Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

Nová dvojpodlažná Setra S 531 DT radu TopClass 500

Vydané 17. 7. 2017

  • Bezpečnosť: svetová premiéra aktívneho asistenta brzdenia 4 a asistenta sledovania priestoru vedľa vozidla v autobuse
  • Efektívnosť: vynikajúca aerodynamika znižuje spotrebu paliva
  • Variabilnosť: nový autobus Setra je autobus na každú príležitosť
  • Komfort: svetlý interiér, pohodlné schodiská, inovatívna umývacia miestnosť
  • Dvojpodlažný autobus Setra je naozaj fantastický
  • Dizajn: moderný a prekvapivo výnimočný vzhľad

Maximálna efektívnosť a variabilnosť, najvyšší komfort a najvyššia bezpečnosť: nový dvojpodlažný autobus Setra S 531 DT radu TopClass 500 znovu stanovuje štandardy vo svojej triede. Vďaka najlepším hodnotám aerodynamiky je pôsobivý autokar na ceste k novým rekordným hodnotám spotreby vo svojom segmente. Flexibilné dolné poschodie je základom, vďaka ktorému dokáže splniť všetky pracovné úlohy v cestovnom ruchu a linkovej doprave. Interiér očaruje komfortom. Svoju svetovú premiéru oslavuje v novom dvojpodlažnom autobuse napokon aktívny asistent brzdenia 4 a asistent sledovania priestoru vedľa vozidla. Ide pritom o prvé použitie týchto asistentov v autobuse. Ešte viac zvyšujú už aj tak vysokú úroveň bezpečnosti. Návrhári toto všetko zabalili do fascinujúceho dizajnu, ktorý si ide vlastnou cestou.

Bezpečnosť: svetová premiéra aktívneho asistenta brzdenia 4 a asistenta sledovania priestoru vedľa vozidla
Najvyššie bezpečnostné štandardy vďaka koncernovej technológii – nový dvojpodlažný autobus prémiovej značky je sériovo vybavený hlavnými svetlometmi s LED, ktoré nezaťažujú oči a majú dlhú životnosť. Svetovú premiéru v autobuse tu oslavuje asistent núdzového brzdenia – aktívny asistent brzdenia 4 (ABA 4). Okrem doterajších funkcií, teda brzdenia naplno pred nehybnými prekážkami alebo prekážkami pohybujúcimi sa vpredu, je vybavený rozpoznávaním chodcov s automatickým brzdením. Svetovú premiéru v autobusoch zažíva aj asistent sledovania mŕtveho uhla v priestore vedľa vozidla. Asistent pomocou radarových snímačov monitoruje jazdný pruh vpravo vedľa autobusu po celej jeho dĺžke. Pri odbočovaní upozorňuje na chodcov, cyklistov, ako aj statické prekážky nachádzajúce sa v jazdnej dráhe odbočujúceho vozidla. Mimo mesta okrem toho slúži ako asistent zmeny jazdného pruhu.

Efektívnosť: vynikajúca aerodynamika znižuje spotrebu paliva
Nový dvojpodlažný autobus je v celej svojej dĺžke vyladený pre najlepšiu aerodynamiku. A to doslova: výrazne zaoblené čelné sklá a veľké polomery zaoblenia hrán v prednej časti vozidla umožňujú obtekanie vzduchu počas jazdy, v zadnej časti vozidla tento prúd vzduchu cielene vedú otvory na nasávanie vzduchu a odtrhové hrany. Vývojári si dali záležať na najmenších detailoch: preto je stierač na hornom poschodí v pokojovej polohe zvislo – inšpirácia motoristickým športom. Výsledkom je súčiniteľ odporu vzduchu cw = 0,35, čo je najlepšia hodnota v tomto segmente. Aerodynamika je základom pre spotrebu paliva, ktorá sa približuje k rekordným hodnotám: spotreba, v závislosti od účelu použitia autobusu, klesla v porovnaní s predchádzajúcim modelom až o približne desať percent. To v závislosti od kilometrového výkonu znamená úsporu niekoľkých tisíc litrov paliva za rok.

Variabilnosť: nový autobus Setra je autobus na každú príležitosť
Výlety počas prázdnin, diaľkové linky, ušľachtilé autobusy s rýchlym občerstvením, medzimestská linka – nový autobus Setra pokrýva všetky možné oblasti použitia autobusov svojho formátu. Základom je okrem individuálnej výbavy, ktorá je typická pre túto značku, a sedadiel, aj dolné poschodie s rôznymi možnosťami využitia. Vďaka úplne novej konštrukcii možno na prízemí vpravo v smere jazdy na želanie vynechať podestu. Vzniknú tým nové možnosti: miesta pre invalidné vozíky, výbava pre autobusy s rýchlym občerstvením, vymeniteľná podesta s miestom pre detské kočiare na medzimestských autobusových linkách alebo klasické sedadlá vrátane podesty v cestovnom ruchu. Rôznorodosť sa výrazne prejavuje aj v kokpite: zákazníci si môžu vybrať medzi elegantne funkčným kokpitom modelu Setra ComfortClass 500 a luxusným kokpitom modelu TopClass 500.

