trvalá udržateľnosť vozových parkov, ale aj podnikovohospodárske faktory. Budúci vodiči vozidiel FUSO eCanter sú školení na ovládanie vozidla. Zákazníci získavajú vozidlá v rámci 24-mesačného dlhodobého prenájmu prostredníctvom spoločnosti CharterWay, ktorá je expertom na prenájom úžitkových vozidiel v rámci koncernu Daimler AG.

Spoločnosť Deutsche Post DHL bude využívať šesť vozidiel v dvoch dôležitých oblastiach: dve vozidlá v berlínskej pobočke spoločnosti DHL Freight budú zabezpečovať vnútromestské dodávky firemným a súkromným zákazníkom, napríklad pri doručovaní ťažkých kusových zásielok, ako sú elektrické spotrebiče alebo veľké domáce spotrebiče. Spoločnosť DHL Paket využíva štyri vozidlá v centre Berlína na dodávky firmám a veľkoodberateľom. Elektrické nákladné vozidlá sú pritom úplne integrované do prevádzkových postupov a nahrádzajú vozidlá s konvenčným pohonom, ktoré sa predtým využívali na daných trasách.

Spoločnosť DB Schenker sa vedome rozhodla pre vozidlá FUSO eCanter. Tým získala možnosť testovania sériovo vyrábaného elektrického vozidla v reálnych podmienkach mestskej logistiky. Jedno z troch vozidiel sa okrem iného bude využívať na doručovanie a odvoz kusových zásielok v centre Berlína.

V službách skupiny Rhenus, ktorá je poskytovateľom logistických služieb po celom svete, sa tri vozidlá FUSO eCanter budú využívať v útvare na dodávky do domácností. Plnoelektrické nákladné vozidlá budú z centrálneho skladu v Hoppegartene do centra Berlína doručovať nábytok, spotrebnú a bielu techniku, ako aj veľké športové náčinie.

Dva ďalšie vozidlá FUSO eCanter sa budú využívať v prepravnej firme Dachser. Ich úlohou bude manipulácia s kusovým tovarom na poslednej míle, to znamená dodávka paliet s priemyselným tovarom buď do mikroskladov, alebo priamo k zákazníkovi, ako aj odber tovaru a jeho preprava do pobočiek firmy Dachser. Nabíjať sa budú zo silnoprúdovej nabíjacej stanice, ktorú pobočky zriadili na území podniku.

Zákazníci profitujú z bohatých skúseností
Po rokoch rozsiahleho vývoja a testovania je vozidlo FUSO eCanter plne integrované do výrobnej linky tradičného vozidla FUSO Canter. V júli minulého roka bola spustená výroba v portugalskom meste Tramagal. Tam sa vyrábajú všetky vozidlá eCanter určené na európsky trh a USA.

V New Yorku sa 14. septembra 2017 uskutočnilo celosvetové uvedenie nového vozidla FUSO eCanter na trh. Je to prvé sériovo vyrábané plnoelektrické nákladné vozidlo na svete. Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) ako dcérska spoločnosť koncernu Daimler plánuje v priebehu nasledujúcich rokov dodať vybraným zákazníkom celkovo 500 nákladných vozidiel tejto generácie. Sériová veľkovýroba je naplánovaná na rok 2019. V USA budú vozidlá FUSO eCanter čoskoro jazdiť v službách logistickej firmy UPS, v Japonsku budú vozové parky reťazca supermarketov Seven-Eleven Co., Ltd. a spoločnosti Yamato Transport využívať po 25 vozidiel eCanter.

Značka FUSO môže čerpať z dlhoročných bohatých skúsenosti s hybridnými a elektrickými pohonmi. Od roku 2005 sa v Európe a v Ázii predáva vozidlo Canter Eco-Hybrid, čo je nákladné vozidlo s hybridným pohonom. Na výstave úžitkových vozidiel IAA v Hannoveri v roku 2010 predstavila značka FUSO prvý prototyp elektrického vozidla Canter, čo bol začiatok predsériovej výroby s cieľom testovania v roku 2014. Do vývoja novej sériovej verzie vozidla FUSO eCanter boli zahrnuté aj všetky skúsenosti a poznatky z rôznych zákazníckych testov s predsériovým vozidlom v Portugalsku a Nemecku, ktoré boli vykonané od roku 2014 do roku 2017.

