Používame Cookies

Press centrum spoločnosti Mercedes-Benz Slovakia s.r.o. používa technológiu Cookies pre štatistické účely o návštevnosti. V prípade, že naďalej budete používať túto webstránku, súhlasíte s použitím Cookies.

Mediálne centrum

Elektromobily smart dopĺňa fortwo kabriolet electric drive

Vydané 4. 7. 2017

Po smart fortwo kupé a smart forfour (spotreba prúdu kombinovaná: 12,9/ 13,1 kWh/100 km; emisie CO2 kombinované: 0 g/km) prichádza práve včas na leto aj smart fortwo kabriolet s elektrickým pohonom na akumulátor (spotreba prúdu kombinovaná: 13,0 kWh/100 km). Štýlový elektromobil spája pôžitok z vychutnávania si čerstvého vzduchu v otvorenom dvojmiestnom modeli s maximálnym potešením z jazdy. Model smart kabriolet možno objednať od začiatku mája a jeho uvedenie na trh sa začína v júli 2017.

Tri automobily v jednom: stlačením tlačidla sa kabriolet smart fortwo zmení zo zatvoreného dvojmiestneho vozidla na automobil s veľkou posuvnou skladacou strechou, až po kabriolet s úplne otvorenou strechou. Pôžitok z vychutnávania si čerstvého vzduchu tak možno prispôsobiť počasiu aj vlastným predstavám. Táto flexibilita, ktorú umožňuje skladacia strecha tritop a vyberateľné strešné nosníky, je výnimočná nielen v tomto segmente. Nový smart fortwo kabriolet je súčasne jediným pravým kabrioletom vo svojej triede – a ako model electric drive jedným z mála otvorených elektrických vozidiel na celom trhu.

„Spomedzi našich troch elektrických modelov smart zažijete v kabriolete smart electric drive všetko to, čo naši zákazníci na elektromobilite zbožňujú, a to naozaj intenzívne“, uviedla riaditeľka značky smart Annette Winklerová. „Strecha sa otvorí za pár sekúnd, smart potichu preletí cez mesto a vy zakúsite fantastické zrýchlenie doslova na vlastnej koži.“

Jazdné vlastnosti sú typicky agilné a dynamické, k čomu prispieva aj mimoriadne malý priemer otáčania, ktorý s hodnotou 6,95 metra presne zodpovedá svojmu modelovému bratovi s konvenčným pohonom. Ani pri farbách a zvláštnej výbave nezostane žiadne želanie nesplnené – elektrické jazdenie je pri značke smart maximálne individualizovateľné.

Dôležitým faktorom pre zákazníkov kupujúcich elektrické vozidlá je čas nabíjania. Nový model smart electric drive je aj v tomto ohľade výrazne komfortnejší: všetky modely sériovo disponujú novou výkonnou palubnou nabíjačkou. V USA a Veľkej Británii dosahuje doba nabíjania 2,5 hodiny (z 0 na 80 %) a v porovnaní s predchodcom tak klesla na polovicu. Prostredníctvom aplikácie smart control možno na diaľku pohodlne sledovať nabíjanie a ovládať množstvo ďalších funkcií, napríklad inteligentné nabíjanie.

Od prvého štvrťroku 2018 bude na želanie dostupná mimoriadne výkonná rýchlonabíjačka s výkonom 22 kW. Umožní nabíjať model smart electric drive za výrazne kratší čas: za menej ako 45 minút (0 – 80 %), ak miestne pomery umožňujú nabíjanie prostredníctvom troch fáz.

Kabriolet smart fortwo electric drive schádza v rámci sériovej výroby z pásu v závode smart Hambach (Francúzsko). Vozidlo smart je vybavené akumulátorom od spoločnosti Deutsche ACCUMOTIVE, ktorá je dcérskou spoločnosťou spoločnosti Daimler. Podnik so sídlom v saskom Kamenzi vyrába elektrické srdce modelov smart electric drive už od roku 2012. Pohon sa vyrába v závode Renault v meste Clèon v severnom Francúzsku.

V zadnej časti vozidla smart electric drive pracuje elektromotor s výkonom 60 kW (82 k) a svoju silu prenáša na kolesá prostredníctvom stáleho prevodového pomeru. Kedykoľvek poskytuje silný krútiaci moment 160 Nm. Dojazd predstavuje približne 155 km – ideálny na mobilitu v mestskom prostredí lokálne bez emisií. Maximálna rýchlosť je v prospech dojazdu elektronicky regulovaná na 130 km/h.