Komfort: svetlý interiér, pohodlné schodiská, inovatívna umývacia miestnosť
Interiér nového autobusu Setra svojou svetlosťou, množstvom svetla a moderným stvárnením sprostredkuje dojem z veľkorysého priestoru. Do oka padnú najmä schodiská, ktoré spájajú dolné a horné poschodie. Zvonku sú presklené, vnútri sú obložené akrylovými platňami, ktoré prepúšťajú svetlo. Rovnomerné dvojfarebné úrovne s individuálnym osvetlením, podesty a prechádzajúce madlá sprostredkujú pocit bezpečnosti v autobuse pri nastupovaní a vystupovaní. Pozornosť si zaslúži aj umývacia miestnosť s celkom novým vyhotovením. Vybavenie miestnosti je usporiadané diagonálne pre maximalizáciu ponuky priestoru. Biely mobiliár s lesklým vyhotovením v hornej časti a útulné osvetlenie s LED pripomínajú modernú kúpeľňu.

Dvojpodlažný autobus Setra je naozaj fantastický
Voliteľným aromatizačným zariadením príjemné prostredie na palube nového autobusu Setra vrcholí. Generátor vône po zapnutí zapaľovania a otvorení dverí číslo jeden, resp. keď sú dvere otvorené, automaticky rozstrekne príjemnú, decentnú a nevtieravú vôňu. Cestujúcich tak víta nevtieravé, svieže fluidum a pozýva ich do prostredia, v ktorom sa budú cítiť príjemne. Hlavné komponenty pochádzajú z Triedy S značky Mercedes-Benz. Na výber je šesť vôní, od športovo sviežej vône až po ťažkú vôňu pripomínajúcu vôňu kože.

Dizajn: moderný a prekvapivo výnimočný vzhľad
Nový dvojpodlažný autobus sa zaraďuje do radu Setra TopClass 500. Širokým spektrom možností použitia a rozmanitosťou vyhotovenia a výbavy je zároveň v rámci konštrukčného radu 500 zástupcom vlastnej triedy. Prejavuje sa to na rovnako modernom a výnimočnom vzhľade. Tvár autobusu Setra s tmavým čelným krytom a strieborným nápisom s názvom značky nepochybne pochádza z modelu TopClass 500. Obidve čelné sklá sa prvýkrát plynulo spájajú a predeľuje ich hliníková spona. Návrhári vylepšili hliníkovú lištu La Linea na bočnej stene, ktorá je typická pre túto značku. Vo vodorovnej polohe sa tiahne pozdĺž hrany strechy. Typickým znakom hojne použitého zasklenia vo výške zadného priestoru na nastupovanie je zakrivenie. Prepožičiava autobusu dynamický vzhľad a je lemované hliníkom. Plechové obloženie horného poschodia pripomína ostrov, ktorý sa vznáša na zasklení. Dole nad predným podbehom kolesa sa nachádza hliníková plaketa, ktorá je zakončením okennej lišty dolného poschodia. Zadnú časť lemujú bočné plutvičky s odtrhovou hranou a zadné svietidlá pochádzajúce z konštrukčného radu 500. Obidve vetracie mriežky motora sú v novom dvojpodlažnom autobuse prvýkrát prepojené. Nad nimi osadená čierna mriežka integrovanej klimatizácie TopAir je zvýrazňujúcim prvkom. Pod zadným oknom padne do oka pochrómovaná plaketa nesúca nápis značky, pochádzajúca z modelu TopClass 500 – je to dokonalé zakončenie fascinujúceho autobusu.


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (8280x6208px, 6.54 MB)

Fotografia 2 (8280x6208px, 9.23 MB)

Fotografia 3 (8280x6208px, 7.86 MB)

Fotografia 4 (8280x6208px, 8.45 MB)

Fotografia 5 (8280x6208px, 8.3 MB)

Fotografia 6 (8280x6208px, 9.23 MB)

Fotografia 7 (8280x6208px, 10.16 MB)

Fotografia 8 (8280x6208px, 8.02 MB)

Fotografia 9 (8280x6208px, 3.03 MB)

Fotografia 10 (8280x6208px, 4.84 MB)

Fotografia 11 (8280x6208px, 10.49 MB)

Fotografia 12 (6720x4480px, 5 MB)

Fotografia 13 (6720x4480px, 5.1 MB)

Fotografia 14 (6720x4480px, 7.3 MB)

Fotografia 15 (6720x4480px, 5.71 MB)

Fotografia 16 (6720x4480px, 5.7 MB)

Fotografia 17 (6720x4480px, 6.65 MB)

Fotografia 18 (6720x4480px, 4.58 MB)

Fotografia 19 (6720x4480px, 3.19 MB)

Fotografia 20 (6720x4480px, 4.09 MB)

Fotografia 21 (6720x4480px, 5.08 MB)

Fotografia 22 (6720x4480px, 5.4 MB)

Fotografia 23 (6720x4480px, 5.46 MB)

Fotografia 24 (6720x4480px, 5.93 MB)

Fotografia 25 (6720x4480px, 5.68 MB)

Fotografia 26 (6720x4480px, 4.86 MB)

Fotografia 27 (6720x4480px, 5.23 MB)

Fotografia 28 (6720x4480px, 6.31 MB)