FUSO eCanter ako atraktívna alternatíva pre trvalo udržateľné vozové parky
Vozidlo eCanter má v závislosti od nadstavby a spôsobu využívania nosnosť podvozka do 4,5 tony. Elektrické hnacie ústrojenstvo vozidla obsahuje šesť vysokovoltových lítium-iónových akumulátorov, pričom každý z nich dosahuje 420 V a 13,8 kWh. Hnacie ústrojenstvo, ktoré je namiesto dieselového agregátu vybavené silným motorom s permanentným magnetom, prenáša cez jednostupňovú prevodovku na zadnú nápravu výkon 129 kW (180 k). Krútiaci moment 285 newtonmetrov sa postará o zrýchlenie 7,49-tonového vozidla skoro na úrovni osobného vozidla a možno ho využiť od prvej sekundy jazdy. Maximálna rýchlosť vozidla eCanter je rovnako ako v prípade všetkých vozidiel tejto hmotnostnej triedy obmedzená na 80 km/h. Akumulátory s hmotnosťou cca 600 kg umožňujú dosiahnuť dojazd viac ako 100 km, čím v mnohých prípadoch presahujú dennú vzdialenosť, ktorú treba prekonávať v ľahkej distribučnej preprave.

Týmto plnoelektrickým ľahkým nákladným vozidlom spoločnosť MFTBC reaguje na stále rastúcu potrebu nehlučnej vnútromestskej distribučnej prepravy bez emisií. Vozidlo eCanter je pritom nielen ekologické, ale aj efektívne a hospodárne pre zákazníka. Pri nákladoch na prevádzku možno v porovnaní s bežnou naftovou verziou ušetriť na 10 000 km až 1 000 eur.

Úplná elektrifikácia celej ponuky produktov značky FUSO
Na podujatí Tokyo Motor Show koncom októbra minulého roka spoločnosť MFTBC oznámila úplnú elektrifikáciu všetkých konštrukčných radov nákladných vozidiel a autobusov značky FUSO. S novou značkou produktov E-FUSO je spoločnosť MFTBC prvým výrobcom s vlastnou e-značkou pre nákladné vozidlá a autobusy. V budúcich rokoch všetky modely nákladných vozidiel aj autobusov značky FUSO získajú ďalší, elektrický variant. Uvedenie týchto modelov na trh bude v jednotlivých prípadoch závisieť od ich technickej presaditeľnosti a hospodárnosti.

Pri elektrifikovaní svojich nákladných vozidiel a autobusov značka FUSO výrazne profituje z bohatých skúseností a výsledkov vývoja koncernu Daimler, ktorý vo veľkom štýle investuje do elektromobility. Koncern Daimler pritom dôsledne využíva súčinnosť medzi segmentom osobných vozidiel a odvetvím úžitkových vozidiel. Akumulátory do nákladných vozidiel E-FUSO dodáva spoločnosť Deutsche Accumotive, dcérska spoločnosť koncernu Daimler.
Spoločnosť Mercedes-Benz Energy, ktorá je odborníkom na stacionárne systémy akumulovania energie, vyvíja možnosti využitia v rámci druhého životného cyklu akumulátorov. Koncern Daimler má okrem toho podiely v spoločnosti ChargePoint, ktorá je najväčším svetovým dodávateľom nabíjacích staníc a príslušnej infraštruktúry, ako aj v spoločnosti StoreDot, ktorá je izraelským startupom vyvíjajúcim nové technológie rýchleho nabíjania akumulátorov.

Výpovede našich zákazníkov
Uwe Brinks, výkonný riaditeľ spoločnosti DHL Freight:

„Používanie alternatívnych druhov pohonu, napríklad v plnoelektrickom vozidle FUSO eCanter, zohráva dôležitú rolu pri dosahovaní nášho cieľa, ktorým je zníženie emisií podmienených logistikou do roku 2050 na nulu. Spoločnosť DHL Freight je pevne odhodlaná prispieť svojím dielom k splneniu tohto cieľa. Pomocou vozidiel eCanter by sme v našej špedičnej preprave chceli znížiť únik emisií a lokálnych škodlivín, čím by sme chceli obmedziť nielen náš vlastný podiel na emisiách CO2, ale aj podiel našich zákazníkov.“