Prehľad najdôležitejších údajov

smart fortwo kabriolet electric drive
MotorTrojfázový synchrónny motor s cudzím budením
AkumulátorLítium-iónový akumulátor
Kapacita akumulátora (kWh)17.6
Výkon elektromotora (kW/k)60/82
Krútiaci moment elektromotora (Nm)160
Trieda efektívnostiA+
Zrýchlenie 0 - 60 km/h (s)4.9
Dojazd NEJC (km)155
Maximálna rýchlosť (km/h)130
Doba nabíjania 0 – 80 % z domovej zásuvky (h)6 (WEU/UK), 13 (USA)
Čas nabíjania 0 – 80 % z nabíjacej skrinky (h)3,5 (WEU), 2,5 (UK/USA)

Z dôvodu výkonovej charakteristiky elektromotora si vozidlo smart vystačí s jedným stálym prevodovým pomerom. Radenie je vďaka tomu nadbytočné – veľká výhoda v hustej mestskej premávke. Pri cúvaní sa zmení smer otáčania motora.

Okrem základného jazdného programu môže vodič zvoliť režim ECO. Ten je navrhnutý na mimoriadne efektívny spôsob jazdy. S týmto cieľom je obmedzená maximálna rýchlosť, upravená krivka závislosti plynového pedála a pevne nastavený maximálny stupeň rekuperácie. Pri decelerácii alebo brzdení sa pohybová energia vozidla premieňa na elektrickú energiu – takzvaná rekuperácia. Rekuperácia na báze radaru, ktorá je aktívna v základnom jazdnom programe, pracuje predvídavo. Radarový snímač sleduje dopravné dianie a stupeň rekuperácie sa volí tak, aby vyhovoval aktuálnej situácii.

Na úsporu energie a získanie ešte vyššieho dojazdu disponuje smart electric drive ešte aj predklimatizovaním. Napríklad teplotu interiéru tak možno upraviť na požadovanú úroveň, ešte kým sa vozidlo nabíja a je pripojené k zásuvke.

Vďaka aplikácii smart control možno na diaľku na smartfóne, tablete alebo PC vyvolať množstvo informácií systému electric drive a pohodlne ovládať funkcie, napríklad predklimatizovanie alebo inteligentné nabíjanie. Oproti predchodcovi boli rozšírené možnosti ovládania. Napríklad dva programovateľné časy odjazdu tak umožňujú, že nie je potrebné vždy nanovo nastavovať inteligentné nabíjanie a predklimatizovanie pre časté jazdy.

Modely smart electric drive prekonali rozsiahlu sériovú výbavu svojich konvenčne poháňaných modelových bratov, pretože ich súčasťou je okrem iného rukoväť radiacej páky z čiernej kože, stredová konzola so zásuvkou a držiak na dva poháre, ale aj prídavný prístroj s ukazovateľom výkonu a ukazovateľom stavu nabitia akumulátora. Na želanie je dostupný zimný balík s vyhrievaným volantom pre najvyšší teplotný komfort. Expresívny vzhľad podčiarkuje dizajnový balík electric drive (zvláštna výbava), ktorý obsahuje exkluzívne lakovanie bezpečnostnej bunky tridion a krytov vonkajších zrkadiel vo farbe elektrická zelená. Pri farbách a zvláštnej výbave nezostáva vo všeobecnosti žiadne želanie nesplnené, pretože program individuálnych prvkov smart BRABUS tailor made je dostupný aj pre model smart electric drive.

Mimoriadny model smart electric drive greenflash zaujme pri príležitosti uvedenia na trh vzrušujúcimi dizajnovými prvkami vo farbe elektrická zelená.

História elektrických vozidiel značky smart

Spustením prvého elektricky poháňaného skúšobného vozového parku v roku 2007 v Londýne prevzala značka smart rolu priekopníka aj v oblasti elektromobility. Model smart fortwo electric drive bol vtedy na cestách britského hlavného mesta v počte 100 vozidiel – a to s veľkým úspechom.
Už v roku 2009 uviedla značka smart druhú generáciu modelu smart fortwo electric, model bol súčasťou ponuky na 18 trhoch. Cieľ: s vozidlami sa malo zozbierať čo najviac skúsenosti o tom, ako zákazníci využívajú a nabíjajú svoje elektromobily. Veľký dopyt prekonal všetky očakávania. Namiesto plánovaných 1 000 kusov zišlo v závode Hambach z pásu viac ako 2 000 vozidiel smart fortwo electric drive.

Aj tretia generácia modelu smart fortwo electric drive dokázala od júna 2012 nadchnúť široké vrstvy kupujúcich pre svoju inovatívnu koncepciu pohonu orientovanú na budúcnosť. V roku 2013 bolo v Číne vozidlo smart fortwo navyše prvé plne elektrické vozidlo od európskeho importéra. V Nemecku sa elektrický smart s trhovým podielom približne 40 percent v najkratšom čase prebojoval na miesto lídra na trhu medzi elektrickými vozidlami s akumulátorom a túto pozíciu si dokázal udržať tri roky po sebe.