Ewald Kaiser, prevádzkový riaditeľ spoločnosti DB Schenker AG:
„V spoločnosti DB Schenker už roky kontinuálne pracujeme na tom, aby sme sa pre našich zákazníkov stali aj celosvetovo významným poskytovateľom v oblasti zelenej logistiky. Zapojenie nového vozidla eCanter je pre nás preto logicky najbližším krokom pri ďalšom rozvíjaní našich už existujúcich ekologických riešení v pozemnej preprave, aby sme napokon mohli dosiahnuť náš cieľ, ktorým je zníženie bilancie CO2 v rámci celého nášho logistického reťazca o 30 percent.“

Nicolas Rottmann, konateľ spoločnosti Rhenus Home Delivery:
„V rámci spoločnosti Rhenus Home Delivery sa riadime trvalo udržateľnou podnikateľskou filozofiou. Popri zavádzaní expedície bez papierových dokumentov sa už dlho venujeme ekologickým, alternatívnym možnostiam pohonu. Vozidlo eCanter nám teraz ponúka príležitosť na otestovanie využívania vozidiel na elektrický pohon prostredníctvom akumulátora v našom vozovom parku. Na základe krátkej vzdialenosti z centrálneho skladu v Hoppegartene k našim koncovým zákazníkom sa na území Berlína ponúka výborná príležitosť na využívanie ekologického plnoelektrického vozidla.“

Stefan Hohm, člen predstavenstva organizácie Corporate Solutions, Research & Development Dachser SE
„Vozidlá sú základom nášho projektu ‚City Distribution‘ a dopĺňajú našu inovatívnu a trvalo udržateľnú koncepciu dodávania v centrách miest. Naším cieľom je pre každé mesto zložiť ideálnu zostavu vozidiel a vozový park skombinovať s mikroskladmi situovanými v centrách miest. Rozhodli sme sa pre model FUSO eCanter, lebo je prvým elektrickým nákladným vozidlom, ktoré sa vyrába sériovo, čo prinesie nový impulz pre celú triedu úžitkových vozidiel. Okrem toho je naším dlhoročným partnerom v otázkach vozového parku aj spoločnosť Daimler CharterWay, na ktorú sa v budúcnosti môžeme spoliehať aj v otázkach mestskej logistiky.“


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (4928x3280px, 3.85 MB)

Fotografia 2 (4928x3280px, 2.67 MB)

Fotografia 3 (4928x3280px, 3.07 MB)

Fotografia 4 (4111x2715px, 1.49 MB)

Fotografia 5 (8256x5504px, 11.18 MB)

Fotografia 6 (7586x4147px, 10.96 MB)

Fotografia 7 (8256x4080px, 9.72 MB)

Fotografia 8 (7136x5265px, 9.9 MB)

Fotografia 9 (8256x5504px, 12.08 MB)

Fotografia 10 (4726x7337px, 8.7 MB)

Fotografia 11 (4137x5611px, 5.86 MB)

Fotografia 12 (7861x5152px, 11.81 MB)

Fotografia 13 (8256x5504px, 10.61 MB)

Fotografia 14 (8256x5504px, 8.32 MB)

Fotografia 15 (8256x4291px, 8.13 MB)

Fotografia 16 (8256x5504px, 9.28 MB)

Fotografia 17 (7485x4576px, 4.88 MB)

Fotografia 18 (8256x5504px, 8.49 MB)

Fotografia 19 (7834x4760px, 5.64 MB)

Fotografia 20 (4928x3280px, 2.16 MB)

Fotografia 21 (4928x3280px, 2.65 MB)

Fotografia 22 (4928x2589px, 2.93 MB)

Fotografia 23 (7760x4337px, 8.16 MB)

Fotografia 24 (8107x5405px, 11.89 MB)

Fotografia 25 (8256x5504px, 12.46 MB)

Fotografia 26 (8221x5481px, 10.21 MB)

Fotografia 27 (8256x5504px, 9.68 MB)

Fotografia 28 (3510x2373px, 2.65 MB)

Fotografia 29 (8256x5504px, 12.2 MB)

Fotografia 30 (8256x5504px, 11.5 MB)

Fotografia 31 (8256x5504px, 14.2 MB)

Fotografia 32 (7095x4245px, 4.79 MB)

Fotografia 33 (8256x5504px, 11.14 MB)

Fotografia 34 (6529x4098px, 8.94 MB)