K úspechu značky prispel smart electric drive aj ako súčasť vozového parku car2go s 1 400 vozidlami v troch mestách. Len v rámci nasadenia spoločnosťou car2go najazdili vozidlá smart electric drive od spustenia viac ako 35 miliónov kilometrov v každodennej prevádzke.

Technické parametre

MotorTrojfázový synchrónny motor
Menovitý výkon, kW/k60/82
Menovitý krútiaci moment, Nm160
AkumulátorLítium-iónový akumulátor
Kapacita akumulátora, kWh17.6
Doba nabíjania 0 – 80 % z domovej zásuvky, h6 (WEU/UK), 13 (USA)
Doba nabíjania 0 – 80 % z nabíjacej skrinky, h3,5 (WEU), 2,5 (UK/USA)
Prenos sily
Prevodovka
Podvozok
Predná náprava Predná náprava McPherson so skrutkovou pružinou, dvojplášťový tlmič, stabilizátor
Zadná náprava Zadná náprava DeDion so skrutkovou pružinou, dvojplášťový tlmič
Brzdová sústavaKotúčové brzdy, vpredu s vnútorným vetraním
Bubnové brzdy vzadu, ručná parkovacia brzda, ABS, asistent brzdenia, ESP®
RiadenieElektrické servoriadenie
Disky5,0 J x 15 (vpredu), 5,5 J x 15 (vzadu)
Pneumatiky165/65 R 15 T (vpredu), 185/60 R 15 T (vzadu)
Rozmery a hmotnosť
Rázvor, mmmm1 873
Rozchod kolies vpredu/vzadu, mmmm1 469/1 430
Dĺžka (celková), mmmm2 695
Šírka (celková), mmmm1 663
Výška (celková), mmmm1 553
Priemer otáčania (od obrubníka po obrubník), mm6.95
Objem batožinového priestoru max.*, ll260 - 340
Prevádzková hmotnosť podľa ES, kgkg1 115
Zaťaženie podľa ES, kgkg205
Najväčšia prípustná celková hmotnosť, kgkg1 320
Objem palivovej nádrže/z toho rezerva, ll-
Jazdné výkony a spotreba paliva
Zrýchlenie 0 – 100 km/h, ss11.8
Maximálna rýchlosť, km/hkm/h130
Dojazd NEJC, kmkm155
Spotreba prúdu kombinovaná, Wh/kmWh/km130
Emisia CO₂, g/kmg/km0
*podľa VDA


Fotografie ku tlačovej správe

Fotografia 1 (8688x5792px, 7.49 MB)

Fotografia 2 (4724x3120px, 2.45 MB)

Fotografia 3 (4724x3153px, 2.45 MB)

Fotografia 4 (4724x3153px, 3.57 MB)

Fotografia 5 (4724x3153px, 4.51 MB)

Fotografia 6 (4724x3153px, 4.61 MB)

Fotografia 7 (4724x3064px, 4.43 MB)

Fotografia 8 (4724x3113px, 4.95 MB)

Fotografia 9 (3780x2514px, 2.74 MB)

Fotografia 10 (3780x2523px, 2.08 MB)

Fotografia 11 (4724x3127px, 7.71 MB)

Fotografia 12 (4724x3194px, 5.23 MB)

Fotografia 13 (4724x3153px, 3.16 MB)

Fotografia 14 (4724x3153px, 2.51 MB)

Fotografia 15 (4724x3153px, 2.98 MB)

Fotografia 16 (4724x3153px, 2.66 MB)

Fotografia 17 (4724x3153px, 2.43 MB)

Fotografia 18 (4724x3178px, 2.84 MB)

Fotografia 19 (4724x3102px, 3.56 MB)

Fotografia 20 (4724x3360px, 4.54 MB)

Fotografia 21 (4724x3054px, 6.95 MB)

Fotografia 22 (3780x2523px, 3.04 MB)

Fotografia 23 (4724x3143px, 3.52 MB)

Fotografia 24 (4724x3153px, 2.95 MB)

Fotografia 25 (4724x3162px, 2.28 MB)

Fotografia 26 (4724x3153px, 2.74 MB)

Fotografia 27 (4724x3153px, 3.8 MB)

Fotografia 28 (4724x3153px, 3.19 MB)

Fotografia 29 (4724x3153px, 2.74 MB)

Fotografia 30 (4724x3153px, 2.81 MB)

Fotografia 31 (4724x3153px, 4.85 MB)

Fotografia 32 (4724x3275px, 5.36 MB)

Fotografia 33 (4724x3153px, 2.59 MB)

Fotografia 34 (4724x3153px, 4.1 MB)

Fotografia 35 (3153x4720px, 3.54 MB)